PDA

View Full Version : Zonnet email naar Tele2


Gekwordikervan
5 september 2009, 21:14
Allo allo

Ik zit met een probleempje. Het is niet voor mijzelf maar voor de buurman (76 jaar). PC gecrashed. Eentje nog uit 1997 (Pentium 60 je kent het wel)

Nieuwe pc aangeschaft met mijn hulp, want anders komt die man er nooit.
Van zijn 1 mbit inbelverbinding maar een 4 mbit ADSL lijn aangeschaft van naar zijn keuze Tele2. Op zich geen punt.

Doethetzelf pakketje binnen. Internet en telefoon aan elkaar geknoopt. Allemaal geen probleem.

Nu komt het email gedoe. Instellen oude email invoeren in Outlook 2003.
Pop3 opgeven smtp opgeven. In dit geval (pop3) pop3.versatel.nl, (smtp) smtp.versatel.nl. Account testen, uitgaande gaat prima, verder testen gaat goed tot dat hij komt bij het aanmelden van de server voor inkomende mail, daar krijg ik de volgende melding

'aanmelden bij server voor inkomende email (pop3)' MISLUKT

Nou ben ik niet de domste, dus heb de pop3 instellingen gewijzigd naar eventueel zonnet, tele2 en zelfs kpn geprobeerd. Maar op geen van alle krijg ik ook maar een verbinding of doorgang

Er komt gelijk een pop-up op pop3 plus account naam en wachtwoord.

Maar als ik naar webmail ga, waar ik zonnet.nl typ dan word ik door gelinkt naar tele2, kom ik gewoon met de gegevens op het -mailaccount.

Dus aan het e-mailadres en wachtwoord ligt het niet, maar ik krijg toch deze melding dat het daaraan zou moeten liggen.

Ik heb zelfs getracht om de pop3 van Tele2 (lees versatel) te telnetten en daar krijg ik gewoon verbinding.

telnet pop3.versatel.net 110

Ik krijg deze terug: +OK POP3 Ready 10.170.1.169 0001f2f5

Dus het bestaat wel, het werkt alleen niet

Voor inkomende mail staat hij op 110, voor uitgaande mail op 25.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en opgelost. Wat kan ik doen om dit mail adres toch via outlook 2003 te laten lopen.
(ook via outlook express hetzelfde probleem)

Heb overigens ook nog met Tele2 gebeld, deze geven de instellingen aan dat de pop3 en smtp op versatel moeten staan. En als dit niet werkt dan kunnen (lees mogen) ze geen ondersteuningen bieden :|

Sorry?? Zonnet overgegaan naar Versatel, die weer overgenomen door Tele2. Website zonnet doorgelinkt naar Tele2.
HOEZO geen ondersteuning verlenen

Obelix71
5 september 2009, 21:35
deze http://transcom3p.versatel.nl/Vera/Outlook_2003.htm pagina had je gevonden en heeft niets geholpen?

Esvee
5 september 2009, 23:43
probeer eens op een andere pc de account in te stellen. dan weet je of het aan de pc ligt of aan tele2

hindrik
6 september 2009, 11:11
Ik gebruik al jaren Zonnet.nl, al sinds het een inbel provider was.
Mijn instelling in OE (en Mailwasher) zijn.

Overal:
Naam@zonnet.nl

Servernaam: pop3.zonnet.nl

Vlak eronder bij serverinstellingen
Gebruikersnaam: ALLEEN naam
Poort 110 (standaard)
Ik heb NOOIT beveiligde verbinding.

Maar dat weet je vermoedelijk wel.;)
Succes.

Gekwordikervan
6 september 2009, 14:49
deze http://transcom3p.versatel.nl/Vera/Outlook_2003.htm pagina had je gevonden en heeft niets geholpen?


Ja had inderdad gezien, maar dat zijn de standarden voor e-mail instellingen onder outlook. Deze werkt niet voor mij. Helaas, bedankt in ieder geval

Gekwordikervan
6 september 2009, 14:51
probeer eens op een andere pc de account in te stellen. dan weet je of het aan de pc ligt of aan tele2

Ik heb natuurlijk al geprobeerd onder mijn eigen outlook 2003, maar daar gaat het niet werken omdat ik een Ziggo verbinding heb. Maar als ik de inkomend op versatel zet en de uitgaand op quicknet dan krijg ik wel e-mails binnen.

Maar bij de persoon zelf werkt dit natuurlijk weer niet omdat hij onder Tele2 zit en niet onder Ziggo

Gekwordikervan
6 september 2009, 14:53
Ik gebruik al jaren Zonnet.nl, al sinds het een inbel provider was.
Mijn instelling in OE (en Mailwasher) zijn.

Overal:
Naam@zonnet.nl

Servernaam: pop3.zonnet.nl

Vlak eronder bij serverinstellingen
Gebruikersnaam: ALLEEN naam
Poort 110 (standaard)
Ik heb NOOIT beveiligde verbinding.

Maar dat weet je vermoedelijk wel.;)
Succes.

Ik heb al zoveel verschillende opties geprobeerd, als tweede eigenlijk al die je hier boven noemde.

Maar ook helaas dit werkt niet. Ik zal eens een klachten brief gaan schrijven naar Tele2, over dit gebeuren.

Als ik het internet af struin, dan kom heel vaak mensen met hetzelfde probleem tegen. Die gaan dan van lief en leed maar via webmail hun e-mail bekijken. Maar ik vind persoonlijk dat Tele2 het maar eens netjes moet oplossen en niet van het kastje naar de muur moet schuiven en weer terug.

Thanks in elke geval

Aladin
7 september 2009, 14:22
Geef de man een gmail adres in thunderbird en is er ook geen gedoe als tie wil veranderen.
Tele2 is prima als het goed werkt maar zodra er iets mankeert wordt het ene lijdensweg.

Gekwordikervan
7 september 2009, 16:11
Geef de man een gmail adres in thunderbird en is er ook geen gedoe als tie wil veranderen.
Tele2 is prima als het goed werkt maar zodra er iets mankeert wordt het ene lijdensweg.

Helemaal waar, alleen de man is 76 jaar en snapt geen bliksem (om het maar netjes te houden) van email en internet. Dit is hij gewend onder outlook (97) wellis waar maar een oude hond kan je geen nieuwe trukjes leren.

En eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd even zin om mijn hele vrije zaterdag en zondag op te offeren om deze man te helpen om een email te schrijven. Dat gaat me net even te ver.

WebserviceTele2
10 september 2009, 15:50
Geachte gekwordikervan

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Obelix71
10 september 2009, 19:30
Kijk; klantvriendelijkheid lijkt toch te bestaan. Ben benieuwd of het gaat lukken.

BlackTiger
11 september 2009, 00:51
Ik ben benieuwd of het inderdaad wel een Tele2 medewerker is, iedereen kan dat wel zeggen....
Is dat bevestigd door forum modje of admin?

Gekwordikervan
11 september 2009, 09:28
Geachte gekwordikervan

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

is allang gebeurd dezelfde dag nog een email uit gestuurd.
Ben inmiddels wel gebeld door een tele2 medewerkster, maar of het deze is geweest, dat weet je nooit natuurlijk?

Helaas een oplossing voor het probleem is er tot op heden niet.
Nog steeds geen mogelijkheid om het zonnet account op Outlook 2003 te krijgen, zonder foutmeldingen.

Gekwordikervan
11 september 2009, 09:40
Ik ben benieuwd of het inderdaad wel een Tele2 medewerker is, iedereen kan dat wel zeggen....
Is dat bevestigd door forum modje of admin?

Precies ik kan ook wel een account aanmaken met KPN Customer Service, maar de vraag dat wil is ten tweede.

BlackTiger
11 september 2009, 14:17
Op de gebruikers.eu forums zijn die leden inderdaad wel bevestigd, want er zijn Customer Care medewerkres op een aantal forums aanwezig.
Maarja, als je prive gegevens (ook per pm) gaat versturen wil je het natuurlijk wel even zeker weten. Want op zo'n manier kan een grapjas ook even je adsl abo opzeggen en zit je voordat je het weet opeens zonder internet.;)

Maar oke, ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt.