Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Forum informatie en mededelingen (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Hotmail en gmailadressen (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=64530)

anoniem13182 25 May 2010 17:45

Hotmail en gmailadressen

Sinds een paar dagen heb ik Hotmail en Gmail ook op de blacklist gezet waarmee geregistreerd kan worden. Dit om de enorme berg spammers tegen te gaan.
Zij kwamen meestal binnen met dit soort adressen. Spijtig voor de mensen die willen registreren met deze adressen en geen kwade bedoelingen hebben maar het is niet anders.
Je kunt altijd registreren met mailadres van je eigen provider.

anoniem32664 25 May 2010 21:28

Poeh, dat is toch wel een flinke hap uit de gemeenschap! Desondanks snap ik de maatregel wel.

anoniem43727 25 May 2010 22:26

Ik registreer nooit op sites waar Gmail niet is toegestaan.
Ok, soms met 10minutemail ofzo :)

Mijn prive adressen zijn echt voor prive gebruik :p

anoniem13182 26 May 2010 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NeeChee (Bericht 526958)
Poeh, dat is toch wel een flinke hap uit de gemeenschap! Desondanks snap ik de maatregel wel.

Ja ik vind het ergens ook wel vervelend hoor, maar ja, de rommel die er op binnen komt loopt gigantisch de spuigaten uit.
Ook wat ik aan rommel per mail krijg.

anoniem13182 26 May 2010 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tuin (Bericht 526973)
Ik registreer nooit op sites waar Gmail niet is toegestaan.
Ok, soms met 10minutemail ofzo :)

Mijn prive adressen zijn echt voor prive gebruik :p

Maar wat is het bezwaar om dit forum een provider mailadres te gebruiken? Je kan het hier zo instellen dat het niet te zien is voor anderen, dus zie ik het probleem niet zo.

anoniem30973 26 May 2010 01:39

Eens met Tuin. Mijn provider mail-adres hou ik consequent uitsluitend voor de familie.

anoniem13187 26 May 2010 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modje (Bericht 526989)
Maar wat is het bezwaar om dit forum een provider mailadres te gebruiken? Je kan het hier zo instellen dat het niet te zien is voor anderen, dus zie ik het probleem niet zo.

Ik dacht dat het hier al veel langer zo werkte.

anoniem43357 26 May 2010 12:58

Wat een onzin. GMail en Hotmail zijn de meest gebruikte email providers.

anoniem35068 26 May 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BoraJohn (Bericht 527025)
Wat een onzin. GMail en Hotmail zijn de meest gebruikte email providers.

Correctie: GMail en Hotmail zijn de meest misbruikte email providers.

Vandaar dat ik de (re)actie van Modje wel begrijp.

En voor de mensen die er een probleem mee hebben om het e-mailadres wat ze bij hun provider hebben te gebruiken voor dit soort doeleinden: bij de meeste providers kun je zelf extra e-mailadressen aanmaken en weer verwijderen, al dan niet als alias. Maak zo'n adres aan en hef het weer op als er teveel spam op binnenkomt.

anoniem43727 26 May 2010 15:05

Ik weet dat er veel mogelijkheden zijn.
Heb zelf o.a. ook een catchall op meerere domeinen.
Kan gewoon een willekeurig adress opgeven en blokkeren waneer er spam op komt.

Maar uit principe zijn alle forum en site registraties op een speciaal email adres.
Is deze geblocked dan browse ik vrolijk verder.

Ik begrijp de ingreep wel, geef enkel mijn mening.
Ik weet dat veel mensen die ik ken net zo werken en vrolijk door bladeren naar een andere oplossing (of in dit geval forum).
Al is de kans klein dat de mensen die ik ken zich aanmelden op een forum als deze :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.