Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Verbinding (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=156)
-   -   Chrome geen verbinding meer (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=81871)

anoniem54230 31 December 2017 17:45

Chrome geen verbinding meer

1 Bijlage(n)
Sinds de laatste update van Chrome kan ik geen verbinding meer krijgen met het Internet ik krijg steeds de melding die in de bijlage staat
Get genoeg kan ik wel met Firefox het internet op
Iemand suggesties?

anoniem14945 31 December 2017 18:22

Begin even met het herstarten van de computer.

Als dat niet helpt geeft Chrome zelf nog twee suggesties. Die al geprobeerd? Kijk eerst even naar de firewall, want daar zit het 'm dan waarschijnlijk in. Door de update is de checksum van het uitvoerbaar bestand anders en moet hoogstwaarschijnlijk opnieuw toestemming worden gegeven dat Chrome op internet mag.

anoniem15124 1 January 2018 10:38

De firewall / antivirussoftware kun je vaak, tijdelijk, uitschakelen.
Dus dat is vrij eenvoudig te testen.

anoniem54230 1 January 2018 11:18

Ik draaide altijd versie: ...63.0.3239.84 en dat ging altjd goed
sinds de update naar 63.0.3239.108 heb ik die foutmelding
Ik heb nu Chrome teruggezet naar 63.0.3239.84 en nu gaat het weer goed
Overigens hebben de Chrome updates mij nooit dit soort problemen opgeleverd.

anoniem14945 1 January 2018 14:28

Ok, dat bevestigt mijn vermoeden over de firewall.

anoniem38560 1 January 2018 14:39

Chrome resetten naar standaard instellingen, is vaak een plugin die problemen geeft.

Dappertje

anoniem54230 1 January 2018 16:05

Beste Foobar,
Ik begrijp van U dat het ligt aan de Firewall instellingen om Chrome toe te laten op Internet
Alleen: Hoe moet ik dat dan doen (Ik bedoel hoe moet ik die toestemming dan geven aan Chrome (Of bij de Firewall) om Internet op te kunnen gaan?

anoniem54230 1 January 2018 17:52

Nagekomen bericht
Overigens begrijp ik niet waarom ik deze melding nu krijg, terwijl ik bij alle vorige updates van Chrome hier nooit last van had?

anoniem14945 1 January 2018 18:34

Ik weet niet welke firewall je hebt, dus is niet echt iets concreets over te zeggen hoe dat te doen. Begin eens met het tijdelijk uit schakelen er van, dan weet je snel genoeg of het probleem inderdaad in de firewall zit, anders is het ook zo zonde van je tijd.

Waarom dit voorheen geen probleem heeft opgeleverd is enkel gissen. Kan een update van de firewall zijn. Kan per ongeluk op het knopje blokkeren in plaats van toestaan hebben geklikt. Kan ook totaal iets anders zijn.

anoniem54230 2 January 2018 22:15

Ik denk, om problemen te voorkomen om tijdelijk de automatische updates voor Chrome stop te zetten
Ik heb eens op internet hiervoor gezocht en heb daarvoor (een van de) volgende mogelijkheden gevonden:

Aanpassen van het Windows-Register, mbv Regedit

Ik zou dan een (nieuwe) parameter moeten invoegen als volgt:

Methode-1.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Update \AutoUpdateCheckPeriodMinutes
en dan daar de Dword-value op 0 zetten

maar ik heb ook de volgende entry ergens gezien:

Methode-2.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Update \UpdateDefault
en dan daar de Dword-value op 0 zetten

Nu weet ik echter niet welke ik moet nemen (die bij punt 1 of 2)
Iemand hier ervaring mee?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.