PDA

View Full Version : ssd

poenske
19 januari 2013, 12:40
Ik heb een ssd schijf met Windows 7 er op en buiten dat, een interne harde schijf voor data en dergelijke, Ik gebruik windows live mail en mijn vraag is de volgende. Om vervuiling van de ssd schijf te voorkomen zou ik die mail graag op die andere interne harde schijf ontvangen. Daar zit wel geen windows op maar is dat wel mogelijk om die mail daar te ontvangen en zo ja hoe doe ik dat dan??

Niekie30
19 januari 2013, 12:44
Kijk eens aan:

Databaselocatie Windows Live Mail wijzigen
Wordt gebruik gemaakt van een aparte opslaglocatie voor de persoonlijke bestanden (bijvoorbeeld een aparte datapartitie), verplaats dan ook de database van Windows Live Mail naar deze locatie. Dat kan eenvoudig vanuit Windows Live Mail: blauwe knop, Opties, Mail, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, knop Archiefmap, knop Wijzigen, navigeer naar de nieuwe map en bevestig de wijziging met de knop OK. Na een herstart van Windows Live Mail wordt het originele e-mailarchief (inclusief de agenda en RSS-feeds) automatisch naar de nieuwe locatie gekopieerd. Is de opslaglocatie succesvol gewijzigd (te controleren via diezelfde knop Archiefmap) en zijn alle gegevens weer toegankelijk dan kunnen de oorspronkelijke bestanden en mappen met behulp van de Windows Verkenner handmatig uit de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Wi ndows Live Mail worden verwijderd (de opslagmap is standaard verborgen en zal dus eerst via de mapopties (Windows 8: tabblad Beeld) zichtbaar moeten worden gemaakt).

http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

Niek

poenske
20 januari 2013, 11:20
nou nieki, ik heb het geprobeerd, maar is niet gelukt, wel deels denk ik maar ik kan nu niks meer doen, weet je ook hoe ik de handeling weer ongedaan kan maken want mijn diverse mappen zijn weg, van postvak in b.v. HELP

Niekie30
20 januari 2013, 11:52
Zet eerst bij "Organiseren" > "Map en zoek opties" de verborgen bestanden zichtbaar in alle mappen. (bovenin het schermpje klikken op alle mappen.
Standaard stond de mail in de map : C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Wi ndows Live Mail. Je weet neem ik aan, waar je mail nu wel staat.
Kies in WLMail via het blauwe blokje bovenaan "Berichten Importeren" Blader naar de map waar je ze heen verhuisd heb (het archief dus) en kies importeren. Als het goed is, heb je daarna aan de linkerzijde in WLMail onderaan een map "Ge´mporteerde Mail". Van daaruit kan je ze weer in het Postvak In etc. zetten.
Sta je in zo'n ge´mporteerde map op 1 bericht regel: Geef je CTRL+A, zodat alle berichten worden geselecteerd en je klikt met rechts : Verplaatsen naar ander map". Scroll naar de juiste map en klik die aan en geef OK.

Zet na afloop je standaard verborgen mappen weer verborgen.

Niek

poenske
21 januari 2013, 07:45
Bedankt voor je tips, ik heb alles weer terug, dus dit laat ik toch maar op deze manier binnenkomen. Poenske

Niekie30
21 januari 2013, 08:46
Oke thnx voor het terugmelden.

Niek