Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Netwerk (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Modem/Router (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82288)

anoniem66618 19 April 2019 18:31

Modem/Router

Hoi …….

ik heb een vraag , Ik had bij mijn vorige provider een internet abonnement , hier kreeg ik alleen een modem ,alles Oké.
Nu ben ik overgestapt naar een andere provider en heb nu een modem/Router gekregen
en nu loop ik tegen een probleem aan , omdat ik mijn eigen router in mijn netwerk wil houden.
Nu dit is verteld
modem router dit is het type Zie link hier onder

https://nl.hardware.info/product/280...tg789bvn/fotos

Nu de vraag

Er zit een wan poort op kan ik deze aansluiten op mijn router , is deze wan het signaal dat afkomt van het Modem
( Of wel zit deze wan poort tussen Modem en Router in , Let op hier mee bedoel ik het modem/router in deze link https://nl.hardware.info/product/280...tg789bvn/fotos

Ik wil namelijk de lan poorten van deze Modem/Router ( zie hier boven de link ) niet gebruiken

Kan ik de Wan poort zonder iets verkeerd te doen gebruiken

alvast bedankt voor de moeite

anoniem66618 19 April 2019 18:37

Hoi …..

mijn Router die ik wil behouden in mij netwerk is.

Netgear BR500. Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden: 10,100,1000 Mbit/s, Bekabelingstechnologie: 10/100/1000Base-T(X). Netwerkstandaard: IEEE 802.1Q, Overdrachtssnelheid: 924 Mbit/s. Routing protocols: RIP-1,RIP-2, Ondersteunde netwerkprotocollen: IPv6. Soort antenne: Intern. Ondersteunde beveiligingsalgoritmen: 3DES,DES,IPSec,MD5,SHA-1, Firewall: SPI, Autenticatiemethode: NETGEAR Insight SSO

anoniem42071 19 April 2019 22:26

Dan zal je in 1 van de routers de DHCP server moeten uitschakelen, anders krijg je een ip conflict.

Of je belt je nieuwe provider en vraagt of die in jou modem/router de DHCP functie uitschakelen. Dan zou je huidige router perfect moeten werken.

Niek

anoniem66618 20 April 2019 00:46

Hoi...….

Ten eerste Als ik van mijn eigen Router ( Netgear ) de DHCP uit zet dan gedraagt hij zijn eigen als ( zeg even) een switch . dat is eigenlijk niet wat ik wil

twee de is dat ik eigenlijk hele maal geen Modem/Router wil van de Provider , een Modem met wifi was veel beter .
Ik wil eigenlijk Wan Uit het Modem en dan naar mijn Router

anoniem42071 20 April 2019 11:49

Blijft over: de provider bellen.

En een modem met Wifi is ook een router.

Niek

anoniem14733 21 April 2019 00:18

Bij Ziggo kun je bellen en vragen het modem in bridgemode te zetten. Dan regelt je router alles.
Nadeel is dat je dan officieel geen gebruik meer kunt maken van Wifispots van Ziggo.

Maar wat is het probleem als je router zich gedraagt als een switch? Je kunt dan toch nog de wifi van je eigen router gebruiken want dat is gewoon te benaderen.

Een derde oplossing (zo heb ik het zelf ook) is in de Technicolor een DMZ in te stellen naar jouw eigen router.
Dan heb je wel twee interne netwerken maar omdat de Technicolor dan toch alles doorstuurt vanwege die DMZ kun je in je eigen router gewoon alles doen wat je wilt incl. eventueel poort forwardings.
Voordeel hiervan is dat je Wifispots kunt blijven gebruiken en als er problemen zijn met de snelheid kun je altijd nog rechtstreeks op het modem testen op een van de overgebleven LAN poorten.

anoniem66618 21 April 2019 22:05

Modem/Router

1 Bijlage(n)
Hoi...…..

bridgemode is een oplossing voor mijn probleem , Alleen dan ben ik mijn wifi kwijt van mijn Modem/Router .
En deze wou ik eigenlijk gebruiken als gast ( dus wifi voor gasten )
Dus dit erg is jammer.
DMZ heb ik opgezocht op internet , dan verbind ik mijn LAN van mijn Modem/Router met mijn WAN poort van de router die ik wil behouden .

Klopt dit

Maar wat ik lees is dat ik de DHCP dan uit moet zetten ,
Dan wordt mijn dure Router ( die ik wil behouden eigenlijk een goedkope switch ) heb ik het idee .

de afbeelding heb ik toe gevoegd ,alleen misschien voor duidelijkheid , en dan bedoel ik voornamelijk tekening van de twee Router en de kabel er tussen

anoniem66618 22 April 2019 13:24

Modem/Router

1 Bijlage(n)
Hoi ………..

Ik heb iets gevonden op internet , en de vraag is zou dit zo gaan werken zoals op afbeelding is weergegeven
als dit werkt zou van het probleem af zijn

zie bijlage/afbeelding

https://imgur.com/JUmOw4o

anoniem14733 22 April 2019 15:43

Citaat:

DMZ heb ik opgezocht op internet , dan verbind ik mijn LAN van mijn Modem/Router met mijn WAN poort van de router die ik wil behouden .

Klopt dit
Nee het is zoals ik omschreef. Of nog duidelijker, het Ziggo modem zet alle poorten open naar je Netgear router. Dat zijn tcp poorten, je moet dus even niet in Lan en WAN denken.
Maar als je dat al wilt doen zou je het beste kunnen zeggen dat alle verkeer wat binnen komt op de Wan poort van je modem, gewoon door kan naar de Wan of Lan poort van je Netgear (al naar gelang hoe je dat aangesloten hebt).

Wat jij gevonden hebt is wat ik aan het uitleggen was met de DMZ.
Alleen hoef je dus niet het Ziggo modem te resetten zoals vermeld staat, nadat je de instellingen gemaakt hebt.

Dus ja zo werkt het, alleen kunnen apparaten op het Ziggo modem de apparaten op de Netgear dan niet "zien". Maar dat maakt verder niet uit als ik je goed begrepen heb?

anoniem35068 25 July 2019 13:30

Het hoeft niet moeilijk: als je de WAN poort van de Netgear in een LAN poort van je Ziggo moden stopt heb je twee netwerken. Het netwerk van je Ziggo modem/router, waar de Netgear een client van is, en het netwerk van je Netgear, waar al je apparaten client van zijn. Je hoeft op geen van beide routers de DHCP uit te schakelen, je Ziggo router zal alleen op zijn eigen LAN adressen uitdelen, en je Netgear zal dat ook alleen op z'n eigen LAN doen. Zorg er alleen voor dat beide netwerken in een verschillend segment liggen, bijv. 192.168.1.0 en 192.168.10.0.
Je kunt dan de WiFi van je Ziggo modem als gasten netwerk gebruiken, terwijl de WiFi van je Netgear alleen voor jou is. Zo heb ik dat thuis ook ingesteld. Je zult alleen portforwards in twee routers moeten doen i.p.v. in één.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.