PDA

View Full Version : Provider Online aan te raden?

JSD1985
19 juli 2010, 13:48
Hallo,

Ik wil internet nemen bij Online. Ik ben ge´nteresseerd in "Snel Internet" van Online met een download van 20 Mbps en een upload van 1 Mbps en dat voor 22,50 euro in de maand.

Nu heb ik wat ervaringen op gezocht over Online en de verhalen die ik lees zijn niet al te positief.

Heeft iemand hier ervaringen met Online als provider? Hoe is de snelheid? Is deze even snel als Online belooft? Andere ervaringen over Online? Ik hoor het graag.

Ik wil het internet vooral gebruiker om online te gamen met mijn PlayStation 3 en het downloaden van films. Gaat dit perfect met deze snelheden? Volgens mij wel namelijk.

Groet,
Jeroen

p.s. Ik heb verder geen KPN lijn en bij dit abonnement is de lijnhuur inbegrepen, dus dat is ook mooi meegenomen.

JSD1985
19 juli 2010, 13:49
Oh ja, de modem die je erbij krijgt wil ik niet gaan gebruiken. Ik heb zelf een Linksys WAG320N router/modem aangeschaft.

dutch-online
19 juli 2010, 18:06
Is maar de vraag of je een eigen Modem kan gebruiken.:rolleyes:;)

skippertje
19 juli 2010, 19:39
Allereerst, Online (voorheen Orange), is een prima provider voor het dagelijks gebruik van internet. Ik zelf ben nu al 3 jaar abonnee van deze provider en geen klachten. Qua prijs en snelheid is deze zeker aan te raden voor wat je wilt doen.

Meestal krijg je bij Online een modem die merendeels voldoet aan je gestelde eisen, en ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van je keuze.

dus met andere woorden, gewoon doen, wat anderen van Online zeggen, vind ik dat hun dan gewoon een te langzame computer hebben gekocht voor de snelheid die Online kan bieden.

Alhoewel je ook kan kiezen uit verschillende pakketten, dus voor elk is er wel een goede provider te vinden.

skippertje
19 juli 2010, 19:42
P.s,

als je volledig van je internet wil gebruik maken, zou ik gewoon de modem nemen die Online bij je pakket erbij stuurt, en als je meerdere pc's gebruikt, of zoals jij dan doet, je play-station, zou ik overwegen om gewoon een switch/internet hub te nemen, waarmee je meerdere computers en games consoles kan aansluiten, de modem van Online regelt zelf wel de snelheid en de ip adressen van je computers en de rest.

BlackTiger
20 juli 2010, 02:14
Online is een goede provider, alleen is het net zoals bij alle ADSL providers dat je die snelheid van 20mbit vrijwel zeker niet gaat halen.
Belangrijk is dus hoe ver je van de wijkcentrale af zit en dat bepaald je snelheid. De meesten zitten tussen de 12 en 15 mbit uiteindelijk, maar er zijn er ook die lager uitvallen.

Je kunt een eigen modem gebruiken, maar als je ook telefonie van Online neemt, of van plan bent dit te gaan nemen, dan zul je hun modem moeten gaan gebruiken.

Tommie
20 juli 2010, 08:08
Enkele maanden geleden viel bij ons het internet vaak uit. (Vooral op internet spitstijden, bijv zondag avond.)

Brief gestuurd > nieuw modem > internet viel niet uit > iets van 2 maanden later > internet viel weer vaan uit > brief gestuurd > nieuw modem (alweer) > MODEM NIET GEISTALLEERD > internet werkt tot nu toe goed.

Ik weet niet welk pakket wij hebben, zal (denk ik) niet de snelste zijn.

JSD1985
20 juli 2010, 09:09
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ik wil alleen internet nemen en geen telefonie of t.v.
Ik wil wel echt mijn eigen modem gaan gebruiken omdat deze een stuk beter is dan de geleverde modem en meer opties heeft.

Ik zit wellicht ook aan een internetabonnement van KPN te denken maar dat is een stuk duurder. Ik heb nu KPN en die is kwalitatief wel erg goed.

Groet,
Jeroen

BlackTiger
20 juli 2010, 12:58
KPN moet je niet nemen, die is inderdaad een stuk duurder. Als je zonder telefonie bent aan het overwegen kun je ook nog zien of je Telfort of Alice neemt.
Ik zit zelf ook bij Telfort en heb eigenlijk vrijwel nooit problemen.

Chameleon
20 juli 2010, 14:11
Hallo,

Ik wil internet nemen bij Online. Ik ben ge´nteresseerd in "Snel Internet" van Online met een download van 20 Mbps en een upload van 1 Mbps en dat voor 22,50 euro in de maand.

Nu heb ik wat ervaringen op gezocht over Online en de verhalen die ik lees zijn niet al te positief.

Heeft iemand hier ervaringen met Online als provider? Hoe is de snelheid? Is deze even snel als Online belooft? Andere ervaringen over Online? Ik hoor het graag.

Ik wil het internet vooral gebruiker om online te gamen met mijn PlayStation 3 en het downloaden van films. Gaat dit perfect met deze snelheden? Volgens mij wel namelijk.

Groet,
Jeroen

p.s. Ik heb verder geen KPN lijn en bij dit abonnement is de lijnhuur inbegrepen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Bij online heb je geen kpn abonnement nodig, dat zit bij online er in.
Verder de verbindingen van internet is perfect, nooit problemen, en als er problemen zijn, dan help de helpdesk jou prima.
telefoon wil wel ns weigeren,
Min punt van internet is dat de download en upload snelheid nogal achter loopt ten opzichte van ziggo
tot 20 Mbs. Terwijl ziggo dacht ik 40 Mbs heeft.
Maar verder online is prima en de hoogste abonnement is niet duur.
De lager is wel duur, dan kan je beter bij ziggo of andere zijn.

Chameleon
20 juli 2010, 14:22
Mijn ervaring is zakelijk internet van kpn is waardeloos, traag en duur.
De klant vriendelijkheid is goed, als het gaat om geld naar binnen halen.
Maar zeer slecht als je of wilt stoppen, of overstappen, of een lager abonement wilt nemen.

Ziggo, deze is van begin af aan met internet altijd reuze goed geweest.
Je betaald wel voor kwaliteit bij hun.Dus nogal prijzig, Maar verder picobello voor elkaar.,
Zowel klantvriendelijkheid als internet, telefoonie,televisie.

Online, Online loopt wat achter met internet snelheid, maar nooit problemen er mee,
Telefoonie hapert wel ns. Verder niet echt duur.

Upc: tv erg goed, Telefonie;het bij geleverd telefoon werk zeer slecht. Internet is wel goed en goedkoop.
Service: zeer slecht, als je helpdesk belt, dan is het net of ze een briefje voorlezen met totaal geen kennis op gebied van telefonie en internet.

dutch-online
20 juli 2010, 14:36
Ziggo

Alles-in-1-Plus 22 Mbit/s - 4 Mbit/s € 51,50

Alles-in-1-Extra 80 Mbit/s - 10 Mbit/s € 66,50

en dat is per maand
inclusief telefoon en tv

blue october
21 juli 2010, 11:21
Als je gewoon adsl wilt zou ik eens bij Alice kijken.
Ik zit er nu twee jaar bij en heb werkelijk nooit last van storingen of wat dan maar ook.

JSD1985
21 juli 2010, 11:44
Goedendag,

Ik wil echt alleen internet en Ziggo is een goede provider maar die bied alleen combinatie pakketten aan en geen los internet.

dutch-online
21 juli 2010, 17:04
15350

Wat een Onzin :rolleyes:

Je moet wel een TV abbo hebben anders ligt er geen werkende kabel in je huis.

blue october
21 juli 2010, 17:59
Lijkt mij ook anders heb je geen glasvezelverbinding maar een adslverbinding via het israpunt van de telefoon.
Een adsl verbinding is over het algemeen trager dan een glasvezelverbinding dus wil je adsl dan is het misschien een goed idee om eerst te kijken hoever je van de centrale zit i.v.m de snelheid van de verbinding.