PDA

View Full Version : Hp Printer

roelfien
13 november 2010, 16:06
Sinds ik Windows7 heb geinstalleert kan ik niet meer printen,ik heb een HP Printer All-in-one 1500,ik heb op de site van HP wel een driver gevonden van de 1507/1510 serie die heb ik geprobeerd om te installeren,maar die is de hele avond blijven zoeken naar het systeem op mijn computer om te installeren en kwam maar niet verder dan dat zoeken die heb ik ten einde raad maar weer afgesloten,weet iemand misschien waar ik een driver kan vinden?
met vr gr Roelfien

FooBar
13 november 2010, 16:20
Windows zou de driver zelf moeten kunnen vinden via Windows Update. Misschien een overijverige firewall die dat voorkomt?

Controleer verder nog eens goed wat het typenummer van je printer is. Het lijkt er namelijk op dat een PSC 1500 helemaal niet bestaat. Wel een 1507, 1510 of 1513...
Typenummer staat als het goed is gewoon boven op de printer, aan de linkerkant ergens bij de knoppen.

Wat je verder nog kunt proberen is de printer handmatig installeren. Zorg er voor dat de printer niet is aangesloten. Dan via het Startmenu naar "Apparaten en printers". Klik dan bovenaan op "Een printer toevoegen". Optie voor lokale printer. Poort: USB001. Dan even wachten op het lijstje, kies aan de linkerkant voor HP en vervolgens aan de rechterkant voor PSC 1500 Series (HP). Dan verder de wizard volgen.

Edmoor
13 november 2010, 16:20
Gebruik de 1510 serie voor Windows 7.
Deinstalleer de printer en haal de printerkabel uit je PC. Start nu het installatieprogramma voor je driver. Deze gaat aan de slag en zal op een gegeven moment vertellen dat je de kabel moet aansluiten.
Dan zal hij de printer wel vinden en verder gaan.

Edit:
Kruisbestuiving met FooBar :cool:

roelfien
13 november 2010, 17:18
De 1510 serie heb ik gebruikt en dat is juist degene die mijn systeem blijft controleren,en verder komt ie niet,en dat gaat uren door,controleert alleen maar
Gr Roelfien

Edmoor
13 november 2010, 17:34
Op de manier zoals FooBar en ik vertelden ? Dus met de kabel van de printer NIET op de PC aangesloten.

roelfien
13 november 2010, 17:39
Kabel is niet aangesloten

Edmoor
13 november 2010, 17:42
Doe dan op het moment dat hij gaat zoeken de USB kabel in de PC en zet de printer aan.

roelfien
13 november 2010, 17:49
hij blijft hangen bij systeem controleren.verder komt ie niet daaronder staat:bereid systeem voor op installatie/:software installeren/ product configureren

Edmoor
13 november 2010, 17:54
Als je nu dat installatieprogramma eens vergeet en het doet zoals FooBar voorstelde. Heb je dat al geprobeerd?

Wat je verder nog kunt proberen is de printer handmatig installeren. Zorg er voor dat de printer niet is aangesloten. Dan via het Startmenu naar "Apparaten en printers". Klik dan bovenaan op "Een printer toevoegen". Optie voor lokale printer. Poort: USB001. Dan even wachten op het lijstje, kies aan de linkerkant voor HP en vervolgens aan de rechterkant voor PSC 1500 Series (HP). Dan verder de wizard volgen.

roelfien
13 november 2010, 17:57
ja ook al maar dan kan ik niet meer scannen en kan ik niet meer zien hoeveel inkt ik heb niet meer uitlijnen enz,daar heb ik mijn printer juist voor dan kan ik net zo goed een simpele printer kopen.

roelfien
13 november 2010, 18:00
ik heb zelf al via mijn usb stick geprobeert om de driver te installeren lukt me ook niet.wil wel op mijn laptop geen problemen mee gehad ook windows 7 op gezet,nu wil ik de driver op mijn PC en dat wil niet.,ik deel mijn printer met de pc en laptop is handigook de Firewire uitgeschakeld ook dat helpt niet

Edmoor
13 november 2010, 18:06
Heb je de HP Diagnostic Utillity (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=428822&prodNameId=428823&swEnvOID=4062&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=mp-88699-1) al geprobeert?
Misschien dat je er zo achter kunt komen wat er aan de hand is.

Edmoor
13 november 2010, 18:17
Als dat installatieprogramma het systeem staat te controleren, trek dat schermpje dan eens wat omlaag. Goede kans dat er een schermpje achter zit die om een antwoord staat te vragen.

tjoekse
13 november 2010, 18:18
Compatibiliteit veranderen mischien ?

Joman
14 november 2010, 01:37
Een Vista driver proberen misschien?

roelfien
14 november 2010, 19:26
Hoi
Ben er met mijn printer nog niet uit,ik wil jullie even bedanken voor het meedenken voor mijn probleem.
gr Roelfien

erikdenhouter
15 november 2010, 08:00
Kan je het bestand wat je gedownload hebt misschien eerst uitpakken, en dan met de hand (rechtsklik) het setup.exe bestand starten (met een rechtsklik 'Starten als... Administrator') ?

Tommie
15 november 2010, 18:09
1) Welke printer?
2) Welk OS?
3) Hoe verbonden met PC?