Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Verbinding (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=156)
-   -   traag draadloze verbinding (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82172)

anoniem13249 10 November 2018 15:39

traag draadloze verbinding

Ik heb glasvezel van Caiway met een down- en opload van plm. 320 Mbps met een bekabelde verbinding.
Draadloos heb ik echter maar een snelheid rond de 10 Mbps. Ik werk met een TP-Link AC1750 router model C7 Ik heb contact gehad met Tp Link, alle instellingen gekontrolleerd, de instellingen waren allemaal correct, ook de nieuwste firmware is geinstalleerd. Is er iemand die mij en oplossing kan geven voor het verhelpen van de trage snelheid van de draadloze verbinding.

anoniem54435 10 November 2018 22:43

Waarom een extra router , van Caiway heb je toch een Modem met Wireless functie gekregen, of heb ik dat mis.

anoniem54435 11 November 2018 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desperado (Bericht 686391)
Waarom een extra router , van Caiway heb je toch een Modem met Wireless functie gekregen, of heb ik dat mis.

De Wifi code staat normaal onder of achter op de Modem.

Een werkende oplossing kan zijn

https://www.dealdonkey.com/gembird-w...CABEgJAwfD_BwE

kennisen , gebruiken deze repeater met veel succes.

anoniem13249 16 November 2018 14:25

Heb een TP-link router. zalf aangeschaft. Maar deze werkt prima volgens de helpdesk van TP-Link.
De repeater volgens de handleiding goed geïnstalleerd, alle benodigde ledjes branden.
Zie mijn hulpvraag !!!

anoniem26138 16 November 2018 16:57

Bedoel je dat je nog hetzelfde probleem hebt na aanschaf van een repeater ?

Heb je meerdere apparaten om te proberen ?
Als het echt 10 mb/s is, en het gebeurt alleen bij dit aangesloten apparaat, dan zou ik eens kijken onder de eigenschappen van de draadloze verbinding op je PC of laptop of deze wel via het juiste protocol aangesloten verbinding heeft. Routers hebben een paar snelheden om compatibel te zijn met oudere systemen, en het oudste is een b verbinding welke 11 mb/s maximaal kan.

b - 11 mb/s
g - 54 mb/s
n - 300 mb/s
ac - 1600 mb/s
(alles theoretisch)

Is het verbonden via zo'n lagere verbinding, dan kan het zijn dat het draadloze netwerkkaartje in je computer defect is, of de software niet goed staat. Maar dat laatste komt denk ik niet meer zo vaak voor.

anoniem42071 16 November 2018 17:04

Zit ook bij Caiway en heb hetzelfde abbo. In het begin ook klachten gehad over de snelheid in huis. Later bleek dat het lag aan de Asus software op m'n pc.
Dus mik alle bloadware van je toestel en probeer het dan opnieuw.

Niek

anoniem13249 16 November 2018 19:43

de router staat ingesteld op n-ac dus dat is prima. Ik heb bekabeld 320 Mbps.
Wat bedoel je met de Asus software, bloadware?

anoniem26138 16 November 2018 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn (Bericht 686432)
de router staat ingesteld op n-ac dus dat is prima. Ik heb bekabeld 320 Mbps.

b, g, n, en ac zijn uitsluitend voor draadloos. Voor bedraad LAN is het mogelijk 10/100/1000 mb/s

Ik zou toch ook wel in je computer bevestigd zien dat het ook daar n-ac is ?

* rechtsklik je wireless netwerk-icoontje
* Kies 'Netwerk en instellingen openen'.
* Kies 'Eigenschappen weergeven'.
* Kijk (voorbij LAN verbinding) onder 'Draadloze verbinding', bij 'Snelheid van verbinding (ontvangen/verzenden)' hoeveel daar vermeld staat.

* In Apparaatbeheer vouw je de tak 'Netwerkadapters' uit, en rechtsklikt op je draadloze adapter. Kies 'Eigenschappen'. Bij de meesten is een tab 'Geavanceerd', en onderzoek die eens. (Noteer alles wat je eventueel wijzigt !)
.

anoniem42071 16 November 2018 22:40

Op mijn pc was wat software van de moederbord fabrikant geinstalleerd. Pas nadat ik dat had verwijderd, liep de verbinding prima. Met de kabel scheelde het niet veel, maar via wifi behoorlijk.

Niek

anoniem13249 20 November 2018 14:26

Niek,

Je praat over software van jouw moederbord fabrikant.
Wat bedoel je daar mee en waar vind ik dat?

anoniem54435 20 November 2018 14:34

Alle overbodige software die bijvoorbeeld bij Laptops gratis word mee geïnstalleerd,
En die meestal van weinig waarde is voor de meeste gebruikers
En niet nodig zijn voor het besturing programma, [ Windows ]

anoniem42071 20 November 2018 15:20

Nicoedelijn: Als je een zelfbouw pc koopt, die je zelf installeert, krijg je er een cd bij met drivers en software voor je moederbord. Een deel van die handel moet je dan installeren om alles goed te laten werken.
Zo stonden er ook 2 netwerk tools op. Maar die zorgden juist voor een vertraging van de verbinding.
Dus die heb ik er snel weer af gemikt.

Niek

anoniem14396 20 November 2018 21:20

Ik zou mij eerst eens wat minder richten op een obscuur probleem wat niet vaak voorkomt en meer op invloeden van buitenaf.

nicoedelijn, vertel eens wat meer over je woning. Waar staat de router en hoe ver daarvandaan zit je? Staan er muren, deuren of vloeren tussen? Waarvan zijn die gemaakt? een gipswandje laat veel beter een signaal door dan een betonnen dragende muur met metalen bewapening erin. Als je het niet weet is het niet erg, het helpt alleen om een beeld te vormen waar het probleem kan liggen.

Welke WiFi adapter gebruik je in je computer? Rechtsklik op het wifi symbooltje bij het klokje op de taakbalk. kies "Netwerk en instellingen openen." klik dan links op "Wifi" en kies dan "Hardware -Eigenschappen onder je wifi netwerk kaart. Je ziet dan een lijstje met informatie. klik dan op kopiëren en plak de informatie in een reactie. Welke ik wil weten zijn:

Protocol:
Beveiligingstype:
Netwerkband:
Fabrikant:
Beschrijving:
Stuurprogrammaversie:

Alle andere informatie is niet nodig.

Wat ook handig is om te weten is het volgende: klik op bovenstaande scherm op het pijltje terug (links bovenaan) om weer op het WiFi scherm te komen. On de kolom helemaal rechts staat "Adapteropties wijzigen" Klik daarop. Op het scherm dat dan verschijnt staat ook je wifi adapter, rechtsklik daarop en kies "status" van dat scherm wil ik graag de signaalsterkte weten (hoeveel streepjes van de vijf zijn gekleurd) en wat bij snelheid staat.

Als je dat verteld dan kunnen wij beter inschatten waar het probleem kan liggen.

anoniem54435 21 November 2018 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marc H (Bericht 686469)
Ik zou mij eerst eens wat minder richten op een obscuur probleem wat niet vaak voorkomt en meer op invloeden van buitenaf.

nicoedelijn, vertel eens wat meer over je woning. Waar staat de router en hoe ver daarvandaan zit je? Staan er muren, deuren of vloeren tussen? Waarvan zijn die gemaakt? een gipswandje laat veel beter een signaal door dan een betonnen dragende muur met metalen bewapening erin. Als je het niet weet is het niet erg, het helpt alleen om een beeld te vormen waar het probleem kan liggen.

Welke WiFi adapter gebruik je in je computer? Rechtsklik op het wifi symbooltje bij het klokje op de taakbalk. kies "Netwerk en instellingen openen." klik dan links op "Wifi" en kies dan "Hardware -Eigenschappen onder je wifi netwerk kaart. Je ziet dan een lijstje met informatie. klik dan op kopiëren en plak de informatie in een reactie. Welke ik wil weten zijn:

Protocol:
Beveiligingstype:
Netwerkband:
Fabrikant:
Beschrijving:
Stuurprogrammaversie:

Alle andere informatie is niet nodig.

Wat ook handig is om te weten is het volgende: klik op bovenstaande scherm op het pijltje terug (links bovenaan) om weer op het WiFi scherm te komen. On de kolom helemaal rechts staat "Adapteropties wijzigen" Klik daarop. Op het scherm dat dan verschijnt staat ook je wifi adapter, rechtsklik daarop en kies "status" van dat scherm wil ik graag de signaalsterkte weten (hoeveel streepjes van de vijf zijn gekleurd) en wat bij snelheid staat.

Als je dat verteld dan kunnen wij beter inschatten waar het probleem kan liggen.

Ik werk met een TP-Link AC1750 router model C7 volgens de Topic starter. waarom hij geen gebruik van de Caiway modem/ router gebruik maakt ?????

anoniem13249 23 November 2018 11:03

Eric,

Dit zijn de gegevens:

Naam: Ethernet
Beschrijving: Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres (MAC): d4:3d:7e:2d:fb:5d
Status: Operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 1000/1000 (Mbps)
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-servers: 192.168.1.1
DHCP-lease verkregen op: ‎vrijdag ‎23 ‎november ‎2018 10:36:25
DHCP-lease loopt af op: ‎vrijdag ‎23 ‎november ‎2018 12:36:25
IPv4-adres: 192.168.1.106/24
IPv6-adres: fe80::f4bf:a68c:ab29:a2ca%16/64
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-servers: 192.168.1.1
DNS-domeinnaam:
Achtervoegsel DNS-verbinding:
Lijst met DNS-zoekachtervoegsels:
Netwerknaam: Netwerk
Netwerkcategorie: Privé
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbonden met Internet / Verbonden met onbekend netwerk

Naam: Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Beschrijving: Microsoft Teredo Tunneling Adapter
Fysiek adres (MAC): 00:00:00:00:00:00:00:e0
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1472
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken

anoniem26138 23 November 2018 11:42

Deze gegevens zijn voor je bedrade LAN.
Probeer te doen wat ik bij #8 vroeg, voor Wireless.

anoniem13249 24 November 2018 12:10

Erik,
Bedoel je deze:

Naam: Ethernet
Beschrijving: Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres (MAC): d4:3d:7e:2d:fb:5d
Status: Niet operationeel
IPv4-adres: 169.254.162.202/16
IPv6-adres: fe80::f4bf:a68c:ab29:a2ca%16/64

Naam: Wi-Fi 9
Beschrijving: ZyDAS ZD1211 802.11 b+g Wireless LAN #2
Fysiek adres (MAC): 00:11:6b:34:58:1a
Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 54/54 (Mbps)
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-servers: 192.168.1.1
DHCP-lease verkregen op: ‎zaterdag ‎24 ‎november ‎2018 12:17:13
DHCP-lease loopt af op: ‎zaterdag ‎24 ‎november ‎2018 14:17:13
IPv4-adres: 192.168.1.107/24
IPv6-adres: fe80::492:989:92d6:66c6%29/64
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-domeinnaam:
Achtervoegsel DNS-verbinding:
Lijst met DNS-zoekachtervoegsels:
Netwerknaam: TP-LINK_Extender_2.4GHz
Netwerkcategorie: Privé
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbonden met Internet / Verbonden met onbekend netwerk

Naam: Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Beschrijving: Microsoft Teredo Tunneling Adapter
Fysiek adres (MAC): 00:00:00:00:00:00:00:e0
Maximale verzendeenheid: 1280
IPv6-adres: 2001:0:9d38:90d7:89d:216b:5c61:490d/64, fe80::89d:216b:5c61:490d%15/64
Standaardgateway: ::

Naam: Wi-Fi 8
Beschrijving: ZyDAS ZD1211 802.11 b+g Wireless LAN
Fysiek adres (MAC): 00:11:6b:34:58:1a
Status: Niet aanwezig
Maximale verzendeenheid: 0

anoniem42071 24 November 2018 12:26

Ik zou snel een andere wifi stick gaan halen en die gebruiken.
Dit is nog een b/g stickje (max 54 Mbps).
Tegenwoordig heb je ze al van 300 Mbps en sneller.

Niek

anoniem26138 24 November 2018 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn (Bericht 686494)
Naam: Wi-Fi 9
Beschrijving: ZyDAS ZD1211 802.11 b+g Wireless LAN #2

Jaaa, dat is heel wat informatiever...

Simpel: jouw Wireless netwerkadapter in je computer is niet in staat om hoge snelheden te halen. Het is te oud, komt nog uit de XP tijd, en heeft geen n eigenschappen voor snelheden hoger dan 54 mb/s (alleen a + b + g).
Waarom het dan stokt op 10 mb/s (en niet b.v. 27 mb/s voor een duplex verbinding) dat weet ik zo snel niet, maar het lijkt mij dat je geen energie meer in deze adapter zou moeten steken, en veel beter een nieuwe kan kopen. Als het een PC is kan je een kaartje intern insteken, als het een laptop is kan je een nieuw kaartje laten plaatsen, of (PC of laptop) een USB adapter kopen. In het laatste geval kost dat je € 25 - 40.

Edit: hoi Niek, je was er al....

anoniem13249 27 November 2018 16:05

Heren,

Waar hebben wij het over. Op mijn pc, bedraad, heb ik een download over de glasvezel van ruim 300 Mb. Dus geen enkel probleem. Waarvoor een nieuwe kaart of stick kopen?
Het gaat om de draadloze verbinding. Ik heb hier een download van plm. 20 Mb, ook op een nieuwe
iPad die ik vorige week heb aangeschaft. Dat is het hele verhaal.

anoniem54435 27 November 2018 16:11

Juist en dat is erg matig .

Als je niet sneller wil .

Dan moet je verder ook niet zeuren.

anoniem42071 27 November 2018 16:34

En voor desperado. Caiway levert een glasvezel of kabel modem en je kunt er een losse router bijkopen. De combi modem/router hebben ze niet.

Niek

anoniem26138 27 November 2018 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn (Bericht 686532)
Heren,
Waar hebben wij het over. Op mijn pc, bedraad, heb ik een download over de glasvezel van ruim 300 Mb. Dus geen enkel probleem. Waarvoor een nieuwe kaart of stick kopen?

Gebruik je op je PC alleen bedraad, of ook draadloos ? Want draadloos is beperkt door je verouderde draadloze netwerkkaart in je PC

Citaat:

Ik heb hier een download van plm. 20 Mb, ook op een nieuwe iPad die ik vorige week heb aangeschaft. Dat is het hele verhaal.

Maar dit volgende vroeg ik eerder, en kreeg geen antwoord. Heb ook geen glazen bol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 686430)
Heb je meerdere apparaten om te proberen ?
Als het echt 10 mb/s is, en het gebeurt alleen bij dit aangesloten apparaat, dan zou ik eens kijken onder de eigenschappen van de draadloze verbinding op je PC of laptop of deze wel via het juiste protocol aangesloten verbinding heeft.

Volgens de info die daarna kwam heb je dus een nogal oude draadloze netwerkadapter in je PC, maar ik twijfel nu of je die eigenlijk wel gebruikt, en of het misschien alleen om de ipad gaat:
"ZyDAS ZD1211 802.11 b+g Wireless LAN
"
Die kan al zo niet meer dan (theoretisch) 54 mb/s aan, maar dat is vaak wat minder (45-50 mb/s), en als deze foutief is ingesteld dan komt hij nog lager uit.
Vandaar de tip om voor een nieuwe te gaan shoppen....

Dus het feit dat je wel bedraad een goede snelheid hebt heeft niets met je draadloze gebeuren te maken, en juist met draadloos heb je problemen. Die specificaties vertellen in ieder geval dat je draadloos nooit aan die 300 mb/s van bedraad kan komen. Punt.
Je begrijpt hopelijk wel dat er twee totaal aparte adapters in je PC zitten, 1x bedraad en 1x draadloos ? Nou die draadloze kan zeker een upgrade (in de vorm van een nieuw insteekkaartje of stick) gebruiken.
Of dat uiteindelijk de boel oplost... met je nieuwe info over een ook trage ipad weet ik dat nu niet meer zeker:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 686430)
b - 11 mb/s
g - 54 mb/s <<<<<< Dit doet jouw draadloze adapter IN je PC maximaal.
n - 300 mb/s
ac - 1600 mb/s

Citaat:

....ook op een nieuwe iPad die ik vorige week heb aangeschaft. Dat is het hele verhaal.

Nu hebben we het hele verhaal ?
Eh... ik vind nog een discrepantie: is het 10 mb/s of 20 mb/s ? En gemeten op PC, ipad, of beiden ?
.

anoniem54435 27 November 2018 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 (Bericht 686534)
En voor desperado. Caiway levert een glasvezel of kabel modem en je kunt er een losse router bijkopen. De combi modem/router hebben ze niet.

Niek

Wat een armoede.:rolleyes:

anoniem26138 27 November 2018 17:27

Of wat een keuze....
Veel mensen hebben moeite met de sterk ingeperkte routers die providers leveren, en zitten er mee opgescheept omdat ze niet weten hoe die router uit te schakelen (in bridge mode te zetten).
Nu kan de klant zijn router zelf uitzoeken.

anoniem54435 27 November 2018 17:44

Voor mezelf altijd via de vaste aansluiting 200 Mbps , voor als er een [ klant ] met een laptop komt heb ik wireless beschikbaar. om de 55 Mbps via de Ziggo Modem Router.

anoniem26138 27 November 2018 18:21

Er is wel een nadeel v.w.b. eigen routers, en ik weet niet of Calway daar een oplossing heeft, maar een provider als Ziggo heeft de z.g. Ziggospots, en dat verloopt via de hun bekende routers. 10% van de bandbreedte wordt dan aan 'de automatisch inloggende voorbijganger' gegeven om zo voor Ziggo leden een minimale overall gebiedsdekking te geven. Met allemaal eigen routers zal dat wel slecht te doen zijn.

anoniem42071 27 November 2018 21:41

Het is zeker geen armoede. Ik heb hier het middelste abo en 300 Mbps up en down. Draadloos haal ik de 178 a 182 Mbps up en down, zie ik net. Maar ik doe heel weinig via wifi.
En Erik we hebben gelukkig geen gedeelde hotspots.

Niek

anoniem26138 27 November 2018 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 (Bericht 686540)
En Erik we hebben gelukkig geen gedeelde hotspots.

Soms makkelijk wanneer ik in de stad even iets moet opzoeken, en mijn dataverbinding van mijn telefoon (Prepayed kaartje) niet wil belasten. In zo'n 50% van de gevallen vind ik dan een bruikbare verbinding via een thuis-router.

anoniem13249 28 November 2018 14:10

Eric,

Met mijn pc gebruik ik internet via de kabel, ik doe daar niets draadloos mee.
Op mijn IPad en Tablet en laptop gebruik ik wel de draadloze verbinding.

anoniem26138 28 November 2018 16:58

Dat klinkt logisch.

Zien wij dan in je reactie #17 de gegevens van je laptop ?

Marc H vraagt in #13 een aantal dingen, maar dan moet dat wel toepasbaar zijn voor die laptop, dus daar moet een Windows op staan. Vooral de signaalsterkte zou ik ook wel willen weten. B.v., toen ik mijn router aansloot stond zijn signaalsterkte standaard niet op maximaal.
Heb je een tablet of smartphone met Android ? Dan is er b.v.nog de app Wifi Explorer, waarmee je gegevens van netwerken, waaronder de sterkte op elke plaats in huis, kan aflezen.

Verder lees ik dit terug:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn
de router staat ingesteld op n-ac dus dat is prima...

Aangezien de gegevens (van de laptop ?) zeggen dat deze geen n kent (laat staan ac), zou ik de router eens op 'auto' proberen, of op g.

.

anoniem13249 29 November 2018 14:26

Erik,

Jouw vraag:
Zien wij dan in je reactie #17 de gegevens van je laptop ?

De gegevens komen van de Pc.

anoniem54435 29 November 2018 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 (Bericht 686467)
Nicoedelijn: Als je een zelfbouw pc koopt, die je zelf installeert, krijg je er een cd bij met drivers en software voor je moederbord. Een deel van die handel moet je dan installeren om alles goed te laten werken.
Zo stonden er ook 2 netwerk tools op. Maar die zorgden juist voor een vertraging van de verbinding.
Dus die heb ik er snel weer af gemikt.

Niek

Je kunt toch gericht kijken wat echt nodig is .
Op de CD staat toch in een menu .welke software .
Klakkeloos alles installeren is niet erg handig.;);)

anoniem42071 29 November 2018 22:53

Er zijn kennelijk mensen, die niet goed kunnen lezen hier.
""
Citaat:

Niek

anoniem13249 30 November 2018 18:29

Laten we de discussie sluiten, niemand komt met een sluitende oplossing.
Iedereen bedankt voor de reacties,

anoniem42071 30 November 2018 22:33

Dan heb je toch niet helemaal goed gelezen. Er staat ergens dat je wifi adapter te langzaam is.

Niek

anoniem14396 1 December 2018 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn (Bericht 686558)
Laten we de discussie sluiten, niemand komt met een sluitende oplossing.
Iedereen bedankt voor de reacties,

Het probleem voor ons is dat jij niet duidelijk bent in je antwoorden. Wij hebben het probleem dat we geen idee hebben van de situatie bij jou thuis, dingen die voor jou allemaal bekend zijn. Er bestaan geen kristallen bollen die ons op magische wijze die informatie geeft. Daarom stellen wij specifieke vragen, om de situatie voor ons duidelijk te krijgen.Op een flatje op de derde etage van 50 vierkante meter heb je bijvoorbeeld andere problemen als in een vrijstaand huis met twee etages van 200+ vierkante meter.

Bij dit soort problemen is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven, samen met technische details. Het mag misschien voor een niet comutermens geneuzel zijn, maar voor ons zijn dit soort details belangrijk, omdat die ons dingen vertellen hoe jouw netwerk in elkaar zit en waar het fout KAN gaan.

anoniem26138 1 December 2018 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicoedelijn (Bericht 686552)
De gegevens komen van de Pc.

Dezelfde manier gebruiken om nu die gegevens van je laptop te halen ? Je gebruikt die PC niet draadloos, dus nu even je laptop bekijken.
Het gaat om info, niet om het noemen van één van de vijftienduizend mogelijke oorzaken. Ook de klantenservice van TP-Link lukte het zo snel niet.

Ik zou op je PC zeker de draadloze adapter uitschakelen, óf via het BIOS (beste methode), óf via Apparaatbeheer met een rechtsklik op de adapter en voor 'Uitschakelen' kiezen. Zodoende hoeft jouw router in ieder geval de (tragere) verbinding met je PC niet meer te zien, want je gebruikt hem toch niet.

Heb je een Android computer of telefoon ? De app die ik eerder noemde (#31) kan je ook vertellen of het gebruikte kanaal druk is, en dus hoe sterk je signaal is. De sterkte kan je ook enigszins via de methode van Marc H (#13) zien

anoniem23020 2 December 2018 10:31

Is in de TP-Link WLAN-router de DHCP server uitgeschakeld?
Indien niet, dan geven de Callway modem en de TP-Link IP-adressen uit en dat geeft een conflict in de internetverbindingen.

Verder kan je overwegen om de WLAN wachtwoorden van de Callway en TP-Link gelijk aan elkaar te maken!

anoniem42071 2 December 2018 12:54

Caiwaymodems zijn domme modems. Die hebben altijd een router nodig. Tenzij je maar 1 pc eraan koppelt.

Niek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.