PDA

View Full Version : ICIDU-oplader > mee op vakantie

hjansink
20 juli 2012, 16:05
N.a.l. van publicatie in CID-nr.16 m.b.t. ICIDU-oplader , deze gekocht middels ''lezersvoordeel''. In de advertorial van ICIDU staat duidelijk vermeld dat de oplader ook geschikt zou zijn voor o.a. tablets. Prijs bij MyCom > euro 39,95, via het voornoemde "lezersvoordeel'' > op de site van MyCom gekomen, zie ik dat de oplader slechts euro 19,95 kost > zodat het voordeel geen euro 25,- is ..... maar euro 5,- . Dat daar gelaten, ... de oplader toch besteld. Vlot geleverd en aangesloten op mijn Asus Transformer TF300T via de usb-kabel, wat schetst mijn verbazing !? Na een nacht aan de ICIDU-oplader > geen spanning en de accu van tablet en dock nog steeds leeg (de oplader detecteert uit zichzelf ?) Vervolgens MyCom Servicecenter gebeld (euro 0,70 p/min.) daar wordt mij medegedeeld, dat de lader niet geschikt is voor tablets !! CID nr. 16 nog eens nagelezen > duidelijk omschreven op pagina 64 , dat deze oplader welk degelijk te gebruiken is voor tablets. Eindconclusie > miskoop en tevens een vorm van misleiding welke ik niet gewend ben als jarenlang abonnee (abon,nr.340510) op CID.
M.vr.gr., Herbert Jansink

FooBar
20 juli 2012, 16:49
Ook op de website van MyCom staat dat het zou moeten werken. Er staan namelijk "Met deze universele lader kunt u één oplader gebruiken voor al uw accu's en mobiele apparaten. Laad apparaten via een USB-kabel of maak gebruik van de verstelbare schuifcontacten om rechtstreeks batterijen op te laden.". Zie http://www.mycom.nl/Product/Batterijen-en-Accus-Oplaadbare-Batterijen/ICIDU-Universal-Battery-Charger-USB/1309327

Aangezien de aankoop buiten CID om heeft plaatsgevonden, zul je bij MyCom een klacht moeten indienen, waarin je aangeeft dat je misleid bent door de informatie op hun eigen website. En dat je je geld terug wilt.

Animal
20 juli 2012, 20:55
Als je apparaat normaal ook niet via usb is op te laden ,dan werkt dat met deze lader natuurlijk ook niet.!

FooBar
21 juli 2012, 12:27
Deze tablet kan normaal gesproken echter wel via usb opgeladen worden.

@hjansink:
Je hebt het als volgt aangesloten?
- ICIDU-oplader in stopcontact
- kabel met 40-polige stekker in tablet
- usb-kant van die kabel in ICIDU-oplader