Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Windows Vista/Windows 7 (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=160)
-   -   Zoekfunctie gehandicapt ? (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=79628)

anoniem26138 21 June 2015 11:53

Zoekfunctie gehandicapt ?

3 Bijlage(n)
Fenomeen... :rolleyes: met 'bewijsstuk' a, b, en c :D (maar dit is eigenlijk helemaal niet om te lachen.... Dit gaat om vertrouwen)

Windows 7 Prof, ik sta in een map (testje later uitgevoerd op twee schijven, systeemschijf en een andere).
Ik zoek in de lange lijst een bestand, weet dat deze er staat, maar heb geen zin om te scrollen, dus voer in de zoekbox een paar letters in. Ik krijg "Geen zoekresultaten". ???? Voer een paar andere letters in, ik krijg "Geen zoekresultaten".
Ga handmatig op zoek, en daar vind ik hem....

Testje:
Dit is de bestandsnaam: 134_310814_Politiebezoek_na_.txt ... (was origineel nog langer, als test voldoet dit).
Ik voer in: Politiebezoek en krijg "Geen zoekresultaten"
Ik voer in: zoek en krijg "Geen zoekresultaten"
Ik voer in: Politiebezoe en krijg "Gevonden"

Zodra ik aan de voorkant van het woord 'Politiebezoek' begin te knabbelen (dus 'olitiebezoek' en 'litiebezoek' en 'zoek' en zelfs 'k') dan krijg ik "Geen zoekresultaten".
Zodra ik aan de achterkant begin te knabbelen (dus 'Politiebezoe' en 'Politiebezo' en verder) dan vind Windows het wel gewoon.

Ik heb het ook geprobeerd vanuit een Verkenner level hoger, met hetzelfde resultaat.

Heb ik hier een betrouwbare zoekfunctie ? Ik voel mij echt onthand.
Of maak ik nou de meest domme fout ergens ?

Bijlage 18483
Bijlage 18484
Bijlage 18487

anoniem15124 21 June 2015 12:26

Ik heb ook al regelmatig vergelijkbare ervaringen gehad met de zoekfunctie. Soms helpen wildcards. Het heet ook geen vindfunctie......
In xp kon ik veel sneller, makkelijker en gerichter zoeken. Er schijnen wel alternatieve zoekprogramma's te zijn, maar heb nog niets gevonden waar ik echt tevreden over ben.

anoniem26138 21 June 2015 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 (Bericht 665383)
Het heet ook geen vindfunctie......

Geweldig, Obelix71 :D:p:D misschien hebben we dan wel een balk in de ogen van Microsoft gevonden ?

anoniem26138 21 June 2015 12:38

In XP heb ik dit ook niet meegemaakt (afkloppen, je weet nooit wat je niet weet), maar ik weet nog dat ik bij de optionele updates een nieuwe zoekfunctie kon laten installeren.
(KB940157: Windows Search 4.0 voor Windows XP) ( ≈ 22-09-2009)
Heb dat gedaan, maar kreeg vastlopers (Explorer Search Assistant), en (ik meen mij te herinneren) dubieuze zoekresultaten of vond het gebruiksonvriendelijk. Heb via een herstelpunt de nieuwe zoekfunctie na een week verwijderd.
.

anoniem26473 21 June 2015 13:10

Je zou eens een alternatief kunnen proberen. Bij mijn weten is dit een snel en krachtig programma voor zoeken van bestanden.

http://www.voidtools.com/ (everything)

anoniem26138 21 June 2015 15:02

Ga ik eens naar kijken couch.
Wel een opvallende licence agreement, als ik het goed lees mag je er (ondanks het copyright) werkelijk alles mee doen wat je wil.

Gebruik je het zelf ?

anoniem26473 21 June 2015 16:04

Nee, ik ben niet zo'n zoeker. :-) Heb niet zoveel documenten, dat zoeken de moeite waard is, en het staat ook wel in een overzichtelijke structuur. Maar ik kwam het programma ooit eens tegen, toen wel uitgeprobeerd, en het leek me wel een vrij goed programma, mocht je zoiets nodig hebben.

anoniem42071 21 June 2015 23:05

Yep de zoekfuncties in W7 zijn vanaf het begin twijfelachtig geweest en inderdaad Windows Search is een vastlopend en zeer vertragend ding.
Ik ben ook niet zo'n zoeker, hoewel op m'n schijf met muziek met 600 GB aan Mp3tjes werkt het wel feilloos.
Maar op C: lijkt het vaker mis te gaan dan goed.

Niek

anoniem26138 22 June 2015 13:15

Wil iemand dan checken door het maken van een tekstbestandje met diezelfde naam
134_310814_Politiebezoek_na_.txt
of het gevonden wordt met de string zoek ?

Als het alleen bij mij op die naam en zoekterm misloopt, zit ik met vraagtekens :confused:

anoniem42071 22 June 2015 13:53

Ik heb hem aangemaakt in de map Documenten. Ik zoek dus ook in de map documenten.
Als ik gewoon op " zoek " dan vindt tie hem niet.
Tik ik " *zoek* " dan heeft tie hem meteen.

Niek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.