Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Randapparatuur (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Oplader voor draadloze hoofdtelefoon (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82175)

gilberto 12 November 2018 04:48

Oplader voor draadloze hoofdtelefoon

Beste medehelpers,

Ik ben op zoek naar een oplader voor mijn draadloze hoofdtelefoon JBL SYNCHROS E55TB BLACK., zodat ik niet steeds de laptop moet opstarten om hem op te laden. Weet u waar ik die kan kopen?
Mvg,
gilberto :o

FooBar 12 November 2018 18:39

usb gok ik? In dat geval kun je waarschijnlijk een willekeurige usb lader gebruiken. Probeer die van je telefoon eens.

erikdenhouter 12 November 2018 20:53

Inderdaad, een gewone universele 5 Volt USB lader gebruiken, die je bij elke telefoon vindt. 1 Ampère is genoeg.

Volgens deze aanwijzing zit er ook alleen een USB laadkabeltje bij geleverd, geen aparte lader.
https://uk.jbl.com/on/demandware.sta...ltilingual.pdf

Het is de E55BT, niet de E55TB. Het heeft namelijk Bluetooth.

gilberto 13 November 2018 02:02

Beste mededenkers,
Vriendelijk dank voor jullie antwoorden.Een universele usb lader van 5 V en 1 A zal dus voldoende zijn om mijn hoofdtelefoon jbl synchros e55bt zwart op te laden.Ik heb gelezen op het internet dat de output 5 V en 1A voldoende is, omdat de usb poort van de laptop waar de koptelefoon ook kan op aan gekoppeld worden 500 mA is.De usb lader voor mijn android tablet heeft een uitgangsspanning van 5 ,3 volt en 2 A. Is deze usb lader niet te zwaar?
grtz,
gilberto. ;)

erikdenhouter 13 November 2018 10:45

Eiigenlijk wel een pietsje... Waarom deze nu 5,3 Volt is snap ik niet, dat is nou net naast het universele van 5 Volt, wat je meestal ziet. Staat dat er op :confused:

De 2 Ampère zou helemaal niet erg zijn, dat is de stroom die de lader kan leveren, maar jouw hoofdtelefoon gebruikt dat gewoon niet, die 'vraagt' maar 0,5 A tijdens laden.
Dus alleen om die 5,3 Volt zou je dan een andere moeten aanschaffen, al is die 0,3 Volt niet echt een enorm verschil, en zou je hoofdtelefoon dat wel aan moeten kunnen. Die hoofdtelefoons (en andere apparatuur) regelen namelijk de stroom ( A ), en dat beetje overspanning zit echt wel in hun ontwerp berekend.

Het is wel zo dat wanneer je minder vraagt (0.5A) dan de lader max. kan leveren (2A) dat dan de uitgangsspanning van de lader ook wat aan de hoge kant blijft, misschien iets van 5,5 Volt, omdat hij niet volledig belast is.
Ik zou daarom zelf nog even de echte spanning meten met een universeelmeter, en wanneer dat werkelijk 5,3 of 5,4 Volt blijkt te zijn, dan zou ik hem wel gebruiken. Die 0,3 of 0,4 Volt zou ik dan zelf geen probleem vinden.
Nadeel is wel dat je tablet en hoofdtelefoon niet tegelijkertijd kan laden, dat kan een probleem zijn.

Laten ik het zo zeggen: als ik een rugzakvakantie met die apparatuur zou gaan maken, en dus op gewicht moet besparen, zou ik persoonlijk echt wel met alleen die ene lader vertrekken :p
.

gilberto 13 November 2018 23:25

2 Bijlage(n)
Aan erikdenhouter,
Ik stuur in bijlage drie usb opladers voor mijn tabletten van samsung : Galaxy Tab pro (12.2, Wi-Fi)SM-T900, samsung galaxy tab 4 SM-T530 (10,1) en samsung galaxy tab 4 7.0 SM-T230.De usb lader voor sm-t230 (kleinste tablet) heeft een output van 5 V en een stroomsterkte van 1 A. Dus deze is volgens u geschikt voor het opladen van mijn koptelefoon. Ik heb op de nederlandse website van JBL bij de service repair gezien dat een lader geschikt voor de jbl e55bt zwart kan worden besteld. Ik weet niet of die een output(Выход)heeft van 5V en 0,5 A. Ik zal het eens navragen. Ik heb ook bij Vanden Borre een lader gsm/smartphone besteld van het merk MUSTHAVZ WALLCHARGER 1 USB WHITE 1 A.
Grtz
gilberto ;)

erikdenhouter 14 November 2018 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gilberto (Bericht 686414)
De usb lader voor sm-t230 (kleinste tablet) heeft een output van 5 V en een stroomsterkte van 1 A. Dus deze is volgens u geschikt voor het opladen van mijn koptelefoon.

Ja.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gilberto (Bericht 686414)
Ik heb ook bij Vanden Borre een lader gsm/smartphone besteld van het merk MUSTHAVZ WALLCHARGER 1 USB WHITE 1 A.

En ook geschikt, maar dan misschien niet nodig.

Het feit dat er een USB type A connector aan zit zegt een hoop; USB gaatjes geven 5 Volt.
.

gilberto 15 November 2018 01:18

2 Bijlage(n)
Hello erikdenhouter,

Dank voor de reactie. Maar heb je naar de foto-s van de witte usb laders voor mijn tabletten gekeken? En heb je gemerkt dat de output voltage 5,3 V bedraagt. Vermits de output en andere gegevens ook in het russisch ( ВЫХОД СДЕЛАНО В ВЬЕТНАМ ДАТА ПРОИЗВОДСТВА 26.02.2015) staan aangeduid, zou dat het verschil maken van 0,3 V?
ВЫХОД( UITGANG) СДЕЛАНО В ВЬЕТНАМ( GEMAAKT IN VIETNAM) ДАТА ПРОИЗВОДСТВА ( DATUM VAN PRODUCTIE)
Ik heb een antwoord ontvangen van JBL: Bedankt voor uw recente contact met Harman Customer Support.

De input voltage is 1/2V (5amps)
Is dit juist aangegeven? Zij schrijven dus dat hun usb lader voor mijn koptelefoon van JBLe55bt black een output heeft van 1/2 V en (5 amps)
Graag uw advies hierover.
Grtz
gilbert :o

erikdenhouter 15 November 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gilberto (Bericht 686417)
...heb je naar de foto-s van de witte usb laders voor mijn tabletten gekeken? En heb je gemerkt dat de output voltage 5,3 V bedraagt. Vermits de output en andere gegevens ook in het russisch ( ВЫХОД СДЕЛАНО В ВЬЕТНАМ ДАТА ПРОИЗВОДСТВА 26.02.2015) staan aangeduid, zou dat het verschil maken van 0,3 V?

Punt 1: je hebt al succesvol geladen vanaf een USB poort op je tablet, en een USB poort levert uitsluitend 5 Volt.
Punt 2: Volt- en Ampère-aanduidingen zijn universeel, en wereldwijd, dus 5,3 V is 5,3 Volt ( ± 5% ), ook in Vietnam of Rusland.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gilberto (Bericht 686417)
Ik heb een antwoord ontvangen van JBL:

De input voltage is 1/2V (5amps)
Is dit juist aangegeven? Zij schrijven dus dat hun usb lader voor mijn koptelefoon van JBLe55bt black een output heeft van 1/2 V en (5 amps)

Klinkklare onzin ? Heb je soms een chat met de boordcomputer van JBL gehad, of praat ik nu met zo'n ding ? :p
1/2 V 5 A is wel ongeveer het juiste vermogen (2,5 Watt), maar die waarden heb ik nog nooit toegepast gezien, tenzij er een heel nieuw laadontwerp gebruikt wordt wat elke spanning aan kan.

Nee, 5 Volt - 1 Ampère gebruiken, en dat wordt door elke USB muurlader geleverd, of elke auto-USB lader, en elke USB poort op een computer.levert minimaal ½A (=2,5 Watt). Maar USB levert in ieder geval altijd 5 Volt.

Wat apart hiervan wel opvalt is dat er überhaupt laders bestaan met een USB aansluiting, en toch 5,3 V leveren. Dat is een punt van discussie, maar heeft niets met je hoofdtelefoon te maken, wel met je tablet.

Samsung lader van 5,3 V: https://www.aliexpress.com/item/Sams...913214047.html
Als ik even door zoek zie ik er veel meer. Ik vraag me af of jouw tablet (5,3V) wel wil laden wanneer je die aan een computer USB poort hangt (5V), of dat je dan meldingen krijgt dat 'de lader niet compatibel' is.
.

gilberto 16 November 2018 00:27

Aan erikdenhouter,

Ja, jij hebt me overtuigd. Ik ben nu gerust dat de hoofdtelefoon voor mijn zoon niet wordt beschadigd als ik hem oplaad met een usb lader van 5V en 1A. Ik laad mijn tablet altijd met de wandadapter op die er is bijgeleverd,dus 5,3volt en 2,0A. En ik gebruik de usb kabel met een usb-c stekker om bestanden van mijn tablet over te brengen naar mijn laptop. Maar ik heb nog een vraagje. Ik wil mijn cassetterecorder aansluiten op mijn laptop om muziek op te nemen, die ik heb gecomponeerd en opgenomen op cassette.Ik zie op het internet dat ik dit kan doen met een stereo-mini phonokabel(3,5 mm jack naar 2 tulp).Is dit juist?
grtz
gilberto :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.