Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   E-mail (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=121)
-   -   mail schoonmaken (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=81931)

Johannes1903 2 February 2018 17:19

mail schoonmaken

Mijn Gmail op gmail.com, inclusief mijn gewone emailadres zit bijna vol. Hoe maak ik dat een beetje makkelijk schoon, dus bv alle mailtjes ouder dan anderhalf jaar weggooien? Ik heb nog nooit wat weggegooid, vroeger in de gewone mailbox is wel wat weggeraakt door een herinstallatie of een nieuwe computer. Maar nu staat alles op alle computers.

BlackTiger 2 February 2018 17:57

Nee niet alles staat op alle computers. Alles staat op de Google servers en daar kun je met alle computers bij, dat is een verschil. :)

Als je email adres bijna vol zit moet je er inderdaad behoorlijk wat in hebben zitten want er is erg veel ruimte bij Gmail.

Opruimen is best eenvoudig.
Gebruik de zoekfunctie (bovenaan, klik op het driehoekje) om te zoeken op mails "ouder dan" een bepaalde datum, of welke term je dan ook gebruiken wilt.
Kies daarna voor "selecteer alle mails van deze selectie" en dan kun je die verwijderen.

Je kunt ook nog selecteren om te verwijderen, duurt langer, duur bijv. bovenaan een pagina een mail te selecteren, dan de shift knop indrukken en ingedrukt houden, laatste mail selecteren en dan vinkje zetten en daarna verwijderen.
Vele mogelijkheden dus.
Maar ik denk dat via de zoekoptie het eenvoudigst is.

Johannes1903 3 February 2018 18:08

Ik heb geen zin om 27.748 mailtjes naar beneden te scrollen, hoe kom ik er sneller? (Ik heb me er nog nooit in verdiept)

Ik moet ze echt allemaal 1 voor 1 selecteren, als ik ga slepen, dan 'verplaatst hij zoveel gesprekken'!

Niekie30 3 February 2018 18:58

Je klikt 1 mailtje aan, zodat het een kleurtje heeft. Dan druk je de CTRL toets in en houdt die vast, terwijl je ook de "a" indrukt.
Dan hebben alle mailtjes een kleurtje. Je kunt de toetsen dan weer loslaten.
Daarna klik je met rechts op één van de geselecteerde mailtjes en kies je verwijderen.

Niek

Obelix71 3 February 2018 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 (Bericht 684450)
Mijn Gmail op gmail.com, inclusief mijn gewone emailadres zit bijna vol.

Hoe bedoel je dat?
Haal je in Gmail ook de gewone mail op?
Gaat het alleen om de mail via gmail.com?

Zoals aangegeven is er veel ruimte bij gmail. Zijn er (veel) mailtjes met grote bijlagen?

@Niek: geldt dat ook voor gmail?

BlackTiger 4 February 2018 00:33

Citaat:

Ik heb geen zin om 27.748 mailtjes naar beneden te scrollen, hoe kom ik er sneller? (Ik heb me er nog nooit in verdiept)
Lezen is ook een kunst he:
Citaat:

Kies daarna voor "selecteer alle mails van deze selectie" en dan kun je die verwijderen.
Hoezo 27.748 mails scrollen? Dan ben je ze in 1x kwijt hoor. Ik heb niets gezegd over slepen of 1 voor 1 verplaatsen.

Johannes1903 12 February 2018 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 (Bericht 684454)
Hoe bedoel je dat?
Haal je in Gmail ook de gewone mail op?
Gaat het alleen om de mail via gmail.com?

Zoals aangegeven is er veel ruimte bij gmail. Zijn er (veel) mailtjes met grote bijlagen?

@Niek: geldt dat ook voor gmail?

Ja, de gewone mail zit daar ook in. Doordat ik Windows Live Mail niet meer wist te installeren heb ik het zo gedaan. 8-|

Gaat hij dan trouwens wel de onderste verwijderen? Niet de nieuwste mails toch?? Hoop ik... :o

Obelix71 12 February 2018 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 (Bericht 684577)
Ja, de gewone mail zit daar ook in.

Wordt de mail bij je provider wel verwijderd uit je mailbox daar?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 (Bericht 684577)
Gaat hij dan trouwens wel de onderste verwijderen? Niet de nieuwste mails toch?? Hoop ik... :o

Wat bedoel je hiermee?
Jij geeft aan welke mail je wilt verwijderen. Lijkt me.

Johannes1903 12 February 2018 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 (Bericht 684580)
Wordt de mail bij je provider wel verwijderd uit je mailbox daar? .

Weet ik veel?? Moet ik dat daar ook controleren?

Obelix71 12 February 2018 20:24

Je moet niets, maar bij de meeste providers zir er een maximum op de grootte van de mailbox.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.