Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Hardware overige (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=144)
-   -   HD wil eigenschappen niet tonen? (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82205)

anoniem26138 27 December 2018 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger (Bericht 686815)
Zal even kijken wat je zegt over deelvenster.
Waarom moet dat op tegels weergave?
Maar dan doet ie het zelfde.

Om een vergelijk te hebben met een ander geval. Als het daar namelijk wel goed gaat is het meer waarschijnlijk dat het context menu zelf OK is.

Is er misschien een verschil in context ingangen tussen die stations en station C: ? Moet je ook de sub-ingangen vergelijken.
Wat mij nu opvalt op mijn systeem is dat het verschil tussen C: en alle andere partities op alle ander schijven is de ingang 'In bibliotheek opnemen', die ontbreekt bij een rechtsklik op C:.
Kijk eens in die ingang op D: of daar een rare of zelfgemaakte bibliotheek bij staat ? Of misschien een map in een bibliotheek die niet (meer) toegankelijk is ?

Om snel te proberen, het wissen van Explorer's geschiedenis:
in het linker deelvenster rechtsklik je 'Snelle toegang', en kies je 'Opties - tab Algemeen - Privacy - Wissen'.

Alle niet-MS context ingangen die je in ShellExView ziet, uitschakelen (en dan herstarten), dat levert niks op ? (Ik blijf maar vragen.... 8-| )

.

anoniem14733 27 December 2018 18:35

2 Bijlage(n)
Citaat:

Moet je ook de sub-ingangen vergelijken.
Wat bedoel je precies?

Dat het "in bibliotheek opnemen" is misschien wel logisch dat dit er bij C niet bij staat omdat C de systeemschijf is. Daar wordt je geacht van af te blijven vind Microsoft. Als je documenten wilt benaderen moet je maar documenten in de bibliotheek opnemen.
Althans dat lijkt me zo gezien de beperkingen op de C schijf.

Al die ingangen uitschakelen doe ik nu ff niet, vanavond geen zin meer.
De contextmenu's tussen harddisk en folders zijn uiteraard anders, maar er zit meer verschil in dan ik dacht.
Heb er even screenshotjes van gemaakt.

Zo ziet context menu van een harddisk er uit (niet zijnde de C schijf):

Bijlage 19850

En zo van een directory:

Bijlage 19849

anoniem26138 27 December 2018 21:52

Die menu ingangen hebben toch sub-menu's, de ingangen met een pijltje er achter voor een vervolgkeuze ?

Logisch dat toevoegen aan een bibliotheek niet op C: voorkomt, maar... je hebt nu een verschil in crashen van het context menu; niet op C:, wel op D: en anderen. Dus ik probeer een verschil in het menu te zien, en die bibliotheek is een significante.
(Ik weet overigens niet of jij ooit gebruik maakt van bibliotheken)

Ik zie aan de afbeeldingen wel dat er 'potentie' in het context menu is om een foutje te bevatten, er zijn er best wat toegevoegd door programma's.
Maar je had beter van C:\ en D:\ een contextmenu-afbeelding kunnen plaatsen, om daarvan eens wat verschillen te zien.

anoniem14733 27 December 2018 22:46

Oh submenu's nu begrijp ik wat je bedoeld. Ik begreep de term sub-ingangen niet en kwam er ook niet meteen op dat je submenu's van het context menu bedoelde.

Ik maak daar nauwelijks gebruik van. En als het die bibliotheek is, dan is het iets van Windows zelf.

Een contextmenu van C: ?
Ben even gaan kijken, zit nauwelijks verschil in.

In plaats van Samenvouwen staat er uitvoeren.
Verder heb ik geen "aan bibliotheek toevoegen" maar daarvoor in plaats "aan start vastmaken" en dat zijn de enige verschillen.
Voor de rest zijn de contextmenu's tussen C: en D: identiek.

Citaat:

Alle niet-MS context ingangen die je in ShellExView ziet, uitschakelen (en dan herstarten), dat levert niks op ? (Ik blijf maar vragen.... 8-| )
Dit heb ik overigens nog niet gedaan, wil ik later eens testen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.