PDA

View Full Version : pagina "vernieuwen" lukt niet in IE9

robglanerbrug
17 juli 2011, 22:02
Ben ik de enige die problemen heeft met het vernieuwen van de pagina in ie9?
Gewone manieren lukken niet. (hiermee bedoel ik "vernieuwingsicoontje" en f5)

(OS Win t Ultimate 64 bit NL Retail)

FooBar
17 juli 2011, 23:54
Wat voor probleem heb je precies?

Het kan dat er iets hardnekkig vast zit in de tijdelijke internetbestanden. Als dat zo is, is dat sowieso op te lossen door het verwijderen daarvan. Ook wil ctrl+F5 wel eens helpen.

erikdenhouter
18 juli 2011, 07:10
En even IE proberen 'zonder invoegtoepassingen'.
De link daarvoor is in je Start-menu te vinden, of je schakelt ze uit via het menu 'Extra - Invoegtoepassingen beheren'.

robglanerbrug
18 juli 2011, 14:59
Blijft vreemd. Alle afzonderlijke invoegtoepassingen uitgeprobeerd maar de pagina vernieuwd zich niet. Alle tijdelijke bestanden opgeruimd. IE9 64 en IE9 32 bit.Het maakt niet uit. (met vernieuwen bedoel ik dan bijvoorbeeld: Schaak online site van yahoo. als ik probeer te vernieuwen zie ik exact hetzelfde aantal spelers in de afzonderlijke chessrooms. In IE8 zouden die aantallen dan aanzienlijk verschillen, doordat members zich gaanderweg af- en aanmelden)

Nog even een andere browser (mozilla) geprobeerd: geen enkel probleem. Toch wel raar.

FooBar
18 juli 2011, 15:29
Ik kan niks met die site omdat ik geen yahoo id heb (of wil hebben), maar ik kan me voorstellen dat zo'n spel los staat van de tijdelijke bestanden van Internet Explorer. Vaak is zo'n spel gebaseerd op Flash of Java. Vernieuwen van je eigen tijdelijke internetbestanden helpt dan ook niet, omdat die er niks mee te maken hebben.

Tijdelijke bestanden van Flash kun je verwijderen door met rechts op een flash-ding te klikken en te kiezen voor Algemene Instellingen. Op het tabblad Opslag kun je dan alles weggooien. Misschien helpt dat, misschien moet je een herinstallatie van Flash overwegen.

Wat betreft Java weet ik niet of er mogelijkheden zijn om tijdelijke bestanden te verwijderen, want ik heb dat hele Java spul niet. Klik eens met rechts op de koffiekop in het systeemvak rechtsonder en kijk wat je mogelijkheden zijn. Ook hier kun je een herinstallatie overwegen.

Lars MicrosoftHelpt
18 juli 2011, 15:43
Probeer eens de compatibiliteitsmodus van Internet Explorer 9 op Internet Explorer 8 te zetten:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/How-to-use-Compatibility-View-in-Internet-Explorer-9

robglanerbrug
18 juli 2011, 16:48
Beste mensen, bedankt allemaal voor het meedenken maar het lukt mij niet.Ik laat het er maar bij want zo groot is het probleem nu ook weer niet. Ik overweeg IE8 weer gaan te gebruiken of een andere browser. Nogmaals: allemaal bedankt.