Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Systemen (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=134)
-   -   na 1 slag op bovenkant computer (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=43001)

anoniem26321 16 October 2007 11:31

na 1 slag op bovenkant computer

hallo,
had gister een lan party maar me pc liep een beetje traag... ik werd daarom heel chagereinig waarop ik 1 klap op de pc gaf... 4 seconden later ging die uit.. steeds als ik um probeerde aan te zetten ging hij weer uit... dus ik pc plat neerleggen en kijken..
zat mijn ventilator van volgensmij me proccessor ofzo los aan 1 kant , hij hing dus schuin.
ik die er opgedrucht en vastgemaakt ... .en jaar hoor hij dee het weer. maar nu loopt hij ontzettend traag.. ik denk dat hij nog steeds niet goed koelt ofzo... echt als ik niks doe heb ik soms(echt stoten) van een cpu gebruik van 80% als mijn cpu gebruik zo hoog is gaat mijn muis stotteren etc.

ik heb een asus moederbord.
als jullie meer gegevens willen weten zeg het dan even dan zoek ik het op.
hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. heb me pc namelijk hard nodig.

mvg Reint

anoniem13576 16 October 2007 13:12

Als CPU gebruik 80% is kun je in Taakbeheer wel zien welke processen daarvoor verantwoordelijk zijn.

Ook kun je eventueel wat dingen opsporen met Process Explorer
Stel Process Explorer zo in dat je ook de gebruikte hoeveelheid virtueel geheugen te zien krijgt.

anoniem17980 16 October 2007 14:48

Download eens gratis progje Speedfan en bekijk temperaturen TIJDENS flinke belasting; post de uitkomsten hier.

anoniem19265 16 October 2007 16:28

dat kan het inderdaad zijn. Is het coolblok niet ook wat verschroeven. het kan best zijn dat hij zich gaat terugklokken.

Je hebt alles al stofvrijgemaakt ?

anoniem14001 16 October 2007 19:28

mmhhh Misschien is je CPU een beetje gaar aan het worden? Een CPU vindt het niet zo fijn als hij niet goed gekoeld wordt..

Als je geluk hebt heeft je thermische beveiliging ingegrepen en is je processor gered.. Zit die er niet op dan ben ik bang dat je cpu een te grote klap heeft gehad om echt te kunnen functioneren..

anoniem19265 16 October 2007 19:38

zeker. dat zou ook nog kunnen. dat hij gewoon al half stuk is. maar loopt hij wel stabiel?

anoniem26321 17 October 2007 21:27

zal zo speedvan en die explorer downloaden en kijken... verder scheit is soms van 100 naar 10 etc dat soort dignen... ook als ik bijv een filmpje bekijk stotterd eht geluid gelijk matig heel rare manier vn stotteren...ik zal hem even stof vrij maken... is al aardig wat stof uit maar heel raar ik zie zkr veranderingen voor en na de klap... eerst was t een speedboot , nu een roeiboot... echt alles laggt gigantisch... denk wel dat ie beveiligd is(altans dat hoop ik) zal nog wat koelpasta kopen en die er tussendrukken maar t ligt vlgsmij neit aan de warmte .. soms loopt ie goed soms niet... erg vaag... nu bijv: ik zit alleen op internet, mijn prosssor is 49 graden en de ventilator draait 3184 rpm. is dit goed?

anoniem26321 17 October 2007 21:28

ik kreeg eerst ook een bericht met:

overclocking failed ofzo kon ik f1 klikken voor de setup en f2 voor de defaults en continue

anoniem26321 17 October 2007 21:34

heb speedfan gedownload:
system: 49C
cpu:97C
aux:61c
hd0:35C
core:52C
ambient: 0c

anoniem26321 17 October 2007 23:17

heb inmiddels het raam open... en de huishoud ventilator er op:P t werkt vlgsmij wel ... heb het idee dat de lagg minder word:P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.