PDA

View Full Version : Contactpersonen niet zichtbaar WLM / WIN 7

hummie
16 april 2011, 20:55
Beste mensen

In mijn PC is een nieuwe HD geplaatst, software is er weer opgeplaatst.

Ik heb het nu het probleem dat in Windows Live Mail mijn contactpersonen niet getoond worden terwijl ze wel op mijn PC staan onder Gebruiker / Contactpersonen.

Ik heb 1 account van @planet.nl aangemaakt.

Hoe kan ik mijn contactpersonen weer zichtbaar krijgen in WLM?

Groet
Hendrik

stroke33
16 april 2011, 22:16
Is er geen back-up gemaakt van?

Heb je de oude schijf nog, zo ja koop een extern USB kastje of plaats hem in de PC als extra schijf.

Dan kun je alsnog de gegevens over kopiëren naar Windows Live Mail.

Niekie30
17 april 2011, 00:05
Voor Windows Live Mail, heb je dacht ik ook minimaal een account bij hotmail/live nodig. Als je die toevoegd, dan staan daar (bij microsoft dus) vaak je contact personen.

Maar als je al weet waar ze staan, kan je ze gewoon in WLMail importeren.

Mocht je op je eigen pc gaan zoeken heb je de meeste kans in: C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Wi ndows Live\Contacts

Maar bij mij staan ze daar dus niet.
Handig is het om regelmatig je contact personen te exporteren naar een externe schijf als .csv bestand. Dan hab je altijd een backup.

Op onderstaande site nog wat wijsheden over WLMail

http://computertotaal.nl/article/3522/windows-live-mail-contactpersonen.html

Niek

dutch-online
17 april 2011, 08:28
minimaal een account bij hotmail/live nodig.

...

niet perse nodig.

Ik heb er alleen Ziggo [@home ] mail adressen staan.:)

Wel ooit 1 van die adressen bij >>>>> .Net aangemeld

De Hulk
17 april 2011, 15:22
Contactpersonen in Windows 7 heeft niets met Contactpersonen in WLM te maken. Het zijn twee verschillende zaken. Maak maar een snelkoppeling naar W7 contactpersonen dan zie je het verschil.
"C:\Users\Username\Contacts"

In WLM zul je ze moeten importeren vanuit een bestand/map. Ik weet niet waar dat bestand staat of dat je kunt importeren vanuit W7 contactpersonen of het oude wab (addressbook).

stroke33
17 april 2011, 15:28
Ik wil toch nogmaals deze vraag stellen, Waar is de oude schijf??

Dit is namelijk zeer van belang i.v.b.m mail adressen instellingen enz.

Niekie30
17 april 2011, 15:58
Contactpersonen in Windows 7 heeft niets met Contactpersonen in WLM te maken. Het zijn twee verschillende zaken. Maak maar een snelkoppeling naar W7 contactpersonen dan zie je het verschil.
"C:\Users\Username\Contacts"

In WLM zul je ze moeten importeren vanuit een bestand/map. Ik weet niet waar dat bestand staat of dat je kunt importeren vanuit W7 contactpersonen of het oude wab (addressbook).

Dat kan wel zijn, maar:
In mijn map contactpersonen van windows 7 staan 4 personen en dan ben ik 4 keer zelf.
Terwijl mijn windows live Mail 1752 contactpersonen bevat. Een deel daarvan heb ik ooit geinporteerd vanuit Outlook Express en het andere deel komt er pas bij te staan, zodra ik m'n hotmail account ook aanmaak in WLMail.
Het importeert dus duidelijk o.a. je msn contacten.
En ik kan op m'n hele pc geen map vinden met zelfs maar 10 contactpersonen, maar las wel waar ze zouden moet staan volgens een site op i-net.
Ik heb er zelf geen enkel probleem mee. Ik exporteer en importeer, voor en na een verse installatie.
Maar dat het niet met elkaar te maken heeft, ben ik niet met je eens.

Niek

stroke33
17 april 2011, 16:17
Ik exporteer en importeer, voor en na een verse installatie.

Niek

Niek je slaat hiermee de spijker precies op de kop, daarom vroeg ik ook waar zijn oude harde schijf is gebleven.(H)

De Hulk
17 april 2011, 17:24
Maar dat het niet met elkaar te maken heeft, ben ik niet met je eens.
Ik blijf erbij dat het programma Windows 7 Contactpersonen en WLM twee verschillende en onafhankelijke programma's/bestanden zijn. Want anders was dit wel één bestand/map waar beide hun gegevens in opslaan. De interface is ook duidelijk anders.

Dat importeren en exporteren moet je in beide doen zowel in WLM als Contactpersonen W7. Dus daar moet je aanwijzingen voor geven. Geef dan aan, waar zich de 'oude' gegevens van Outlook of Outlook Express zich bevinden dan kun je ze importeren via WLM.

Kijk hier (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/search?q=contactpersonen+importeren&prd=) eens naar.

Niekie30
17 april 2011, 17:51
Ik begin te lezen en probeer uit wat De Hulk in post 9 aangeeft in de link.

Even in de gaten houden dat we het over Windows 7 en WLMail hebben. Diverse verwijzingen in de link van De Hulk zijn alleen van toepassing op Windows Vista en Windows Mail

Ik lees daar:
Open Windows Contactpersonen door te klikken op de knop Start en vervolgens op uw gebruikersnaam. Typ contactpersonen in de adresbalk en druk op Enter.

En in dat mapje sta ik dus 4 x zelf en verder NIETS

Een link verder lees ik: De map Contactpersonen fungeert ook als het adresboek voor Windows Mail. Als u een e‑mailbericht in Windows Mail maakt, selecteert u de geadresseerde in de map Contactpersonen. Zelfs als u een ander e‑mailprogramma dan Windows Mail gebruikt, kunt u gegevens van personen en organisaties opslaan met Windows Contactpersonen.

Kennelijk haalt Microsoft bij de uitleg Vista, Windows 7, Windows Mail en Windows Life Mail ernstig door elkaar.

Edit 10 minuten later: Ik heb ze er nu eens in geimporteerd, vanuit mijn opgeslagen .cvs bestand, kijken wat WL mail er nu mee doet.

Niek

De Hulk
17 april 2011, 18:58
Volgens mij is Windows 7 Contactpersonen het oude WAB.

De map Contactpersonen fungeert ook als het adresboek voor Windows Mail.
Kijk en dat is bij Windows Live Mail niet het geval en daarom heb ik mij daar in het begin zo kwaad om gemaakt en op fora voorgelegd. Ik vind dat onbegrijpelijk van Microsoft. Ik ben van mening dat de Contactpersonen van Windows 7 qua mogelijkheden, duidelijkheid en gegevensbeheer etc. beter is dan de contactpersonen van Windows Live Mail.

Niek,
je zou eens moeten aangeven om welke bestanden (naam/extensie en locatie) het gaat in respectievelijk:
Windows 7 Contactpersonen en
Windows Live Mail
dan is het misschien makkelijker werken.

Niekie30
17 april 2011, 22:28
Windows 7 contactpersonen is bij mij niets meer dan een mapje in mijn gebruikers omgeving. Daar stond ik zelf 4 keer in genoemd. Dus: C:\Users\Username\Contacts.
Het leuke is wel, dat je in die map wel kunt importeren via het menu bovenin.

Volgens deze site: http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail.html
staan de contactpersonen daar: C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\ Microsoft\Windows Live Contacts. Maar ik vermoed dat dat nog op Windows XP betrekking heeft, want de map Docoments and settings kom je in Windows 7 niet zonder meer in.

Ik ben nu een uur aan het zoeken geweest op i-net naar de locatie van de map met contactpersonen uit WLMail, maar nergens kan ik de oplossing vinden.
Ik hou het dus bij exporteren en importeren.

Maar we dwalen erg af van de vraag van TS

Als ze wel in je map contactpersonen staan op je pc, dan kan je ze gewoon "Importeren" in Windows Live Mail.

Klik links onder op contactpersonen. Klik bovenin op het icoon "Importeren" en kies "van de huidige Windows gebruiker" en ze worden, met wat geduld geïmporteerd.

Niek

stroke33
17 april 2011, 23:10
Als je eerst de map opties verandert in zie plaatje 1 dan staan de Livemail mappen daar zie plaatje 2;) de blauwe plekken zijn mijn C naam en mijn gebruikers naam, privé dus:cool:;)

Niekie30
17 april 2011, 23:16
Die locatie stond al in post 3. Maar inderdaad, bij mij staan die map eigenschappen standaard op alles zichtbaar, dus logisch dat een ander ze dan niet direct vindt.
Maar ook op die locatie dus geen contact personen dus. Althans niet op mijn pc.

Niek

stroke33
17 april 2011, 23:44
Niek, één stapje omhoog in de map Live Mail staat een map contacts.Maar daar is zo niets van te maken zelfs met Ultraedit niet.

Niekie30
17 april 2011, 23:49
Yeps die had ik ook gevonden joh:-) Maar Bill heeft ze goed verstopt al die "gewenste" contacten, want ik kan ze nog steeds nergens vinden.
Ik heb zelfs al m'n contact personen opzettelijk even geimporteerd (vanaf een backupmapje) in de map contactpersonen in de gebruikers omgeving en die inhoud weer geimpoteerd in WLMail.
Ik twijfelde er niet aan, of ik zou wel een melding krijgen van dubbele contacten, maar nee hoor.... ze staan nu allemaal 2 keer in WLmail, maar zijn nog steeds onvindbaar op m'n pc (Op die ene zelf gevulde map dan na).
Nou ja..... op een regenachtige dag.... over een week of 2 (weerbericht gezien?) ga ik dat wel weer eens opschonen.

En dan kan je bovenin, in WLMail nog kiezen om je contacten op te schonen, maar dat moet dan weer Live gebeuren van Bill en dat werkt al even niet meer.

Niek