Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   E-mail (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=121)
-   -   outlook.com foutmelding (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80479)

anoniem59721 9 February 2016 19:03

outlook.com foutmelding

in Outlook 2016 bij mijn emailadres @outlook.com krijg ik een foutmelding.
Het vreemde is dat ik de ene keer wel de emails binnen krijg en een andere keer een geel driehoekje en dan krijg ik niks binnen:confused:

Bij de accountgegevens staat:
- COM- invoegtoepassingen beheren - de volgende melding:

-Er is een probleem met een COM-invoegtoepassing gedetecteerd in Outlook
-deze COM-invoegtoepassingen veroorzaken een slechtere prestatie of zorgen dat Outlook
vastloopt

AVG Addin for MS Outlook
vanwege deze invoegtoepassing is Oulook langzaam gestart

dan staat er in een kader -deze invoegtoepassing altijd inschakelen-
Dus dit betekent dat het niet is ingeschakeld.
Maar of het nu wel of niet is ingeschakeld het blijft hetzelfde.

Heb ook al bij AVG gekeken maar kan ik niets bijzonders vinden, dit is toch niet verstandig om de emailbescherming uit te schakelen.
Wie weet raad ? Wat moet/kan ik aanpassen?

anoniem59721 12 February 2016 10:00

Heeft niemand hier antwoord op? Of moet ik de vraag bij Microsoft neerleggen.

anoniem26138 12 February 2016 10:24

Heb geen Outlook...

Heb je een bericht in de status bar gezien wanneer dat gele uitroepteken verschijnt ? Ik vraag me af of de foutmelding over die AVG Addin ook voor de melding met gele driehoek zorgt.

Statusbar kan je vaak in het menu aan/uit schakelen, en zijn meldingen verschijnen links onder.

Wat gebeurt er als je met de verschijning van die driehoek met de hand opdracht geeft email te halen ?

anoniem42071 12 February 2016 23:39

Bij mij weigert WLM de laatste tijd regelmatig om mail op te halen bij mijn @outlook.com account, tot ik zelf in het programma op "verzenden en ontvangen" pers.
Ik vermoed dat de storinkjes te maken hebben, met de ombouw van de mail server en instellingen bij Microsoft deze maanden.

Niek

anoniem59721 13 February 2016 15:51

Klopt @Niek er gebeuren steeds vaker rare dingen. Het driehoekje is verdwenen. Nu komen de mails wel binnen maar dan loopt hij soms vast en krijg ik een wit scherm met 'outlook reageert niet' je blijft er mee bezig. Opnieuw weer opstarten helpt soms wel en soms niet.
Ook als ik op verzenden/ontvangen klik blijft hij bezig en de balk komt niet helemaal vol er blijft een klein stukje open. Bij de mails is het voltooid alleen bij synchroniseren duurt en duurt.....
Ik dacht eerst dat het door de combi 365 (1 maand gratis gebruikt) en mijn nieuwe licentie van 2016 kwam, beide staan nl nog wel op de pc. Ik weet niet wat hij doet als ik 365 eruit haal. het vreemde is dat de programma's nog wel werken zoals Publisher en Acces 2016 die zitten nl niet in de nieuwe versie van mij van 2016.

anoniem42071 13 February 2016 16:34

Ik zou in elk geval, diegene waar je niet verder mee gaat verwijderen. Maak tevoren even een backup van je mail bestanden, voor als er iets mis gaat. Maar normaal moet dit goed gaan.

Niek

anoniem26138 13 February 2016 16:42

Kijk welke add-ins (behalve AVG) er nog meer geïnstalleerd staan, en schakel ze als test een tijdje uit.

anoniem59721 17 February 2016 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter (Bericht 671803)
Kijk welke add-ins (behalve AVG) er nog meer geïnstalleerd staan, en schakel ze als test een tijdje uit.

ik begrijp bovenstaande niet goed:confused: ik weet niet wat en waar ik dan moet zoeken.
Gmail heb ik er weer uitgehaald volgens mij gaf dat problemen. outlook draait nu weer 'normaal'

anoniem26138 17 February 2016 17:03

Ze worden blijkbaar door AVG add-in genoemd:

"AVG Addin for MS Outlook"

maar ze zullen bij de Nederlandse Outlook ( = Microsoft) wel 'Invoegtoepassing' genoemd worden. Ik heb geen Outlook, dus zelf kijken hoe je daar bij beheer van invoegtoepassingen komt:

https://support.office.com/nl-nl/art...4-3d9185b5e025

anoniem14733 17 February 2016 23:43

3 Bijlage(n)
Even zien, ik heb Outlook 2013 maar dat zit bij 2016 volgens mij op dezelfde plek.

Start Outlook op.
Daarna ga linksboven naar "Bestand" en dan zijn er 2 opties.
Allereerst kun je dan rechts al op de optie "COM invoegtoepassingen" klikken
Bijlage 18801

Als daar niets in te vinden is, klik je in plaats daarvan links op "opties" en dan kom je in dit scherm uit als het goed is:
Bijlage 18802

Klik in dat scherm weer aan de linkerkant op "invoegtoepassingen" en dan kom je in dit scherm uit:
Bijlage 18803

Zie de pijltjes beneden, klik op start en dan krijg je nog een klein schermpje waar je eventuele ongewenste invoegtoepassingen kunt uitvinken en dan zijn ze uitschakeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.