Computer Idee Forum

Computer Idee Forum (http://forum.computeridee.nl/index.php)
-   Windows NT/2000/XP (http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=118)
-   -   Linux-angst? (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=46334)

anoniem14121 11 March 2008 18:08

Linux-angst?

LET OP! OPROEP INMIDDELS BEëINDIGD!

In Computer Idee gaan we aandacht besteden aan het besturingssysteem Ubuntu. Daarvoor zijn we op zoek naar verstokte Windows-gebruikers die wel veel over Linux-achtige besturingssystemen hebben gehoord, maar het nooit hebben aangedurfd het ook daadwerkelijk te installeren.

Durft u het wel als we u daarbij de helpende hand bieden? En lijkt het u leuk uw ervaringen te delen met lezers van Computer Idee? Geef ons dan een seintje door een e-mail te sturen naar redactie@computeridee.nl en wie weet staan uw eerste schreden buiten het gebaande Windows-pad binnenkort in uw favoriete computerblad!

anoniem21772 16 March 2008 21:54

Jammer van de ubuntu keuze..

anoniem14945 17 March 2008 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pimmie (Bericht 374000)
Jammer van de ubuntu keuze..

Want? Lekker inhoudelijke mededeling :(

@Redactie:
Ik ben zelf al een tijdje van plan om linux te installeren. Is er echter nog nooit van gekomen, misschien dat jullie artikel daar verandering in kan brengen. Angst heb ik er niet voor. Heb de beta van Vista gedraaid, dus als er iets moet zijn dat iets anders stuk kan maken, is die het wel ;-)

anoniem21772 17 March 2008 16:30

Omdat Ubuntu niet de enige linux versie is ?

dutch-online 17 March 2008 16:37

ten opzichte van de microsoft produkten zijn er natuurlijk qua aantal maar een handvol linux gebruikers. dus waarom moeilijk doen.;):D:rolleyes:

anoniem14733 17 March 2008 18:35

Ik vind de Ubuntu keuze niet vreemd, die is nogal erg populair de laatste tijd.
Er zijn vele Linux Distro's en afhankelijk van je kennis is de keuze wel of niet voor de hand liggend.
Voor beginners zou ik zeker een stabiel OS adviseren, makkelijk te updaten en niet eentje die continue in ontwikkelfase is zoals Fedora.

In mijn optiek zijn derhalve de beste beginners Linux Distro's: Suse, Centos en Ubuntu.

anoniem13637 20 March 2008 21:56

Ubuntu heeft alles erin zitten dus keuze is gegaan voor een simpele linux...

Ook ik heb wel intresse omdat ik zolangzamerhand die troep van Microsoft meer dan zat ben. en je kan er alleen maar op vooruit gaan

anoniem14733 21 March 2008 01:01

Citaat:

Ubuntu heeft alles erin zitten
Ehmz... noem me dan eens een distro die dat niet heeft? Centos en Suse hebben er ook alles in zitten en daarbij heeft Suse nog de gebruikersvriendelijke YAST interface.:)

anoniem21772 21 March 2008 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger (Bericht 374717)
Ehmz... noem me dan eens een distro die dat niet heeft? Centos en Suse hebben er ook alles in zitten en daarbij heeft Suse nog de gebruikersvriendelijke YAST interface.:)

Ja juist, en daarom snap ik de keuze van Ubuntu niet.
Ik vind Suse veel overzichterlijker, inderdaad Yast, en er zit ook echt alles in!

trouwens, ik heb wel Ubuntu geprobeerd, maar dat was een fiasco, ben snel weer terug gegaan naar opensuse.

anoniem13637 22 March 2008 23:28

Suse is leuk voor de gevoordene, ik gebruik zelf Simple Mephis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.