Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Windows 10 (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=163)
-   -   Hoe kom ik van de vergrendeling af (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80775)

anoniem37001 28 May 2016 15:25

Hoe kom ik van de vergrendeling af

Hallo forumleden wie kan mij verder helpen.
Na het zoeken naar een app in Windows store, heb ik blijkbaar iets gedaan bij de instellingen waardoor ik nu telkens na het opstarten van de computer een aanmeldscherm krijg waarin ik mijn wachtwoord van mijn microsoftaccount moet typen.
Daar wil ik graag vanaf.Ik zag dit probleem al een keer eerder op dit forum nl. bij Friday 17-05-2016.
Ik heb toen ook gekeken op NETPLWIZ maar daar stond alleen Gebruikersnaam .........@live.nl Groep Administrator.
Wat moet ik hier verder doen

anoniem42071 28 May 2016 15:59

Zoek daar Configuratiescherm\Gebruikersaccounts\Gebruikersac counts eens naar een term als "overschakelen naar lokale gebruiker".
Als het goed is ben je er dan vanaf, tot je weer naar de store gaat.

Niek

anoniem54435 28 May 2016 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corb (Bericht 674080)
Hallo forumleden wie kan mij verder helpen.
Na het zoeken naar een app in Windows store, heb ik blijkbaar iets gedaan bij de instellingen waardoor ik nu telkens na het opstarten van de computer een aanmeldscherm krijg waarin ik mijn wachtwoord van mijn microsoftaccount moet typen.
Daar wil ik graag vanaf.Ik zag dit probleem al een keer eerder op dit forum nl. bij Friday 17-05-2016.
Ik heb toen ook gekeken op NETPLWIZ maar daar stond alleen Gebruikersnaam .........@live.nl Groep Administrator.
Wat moet ik hier verder doen

Vinkje weghalen ,om te beginnen. zie het plaatje

Bijlage 18920

anoniem37001 28 May 2016 17:11

Je raad opgevolgd Niekie.
Maar als ik naar configuratie- Gebruikersaccounts- ga zie ik wel Accounttypes wijzigen en Referentiebeheer maar niet overschakelen naar lokale gebruiker

anoniem37001 28 May 2016 17:17

Sorry Desperado,
Ik kan niet vinden wat jij bedoeld

anoniem42071 28 May 2016 17:24

En als je op account types klikt dan?
(ik werk zelf zonder ww, dus kan het niet proberen.)

Start eens opnieuw op. En kijk goed op het scherm waar je in moet loggen. Staat daar niet links of rechts onder iets over een lokaal account?

Niek

anoniem54435 28 May 2016 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corb (Bericht 674086)
Sorry Desperado,
Ik kan niet vinden wat jij bedoeld

Eerst NETPLWIZ typen in het zoek vak [ vergrootglas ] naast de startknop dan kom je vanzelf bij mijn voorbeeld plaatje ,daar het vinkje weg halen.

anoniem37001 28 May 2016 18:03

Ik heb het gevonden Desperado.
Maar als ik het vinkje weghaal en op ok klik krijg ik een schermpje met automatisch aanmelden daarbij staat gebruikersnaam, wachtwoord, bevestig het wachtwoord.
Moet ik hier een wachtwoord invullen. Ik heb geprobeerd dit over te slaan, maar dan krijg ik bij het opstarten de foto niet meer te zien maar wel de melding dat het wachtwoord niet juist is. na het invullen van het microsoft ww. gaat hij verder

anoniem54435 28 May 2016 18:09

Ja en dan moet je ergens de optie krijgen van wachtwoord verwijderen.

Zo heb ik het ook aan iemand van 74 Jaar uitgelegd via mail , en daar was het gelukt .

Computeren betekent ... veel en goed de menu's lezen.

anoniem37001 28 May 2016 18:22

Sorry Ik heb gedaan zoals je beschreven hebt dus ook een wachtwoord ingevoerd maar optie ww verwijderen heb ik niet gezien. Toch even geprobeerd opnieuw op te starten maar ik moet toch weer inloggen met mijn microsoft account

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.