PDA

View Full Version : videobanden overzetten

timsie
17 February 2010, 17:23
Ik was bezig mijn James Bond collectie over te zetten naar D.V.D. (inderdaad kopen is goedkoper) ik gebruikte studio 11 ben overgestapt op Windows 7 en studio 11 werkt niet meer wordt ook niet ondersteund.
Heb studio 14 aangeschaft en deze schijnt alleen te kunnen bewerken en niet meer op te kunnen nemen.
Welk prograama kan ik het beste gebruiken om de resterende video banden naar de computer over te zetten.
Ik heb de kaart vanPCTV 11o i im mijn computer.
:(

FooBar
17 February 2010, 17:50
Lijkt me onzin dat studio 14 niet kan opnemen, maar ik heb dat programma verder nooit gebruikt, dus je zou best eens gelijk kunnen hebben.

Wordt er geen software bij de tv-kaart geleverd? Zo ja, dan die gebruiken! Eventueel te downloaden via de website van de fabrikant van de tv-kaart.

tjoekse
18 February 2010, 17:07
hier wat uitleg .
http://www.dvscene.nl/videosoftware/pinnacle-studio-14/studio-import.html

timsie
22 February 2010, 18:31
Bedankt voor je link naar de uitleg, ik heb deze in het weekend 3x doorgelezen, maar ik kon niet vinden hoe ik mijn videobanden via de videorecorder kom importeren in mijn computer wat wel mogelijk was met studio 11.

DW-30
22 February 2010, 20:01
Ik begrijp niet waarom Studio 11 niet zou werken onder Win7. Bij mij werkt Studio 11 prima met Win7 64-bits. Er is wel een update van Studio 11 (StudioPatch11_1_2_5231b_light) op de website van Avid.

whistleplayer
22 February 2010, 20:34
Wij hebben het heel anders opgelost. Naast onze VHS videorecorder staat een harddiskrecorder. Op de harddiskrecorder nemen we op, wat de videorecorder afspeelt. Die bestanden branden we op een dvd-tje en dan hebben we dus digitale VOB-bestanden.