Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Windows 10 (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=163)
-   -   AMD Radeon HD 7400M series en windows10 (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80313)

anoniem59168 24 December 2015 09:59

AMD Radeon HD 7400M series en windows10

De grafische kaart (AMD Radeon HD 7400 Series) werkt niet meer goed na upgraden naar Windows 10. Moet waarschijnlijk de juiste update downloaden.
Kan iemand mij a.u.b. laten weten, waar ik de juiste update hiervoor kan vinden?

anoniem14945 24 December 2015 13:41

Is het een laptop? (omdat je 7400M schrijft in de titel)
In dat geval eerst even kijken of er drivers zijn bij de fabrikant van de laptop.

anoniem59397 25 December 2015 03:42

Ik heb dan wel een andere video-kaart (nvidia 970 X), maar nadat ik W10 geinstalleerd had werkte mijn scherm niet goed meer. Na veel gevloek en gesukkel en her-installaties kwam ik er uiteindelijk achter dat de drivers voor deze kaart niet automatisch geupgrade waren.
Dus via apparaatbeheer, de driver voor de kaart manueel laten updaten.
100% werkt ze echter nog niet : als ik mijn buroblad instel op 175% dan werkt de muisaanwijzer op het scherm niet meer, wl op 150 of 200%. Ik heb namelijk een 4K scherm van 29". Ik moet alles wel vergroten of de icoontjes zijn piepklein en onleesbaar.
Hier ben ik allemaal slechts na lang zoeken en vloeken achter gekomen.
Windows 10 zeker 4X opnieuw geinstalleerd.

Mijn conclusie over W10 : nog vol kinderziektes en problemen. Ik wacht op de eerste servicepack van microsoft....en de nog tientallen patches die zullen komen....
Uiteindelijk zal toch iedereen naar W10 moeten, en als je te lang wacht kan je ervoor betalen. Dus beter nu de korte pijn.
Nog 2 computers en laptop en tablet te gaan.....

anoniem42071 25 December 2015 13:07

Ik zou de laatste drivers voor die kaart eens gewoon bij Nvidia ophalen. www.nvidia.com. (voor de nvidia 970 X)

Niek

anoniem36513 25 December 2015 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heinreis (Bericht 670189)
De grafische kaart (AMD Radeon HD 7400 Series) werkt niet meer goed na upgraden naar Windows 10. Moet waarschijnlijk de juiste update downloaden.
Kan iemand mij a.u.b. laten weten, waar ik de juiste update hiervoor kan vinden?

De drivers voor de HD7400M kun je hier ophalen.

anoniem59397 26 December 2015 02:48

op mijn laptop heb ik W10 moeten verwijderen en de originele W7 moeten herinstalleren via de originele DVD. Daar ben je wel 2 dagen mee bezig. Zomaar terugswitchen van W10 naar W7 dat lukt gewoon niet. Als je de originele W7 terugzet, kan je zo'n 300 updates herinstalleren.
Wat een miserie! Ik was zelfs aan mijn downloadlimiet geraakt bij telenet, en werd op smallband gezet. Ik kon niet anders dan blokken bijkopen.

Laat ons hopen dat dit cht de allerlaatste windowsversie is, want het hangt iedereen de keel uit om elke 2 jaar een week werk te hebben met die zever.

anoniem42071 26 December 2015 08:14

Als je binnen een maand was terug gegaan, was het 3 klikken en 10 minuten werk geweest.

Niek

anoniem59397 26 December 2015 10:05

ik was al (proberen) terug te gaan na enkele dagen, doch dat lukte langs geen kanten meer. Na lles geprobeerd te hebben, restte mij slechts n oplossing : de originele cd gaan zoeken, en een cleane installatie uitvoeren, dus windows 7 zonder service packs, daar ben je dgen mee bezig.

anoniem27570 26 December 2015 11:13

Een beetje computeraar heeft een image die binnen no time is teruggezet.......

anoniem13673 26 December 2015 21:25

Dan vraag ik me toch af waar je in hemelsnaam mee bezig bent. Windows 7 ram je, zelfs met een volledig schone installatie, binnen een uur op de schijf. Een beetje handige computeraar heeft vervolgens een lijstje met zaken die er ook nog op moeten (drivers voor de grafische kaart, virusscanner, office-pakket, overige programma's (browser, mailclient, dat soort zaken), eventueel games. Dat heb je er met een halve dag op staan als je weet waar je mee bezig bent.

Als je echt handig bent dan ga je vooraf f een lijstje opstellen met alles dat er terug op moet, f je gaat gewoon de betreffende installers alvast binnenhalen en op een USB stick of schijf zetten. Scheelt je naderhand weer tijd omdat je er alles in n keer op kunt zetten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.