PDA

View Full Version : hotmail hack

Jannek
18 augustus 2012, 18:58
Mijn studie/kamergenoot kan niet meer in zijn hotmail, hij krijgt de melding "Het lijkt erop dat iemand anders je account gebruikt. Om jou - en alleen jou - weer toegang te kunnen bieden tot (emailadres) moeten we controleren of het jouw emailadres is".
De gebruikelijke "geheime vraag" en dergelijke komt niet aan de orde. Wel het alternatieve emailadres, dat eerst nog (onnozel genoeg) geprobeerd, maar dat adres krijgt GEEN bericht.
De "controle-vragen" die je daarna krijgt, bestaan uit naam, geboortedatum, creditcardgegevens en nummer van de prepaidcard van de X-box. Ok, duidelijk, een hacker met een gameverslaving en een geldprobleem.

Maar hoe komt mijn studiegenoot nu weer terug in zijn hotmail?

Desperado
18 augustus 2012, 19:42
Mijn studie/kamergenoot kan niet meer in zijn hotmail, hij krijgt de melding "Het lijkt erop dat iemand anders je account gebruikt. Om jou - en alleen jou - weer toegang te kunnen bieden tot (emailadres) moeten we controleren of het jouw emailadres is".
De gebruikelijke "geheime vraag" en dergelijke komt niet aan de orde. Wel het alternatieve emailadres, dat eerst nog (onnozel genoeg) geprobeerd, maar dat adres krijgt GEEN bericht.
De "controle-vragen" die je daarna krijgt, bestaan uit naam, geboortedatum, creditcardgegevens en nummer van de prepaidcard van de X-box. Ok, duidelijk, een hacker met een gameverslaving en een geldprobleem.

Maar hoe komt mijn studiegenoot nu weer terug in zijn hotmail?

Via de echte Hotmail. eventueel op een andere Computer.

En zijn Computer eens goed scannen met bijvoorbeeld MBAM

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/

Jannek
18 augustus 2012, 22:14
Bedankt voor je antwoord, Desperado.
Ik geloof niet dat het een virus op zijn computer is, ik heb het ook al geprobeerd op mijn eigen laptop. Exact dezelfde boodschap.

Niekie30
19 augustus 2012, 01:02
Zodra Microsoft merkt, dat vanaf een hotmail account spam of malware wordt verspreid, krijg je zo'n mededeling. Je kunt dan op geen enkele computer meer inloggen, omdat het account geblokkeerd is, of het ww door MS is gewijzigd.
Dus je krijgt op jou pc inderdaad dezelfde melding.
Scan dus eerst de pc van het account, zoals aangegeven en volg daarna exact de stappen op het scherm van Hotmail, als je weer wil kunnen beschikken over het eigen account.

Niek

Jannek
19 augustus 2012, 12:53
Ik kan me niet voorstellen dat MS gegevens vraagt over creditcard en prepaidcard Xbox?
En waarom komt dan niet eerst het scherm met De Geheime Vraag?

Niekie30
19 augustus 2012, 14:04
Ze vragen je straks zelfs wat bijzonderheden te noemen over je laatst verzonden en ontvangen mailtjes. MS wil alleen maar vast stellen dat de eigenaar van het account achter de pc zit.

Niek

erikdenhouter
19 augustus 2012, 14:34
:(Ik kan me niet voorstellen dat MS gegevens vraagt over creditcard en prepaidcard Xbox?
Die natuurlijk nooit geven, dat mag duidelijk zijn ?

Edit:
blijkt toch mogelijk van MS :( en als je betaalde diensten afneemt moet je blijkbaar die gegevens vermelden. Daar wordt wel erg veel privacy doorgespit.

stroke33
19 augustus 2012, 16:09
Jannek en de helpers,

Er is blijkbaar meer aan de hand bij Hotmail dan n gekraakt adres, allebei de Hotmail adressen van mijn zoon zijn plots niet meer te bereiken, ik heb hem aanbevolen een ander E-mail adres te nemen bij Gmail en daar zijn o/a Steam account mee te veranderen die ook op een Hotmail adres stond.

Niekie30
19 augustus 2012, 16:49
Nou... ze zijn bezig met een migratie naar @oulook.com ter vervanging van @hotmail.com. Ik denk dat daar wat problemen door ontstaan.

Niek

erikdenhouter
19 augustus 2012, 17:08
Ik kom ook niet meer op een live account. Krijg in Firefox niet eens de kans de gebruikersnaam in te vullen. Wel in IE, maar daar komt de melding "Er is een probleem met Outlook mail".

erikdenhouter
19 augustus 2012, 17:44
Het is niet de oplossing, maar mag ik jullie even inlichten over een buggy lijkend probleem bij het inloggen:
als ik naar de inlogpagina ga:
https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1345392243&rver=6.1.6206.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fdub002.mail.live.com%2Fmail%2FTo dayLight.aspx%3Fn%3D708601353&lc=1043&id=64855&mkt=nl-NL&cbcxt=mai
en in de twee tekstboxjes voor gebruikersnaam (e-mail adres) en wachtwoord kijk, dan staat daar al voorgeprint:
* iemand@example.com
* Wachtwoord

Om de twee gevraagden in te vullen is er maar n manier, en dat is je cursor vr de eerste letters van die woorden te zetten, en te starten met typen.
Als je de woorden selecteert, en begint met typen wordt er geen tekst geaccepteerd.

OK, nog steeds de melding dat er een probleem is, maar die afwijking kan je toch beter even doorhebben.

Niekie30
19 augustus 2012, 18:47
Mocht je zijn ingegaan op de melding van MS dat @hotmail @outlook wordt dan zou je eens kunnen proberen het @hotmail.com te vervangen door @outlook.com.

Niek

erikdenhouter
19 augustus 2012, 18:56
Zo ver ik weet zijn @live en @hotmail en @outlook drie verschillende accounts, tenminste, als ze nu zijn aangemaakt, maar het is te proberen.

Het is bij mij zo dat @live en @ outlook zijn aangemaakt en onafhankelijke accounts zijn. maar als ik op mijn live account inlog krijg ik een melding van @outlook, terwijl de inlogpagina van hotmail is....:^) Ik denk dat die drie adressen (@live.x, @hotmail.x, en @outlook.x) onafhankelijk blijven (als je ze dus al apart aangemaakt hebt).

Niekie30
19 augustus 2012, 19:23
Ik heb al vrij vroeg m'n @hotmail account gemigreerd naar @outlook.com en op het moment dat je dat doet, kom je zelf niet meer op je @hotmail account. Omdat ik er vrij vroeg mee was, ging e.e.a. niet zonder slag of stoot.
MS stuurt nu alles wat bij @hotmail.com voor me binnen komt, door naar m'n nieuwe @outlook.com account.
Als ik probeer in te loggen op m'n oude hotmail.com account, krijg ik de mededeling dat het niet bestaat....

Niek

Jannek
19 augustus 2012, 22:03
Ik kom ook niet meer op een live account. Krijg in Firefox niet eens de kans de gebruikersnaam in te vullen. Wel in IE, maar daar komt de melding "Er is een probleem met Outlook mail".

YES! :D Heb hotmail opgestart vanuit IE (ik heb normaal ook FF) en vandaar werd de code wl naar het alternatieve emailadres gestuurd! Live-account is weer gewoon bereikbaar.
Wel vreemd dat er kennelijk verschil zit in IE en FF en hoe hotmail/outlook daarmee omgaat. .

In elk geval bedankt, iedereen!

Animal
19 augustus 2012, 22:17
Ik heb al vrij vroeg m'n @hotmail account gemigreerd naar @outlook.com en op het moment dat je dat doet, kom je zelf niet meer op je @hotmail account. Omdat ik er vrij vroeg mee was, ging e.e.a. niet zonder slag of stoot.
MS stuurt nu alles wat bij @hotmail.com voor me binnen komt, door naar m'n nieuwe @outlook.com account.
Als ik probeer in te loggen op m'n oude hotmail.com account, krijg ik de mededeling dat het niet bestaat....

Niek

Volgens mij blijft je email adres gewoon hetzelfde ,,evenals je wachtwoord.
Er verandert eigenlijk helemaal niks ,alleen ziet het er allemaal weer wat anders uit.
Al ga ik via messenger naar mijn mail (voorheen hotmail) kom ik nu gewoon in het de nieuwe mail versie terecht.
De eerste keer hoefde ik ook helemaal niet in te loggen ,,messenger stond al open ,en naar de outlook.com site gaan was voldoende om daar mijn email te zien.