Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Providers (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=141)
-   -   een weekje te laat met afzeggen van chello (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37053)

anoniem23163 1 March 2007 09:16

een weekje te laat met afzeggen van chello

beste mensen wie heeft een idee

mijn probleem is als volgt:

gisteren ben ik naar de winkel van mijn internet provider chello langs gegaan om mijn contract op te zeggen (gezien ik achter kwam dat ik te veel voor weinig betaal ongeveer 35 euro voor 3mb terwijl het bij orange voor 24 euro 20 mb is) dus ik vraag aan de mevrouw of ze me contract wil beindigen zegt ze dat het niet kan omdat mijn contract automatisch ( stilzwijgende contract) is verlengd op 16 februari, een weekje geleden dus en dat er geen mogelijkheid voor me is om ervan af te komen.

dus ik hard nadenken what the do, what the do

en kreeg vandaag een idee ik belde ze op en vertelde aan de meneer van ja me pa en ma zijn uit elkaar ik heb geen geld meer om te betalen ik ben blut bla bla bla kunt u me mischien helpen..
zegt de meneer hoe spijtig ook je sitiuatie is, de contract is bindend en er is nix an te doen

heeft iemand een idee hoe ik van me contract kan af komen AUB

p.s brief helpt niet ze zullen toch niet reageren, ik heb namelijk ook al op internet gekeken of er mensen zijn met degelijke probleem en elke van hun vertelde dat het geen zin heeft om brief te schrijven.

anoniem13187 1 March 2007 09:41

Als dit echt hun voorwaarden zijn ,dan hebben ze gelijk en kun je er echt niet onderuit.
Je had zelf beter opmoeten letten.
Dit is met alle abbonnementen zo ,ook met boeken club's enzo.
De enige manier om er vanaf te komen is gaan verhuizen naar een adres waar geen chello leverbaar is ,maar danmoet je wel bewijs kunnen overleggen ,zoals een inschrijvings bewijs van de gemeente van je nieuwe adres.

dutch-online 1 March 2007 09:58

ja inderdaad het zijn de kleine lettertjes waar je mee te maken hebt, [ erg genoeg ]
maar je hebt bij de aanvaarding van het contract er zelf mee ingestemd .en net als overal datum is datum.

anoniem18883 17 March 2007 14:53

Helaas dit zijn de nieuwe voorwaarden (ben zelf nog op de oude voorwaarden geabonneerd dus kan nog zo opzeggen) wat je natuurlijk al wel kunt doen is nu een aangetekend brief met ontvangst sturen dat je het abonnement aan het einde van het huidige jaar wenst te beeindigen daar heb je nu niets aan maar het voorkomt dat het opnieuw verlengd word als je de juiste datum vergeet.Er is geloof ik pas in de tweede kamer geoppperd om een wetvoorstel aan te nemen dat automatische verlening voor langere tijd te verbieden!

dutch-online 17 March 2007 14:57

gewoon per eerst volgende mogelijkheid [ nu al opzeggen], en om bevestiging vragen

dat werkt meestal perfect en je hoeft dan zelf de datum niet constant in de gaten te houden

anoniem14629 24 March 2007 13:15

Ik heb ook een keer zoiets gehad, vergeten op te zeggen.
Heb toen gebeld met de vraag waarom ik nog steeds geen reactie heb ontvangen op mijn contract beëindiging. In de kleine lettertjes van de voorwaarden stond niets over "aangetekend" versturen. Kreeg toen als antwoord, "Stuur nog maar een brief met een copy van de verzonden brief erbij". Hebben we gedaan en alles werd afgewezen onder het mom van de kleine lettertjes. Daarop weer gereageerd met de verwijzing naar hun voorwaarden waar niet stond dat het aangetekend moest en meteen maar de rechtsbijstand verzekering genoemd. Heeft gewerkt, deze keer. Hebben waarschijnlijk gewoon geluk gehad.

dutch-online 24 March 2007 13:23

ja rechtbijstand daar hebben ze een hekel aan

anoniem18037 24 March 2007 15:26

Waarom gaan mensen altijd dingen verzinnen op het moment dat ze zelf iets zijn vergeten af te melden?
Bijna alles in deze maatschappij werkt met contracten dat is niet zomaar,
bedrijven steken tijd en energie in de klant (een gratis modem, enz) het zou lekker zijn dat je na tien dagen weer naar de volgende provider huppeld met een nieuw modem.
Stilzwijgend verlengen met een jaar is heel normaal kijk maar eens om je heen je tv gids, je stroom, je kabelabbonement, enz. je bent zelf iets vergeten lullig dat wel maar niet klagen maar gewoon dragen.

anoniem13255 24 March 2007 16:18

@rajo: wat je zegt klopt niet helemaal. Men maakt een jaarcontract, waardoor het snel weggaan verhinderd wordt, en terecht. Echter, de provider moet dat eerste jaar zijn investering maar terughalen. Automatisch verlengen met een jaar is echter niet terecht, en gewoon een consumentenval. Na een jaar moet er gewoon een opzegtermijn zijn van 1 of max 2 maanden.

Wat niet wegneemt dat wat men TS aanraad gewoon valsheid in geschrifte is.

anoniem18037 24 March 2007 18:35

Nou laat ik het dan eens omdraaien stel voor dat je van alle abbonementen moet bijhouden wanneer je ze zelf moet verlengen i.p.v. automatische verlenging.
En dat je dan iedere keer door de bedrijven aan geschreven moet worden om te verlengen, volgens mijn schiet dat ook niet echt op, want stel voor dat je het vergeet en je heb ineens geen internet meer en je moet weer drie weken wachten op een aansluiting dan heb je ook de poppen aan het dansen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.