PDA

View Full Version : dvd's branden

bloodkill
6 januari 2010, 16:11
goeiemiddag/avond,

ik heb een klein vraagje want ik kom er zelf op moment niet achter,

ik heb een film gedownload en zou hem graag op een dvd zetten, ik heb een dvd+RW.
nou was ik vanmiddag sporten en zij een vriend dat je geen avi files op je dvd moet zetten want dan speelt ie niet af... is dat zo?? zoja wat zou ik dan moeten doen zodat het werkt. ik weet dat je het moet converteren maar naar wat :S??

p.s weten jullie misschien ook een goed programma om dvd's te branden waar je ook een menu bij kan maken enzo?

ik hoop dat iemand kan helpen :D

Bvd

Ricardo.

FooBar
6 januari 2010, 16:22
Klopt, je moet er een DVD-video van maken. Een redelijk brandprogramma zoals het welbekende Nero heeft hier mogelijkheden voor. Zelfs Win7 kan 't zonder aanvullende software met behulp van "Windows Dvd branden". Beide kunnen ook menu's toevoegen.

Als je iets gratis wilt (als je bijvoorbeeld geen Nero of Win7 hebt), dan moet je eens kijken naar het uitstekende programma DVD Flick. Dat biedt je tevens de mogelijkheid om apart gedownloade ondertiteling aan de film toe te voegen.

bloodkill
6 januari 2010, 16:42
aaah heel erg bedankt foobar :D en nee ik heb geen nero ;) maar daar hebben we the pirate bay voor ;)

grtz dude

Obelix71
6 januari 2010, 16:51
daar hebben we the pirate bay voor ;)

Kies dan voor de freeware mogelijkheid die FooBar ook aangeeft.

bloodkill
6 januari 2010, 17:56
waarom dan als ik vragen mag? ik kan toch nero downloaden op the pirate bay...??

grtz

dutch-online
6 januari 2010, 17:58
hier wordt je niet geholpen , [ met illegale dingen ], dat is voor je eigen verantwoording.

Obelix71
6 januari 2010, 18:00
Zoals Dutch-online al aangeeft: software (tenzij freeware/shareware) downloaden is illegaal. Mocht je het willen doen, moet je het zelf weten. Risico's zijn voor eigen rekening, dus waarom niet voor een goed gratis alternatief kiezen?

FooBar
6 januari 2010, 18:05
waarom dan als ik vragen mag? ik kan toch nero downloaden op the pirate bay...??

grtz

Waarom zou je? Ik zie niet in waarom je iets illegaal wil doen als er ook gratis (legale) alternatieven beschikbaar zijn.

Daarbij is Nero helemaal niet zo'n geweldig programma. Veel te veel functies die je helemaal niet nodig hebt, maar wel een hoop schijfruimte in beslag nemen.
Daarbij, als je ondertiteling er bij wilt branden, dan kom je sowieso toch weer bij DVD Flick uit. Ik geloof namelijk niet dat Nero dat kan.

bloodkill
6 januari 2010, 19:10
aaaah oke vandaar, nja illegaal maak me niey uit ?? wat zouden de risicos ervan zijn dan?

en ok veel opties hoeft voor mij niet echt, het moet wel simpel blijven, ik ga die dvd flick eens bekijken, en ik hoef niet persee ondertiteling erbij te branden want die zit er al in, ik wil alleen een menu maken voordat je met de film begint.. :P

grtz,

p.s ty voor de help ;)

bloodkill
7 januari 2010, 15:27
ik heb het programma gedownload :D ik was bezig met een dvd branden tot me pc plotseling uitviel >.> dus hb nog geen resultaten gezien maar tot nu toe ist erg simpel en een behoorlijk goed programma in mijn ogen :D

grtz

bloodkill
8 januari 2010, 08:19
kan iemand mij misschien verder helpen :D??

ik heb hier dvd+RW en wil der een film opschrijven... op de cd staat 4.7GB en als ik hem in de computer doet geeft ie 4.37 GB aan, de film is 4.32 gb dus dat past makkelijk maar zodra ik een film er op wil branden gaat ie eerst een naam verzinnen voor die cd (8 jan 2010) en dan is er nog maar 4.2 gb over op de cd waardoor ik me film er niet meer op kan zetten >.> en ik heb het geprobeerd met 2 dvd's maar allebij hebben ze het :S

grtz

dutch-online
8 januari 2010, 13:12
op een DVD van 4.7 GB kan inderdaad maar ongeveer 4.3 GB aan data

dat is normaal ... je kan de film met Shrink wel passend maken .

bloodkill
8 januari 2010, 16:05
hey, hartstikke bedankt :D kheb programma gevonden en gedownload :D kga het zometeen proberen :D

grtz

bloodkill
9 januari 2010, 12:00
zou iemand mij nog eens willen helpen :S, ik heb nu dvd flick om van avi file naar normale file te maken zodat ie op een dvd past. nu heb ik dvd shrink en nero 8. nogwat. ik brand de film met nero via shrink op dvd, en als dat eenmaal klaar is en ik stop hem in de dvd speler dan heb ik maar een deel van de film :S en ik heb het al een paar keer geprobeerd en elke keer weer hetzelfde :S

zou iemand mij kunnen vertellen wat te doen :S ik brand er naar mijn weten audio_ts en video_ts.

alvast bedankt :D

grtz

Obelix71
9 januari 2010, 12:18
Wat is een normale file?

Je brandt de film met nero via shrink? Hoe doe je dat? Volgens mij gebruik je eerst Shrink om de film aan te passen aan de grootte en kun je er zelfs gewoon mee branden. Heb je geen Nero voor nodig.

bloodkill
9 januari 2010, 12:46
nja umm zoals je denk ik weet kan je geen avi file op een dvd zetten want dan speelt ie hem niet af op je dvd speler dus dat omzetten van avi naar die andere file (kweet de naam ff niet) . jah ik gebruik eerst shrink om hem te verkleinen, en als je dat gedaan hebt maak je een backup en zodra die dat gedaan heeft kan je via shrink hem branden met nero op dvd. en als dat dan klaar is speelt ie gewoon normaal af in me laptop, maar zodra die in de dvd speler gaat begin ie ergens bij 2 uur 20 minuten.. ipv bij het begin :S

grtz

bloodkill
10 januari 2010, 09:03
weet echt niemand een oplossing :S??

grtz

Obelix71
10 januari 2010, 09:11
dus dat omzetten van avi naar die andere file (kweet de naam ff niet) .

Misschien handig om daar dan even achter te komen en aan te geven wat dat is.

Wat is de extensie (deel na de . in een bestandsnaam) van de bestanden die je wilt branden?

bloodkill
10 januari 2010, 09:46
nja ik zal eens even kijken maar, als je dvd flick hebt die zet dan de avi om. zodat ie geschikt is voor op dvd, en volgens mij zijn het .vob files..

bloodkill
10 januari 2010, 09:51
umm ik heb net anders gebrand, via nero zelf en niet via dvd shrink en nou is er niks meer aan de hand :D
dus probleem opgelost ^^ iedergeval bedankt voor de geprobeerde hulp :D

grtz

p.s mag ik hier ook wat vragen over een tv en me dvd speler?? want daar heb ik en klein probleempje mee....

bloodkill
16 januari 2010, 17:17
ik heb nog een vraagje over het betreft dvd's branden. alles is gelukt en kheb nergens problemen mee, branden gaat uitstekend alleen ik heb een probleempje met kijken :S

zodra ik hem er in doe is er nix aan de hand, film draait perfect. maar zodra er actie voorkomt dat er wat dingen gaan gebeuren enzo dan begint ie soms te haperen. en dat is elke keer weer zodra er actie in voorkomt. maakt niey uit met welke dvd. ik heb er 5 geprobeerd en elke keer hetzelfde.

hopelijk kan iemand mij helpen.

grtz

Obelix71
17 januari 2010, 09:07
zodra ik hem er in doe is er nix aan de hand, film draait perfect. maar zodra er actie voorkomt dat er wat dingen gaan gebeuren enzo dan begint ie soms te haperen.

Ik begrijp het niet. Eerst geef je aan dat de film het perfect doet en daarna dat die hapert :s
Wat bedoel je met 'actie'? Alleen bij actiefilms?

bloodkill
17 januari 2010, 09:34
hm srry, ik zal het even anders formuleren.
ik heb dus me dvd's GEBRAND en dat ging dus perfect :D tijdens het afspelen van de film in dvd speler of me playstation is er niks aan de hand bij gewoon rustige stukjes enzo, maar zodra er wat harder geluid komt of het word wat drukker in de film geef voorbeeld aan (micheal jacksons this is it. ) zodra die begint te zingen begint ie dus gigantisch te haperen :S en das dus met elke film zo.

hopelijk snap je het nu wel :D

grtz

Edmoor
17 januari 2010, 09:48
Probeer die DVD's eens op een lagere snelheid te branden.
Goede kans dat je er dan geen last van hebt.

Niekie30
17 januari 2010, 12:53
hm srry, ik zal het even anders formuleren.
ik heb dus me dvd's GEBRAND en dat ging dus perfect :D tijdens het afspelen van de film in dvd speler of me playstation is er niks aan de hand bij gewoon rustige stukjes enzo, maar zodra er wat harder geluid komt of het word wat drukker in de film geef voorbeeld aan (micheal jacksons this is it. ) zodra die begint te zingen begint ie dus gigantisch te haperen :S en das dus met elke film zo.

hopelijk snap je het nu wel :D

grtz

Doen andere DVD's (orginele) het wel goed op jou afspeelmedium?

Niek

bloodkill
17 januari 2010, 18:22
Probeer die DVD's eens op een lagere snelheid te branden.
Goede kans dat je er dan geen last van hebt.

dat heb ik al geprobeerd, of het laagste wat kon. 2.4x lager kon ik niey en helaas nog steeds zelfde effect.. :S

@ niekie: ik heb met andere dvd's nergens last van, van me oom had ik ook een aantal dvd's gekregen, die had hij weer van een colega, ook allemaal gebrand enzo en daar heb ik geen problemen mee.. :S

grtz

p.s miss ligt het aan me dvd brander?

Niekie30
17 januari 2010, 20:22
dat heb ik al geprobeerd, of het laagste wat kon. 2.4x lager kon ik niey en helaas nog steeds zelfde effect.. :S

@ niekie: ik heb met andere dvd's nergens last van, van me oom had ik ook een aantal dvd's gekregen, die had hij weer van een colega, ook allemaal gebrand enzo en daar heb ik geen problemen mee.. :S

grtz

p.s miss ligt het aan me dvd brander?

Oke, ik vermoed dat het ligt aan het programma waarmee je de dvd's brand. Ik doe niet zo gek veel met dvd's maar als ik er één moet maken met een film brand ik ze met dvdxcopy.
Hier http://www.sofotex.com/DVD-X-Copy-download_L12612.html moet je een probeer versie kunnen downloaden.

Niek

bloodkill
18 januari 2010, 09:21
nja oke, ik zal het proberen. ik brande normaal altijd met nero8 en dat moest naar mijn wetuh toch ok geen problemen geven? maargoed ik zla het eens proberen.

grtz

bloodkill
25 januari 2010, 17:38
goeieavond,
ik wou even terugkomen op dit onderwerp, het gaat dus over me dvd's. ik had voor me moeder de film this is it gebrand op dvd, en in onze dvd speler, en mijn ps2 stottert ie behoorlijk erg waarna je op een gegeven moment er gewoon mega erg aan gaat irriteren. nu heb ik this is it van het weekend uitgeleend aan een kennis van me en die heeft een ps3. daar speelde die de dvd af zoals het hoorde zonder ook maar 1 keer te stotteren.
mijn vraag:

ligt dit er nu aan dat de dvd speler + mijn playstation 2 verouderd zijn dat ie daarom hapert.
of zit er iets speciaals in de ps3 waardoor ie het wel goed afspeelt..>.>

graag wat hulp,

Mvg. Ricardo

reintje
25 januari 2010, 17:51
Ik denk dat het een BluRay DVD is.... en daarmee kan de PSP3 uitstekend overweg maar PSP2 niet,

bloodkill
25 januari 2010, 18:52
hmm jah oke, maar het is geen bluray film en al zeker niet een blue ray dvd :P want ik heb een simpele dvd brander :P

erikdenhouter
25 januari 2010, 20:12
Heb je ook geprobeerd om eerst een .ISO te maken op harddisk, en die daarna te branden ?
In Nero is dat te kiezen bij de brander-keuze als "Image recorder".

Als er n.l. acties zijn is er veel meer processorkracht nodig om de beeldjes te comprimeren, en moet er te veel tegelijk gebeuren waardoor het branden onderbroken kan worden.
Maak je eerst een .ISO dan hoeft bij het branden daarvan naar disk niet meer gecomprimeerd te worden.
Een .ISO is al een helemaal klaarliggende disk in de vorm van één bestand die alleen nog gebrand moet worden.

Als je de .ISO brandt probeer dan ook je PC met rust te laten om onderbrekingen te verminderen.

Het kan ook zijn dat de (brander en/of lezer) lensjes vuil zijn.

bloodkill
26 januari 2010, 14:05
hey erikdenhouter,

ik ga dat met die iso idd eens proberen, ik kan kiezen wat ik wil branden dus dan vink ik maar iso aan ;)
je hoort nog van me :D

grtz

bloodkill
26 januari 2010, 15:43
trouwens die iso maken doe de .avi film met dvd flick om te zetten naar iso image en dan brand ik hem, even kijkenof dat lukt.. eerst even encoden :S

grtz

bloodkill
26 januari 2010, 19:56
hey erik, daar benk weer.. ik heb het geprobeerd maar tevergefs :S hij hapert nog steeds.. het gebeurt ook heb ik opgemerkt echt gigantisch veels als het flits (omweer + bliksem) en andere snel knipperende idngen :S ik denk dat het toch aan me dvd brander ligt...

grtz

erikdenhouter
26 januari 2010, 21:28
Heb je op de PC waarmee je brandt wel een goede weergave van gewone DVD's ?
(En dan bedoel ik een origineel geperste DVD, niet een zelfgebrande)

En hoe speelt die zelfgebrande DVD op diezelfde PC ?

reintje
26 januari 2010, 22:42
hey erik, daar benk weer.. ik heb het geprobeerd maar tevergefs :S hij hapert nog steeds.. het gebeurt ook heb ik opgemerkt echt gigantisch veels als het flits (omweer + bliksem) en andere snel knipperende idngen :S ik denk dat het toch aan me dvd brander ligt...

grtz

Het ligt toch niet aan je brander, als ie elders (Op een PS3) wel goed afspeelt? Ik denk dat het bestand dat je hebt gedownload een BluRay bestand is... (kopie van een BluRay DVD dus...). Technisch ben ik niet, maar dat lijkt me een logische verklaring.

erikdenhouter
27 januari 2010, 10:15
Geen ervaring.
Ik weet helemaal niet of een blue-ray DVD bestand zo maar door een gewone DVD brander + brandprogramma gebrandt kan worden.

dutch-online
27 januari 2010, 10:25
Vast Niet:o

Animal
27 januari 2010, 10:27
Ik denk dat het een BluRay DVD is.... en daarmee kan de PSP3 uitstekend overweg maar PSP2 niet,

Een bleuray speelt alleen af in een echte bleuray speler of een psp3 ,,maar in een dvd speler of psp2 doet hij helemaal niks en krijg je een foutmelding.

Animal
27 januari 2010, 10:29

grtz

Het ligt dus alleen maar aan je afspeel aparatuur.
Ook van een bleuray iso of wat dan ook kun je gewoon een normaal werkende video dvd maken.

bloodkill
27 januari 2010, 17:24
hm nja oke we gaan zien ^^ kzal er even mee w8en, tot ik een nieuwe computer heb met betere branden, en dan hopen dat het wel goed komt ^^ en anders nieywe dvd speler kopen..

grtz en bedankt allemaal ^^

dutch-online
27 januari 2010, 17:55
Intussen kun je mischien ook nog iets aan je schrijfwijze doen,;):D:eek:

Edmoor
27 januari 2010, 18:00
dutch-online.
Lara's hero! :p

bloodkill
28 januari 2010, 14:42
@ Dutch Online: sorry, ik probeer er op te letten maar als ik haast heb dan gebeurt dat gewoon :P komt omdat ik het zo gewend ben zo te schrijven :S

mijn excuus ^^

dutch-online
28 januari 2010, 14:44
hoe oud ben je , en heb je nu al geen tijd ???? rustig blijven is het best .

bloodkill
28 januari 2010, 19:44
nja ben over 3 weken 17 :P en jawel ik heb tot nu toe nog zeeen van tijd... maar ik moes ergens heen dus moest het snel schrijven :P dus vandaar..^^

grtz

Mr_Alex
5 februari 2010, 22:02
Bij mij hapert ie ook op de ps3.
Geprobeerd met Nero 9 (wat een butt programma) en imgburn.

Ga nu een iso porberen te maken. Kijken of het lukt.

Ik weet trouwens (-edit vrijwel) zeker dat het een blueray (rip) is.
Quote van FTD:

Het is een Blu-Ray to DVD (pal) Conversie (VSO ConvertXtoDVD).
- In principe is een Blu-Ray 24fps naar ntsc 30fps beter aangezien je nu elke seconde een kleine hapering kunt zien.
Bij vloeiende camara bewegingen is dit vrij duidelijk zichtbaar.
Tijdens de interviews trouwens bijna niet zichtbaar !!
- Het geluid daar in tegen is gewoon subliem en van retail kwaliteit.
- Het beeld had iets beter gekund aangezien je af en toe duidelijk mpg-art-effects ziet.
Er was nog ruimte genoeg op de dvd-5 voor iets meer videobitrate!!!

Mr_Alex
5 februari 2010, 22:32
Net met Nero eerst naar een .iso gebrand. Daarna met imgburn afgemaakt.
Hapert wel nog even in het begin maar daarna wordt het een heeeel stuk beter.

Missie dus niet 100% geslaagd maar absoluut verbeterd.

bloodkill
6 februari 2010, 08:57
aah oke netjes ;) ik heb zelf ook keertje met iso gedaan, maar hielp bij mij ook weinig.. en je zegt over blue ray, maar een film die net 1 dag uit is kan je onmogelijk vinden op blue ray ;) :P

grtz

bloodkill
12 februari 2010, 18:05
heey iedereen, ben ik weer :P

weten jullie misschiennog andere programmas om te encoden behalve dvdflick :P?? ik wil is een keer een andere proberen ^^ misschien gaat dat sneller ofzo..

grtz

dutch-online
13 februari 2010, 08:03
zoeken op google .

bloodkill
13 februari 2010, 08:58
hey, nja ik heb wel wat gevonden, genaamd ConvertXToDvd.

nou zet ik de avi files van 700 mb om, en worden ze allemaal ongeveer 1.5-2 gig. nu kan ik dus 2 films op 1 dvd zetten als ik wil. maar dat lukt me niet :S

ik gebruik nero express om dvd's te branden en zodra ik de video_TS en audio_TS van film 1 er op zet, dan kunnen die van film 2 er niet op want dan wil die alle bestanden gaan vervangen >.>
zou iemand mij misschien kunnen helpen? ik kan er namelijk niet uitkomen..

Mvg.

bloodkill
14 februari 2010, 17:50
iemand enig idee??? ^^

Edmoor
14 februari 2010, 17:53
Plak de avi's aan elkaar voor je er een DVD van maakt.
Uitleg over hoe dat moet kun je vinden op deze pagina (http://www.afterdawn.com/guides/archive/virtualdub_join_avi.cfm).

bloodkill
14 februari 2010, 17:54
kan ik ze dan wel 1 voor 1 afspelen? niet dat ik moet doorspoelen om bij film 2 te kunnen komen :S

Edmoor
14 februari 2010, 18:05
Dan moet je doorspoelen inderdaad.
Daarnaast kun je het gewoon met DVDFlick blijven doen natuurlijk, dat werkt prima.
Of kijk eens naar Nero Vision Express.

bloodkill
14 februari 2010, 18:10
hmm jah ik heb wel eens geprobeerd met nero VE maar wrkte niet ofzo.. ik zal dat nog eens proberen.. en met dvd flick lukte me niet.. als ik 1 film er in ad gezet en ik deed de 2e film was de 1e weer weg >.>

Edmoor
14 februari 2010, 18:13
In DVD Flick kun je met de optie Add title net zoveel avi's toevoegen als je maar wilt.

bloodkill
14 februari 2010, 18:18
aah oke maar het is geen avi he :S ik heb 2 avis omgezet naar dvd formaat..
maar de een is 1700mb en de ander 1800mb.. en die wil ik dus op dvd zetten en dus in me dvd speler kijken :D

Edmoor
14 februari 2010, 18:22
Precies, beide AVI's in DVD Flick zetten zodat je 1 project hebt.
Van dat project laat je dan een DVD maken.
Dan heb je beide AVI's op 1 DVD waarbij je in het keuzemenu van de DVD kunt kiezen welke je wilt afspelen.

Ik ga er vanuit dat je de AVI's ook nog hebt.
Zoniet, dan gebruik je de VOB bestanden van de DVD.

bloodkill
14 februari 2010, 18:23
hmm ik gaat eens proberen.. want het zijnn geen avi's meer... want ze staan nu in een map genaamd video_ts...

bloodkill
14 februari 2010, 18:24
ooh oops ik zit met verkeerde programma :S ik heb het over dvd shrink.. ik gaat het ff proberen..

Edmoor
14 februari 2010, 18:25
Van die DVD's kun je ook weer AVI's maken uiteraard.
Bijvoorbeeld met Format Factory (http://www.formatoz.com/index.html).

bloodkill
14 februari 2010, 18:28
oke dan ty, ik gaat het eerst ff met andere avis proberen.. keb er nog wel een paar.. eens kijken of dat lukt.. heb je miss een uitleg over hoe ik dat moet doen? zodar ik niet uren aan het zoeken ben :S

Edmoor
14 februari 2010, 18:30
Format Factory wijst zich vanzelf, dat is niet moeilijk.
Een video uitleg ervan staat hier (http://www.ilovefreesoftware.com/23/videos/video-tutorial-how-to-use-format-factory-to-convert-media-files.html). (Engels)

bloodkill
14 februari 2010, 18:34
aah nee ik bedoelde van dvd flick, hoe dat precies moet want ik heb het altid alleen met 1 film gedaan :S want ik heb nu ook convertXtoDVD en dan krijg ik van een film van 700mb een film van 1.5-2 gig... en met dvd flick een film van 700mb dat word dan 4.33 gig.. :S

Edmoor
14 februari 2010, 18:37
Ok, deze dan (http://www.youtube.com/watch?v=QeUkX4nTL18).
Wel even doorspoelen naar 2 minuten.

bloodkill
14 februari 2010, 18:42
krijg ik dan niet het gezeik dat als ik 2 avis bij mekaar doe en dan omzet naar dvd bestand.. dat ik dan een film van 8 gig heb >.>? want dat past weer niet op me dvd... alleen door het om te zetten met convertXtoDVD is het mogelijk om er 2 op te zetten op een dvd van 4.7 gig...
met dvd flick kan er maar 1 film op... nu was dus mijn vraag.. hoe krijg ik 2 films op 1 dvd.. als ze dus in total net aan 4 gig zijn.. en er ruimte is voor gelukkig 4.5 gig.. want ik krijg het niey voor mekaar..

Edmoor
14 februari 2010, 18:44
Kijk naar het filmpje dat ik aangaf.
Daarnaast, als de uiteindelijke DVD toch groter is dan 4,3 GB (DVD5) dan haal je hem een keer door DVD Shrink.