PDA

View Full Version : Windows 7

fransjan
23 August 2008, 13:23
Hallo ik heb op mijn pc Vista Home Premium op C: (ide) en XP Prof op D: (ide) M: is leeg (sata).
Ik start vanaf cd install Windows 7 op M:
Wanneer de pc opnieuw opstart na installeren , komt er een nieuw bootscherm.
ipv de keuze uit vista en xp , komt nu de keuze vista en rollback.
In vista bootpro staan vista op C: en xp en rollback op D: en is M: geheel leeg.
Waarom komt Windows 7 niet op M:
In bootscherm staan alleen vista en rollback , terwijl in programma vista bootpro wel drie keuzen zijn.

Josti
23 August 2008, 13:31
Windows 7 is een gelekte béta, dus nog erger dan een gewone béta versie van een programma. Misschien is het wel mogelijk om die versie te installeren maar dan wel op een schone PC op C: zonder enige andere besturingssystemen, omdat hij (denk ik) nog geen Dual-boot instelling heeft.

fransjan
23 August 2008, 13:44
Bedankt Josti.

FooBar
23 August 2008, 23:55
Serieuze ontwikkeling van Windows 7 is nog niet eens begonnen, en je probeert nu al een illegale versie te installeren? Die beta die je hebt is geen beta, maar een alpha, en waarschijnlijk dat nog niet eens.
Uiteraard leuk om eens uit te proberen, maar 't is niet zo gek dat 'ie het niet doet.

fransjan
24 August 2008, 14:34
Hoi FooBar , de vraag was niet of dat ie het wel of niet doet.
De vraag was waarom hij niet installeert op de M - hd.
Hij installeert dus wel op een pc zonder os.
Dus Josti heeft gelijk.
En je opmerking over illegale versie maak je volgens mij zonder kennis van mijn omstandigheden .

FooBar
25 August 2008, 09:30
Hoe moet ik nou jouw omstandigheden kennen zonder dat je die erbij hebt verteld? Ookal ben je een betatester voor microsoft, dan hoor je evengoed nog niet met Win7 aan de slag te zijn, want die is nog niet verspreid onder de betatesters. Ergo...

Overigens zijn er twee versies van build 6519 van Win7 beschikbaar gesteld door Microsoft aan haar partners. Een versie is een versie om een dualboot met VistaSP1 te creeren, de ander is een standaloneversie, welke is uitgelekt.

Pimmie
25 August 2008, 11:04
Tsja, FooBar heeft wel gelijk.
Trouwens rare vraag voor iemand die doet voorkomen dat ie meer heeft met microsoft.. dus al een "officiele" test versie van win7 zou hebben. Want dan kan je die vragen ook aan microsoft vragen en niet op een openbaar forum!

dutch-online
25 August 2008, 12:04
Tsja, FooBar heeft wel gelijk.
Trouwens rare vraag voor iemand die doet voorkomen dat ie meer heeft met microsoft.. dus al een "officiele" test versie van win7 zou hebben. Want dan kan je die vragen ook aan microsoft vragen en niet op een openbaar forum!

zo is dat ,als het Legaal is, dan zou je problemen ook via de bron [ Microsoft ] kunnen oplossen.

Josti
25 August 2008, 17:18
Als je een probleem hebt met een legale versie zou je niet eens contact hoeven op te nemen, dat neemt Microsoft met jou om te vragen waar er problemen zijn.

Josti
25 August 2008, 17:21
http://venublog.com/images/vista/vienna.jpg
Weet iemand of Win7 er echt zo uit ziet? Het gaat wel heel erg richting Apple qua bureaublad.

Pimmie
25 August 2008, 21:29
Weet iemand of Win7 er echt zo uit ziet? Het gaat wel heel erg richting Apple qua bureaublad.
logisch toch? :p

fransjan
26 August 2008, 13:21
Omdat ik bij het installeren van mijn dvd van Microsoft hem niet naast mijn xp en vista kon plaatsen op de M schijf , daar hij na de opdracht installeren op M naar D ging , heb ik deze vraag gesteld op dit forum.
Dus hij stond nog niet op de pc , dan kan microsoft niet zien hoe en wat .
Dus kan ik met microsoft contact zoeken , of in het forum vragen.
Er was dus een antwoord hij installeerd alleen op pc die leeg is (het ontbreekt aan bootloader op de dvd).
Wanneer ik problemen met bijvoorbeeld mijn experia box had kon ik ook naar kpn gaan omdat mijn experiabox legaal is , maar stelde ik mijn vraag op het forum zoals vele anderen.
Ik ben in het bezit van Postbank nv Buitenland betaling transactie van 7.95 euro naar Microsoft Operations LTD , voor de koste van verzenden van dit pakket ,en product key van 5 x5 letters en getallen van microsoft , en schriftelijke toestemming om 120 dagen te stoeien met dit pakket.
Voor de ongelovigen in de buurt van Rotterdam stuur even een mailtje en kom bij mij kijken , ik vind het geen goed idee om mijn postbank en microsoft spullen als bijlage hier af te drukken.

Josti
30 August 2008, 18:44
Sorry dan, heb je het al geprobeerd? En ziet het er dan ook echt zo uit als m'n plaatje?

Pimmie
31 August 2008, 06:23
Hoi Fransjan, ik denk als je een vraag stelt over een experia box op een forum, dat er vele zijn die die ook hebben, en dus een antwoord kan verwachten hierover.
Windows 7 is iets wat bijna niemand heeft (althans via officiele weg) en dus aankloppen bij het desbetreffende bedrijf een logischere stap zou zijn. Wat eigenlijk nog logischer zou zijn, is dat er een gebruiksaanwijzing bij zou zitten... maar ja, dat zal dan wel niet....

Maar draait het nou?

FooBar
31 August 2008, 12:21

Nee. Windows 7 zal er op dit moment nog voornamelijk uitzien als Vista, aangezien ze daar op verder zijn gaan bouwen. Deze screenschots (http://www.thinknext.net/archives/2199) zijn meer accuraat.

KaleKopHagenees
26 September 2008, 22:21
Worden we misschien nieti n het ooitje genomen door Microsoft!?

Windows 7 zal verder draaien op de broncode van vista maar verder een afgeslankte versie zijn zonder allerlei programma's erin.

Geen Systseemherstel, word, paint, games, internetbrowser, outlook express, echt alleen een systeem kernel blijft er over. Deze is vlotter, energie zuinig, minder geheugen belastend e.d..

Ik heb nu al een gestripte versie van 64bits draaien en deze draaid ook prima.

Verwachting is eind 2009 dat hij op de markt komt, komt ie in 32 bits en 64 bits uit?

Afwachten maar

Richt
26 September 2008, 22:49

Windows 7 zal verder draaien op de broncode van vista maar verder een afgeslankte versie zijn zonder allerlei programma's erin.

Geen Systseemherstel, word, paint, games, internetbrowser, outlook express, echt alleen een systeem kernel blijft er over. Deze is vlotter, energie zuinig, minder geheugen belastend e.d..

Ik heb nu al een gestripte versie van 64bits draaien en deze draaid ook prima.

Verwachting is eind 2009 dat hij op de markt komt, komt ie in 32 bits en 64 bits uit?

Afwachten maar

Dan kun je er zeker niet veel mee, als je alleen een systeem kernel hebt heb je niet veel.

turn
27 September 2008, 00:25
het weinige dat ik er van gehoord heb, is dat ze bij ms bezig zijn met meer
online programma's en minder progs op je pc draaien

Swisi
27 September 2008, 09:19

Ah, dan is Apple mooier!

NeeChee
27 September 2008, 11:02
Wat ik heb begrepen is dat W7 een modulair systeem wordt net zoals Linux nu ongeveer is. Voor de mensen die linux niet kennen: Je draait een basis OS waarop allerlei modules (Pakketten) kunnen worden geďnstalleerd. Deze pakketten hangen voornamelijk niet geheel vast aan het OS, d.w.z. als een pakket corrupt maakt, draait alleen dat onderdeel niet meer en draait de rest gewoon net zo hard door. Verschillende modules kunnen vrij makkelijk geďnstalleerd en gedeďnstalleerd worden.

Volgens mij.... kan het fout hebben.

JohnL
27 September 2008, 22:33
Het laatste wat ik gehoord heb over Windows 7 doet meer denken aan een Windows Vista Second Edition (vergelijkbaar met Win98 en Win98SE) als een compleet nieuw OS. Onderhuids worden er wel dingen aangepast, maar de grote klappen hebben we met Vista al gehad in de vorm van het geheel nieuwe drivermodel en de strengere veiligheidsmaatregelen.

dejeroen
27 September 2008, 23:42
ik denk eerder dat het zoiets als xp en 2000 word
draai xp maar eens in veilige modus, dat is gewoon hetzelfde
xp is windows 5.1, 2000 is 5.0
vista is 6.0
windows vienna/7.0 is 7.0
alleen ik denk dat het meer zoiets als 6.1 word

Anacho
28 September 2008, 01:08
Op 28 okt. wordt Windows 7 aan de wereld gepresenteerd , en in december moet de 1e beta verschijnen, aldus dit(Klik) (http://www.zdnet.be/news.cfm?id=91977) bericht

Josti
30 September 2008, 09:46

Apple's Snow Leopard wordt ook niet echt anders dan Leopard, alleen wat sneller en 64-bits, verder niks. Dus iedereen doet hetzelfde zo te zien.

KaleKopHagenees
1 October 2008, 11:03
Nou de geruchten gaan dat het toch een soort nieuwere vista wordt maar dan echt alleen de basis, geen internet explorer en outlook express meer. Gewoon een kaal besturings systeem wat je zelf kan uitbreiden met je eigen programma's en eventueel uit te breiden is met modules die je tegen betaling kan downloaden bij Microsoft.

Hij wordt minder geheugen slurpend (dus Aero en venster flip zijn verleden tijd), meer compatible met hardware, minder grafische look. Ook qua software waaronder de games, systeem backup, toegangkelijkheid, defragmentatie en opschonen. Noem maar alle nutteloze extra software van microsoft dat egaat ook opgeofferd worden.

Zal het wat worden want financieel gezien is Vista een flop vergeleken met de verkoop van XP.

Wat gaat het kosten een nieuwe OS voor de burger, zitten we er wel op te wachten?

Ik probeer geen beta's want als er dan iets niet werkt heb je misschien al gelijk een oordeel gevormdt.

Nee we waachten braaf totdat er een final gereleased is en dan ga ik bij een vriend in zijn computer winkel effuh testen of het wel allemaal zo mooi is.

Vista kostuh ook een hoop pleuries dus eerst zien dan pas geloven