PDA

View Full Version : Ziggo :E-mail adres weg? Da's jammer voor u!

Droopy
18 August 2008, 08:48
Wanadoo is Casema geworden is Orange geworden, is Ziggo geworden. Behalve de oude E-mail adressen, deze zijn in beheer van Online wat vroeger Orange was. ( Kan iedereen het nog volgen?)

Een week op 4 geleden gevraagd om mijn primaire wanadoo e-mail adress te laten vervallen en mijn secundaire adress, mijn primaire te laten worden. Even een briefje schrijven en het werd geregeld.

Na 2 weken blijkt mijn e-mail niet meer te werken. Na een uur of 10 aan de telefoon te hebben gehangen heb ik het volgende te horen gekregen:
Ja we hebben uw online adress aangepast, waarna ik dacht, heb ik die dan?
Nee we kunnen het niet meer terug draaien, wat ze eigenlijk bedoelen is, we willen het niet meer terug draaien.

Leuk detail is dat mijn oude primaire e-mail account nu wel in mijn online account binnen komt!

Bij Ziggo/Online maken ze er dus een potje van. Herkent iemand dit en heeft iemand ooit wel eens bij Ziggo/Online dit weer recht kunnen breien?

faasco
22 May 2009, 21:53
Een grote multinational als ziggo heeft niet eens een eigen emailadres.
Als klant mag je betalen en verder je mond houden.
De klant is dood, leve de fusie!
faasco

Abraham54
22 May 2009, 22:28
Vor zover ik weet, bood Casema ook via de kabel Orange aan.En dat dat eerder Wanadoo was (of in omgekeerde vorm, dat laat ik maar in het midden).

Zoals bekend is Casema dus in Ziggo opgegaan. Net zoals @Home en Multikabel.
Voor zover ik weet (zelf @Home/Ziggo) is er weinig tot niks aan bestaande emailadressen veranderd!
Wat de TS heeft gedaan, heeft dus tot problemen gevoerd. Hoogstwaarschijnlijk is er de bekende kink in de communicatie gekomen!
Via Mijn Ziggo kan je nieuwe emailadressen aanmaken.
Wat nu je hoofdemailadres is en wat je sub-adres - ook dat bepaal jezelf middels je eigen accountbeheer

reintje
23 May 2009, 01:54
Als je Ziggo wilt emailen, kun je dat nog doen via een omweg: het contactformulier op de site: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier Dat heeft hier tot nu toe goed gewerkt. Heb steeds snel een antwoord gekregen.

Ten 2e. Als je een ander emailadres krijgt, kun je nooit je oude emailadres weer aanmaken. Dat kan niet, omdat dat ooit al is gebruikt geweest. Als je emailadres buiten je schuld is verloren gegaan, moet je voet bij stuk houden dat ze dat weer instellen. Desnoods kun je een rechtsbijstand verzekering inschakelen. Je kunt ook aannemelijk maken dat het erg vervelend is dat het oude emailadres buiten jouw schuld niet meer gebruikt kan worden: je moet bijv. nieuw briefpapier/visitekaartjes laten drukken.
Overigens kun je dit beter niet regelen via het contactformulier, maar per aangetekende brief.
Ik heb dit voor een familielid aan de hand gehand, waarbij we gelijk protest hebben aangetekend (letterlijk), goed uitgelegd waarom het fout ging en dat dat buiten eigen schuld was en toen destijds @home, van geen wijken wist, de rechtsbijstandadvocaat ingeschakeld. Toen kon het oude emailadres weer ingeschakeld worden.

qpc
24 May 2009, 16:41
Zou de poster dit topic uit augustus nog wel volgen?

reintje
24 May 2009, 16:55
(proud) pffff... niet gezien...:-$

Tommie
26 May 2009, 12:45
Een paar jaar terug zaten we bij wanadoo. Ik kan nu dus ook met wanadoo achter de @ e-mailen.
Zitten we nu dus bij Ziggo???????? Of begrijp ik het verkeerd???

Abraham54
26 May 2009, 13:14
Als je Wanadoo via ADSL hebt, zit je niet bij Ziggo.
Heb je Wanadoo via de TV-kabel (dus kabelinternet), dan heb je Wanadoo via Ziggo..

Diablo
26 May 2009, 19:27
ondanks dat het een oud bericht is wil ik toch even meegeven dat op administratie ziggo er een zooitje van maakt.

Wil je mee lachen:

mijn primair email adres is een email adres (kwam ik na vragen achter) welke ik nooit hebt aangemaakt.
Dat email adres moet ik volgens ziggo instellen om email te ontvangen (dat heb ik nooit gekend en krijg al tijden mail)
mijn secundaire emailadres is het email adres welke ik al jaren gebruikt, en als ik op webmail van mijn ziggo kijkt staat hij op een achternaam welke niet van mij is, me adres is een oud adres en me postcode is uit een hele andere streek.

en toch komt me mail hierop binnen :confused:
nu ik het meerdere malen hebt aangekaart hebben ze vermoedelijk wat veranderd
alleen... ik heb geen idee wat want mail ophalen lukt niet meer op me pc alleen via webmail.... maar daar kan ik weer geen mail van vandaan sturen omdat mensen dan een mail krijgen van meneer huppeldepup daar me achternaam niet klopt
en ga nu maar is die helpdesk bellen...dat staat niet in hun "hoe wordt ik helpdeskmedewerker boekje"

Grover
27 May 2009, 16:59
Wil graag het resultaat horen Diablo ;P

dutch-online
27 May 2009, 18:00
ondanks dat het een oud bericht is wil ik toch even meegeven dat op administratie ziggo er een zooitje van maakt.

Wil je mee lachen:

mijn primair email adres is een email adres (kwam ik na vragen achter) welke ik nooit hebt aangemaakt.
Dat email adres moet ik volgens ziggo instellen om email te ontvangen (dat heb ik nooit gekend en krijg al tijden mail)
mijn secundaire emailadres is het email adres welke ik al jaren gebruikt, en als ik op webmail van mijn ziggo kijkt staat hij op een achternaam welke niet van mij is, me adres is een oud adres en me postcode is uit een hele andere streek.

alleen... ik heb geen idee wat want mail ophalen lukt niet meer op me pc alleen via webmail.... maar daar kan ik weer geen mail van vandaan sturen omdat mensen dan een mail krijgen van meneer huppeldepup daar me achternaam niet klopt
en ga nu maar is die helpdesk bellen...dat staat niet in hun "hoe wordt ik helpdeskmedewerker boekje"

....................................
mijn primair email adres , ja dat word aangemaakt als je geen mail adres opgeeft,

en dat adres is nodig voor je account, en die gegevens daar heb je ook een brief thuis van gekregen[ tezamen met de modem etc etc]. , met alles wat nodig was om het internet te activeren als je dat niet meer hebt kan Ziggo of vroeger @Home er ook niet veel aan doen.:mad:;):rolleyes:

Diablo
27 May 2009, 18:18
mijn primaire emailadres was opgegeven, en ook bekend,maar toen ik in de tijd mijn internet verhuisde kreeg ik tot 3x toe een gehele doos met alle toebehoren en3x een modem 3x activeringsbrieven.
alsof ik opniew internet had aangevraagd

het was trouwens casema in die tijd

je werkt zeker bij ziggo :p

dutch-online
27 May 2009, 18:23
mijn primaire emailadres was opgegeven, en ook bekend,maar toen ik in de tijd mijn internet verhuisde kreeg ik tot 3x toe een gehele doos met alle toebehoren en3x een modem 3x activeringsbrieven.
alsof ik opniew internet had aangevraagd

het was trouwens casema in die tijd

je werkt zeker bij ziggo :p

................................

Nee ... maar al heel wat jaren een tevreden klant.;):D

Diablo
27 May 2009, 18:28
ik heb zelf niks op te merken aan ziggo, zeker niet wat betreft de verbinding, ik vind het behoorlijk stabiel,
het zit hem eigenlijk in dat stukje voor je verbinding hebt...administratief is het niet helemaal jofel

Tommie
1 June 2009, 08:05
Als je Wanadoo via ADSL hebt, zit je niet bij Ziggo.
Heb je Wanadoo via de TV-kabel (dus kabelinternet), dan heb je Wanadoo via Ziggo..

Bedankt!
We hebben adsl bij wannadoo :arrow: Orange :arrow: Online.
Ik dacht even dat het nog een keer is overgenomen.
Maar gelukkig zitten we nu dus niet bij ziggo.:)

qpc
1 June 2009, 13:14
Bedankt!
We hebben adsl bij wannadoo :arrow: Orange :arrow: Online.
Ik dacht even dat het nog een keer is overgenomen.
Maar gelukkig zitten we nu dus niet bij ziggo.:)

Ik weet niet of je nu zo 'gelukkig' moet zijn dat je niet bij Ziggo zit, daar haal je namelijk wel de hoge snelheden die ADSL niet meer haalt.... Ik zit zelf nu een half jaar bij Ziggo (en ook nog bij XS4ALL) en ik kan je vertellen dat ik nog 0,0 problemen heb ondervonden, terwijl mijn ADSL-verbinding in het laatste half jaar van 15Mbit gezakt is naar 9,5Mbit.

mcDavid
1 June 2009, 14:14
Daarom moet je ook gewoon een gmail adres gebruiken, ipv een provider-adres wat eens in de zoveel tijd verandert.

qpc
1 June 2009, 14:44
Daarom moet je ook gewoon een gmail adres gebruiken, ipv een provider-adres wat eens in de zoveel tijd verandert.

Onzin, ik heb zowel meerdere quicknet adressen (ruim 10 jaren oud), meerdere xs4all adressen van 9 jaren oud als ook Ziggo adressen.
Dat een emailadres veranderd wordt is uitzonderlijk en dat ligt gewoon aan de slordigheid van de (goedkope?) internetprovider die dat adres had toegewezen of een incidentiele fout van de ISP.

BlackTiger
2 June 2009, 03:35
Zo'n onzin is dat niet. Ik had een tijd lang een fol.nl email adres wat zomaar opeens, zonder waarschuwing vooraf gewoon weggekiept werd.
Waren weliswaar inbelaccounts met gratis email adressen maar toch....

De meeste providers, waaronder ook Ziggo, kiepen na x tijd je email adres weg als je er geen abonnee meer bent. Xs4all is daar misschien een uitzondering op dat weet ik niet.
Van KPN weet ik dat ze de mail adressen onmiddellijk blokkeren na sluiting abonnement, net als bij Online.
Bij Online kun je er dan via een gratis mailonly account weer bij, maar bij KPN moet je daar dan voor betalen weer.

Dus ofwel je moet goed er aan denken als je van provider wisselt, dat je overal je email adres gaat wijzigen, ofwel... en dat is dus inderdaad een stuk verstandiger, je gebruikt een hotmail of gmail adres voor de meeste dingen, zodat je zo min mogelijk hoeft te wijzigen bij een provider wissel.

Ik weet niet of je nu zo 'gelukkig' moet zijn dat je niet bij Ziggo zit, daar haal je namelijk wel de hoge snelheden die ADSL niet meer haalt....
Daar hebben we het al eens over gehad en is deels door mij naar het rijk der fabelen verwezen.
Het snelheidsverlies waar jij het over hebt komt in weinig gevallen voor, meestal is het max 4 a 5 mbit verlies.
Snelheid bij de kabel haal je wel, maar nog altijd tegen een stuk duurdere prijs als bij adsl. Daar zijn tot nu toe nog geen wijzigingen in gekomen. Daarnaast kreeg de Ziggo helpdesk de slechtste punten in een test laatst, dus of je dan zo blij met Ziggo moet zijn is ook nog maar de vraag.:)
Dat moet misschien nog komen, maar vooralsnog kun je overal nog blij zijn.
Maar oke, die discussie kunnen we elders nog voortzetten indien nodig.

qpc
2 June 2009, 04:21
Zo'n onzin is dat niet. Ik had een tijd lang een fol.nl email adres wat zomaar opeens, zonder waarschuwing vooraf gewoon weggekiept werd.
Waren weliswaar inbelaccounts met gratis email adressen maar toch....

Dat zeg ik, slordigheid van de goedkope internetproviders.....

De meeste providers, waaronder ook Ziggo, kiepen na x tijd je email adres weg als je er geen abonnee meer bent. Xs4all is daar misschien een uitzondering op dat weet ik niet.

Dat doet XS4ALL ook, na een half jaar na het opheffen van het account. Dat is toch normaal?

Van KPN weet ik dat ze de mail adressen onmiddellijk blokkeren na sluiting abonnement, net als bij Online.

Blokkeren is iets anders, dat wil niet zeggen dat het emailadres dan weer vrij komt voor iemand anders, dat gebeurd na ongeveer een half jaar, bij sommige wat eerder, bij de slechtere providers veel eerder.
Het is net zoals met telefoonnummers. Zeg je het op, dan wordt het nummer gewoon na verloop van tijd weer aan iemand anders uitgegeven.

Daar hebben we het al eens over gehad en is deels door mij naar het rijk der fabelen verwezen.

Dat heb je inderdaad gedaan en ik had gedacht dat je ondertussen wel wat wijzer zou zijn geworden op dit gebied.
Ik hoor en lees niks anders dan dat dit over de gehele linie, bij alle providers al meer voorkomt. Lees gewoon de newsgroups en fora van de verschillende providers er maar op na (ik doe dat wel), je leest het dagelijks. Sterker nog, in de newsgroup van XS4ALL wordt dit in die groep zelfs beaamd door de medewerkers van XS4ALL zelf....

Het snelheidsverlies waar jij het over hebt komt in weinig gevallen voor, meestal is het max 4 a 5 mbit verlies.

4 of 5 Mbit op een max van 20 Mbit (wat al bijna niemand kan halen), is toch 25%.... Zeg nou niet dat dit niks is... Het is momenteel zelfs zo erg, dat zelfs de providers die schrijven dat je 'tot' 20Mbit kan krijgen, profielen inschieten van 16 en 12 MBit omdat anders de lijn het niet meer trekt en instabiel wordt.
Lees ook dit in de verschillende fora van de verschillende providers maar eens na....
Iedereen die tegenwoordig klaagt dat de lijn instabiel wordt (en dat gebeurd bij meer en meer mensen per dag), krijgen als 'oplossing' van die provider een lager profiel, zodat de lijn niet meer gaat klapperen.
XS4ALL raad tegenwoordig de mensen gewoon bij de eerste de beste klachten meteen al aan om te downgraden naar een lager abonnement vanwege dit probleem....
Je mag tegenwoordig blij zijn met 12 MBit, waar dit 2 jaren geleden nog tussen de 16 en 20 lag.
Mijn verbinding zou op dit moment niet eens meer hoger kunnen dan 9,5Mbit. Nog geen jaar geleden had ik 16 en een half jaar terug 13,5.....
Bij 2 van mijn kennissen (andere providers) idem, een is van 16 naar 12 gegaan en de ander is van 18 naar 13 gezakt het afgelopen jaar.

Snelheid bij de kabel haal je wel, maar nog altijd tegen een stuk duurdere prijs als bij adsl. Daar zijn tot nu toe nog geen wijzigingen in gekomen. Daarnaast kreeg de Ziggo helpdesk de slechtste punten in een test laatst, dus of je dan zo blij met Ziggo moet zijn is ook nog maar de vraag.:)

Ja, voor hogere snelheid betaal je wat meer, dat is logisch. Ik zit nu voor € 65,- (incl. digitale tv en telefonie) op ruim 45Mbit, over een maandje op 50Mbit (zal ook wel weer hoger uitvallen) en in november op 80Mbit...... Dan betaal ik (omgerekend) veel minder dan bij welke DSL-provider dan ook.
Enne.... de slechtste helpdesk? Die tijd is geweest hoor.... ik weet niet op welke punten ze getest zijn, maar ik heb ze best wel wat keren gebeld voor info, activeren van meerdere kaarten digitale tv etc en ik had ze altijd binnen 2 minuten aan de lijn.
De laatste test die ik ken over nummers van helpdesks, daar had Ziggo een voldoende voor de bereikbaarheid en kwam XS4ALL ergens op nummer 60 of zo....

http://www.zdnet.nl/news/103082/helpdesk-scarlet-prima-xs4all-onvoldoende/

Dat moet misschien nog komen, maar vooralsnog kun je overal nog blij zijn.
Maar oke, die discussie kunnen we elders nog voortzetten indien nodig.

http://www.zdnet.nl/news/95538/downloadsnelheid-dsl-blijft-achter-bij-kabelinternet/

Anacho
2 June 2009, 12:50
Onzin, ik heb zowel meerdere quicknet adressen (ruim 10 jaren oud), meerdere xs4all adressen van 9 jaren oud als ook Ziggo adressen.
Dat een emailadres veranderd wordt is uitzonderlijk en dat ligt gewoon aan de slordigheid van de (goedkope?) internetprovider die dat adres had toegewezen of een incidentiele fout van de ISP.

Niet altijd, ik had altijd x.xxxx @chello.nl, (UPC) deze was sinds een jaar ofzo gekoppeld aan x.xxxx @ upcmail.nl, en kon deze beide gebruiken, maar sinds ik Fiberpower heb is de @chello.nl helemaal komen te vervallen, en kreeg ik dus opeens een telefoontje van m'n moeder dat ze me geen mail meer kon sturen. Hierdoor moest ik dus ook een aantal accounts aanpassen, en zelfs opnieuw aanmaken, met alle moeilijkheden vandien, omdat ik dezelfde inlognaam wilde houden.

dutch-online
2 June 2009, 13:29
Ja als je van provider verandert raak je je mail adres natuurlijk ook kwijt.

qpc
2 June 2009, 15:22
Niet altijd, ik had altijd x.xxxx @chello.nl, (UPC) deze was sinds een jaar ofzo gekoppeld aan x.xxxx @ upcmail.nl, en kon deze beide gebruiken, maar sinds ik Fiberpower heb is de @chello.nl helemaal komen te vervallen, en kreeg ik dus opeens een telefoontje van m'n moeder dat ze me geen mail meer kon sturen. Hierdoor moest ik dus ook een aantal accounts aanpassen, en zelfs opnieuw aanmaken, met alle moeilijkheden vandien, omdat ik dezelfde inlognaam wilde houden.

Nou, dat is dan een zeer slechte zaak van Chello, een beetje provider die na denkt zou dit toch niet doen. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds mijn 'quicknet' adres, terwijl dat eigenlijk ook al geruime tijd niet meer bestaat.
Het kost de provider nagenoeg geen moeite om de oude emailadressen te behouden en het is dus alleen maar laksheid als van hun kant als ze opeens die oude adressen wegdoen.
Het feit dat dat UPC hier de klanten niet eens van op de hoogte gestelt heeft, vind ik al helemaal een absurde situatie, dat zegt genoeg over de betrokkenheid van de provider bij zijn klanten.
Alsof PTT-telecom opeens van de ene op de andere dag jouw telefoonnummer af pakt en een nieuwe geeft, enkel en alleen omdat ze in het vervolg KPN gaan heten.....

qpc
2 June 2009, 15:23
Ja als je van provider verandert raak je je mail adres natuurlijk ook kwijt.

Fiberpower is toch van UPC?

Anacho
2 June 2009, 16:04
Nou, dat is dan een zeer slechte zaak van Chello, een beetje provider die na denkt zou dit toch niet doen. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds mijn 'quicknet' adres, terwijl dat eigenlijk ook al geruime tijd niet meer bestaat.
Het kost de provider nagenoeg geen moeite om de oude emailadressen te behouden en het is dus alleen maar laksheid als van hun kant als ze opeens die oude adressen wegdoen.
Het feit dat dat UPC hier de klanten niet eens van op de hoogte gestelt heeft, vind ik al helemaal een absurde situatie, dat zegt genoeg over de betrokkenheid van de provider bij zijn klanten.
Alsof PTT-telecom opeens van de ene op de andere dag jouw telefoonnummer af pakt en een nieuwe geeft, enkel en alleen omdat ze in het vervolg KPN gaan heten.....Ja, ik vond het dan ook zeer verbazingwekkend, het schijnt dus dat UPC geen nieuwe @chello adressen meer uitgeeft, nieuwe abonnees krijgen allemaal @upcmail. Elk Fiberpower upgrade wordt gezien als nieuwe abo, heeft te maken met dat de @chello server niet geschikt is voor docsis 3, zo werd mij verteld, maar ze hadden dit beter moeten communiseren naar de klant.

BlackTiger
2 June 2009, 16:32
Ik hoor en lees niks anders dan dat dit over de gehele linie, bij alle providers al meer voorkomt.
Klopt, daarover waren we het ook eens en als we het over wijzer worden hebben, dacht ik net dat jij wijzer geworden was, gezien er tot nu toe (we zijn toch al wat maanden verder) nog niets verandert is qua prijs bij Ziggo en UPC waardoor ze concurrerend kunnen zijn.

Want (en dat argument heb je eerder ook niet kunnen weerleggen) zelfs met 12 en 16 mbit mag je aan de prijs van adsl nog heel tevreden zijn en zit je nog altijd goedkoper dan bij kabel. Met het rijk der fabelen bedoelde ik dan ook snelheidsverliezen van 8 a 9 mbit, dan is er gewoon een storing.
En 25%? Ga je ook in procenten rekenen als we het over prijsverschil hebben? Ik dacht het niet want dan kom je ook erg slecht uit met Ziggo.

De lagere snelheid doet niets af aan de kwaliteit en stabiliteit, althans hier zeker niet. Sinds de helpdesk teams bij o.a. de gebruikersforums ook meehelpen zie je daar ook de klachten zienderogend dalen.
Qua prijs/snelheid gebeuren kan Ziggo er gewoonweg nog niet bij op dit moment, UPC overigens ook nog niet hoor, daar vanaf gezien.
Dat het voor adsl moeilijker wordt en in bepaalde regio's zelfs dringen, oke.
Maar er is vooralsnog niets te merken van een verbetering in prijs/snelheids verhouding bij de kabelaars bij vergelijkbare producten.

En waar het om ging is of je wel of niet blij mocht zijn. En zoals gezegd mag je bij de adsl evenzogoed nog steeds blij zijn, zolang de kabel maatschappijen niet eens gewoon met hun prijzen zakken.

De meesten mensen hebben gewoon graag internet, 8mbit is daarbij zelfs al genoeg en als je dan ziet wat de kabelmaatschappijen daarvoor durven tellen.... Ziggo: 29,95 dus 46,1% hoger, da's even iets anders dan 25% en dan heb je slechts 5 mbit en nog niet eens 8 of eigenlijk nog meer.:)

Enne.... de slechtste helpdesk? Die tijd is geweest hoor.... ik weet niet op welke punten ze getest zijn, maar ik heb ze best wel wat keren gebeld voor info, activeren van meerdere kaarten digitale tv etc en ik had ze altijd binnen 2 minuten aan de lijn.
Zal best, ik weet ook niet welke onderzoeken ze doen maar Tele2 stond op 1 en als ik dan een Ziggo (in jouw link ook overigens) op plaats 38 pas zie, dan werpt dat toch op zijn minst vragen op. En dat onderzoek is pas geleden gedaan, dus "die tijd is geweest" lijkt me toch wel misplaatst.;)

V.w.b. email... nee KPN doet het niet anders maar gewoon hetzelfde als anderen. Alleen bij veel anderen kun je nog 1 maand of soms iets langer, het email adres nog gebruiken om te zien of er nog verdwaalde post op aankomt en dit dan corrigeren naar de afzender toe.
Bij KPN is het echt gewoon geblokkeerd en als je niet betaald, wordt dus na enige tijd die mail gewoon incl. het account weggekiept.

qpc
2 June 2009, 18:16
Klopt, daarover waren we het ook eens en als we het over wijzer worden hebben, dacht ik net dat jij wijzer geworden was, gezien er tot nu toe (we zijn toch al wat maanden verder) nog niets verandert is qua prijs bij Ziggo en UPC waardoor ze concurrerend kunnen zijn.

Er is weldegelijk iets veranderd, ik heb nu namelijk MEER snelheid voor MINDER geld.
Het was 30Mbit voor € 69,95, nu € 46Mbit voor € 69,95 en per 1 juli wordt dat 50Mbit voor € 64,95 INCLUSIEF digitale tv en telefonie....

Want (en dat argument heb je eerder ook niet kunnen weerleggen) zelfs met 12 en 16 mbit mag je aan de prijs van adsl nog heel tevreden zijn en zit je nog altijd goedkoper dan bij kabel. Met het rijk der fabelen bedoelde ik dan ook snelheidsverliezen van 8 a 9 mbit, dan is er gewoon een storing.

Dus het feit dat ik vanaf juni vorig jaar tot nu 6,5Mbit heb verloren en het feit dat ik per week nog KB's verlies, dat verwijs jij naar het rijk der fabelen? Die afname is niet in een keer gebeurd hoor, ik zie al een jaar lang bij mij (en bij anderen) de lijn telkens met een paar honderd KB per maand afnemen.... Heeft totaal niets met storingen te maken, puur alleen door overspraak vanwege het volproppen van de centrales en het niet meer willen 'onderhouden' van de bekabeling en apparatuur. Er worden alleen nog maar noodreparaties gedaan.

En 25%? Ga je ook in procenten rekenen als we het over prijsverschil hebben? Ik dacht het niet want dan kom je ook erg slecht uit met Ziggo.

Ja, dat kan je uiteraard ook doen..... In november heb ik 80Mbit voor € 64,95 en als je dat vergelijkt met ADSL van 20 Mbit (als je in de centrale woont) van bijvoorbeeld € 19,95, dan zou ik 4x € 19,95 moeten betalen en dat zou dan bijna € 80,- zijn....
Voor het gemak de digitale tv en telefoon die ik bij die € 64,95 heb maar even niet meegerekend.

De prijzen vallen dan dus wel mee....

http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

De lagere snelheid doet niets af aan de kwaliteit en stabiliteit, althans hier zeker niet. Sinds de helpdesk teams bij o.a. de gebruikersforums ook meehelpen zie je daar ook de klachten zienderogend dalen.

Sorry hoor, maar klachen zie je alleen maar stijgen bij DSL en de stabiliteit neemt juist af omdat er dagelijks meer overspraak op de lijn komt en daardoor de lijn juist instabiel wordt.... Dat is op dit moment bij elke DSL provider zo...
Mensen met een abo van 8Mbit of minder hebben daar uiteraard minder last van, daar deze vaak nog op het G992.1 netwerk zitten (max 8Mbit) ipv op ADSL2(+) het G992.3 of 5.

Qua prijs/snelheid gebeuren kan Ziggo er gewoonweg nog niet bij op dit moment, UPC overigens ook nog niet hoor, daar vanaf gezien.

Nogmaals, dat is uiteraard afhankelijk wat je als gebruiker wil hebben.
Als voorbeeldeje het 'snel internetten' van Hetnet voor € 19,95, dan heb je maar 1,5Mbit..... Dat is toch niet meer van deze tijd.
Ook kan je natuurlijk kabel moeilijk vergelijken met iets dat je bij ADSL niet eens kan krijgen.....Ik doel hier op de snelheden.

Dat het voor adsl moeilijker wordt en in bepaalde regio's zelfs dringen, oke.
Maar er is vooralsnog niets te merken van een verbetering in prijs/snelheids verhouding bij de kabelaars bij vergelijkbare producten.

Ik denk het toch wel, kijk maar eens naar de link die ik plaatste. Dit zijn dus gegarandeerde snelheden en bij ADSL moet je nog maar afwachten of je ooit in de buurt van de 16Mbit (of minder) komt.

En waar het om ging is of je wel of niet blij mocht zijn. En zoals gezegd mag je bij de adsl evenzogoed nog steeds blij zijn, zolang de kabel maatschappijen niet eens gewoon met hun prijzen zakken.

Ik ben anders echt niet 'blij' dat mijn snelheid meer dan 40% is gezakt in 1 jaar tijd en dat ik wel het volle pond mocht betalen.... Alternatief? downgraden..... Dus wel minder betalen, maar ook een stuk minder product krijgen. Als ik dat had gewilt, dan had ik daar in het begin zelf wel voor gekozen. Nee dus, als je iets meer doet dan alleen maar een beetje surfen en een mailtje binnen halen, dan hoef je echt niet meer zo blij met ADSL te zijn....

De meesten mensen hebben gewoon graag internet, 8mbit is daarbij zelfs al genoeg en als je dan ziet wat de kabelmaatschappijen daarvoor durven tellen.... Ziggo: 29,95 dus 46,1% hoger, da's even iets anders dan 25% en dan heb je slechts 5 mbit en nog niet eens 8 of eigenlijk nog meer.:)

Per 1 juli wordt dat dus 10Mbit.

Zal best, ik weet ook niet welke onderzoeken ze doen maar Tele2 stond op 1 en als ik dan een Ziggo (in jouw link ook overigens) op plaats 38 pas zie, dan werpt dat toch op zijn minst vragen op. En dat onderzoek is pas geleden gedaan, dus "die tijd is geweest" lijkt me toch wel misplaatst.;)

Even goed lezen, ook de 38ste plaats kreeg dus een voldoende....
En dan blijft toch de vraag wat ze hadden getest in jouw onderzoek?
Niet weten wat ze testen en dan wel vertellen dat Ziggo zo slecht er uit kwam, dat slaat natuurlijk alles....:rolleyes:

V.w.b. email... nee KPN doet het niet anders maar gewoon hetzelfde als anderen. Alleen bij veel anderen kun je nog 1 maand of soms iets langer, het email adres nog gebruiken om te zien of er nog verdwaalde post op aankomt en dit dan corrigeren naar de afzender toe.
Bij KPN is het echt gewoon geblokkeerd en als je niet betaald, wordt dus na enige tijd die mail gewoon incl. het account weggekiept.

Tja, dat sommige ISP daar heel soepel mee omgaan is erg netjes, maar niet nodig....
Als je niet betaald heb je gewoon geen recht op de diensten. Simpel toch?

BlackTiger
3 June 2009, 00:28
Ik zie dat het weer een hele discussie gaat worden en dat was niet de bedoeling, het ging om blij worden of niet dus ik zal slechts nog op enkele punten reageren.

de lijn telkens met een paar honderd KB per maand afnemen....
Sorry, geloof ik dus niks van. Ik zie dat nergens terug komen op de Alice, Online en Telfort gebruikers forums. Noch hier op het CID forum.

Het enige gunstige verschil in prijs zie ik dus uitsluitend in de zeer hoge snelheids en prijscategorie maar niet waar het er toe doet. Je moet wel een gelijkwaardig product nemen en dat doe je niet want dan zit je met de prijs van 5 mbit snelheid en verliest kabel het zwaar.
Eindelijk wordt er dus pas per 1 juli eens iets gedaan en dan nog zit je met de gelijkwaardige producten bij kabelbedrijven duurder.
Per 1 juli wordt dat dus 10Mbit.
Hetgeen nog altijd duurder is (29,95) dan adsl (19,95 of 20,50) en ook nog altijd geen 12 of 16 mbit is.:)

En dan blijft toch de vraag wat ze hadden getest in jouw onderzoek?
We spreken hier over hetzelfde onderzoek want dat was het onderzoek waar ik op doelde.
En laten we nu niet gaan muggeziften. Voldoende kan voldoende zijn, maar als je echt goed bent, sta je niet op de 38e plaats, dan sta je in de top10.
Zeker als je een van de belangrijkste landelijke spelers bent op de markt.
Als je niet betaald heb je gewoon geen recht op de diensten. Simpel toch?
Nee zo simpel is het niet. Email is gelijk getrokken qua rechten met poststukken. Als je verhuist, dan wordt je post ook nog bepaalde tijd nagestuurd. Men mag dat van email ook verwachten.
En als dat punt al anders zou zijn, juridisch gezien, dan nog gaat het hier om een fatsoensnorm, klantvriendelijkheid etc.

Stel je voor je verhuist en vanaf diezelfde dag dat de verhuiswagen gereden heeft, kiept de postbode brieven die op het oude adres zouden moeten aankomen, gewoon in een container waar je tegen betaling er dan nog bij kan en anders wordt het na 1 of 2 maanden gewoon weggekiept.
Ik denk dat als zoiets zich zou voordoen, het land te klein zou zijn en de burgers behoorlijk zouden protesteren, laat staan de regering.
Email is niets anders dan post, alleen gaat de verzending iets anders, wat mij betreft mag er best een wettelijke regel komen dat elke provider maximaal 1 maand de mail dient te bewaren en deze indien nodig gratis toegankelijk dient te maken.

qpc
3 June 2009, 01:36
Sorry, geloof ik dus niks van. Ik zie dat nergens terug komen op de Alice, Online en Telfort gebruikers forums. Noch hier op het CID forum.

Dat jij het niet geloofd, wil niet zeggen dat het zo is... Mensen die iets meer 'verstand' hebben van Internet merken het wel, want zij kunnen het modem uitlezen. Er wordt ook wel eens beweerd dat de mensen die iets 'meer' willen dan domweg naar MSN en Hotmail surfen, ook de mensen zijn die naar XS4ALL overstappen. Dat is ook de groep mensen die vaak meer weten dan de gemiddelde gebruiker. Lees daar de newsgroups maar eens door en er zal een wereld voor je open gaan.
De grootste groep internetters zullen nooit merken dat hun internet trager wordt, want de meeste mensen weten niet eens welk abo ze hebben. Vandaar dat je alleen (sporadisch) berichten leest in de fora van de goedkopere providers, men weet het gewoon niet....
Vergeet niet dat ik bijna dagelijks met dit soort vragen geconfronteert wordt 'mijn internet is traag' en vaak blijkt dan dat als ik (op afstand) in log in de modems, dat die mensen veel lagere snelheden hebben dan waarvoor ze betalen of dan welke ze eerder hadden.
hoe dan ook, het is een alom bekend gegeven, dat jij het niet geloofd, prima, maar dat is eerlijk gezegd toch een gebrek aan voldoende kennis en informatie aan jouw kant...

Het enige gunstige verschil in prijs zie ik dus uitsluitend in de zeer hoge snelheids en prijscategorie maar niet waar het er toe doet. Je moet wel een gelijkwaardig product nemen en dat doe je niet want dan zit je met de prijs van 5 mbit snelheid en verliest kabel het zwaar.

Die lage snelheden die jij noemt (5Mbit en zelfs lager) is niet meer van deze tijd. De meeste mensen nemen juist 'snel' internet en staren zich blind op de advertenties van internet 'tot wel' 20Mbit..... Ze rekenen er dan ook (in hun onkunde) op dat ze dat krijgen.
Hoevaak ik dan ook mensen met zo'n abo aan de lijn krijg die problemen hebben met hun snelheid, die zijn per maand niet op 2 handen te tellen. Telkens weer moet ik uitleggen hoe dat komt en ik maak maar al te vaak mee dat die mensen overstappen naar een andere provider, juist omdat ze sneller willen downloaden.

Eindelijk wordt er dus pas per 1 juli eens iets gedaan en dan nog zit je met de gelijkwaardige producten bij kabelbedrijven duurder.

Hetgeen nog altijd duurder is (29,95) dan adsl (19,95 of 20,50) en ook nog altijd geen 12 of 16 mbit is.:)

Vaak is die 19,95 alleen maar voor de eerste paar maanden en verder krijg je ook niet veel extra's.... Hoeveel van die goedkope providers bieden ook een newsserver aan?

We spreken hier over hetzelfde onderzoek want dat was het onderzoek waar ik op doelde.
En laten we nu niet gaan muggeziften. Voldoende kan voldoende zijn, maar als je echt goed bent, sta je niet op de 38e plaats, dan sta je in de top10.
Zeker als je een van de belangrijkste landelijke spelers bent op de markt.

Een provider met 3,4 of 3,8 miljoen aansluitingen die dan een voldoende krijgt, terwijl een 'kwaliteitsprovider' als XS4ALL met ene paar honderdduizend klanten een vette onvoldoende krijgt? Dat zegt toch wel wat.
Ook hier kan ik duidelijk bij vertellen dat ik, anders dan jij, van beide providers uit eigen ervaring kan spreken.....

Nee zo simpel is het niet. Email is gelijk getrokken qua rechten met poststukken. Als je verhuist, dan wordt je post ook nog bepaalde tijd nagestuurd. Men mag dat van email ook verwachten.

Je vergelijkt appels met peren.... Allereerst is mail niet gelijk getrokken qua rechten met poststukken, het kan alleen in sommige gevallen gelijk gesteld worden met een brief.... Verder is er voor brieven al betaald bij verzending, dus logisch dat de PTT dit moet afleveren. Bij mail is dat niet het geval. Je krijgt een postbus en als je niet meer betaald gaat die postbus gewoon (terecht) dicht.

En als dat punt al anders zou zijn, juridisch gezien, dan nog gaat het hier om een fatsoensnorm, klantvriendelijkheid etc.

En hoe ver moet dat gaan dan? De klant is degene die opzegt en niet meer wil betalen, dus die kan van te voren over de gevolgen nadenken en daar aktie op ondernemen. Waar sluipt het er dan opeens in dat dit het (onbetaalde) probleem van de provider moet worden :confused:

Stel je voor je verhuist en vanaf diezelfde dag dat de verhuiswagen gereden heeft, kiept de postbode brieven die op het oude adres zouden moeten aankomen, gewoon in een container waar je tegen betaling er dan nog bij kan en anders wordt het na 1 of 2 maanden gewoon weggekiept.

Nogmaals, appels en peren..... Voor poststukken is betaald door degene die het verstuurt. Als ik verhuis zonder dat aan de verzender door te geven, dan kan ik niet verwachten dat de PTT alles maar bewaard, nee, dat gaat retour afzender......

Email is niets anders dan post, alleen gaat de verzending iets anders, wat mij betreft mag er best een wettelijke regel komen dat elke provider maximaal 1 maand de mail dient te bewaren en deze indien nodig gratis toegankelijk dient te maken.

Omdat ik bepaal dat ik weg wil bij een provider en dus ook niet meer betaal, moet een provider mijn emailadres onderhouden, mijn post opslaan en mijn loginnaam vasthouden? Hoe krom is dat???? Als de klant niet betaald, dan geeft deze daarbij aan (zoals het ook in alle algemene voorwaarden staat) geen rechten meer te kunnen ontlenen aan de diensten van die provider. Heel simpel, heel logisch.
Verder zal je ook in de meeste algemene voorwaarden lezen dat een emailadres in bruikleen wordt gegeven door de provider. Het wordt dus niet jouw eigendom.
Email is een 'dienst' die bijna elke provider aan de klanten levert, maar is zeker geen recht, dus je kan er geen aanspraak op maken. Een internet provider verplicht zich alleen om een werkende internetverbinding tot stand te brengen, de rest, email, website, newsserver, spamfilter etc. is niet vanzelf sprekend, maar extra's die een provider 'gratis' bij de internetverbinding levert.
Er is ook een provider geweest waarbij je zelfs geen emailadres kreeg, volgens mij was dat KPN in het begin, maar dat weet ik niet zeker meer....

BlackTiger
4 June 2009, 00:47
maar dat is eerlijk gezegd toch een gebrek aan voldoende kennis en informatie aan jouw kant..
Da's jouw interpretatie en ligt aan foutieve inschattingen en vermoedens jouwerzijds.
Feit s echter dat je klaarblijkelijk geen enkel idee hebt van de bij mij aanwezige kennis. En daar ga ik het ook niet verder over hebben.
Als jij denkt dat er op die forums alleen maar beginners rondlopen die niet in hun modem kunnen kijken, ben jij degene die eens rond moet gaan lezen.
En in newsgroups lees ik niet, daar wordt teveel geleuterd en er zijn ook veel te veel mensen die denken dat ze verstand van zaken hebben terwijl ze dat niet hebben.
Elke maand een paar honderd kb is gewoon regelrechte onzin. Je kunt het feitelijk uittellen want dan zou je binnen een jaar al weer een mbit lager zitten en een 600 kbit binnen een half jaar. Ook dat is uitleesbaar in modems en ik zie die gegevens ook vaak genoeg.

Klaarblijkelijk kijken we beiden bij andere mensen, zo kun je het wel zeggen, maar je moet niet uit je nek gaan lullen over ervaring en kennis want daarmee maak je me kwaad en dat weet ik. Denigrerend antworden kan ik ook hoor.
En als die zogenaamde "ervaren" mensen wat kennis van zaken hadden, wat ze klaarblijkelijk toch niet hebben, gingen ze niet naar Xs4all maar naar Tweakdsl. Adsl is adsl en da's bij xs4all echt niet beter dan ergens anders. Ik ga daar nog niet eens op in.

Je trekt er zoals gewoonlijk weer allerlei zaken bij die er totaal niets mee te maken hebben.
Blij of niet blij en het is aantoonbaar dat je bij adsl even blij kunt zijn en prijstechnisch nog altijd blijer dan bij Ziggo.
Dat jij niet tegen je verlies kunt in een discussie, is niet echt mijn probleem.

zich blind op de advertenties van internet 'tot wel' 20Mbit..... Ze rekenen er dan ook (in hun onkunde) op dat ze dat krijgen.
Dat is helemaal het punt niet want dat weet ik ook wel. Beperk je nu gewoon even tot de prijs en snelheid. Want die tot 20mbit maakt niet uit als je er 10 of meer krijgt.

Allereerst is mail niet gelijk getrokken qua rechten met poststukken, het kan alleen in sommige gevallen gelijk gesteld worden met een brief....
Ehmz.... volgens mij leef jij een paar jaar geleden. Er kunnen zaken gedaan worden via email en da's juridisch in orde, verder is het briefgeheim ook van toepassing voor email. Dus niet sommige maar de meeste zaken zijn juridisch voor email al geregeld.
Dat is ook precies de reden dat steeds meer bedrijven (en ook overheidsinstellingen, waar ik zelf gewerkt heb) er een disclaimer in plaatsen.

Op het appels en peren verhaal ga ik niet in, het gaat beiden over post dus dat het appels en peren vergelijken zou zijn is onzin.
En hoe ver moet dat gaan dan? De klant is degene die opzegt en niet meer wil betalen, dus die kan van te voren over de gevolgen nadenken en daar aktie op ondernemen.
Ik gaf al aan dat daar wetgeving voor gemaakt kan worden, bijv. 1 maand, da's lang genoeg.
Net als bij poststukken kan ook iemand die gaat verhuizen dat ver van tevoren zien aankomen, maar net als dat je niet meteen toegang hebt tot je nieuwe huis c.q. postadres, heb je ook niet meteen toegang tot je nieuwe email adres.

Algemene voorwaarden zijn niet heilig!!! Bedrijven schrijven daar wel meer in, dat wil nog niet zeggen dat het ook daardoor juridisch in orde is.
Zo kun je bij bepaalde providers ook in het de AV lezen dat sporadische kleine prijsverhogingen i.v.m. inflatiecorrectie niet kunnen leiden tot opzeggen van een abonnement. Juridisch onjuist, bij elke prijsverhoging heb je het recht om op te zeggen. En zo zijn er wel meer dingen.

Een internet provider verplicht zich alleen om een werkende internetverbinding tot stand te brengen,
Volgens mij leef jij echt te lang bij Ziggo hoor. Bij een internet verbinding hoort ook email. Daar wordt ook mee geadverteerd en dat wordt ook als dienst gelevrd en echt niet als gratis extra'tje waar je blij mee moet zijn en geen poot zou hebben om op te staan als het uit valt.
Vroeger had @home ook zo'n leuke gedachtengang. Er is volgens mij zelfs jurisprudentie over, zou ik moeten opzoeken, ga ik echter niet doen omdat de discussie daar niet over gaat.

Newsservers en spamfilters zijn extra. Maar bij Online moet je bijv. voor spamfilter betalen en dan is het toch weer een extra dienst.
Het verschilt dus behoorlijk per provider.

Ja en er zijn ook internet providers waarbij je geen email adres krijgt, maar dat is dan ook bekend en wordt ook niet mee geadverteerd.

Anyway, kun je je nu a.u.b. beperken tot de basis, dus blij of niet blij en gewoon voor een fatsoenlijk tegen argument zorgen tegen het prijsverschil van 45% tussen adsl en kabel voor een gelijkwaardig product?
Want dat moet je aantonen en je kunt er 100 dinge bijhalen en er om heen zweven, DAT is het issue of je blij mag zijn of niet.
En elke keer als ik iets tegen Ziggo zeg, zit je op de hoogste kast alsof je eigenaar van Ziggo bent, maar dat ene argument weerleggen kun je gewoon niet.

Diablo
4 June 2009, 02:22

Wil je mee lachen:

alleen... ik heb geen idee wat want mail ophalen lukt niet meer op me pc alleen via webmail.... maar daar kan ik weer geen mail van vandaan sturen omdat mensen dan een mail krijgen van meneer huppeldepup daar me achternaam niet klopten ga nu maar is die helpdesk bellen...dat staat niet in hun "hoe wordt ik helpdeskmedewerker boekje"

Om me verhaal af te maken, gister met behulp van een chatsessie contact gehad met een helpdeskmedewerker.
omdat ik al enige tijd geen mail meer kon ophalen van me eigen emailadres (welke later dus een secundair adres is geweest, welke ik persoonlijk nooit hebt aangemaakt) maar nu is het me duidelijk en ligt het niet aan het verkeerd instellen of een softwarefout.
Wat blijkt nu, me secundaire emailadres is in Quarantaine gezet, waarom of waarvoor weet niemand...me primaire email adres kan ik gewoon instellen,
maar let op:

Indien je van wanadoo / @home / etc, etc je mailaccount overzet/wijzigt naar @ziggo.nl dien je bij accountnaam je gehele email adres te plaatsen (jouwnaam@ziggo.nl)

qpc
4 June 2009, 03:37
Da's jouw interpretatie en ligt aan foutieve inschattingen en vermoedens jouwerzijds.

Ik interpreteer niks, dit is gewoon al feitelijk bekend, vandaar dat ik het zo raar vind dat jij het niet weet, terwijl je beweerd hier voldoende kennis over te hebben.....

Feit s echter dat je klaarblijkelijk geen enkel idee hebt van de bij mij aanwezige kennis. En daar ga ik het ook niet verder over hebben.

Zie hierboven....

Als jij denkt dat er op die forums alleen maar beginners rondlopen die niet in hun modem kunnen kijken, ben jij degene die eens rond moet gaan lezen.

Dat is niet wat ik beweer, ik zeg dat veruit de meeste DSL-gebruikers nagenoeg geen kennis van zaken hebben en ook niet eens weten wat voor abo ze hebben en hoe ze eventueel gegevens uit het modem uit kunnen lezen. Op de fora zitten vaak toch wel die mensen die iets meer van het geheel weten en daar lees je juist van wat er zoal de laatste jaren gebeurd is met hun lijn.

En in newsgroups lees ik niet, daar wordt teveel geleuterd en er zijn ook veel te veel mensen die denken dat ze verstand van zaken hebben terwijl ze dat niet hebben.

Dat blijkt dus duidleijk..... Je blijft dus behoorlijk verstoken van de problematiek en toch blijf je beweren dat je kennis van zaken hebt.... Als je de moeite niet leest om in die fora de klachten en de antwoorden daarop te lezen, dan kan je het ook niet weten....
Enne... mensen die 'denken' verstand van zaken te hebben? Daarom raadde ik je ook aan om de newsgroups van XS4ALL te lezen, want de mensen die daar vragen stellen en antwoorden geven liggen vaak toch op een stuk hoger niveau dan de gemiddelde gebruiker. Het mooie is dat daar ook de mensen met kennis die bij XS4ALL zelf werken antwoorden geven en ook eerlijk aangeven wat ik hier ook vertel.
Nogmaals, als je het niet wilt lezen, prima, moet je zelf weten, maar ga dan niet lopen verkondigen dat dit mijn interpretatie is.....

Elke maand een paar honderd kb is gewoon regelrechte onzin. Je kunt het feitelijk uittellen want dan zou je binnen een jaar al weer een mbit lager zitten en een 600 kbit binnen een half jaar. Ook dat is uitleesbaar in modems en ik zie die gegevens ook vaak genoeg.

Sterker nog, de laatste verlaging in mijn geval was zelfs 2,5Mbit in 1 nacht. Bleek dat er die nacht een DSLAM bij was geplaatst in de centrale en op de andere DSLAMS alle aansluitingen in gebruik waren genomen om meer mensen van DSL te voorzien, waardoor de toch al beperkte bandbreedte met een behoorlijke klap naar beneden ging voor de overige aansluitingen en er meer ruis onstond.
Dat was voor mij ook de reden om te downgraden en er kabel internet bij te nemen.
Dit speelde dus in oktober, in december zakte mijn lijn nog 1Mbit in naar 12,5 en nu (in dus 6 maanden) is de lijn nog eens 3Mbit ingezakt...
In deze periode (oktober-december) heb ik bij elkaar zo'n 18 uren aan de lijn gezeten met medewerkers van XS4ALL, met KPN medewerkers en met monteurs, welke allemaal precies datgene vertelde wat ik hier dus ook vertel over de oorzaak.

Klaarblijkelijk kijken we beiden bij andere mensen, zo kun je het wel zeggen, maar je moet niet uit je nek gaan lullen over ervaring en kennis want daarmee maak je me kwaad en dat weet ik. Denigrerend antworden kan ik ook hoor.

Ja, klaarblijkelijk..... ik heb er bijna dagelijks mee te maken en jij? En ja, je kan wel kwaad worden, maar datgene ontkennen wat alom bekend is en niet 'willen' lezen wat kenners er over schrijven, dat blijft voor mij dan toch echt een 'gebrek aan kennis'. Anders kan ik het niet noemen, maar dat was niet stekend bedoelt.

En als die zogenaamde "ervaren" mensen wat kennis van zaken hadden, wat ze klaarblijkelijk toch niet hebben, gingen ze niet naar Xs4all maar naar Tweakdsl. Adsl is adsl en da's bij xs4all echt niet beter dan ergens anders. Ik ga daar nog niet eens op in.

Mensen met kennis naar TweakDSL? Diezelfde provider die (ten onrechte) vandaag bekend maakte dat Ziggo poort 119 capt op hun netwerk? Terwijl de problemen door hun eigen servers veroorzaakt werden? Tja, dat is een 'kwaliteits' provider :rolleyes:
ADSL is inderdaad ADSL, ik heb ook nimmer beweerd dat ADSL bij de een beter is dan bij de ander, ik heb alleen gezegd dat bij XS4ALL toch over het algemeen de klanten zitten die iets verder gaan dan een beetje MSN'en en dat het bedrijf XS4ALL bekend staat als de provider met de meeste kennis en waar toch het klantenbestand wat hoger opgelied blijkt te zijn dan bij andere providers.....

Je trekt er zoals gewoonlijk weer allerlei zaken bij die er totaal niets mee te maken hebben.
Blij of niet blij en het is aantoonbaar dat je bij adsl even blij kunt zijn en prijstechnisch nog altijd blijer dan bij Ziggo.
Dat jij niet tegen je verlies kunt in een discussie, is niet echt mijn probleem.

Ik hoef hier niet te winnen of te verliezen hoor.... Ik vertel hier alleen de bekende feiten die er bij ADSL spelen en dan ga jij beweren dat dit niet zo is.....

Was jij ook niet degene die letterlijk vertelde 'eerst zien, dan geloven' toen ik in een andere discussie vertelde dat Docsis3 er al in april zou zijn?

Ehmz.... volgens mij leef jij een paar jaar geleden. Er kunnen zaken gedaan worden via email en da's juridisch in orde, verder is het briefgeheim ook van toepassing voor email. Dus niet sommige maar de meeste zaken zijn juridisch voor email al geregeld.
Dat is ook precies de reden dat steeds meer bedrijven (en ook overheidsinstellingen, waar ik zelf gewerkt heb) er een disclaimer in plaatsen.

Nope, de post en telegraafwet is niet van toepassing op email.... Je mag niet iemands post openen, maar ik mag wel de mailtjes openen en lezen die op mijn pc binnenkomen, ongeacht aan wie ze verstuurt zijn, ook als er een diclaimer onder staat.
Briefgeheim is niet van toepassing dus op email, wil je daar een zaak aanhangig maken bij een rechter omdat bv iemand jouw mail heeft gelezen, dan zal je dat moeten doen via de auteurswet.....
Mailtjes kunnen wel als aanvullend bewijs dienen in sommige rechtzaken en dan alleen nog maar in beperkte mate.
Waarom? heel simpel, de hoge raad heeft namelijk bepaald dat een mailtje te gemakkelijk gemanipuleerd kan worden op een pc, waardoor nimmer meer te achterhalen is of dat mailtje nog in de originele staat van verzending verkeerd. Ook is nooit hard te maken of een mailtje wel door de ontvanger daadwerkelijk ontvangen en gelezen is, anders dan bij een aangetekende brief. Lijkt mij ook erg logisch....
Voor de simpele dingen zoals het opzeggen van een abonnement kan een emailtje wel als bewijsstuk dienen.

Buiten dit feit om, dat heeft helemaal niets te maken met of een provider verplicht is de mail door te sturen of te bewaren als jij bepaald dat je geen gebruik van hun diensten meer wilt maken en stopt met betalen.
Een emailadres van een provider krijgen is namelijk geen RECHT maar een GUNST en dat wordt bij een provider als een 'diest' gezien die je er bij krijgt, maar waar je geen rechten aan kunt ontlenen.

Op het appels en peren verhaal ga ik niet in, het gaat beiden over post dus dat het appels en peren vergelijken zou zijn is onzin.

En toch gaat jouw vergelijking volledig mank, zoals ik ook in mijn vorige antwoord uitgelegd heb.

Ik gaf al aan dat daar wetgeving voor gemaakt kan worden, bijv. 1 maand, da's lang genoeg.

Tuurlijk, ga een wet maken om de IP te verplichten jouw mail te bewaren als jij niet van plan bent daar voor te betalen, kom op zeg!

Net als bij poststukken kan ook iemand die gaat verhuizen dat ver van tevoren zien aankomen, maar net als dat je niet meteen toegang hebt tot je nieuwe huis c.q. postadres, heb je ook niet meteen toegang tot je nieuwe email adres.

Nogmaals, je vergelijkt appels met peren..... Bij brieven en poststukken wordt namelijk WEL betaald en wel door de VERZENDER.... Van DAT geld bewaard en bezorgt de post jouw brieven. Van welk geld moet de internetprovider dat dan doen als deze niet betaald wordt :confused:

Algemene voorwaarden zijn niet heilig!!! Bedrijven schrijven daar wel meer in, dat wil nog niet zeggen dat het ook daardoor juridisch in orde is.

Klopt, maar in dit geval wel!

Zo kun je bij bepaalde providers ook in het de AV lezen dat sporadische kleine prijsverhogingen i.v.m. inflatiecorrectie niet kunnen leiden tot opzeggen van een abonnement. Juridisch onjuist, bij elke prijsverhoging heb je het recht om op te zeggen. En zo zijn er wel meer dingen.

Ja, ook ik heb legio voorbeelden, wat dacht je van '1 jaar garantie op uw nieuwe pc'......
Maar dat heeft niets met dit onderwerp te maken, jij wil dat mail dezelfde rechten heeft als brieven, jij wil dat er met jouw electronische post zo omgegaan wordt als met echt post, maar dat is niet het geval en zal ook niet zo gebeuren.

qpc
4 June 2009, 03:37
Volgens mij leef jij echt te lang bij Ziggo hoor. Bij een internet verbinding hoort ook email. Daar wordt ook mee geadverteerd en dat wordt ook als dienst gelevrd en echt niet als gratis extra'tje waar je blij mee moet zijn en geen poot zou hebben om op te staan als het uit valt.

Je begrijpt het echt niet he? Een IP is gewoon een bedrijf en die zegt dat jij voor een bepaald bedrag een bepaalde dienst kan krijgen. Dat is gewoon een overeenkomst tussen jou en dat bedrijf. Ben je het niet eens met het gebodene, dan ga je naar een andere provider die misschien WEL dat kan leveren wat jij wilt...
Het enige waar een internet provider zich toe verplicht is hetgeen ze aanbieden.
Bieden ze geen email aan, dan zijn ze dat niet verplicht te leveren.
Bieden ze geen newsserver aan, dan zijn ze dat niet verplicht te leveren.
Bieden ze geen homepage aan, dan zijn ze dat niet verplicht te leveren.
Bieden ze geen spamfilter aan, dan zijn ze dat niet verplicht te leveren.
Er bestaat gewoonweg geen wettelijke regeling over welke diensten een provider wel of niet aan moet bieden, jij bepaald wat je zoekt en wat je wilt hebben en aan de hand daarvan ga jij een overeenkomst aan met een provider die bij jou past.

Vroeger had @home ook zo'n leuke gedachtengang. Er is volgens mij zelfs jurisprudentie over, zou ik moeten opzoeken, ga ik echter niet doen omdat de discussie daar niet over gaat.

Geen idee, ik heb nooit met @home te maken gehad, dus of je het nu ook over email hebt, ik weet het niet....

Newsservers en spamfilters zijn extra. Maar bij Online moet je bijv. voor spamfilter betalen en dan is het toch weer een extra dienst.
Het verschilt dus behoorlijk per provider.

Dat is wat ik bedoel, het verschilt per provider en de provider bepaald ZELF wat deze jou wil aanbieden voor een bepaald bedrag, er is niets verplicht.

Ja en er zijn ook internet providers waarbij je geen email adres krijgt, maar dat is dan ook bekend en wordt ook niet mee geadverteerd.

Precies..... En in alle voorwaarden van elke provider staat dat zolang jij voor hun 'diensten' betaald, zo lang mag je daar ook gebruik van maken.
Er staat nergens maar dan ook nergens dat de dienst email daar een uitzonfdering op is en dat je daar bepaalde rechten aan kan ontlenen als je stopt met betalen. Sterker nog, een emailadres heb je in bruikleen van de provider en is niet jouw eigendom!

Anyway, kun je je nu a.u.b. beperken tot de basis, dus blij of niet blij en gewoon voor een fatsoenlijk tegen argument zorgen tegen het prijsverschil van 45% tussen adsl en kabel voor een gelijkwaardig product?

Nou, vergelijk dan maar eens:

Internet Ziggo Z2 10Mbit vanaf 1 juli voor € 29,95
KPN tot 8MBit € 35,-
XS4ALL Start 4Mbit voor € 29,95

Er zijn duurdere en er zijn goedkopere providers, de een geeft iets meer, de ander iets minder, maar het feit blijft wel dat hoe meer je neemt (snelheid en overige diensten), des te meer waar krijg je bij kabel voor je geld.

En elke keer als ik iets tegen Ziggo zeg, zit je op de hoogste kast alsof je eigenaar van Ziggo bent, maar dat ene argument weerleggen kun je gewoon niet.

Zie hierboven.....

P.S.

misschien kan je hier wat mee;

http://www.iusmentis.com/technologie/email/briefgeheim

BlackTiger
5 June 2009, 16:00
Internet Ziggo Z2 10Mbit vanaf 1 juli voor € 29,95
KPN tot 8MBit € 35,-
XS4ALL Start 4Mbit voor € 29,95
Op de rest ga ik niet meer, in, dat heeft geen zin want het blijkt duidelijk dat je niet op fatsoenlijke wijze kunt communiceren zonder beledigend danwel denigrerend te worden.
Verder doe jij veronderstellingen die niet door de beugel kunnen. Als iets jou niet bevalt, dan ligt het aan de ander, heeft de ander geen ervaring, weet ie niets etc. etc. Dit is al de derde discussie waar ik dit bij zie gebeuren, de tweede met mij en dan nog die Apple discussie.
Het wordt echt tijd om te leren discussieren, op normale en fatsoenlijke wijze met respect voor de ander. Dat is er nog steeds niet en daarom hou ik het voor gezien.

Daarnaast moet ik zaken herhalend gaan uitleggen want lezen blijft moeilijk voor je:
Bieden ze geen email aan, dan zijn ze dat niet verplicht te leveren.
En wat schreef ik nu heel duidelijk?
Bij een internet verbinding hoort ook email. Daar wordt ook mee geadverteerd en dat wordt ook als dienst gelevrd
En nog even voor de zekerheid extra vermeld:
Dus waarom ga je nu in het vet zitten schrijven dat ze niets verplicht zijn, als voorheen reeds overduidelijk is aangegeven dat ze niets verplicht zijn als er nergens mee adverteren? Je doet alsof we het op dat punt oneens zijn terwijl dat niet het geval is.

Volgende voorbeeld.
Ik spreek steeds over VERGELIJKBARE!!! producten.
Jouw kpn/xs4all is niet vergelijkbaar, dit is appels met peren vergelijken en alleen bedoeld om je gelijk te halen, hetgeen je in dezen niet hebt.

Durf nu eens gewoon te vergelijken met Online, Telfort, Tele-2 en Alice.
Dan kom je heel anders uit en dan spreek je ook over een vergelijkend product. En zit Ziggo dus ook 45% hoger met de prijs want bij al die providers zit je gemiddeld hoger dan 10mbit.

Grote kans is dat ik niet meer zal reageren. Zal eens kijken.

qpc
5 June 2009, 17:18
Op de rest ga ik niet meer, in, dat heeft geen zin want het blijkt duidelijk dat je niet op fatsoenlijke wijze kunt communiceren zonder beledigend danwel denigrerend te worden.
Verder doe jij veronderstellingen die niet door de beugel kunnen. Als iets jou niet bevalt, dan ligt het aan de ander, heeft de ander geen ervaring, weet ie niets etc. etc.

Ik bedoel het absoluut niet denigrerend, wat ik bedoel te zeggen is dat jij telkens zegt 'ik geloof het niet', terwijl dit alleen puur een 'mening' is. Als ik dan ook zeg dat dit jij dit zegt door gebrek aan informatie, dan is dat niet beledigend bedoelt, maar daarmee probeer ik alleen duidelijk te maken dat jij schijnbaar niet de informatie hebt om dit te weten. Hoe zou ik het anders moeten formuleren?

Daarnaast moet ik zaken herhalend gaan uitleggen want lezen blijft moeilijk voor je:

En wat schreef ik nu heel duidelijk?

En nog even voor de zekerheid extra vermeld:

Dat schreef je pas de 2e keer, de eerste keer schreef jij het zo dat het de normaalste zaak van de wereld was dat je de mogelijkheid van email had bij welke provider dan ook en dat is gewoonweg niet het geval.
Tuurlijk, wat een aanbieder adverteert, dat is ook hetgeen je mag verwachten bij een provider, maar nogmaals, de provider bepaalt wat hij wel en niet in een pakket aanbied, daar zijn geen regels voor.

Dus waarom ga je nu in het vet zitten schrijven dat ze niets verplicht zijn, als voorheen reeds overduidelijk is aangegeven dat ze niets verplicht zijn als er nergens mee adverteren? Je doet alsof we het op dat punt oneens zijn terwijl dat niet het geval is.

Nogmaals, jij 'denkt' dat een emailadres standaard hoort bij een internet-abonnement, maar dat is dus niet het geval, tenzij een provider dat ook aangeeft.
Verder is en blijft het ook zo dat (in dit geval een emailadres) in bruikleen wordt afgegeven voor de duur van het abonnement.
Een abonnement loopt af als er niet meer betaald wordt, ergo, dan vervalt het in bruikleen zijnde emailadres (en internettoegang etc). Hier kan je verder dus geen rechten aan ontlenen.

Durf nu eens gewoon te vergelijken met Online, Telfort, Tele-2 en Alice.
Dan kom je heel anders uit en dan spreek je ook over een vergelijkend product. En zit Ziggo dus ook 45% hoger met de prijs want bij al die providers zit je gemiddeld hoger dan 10mbit.

Dat kan ik niet vergelijken, want bij die providers kan je niet kiezen welke snelheid je krijgt..... De een komt niet hoger dan 4Mbit, de ander kan misschien zelfs de 20Mbit wel halen als hij of zij in de wijjkcentrale woont...
Vandaar dat ik een vergelijking heb gemaakt met providers die wel verschillende vormen van internet aanbieden, dan weet je namelijk wat je krijgt en kan je een pas een vergelijking maken.

Nog even verder gaand over 'vergelijkbare producten', vergeet niet dat steeds meer mensen kiezen voor een combi-pakket, bijvoorbeeld bellen via internet en digtale tv via een provider.
In deze gevallen is de kabel dus vaak veel goedkoper.
De kans is zeer groot dat iemand die internet wil hebben, al tv ontvangt via Ziggo of UPC.
Kies je dan voor een 'los' internetpakket, dan kom je inderdaad duurder uit dan via ADSL.
Echter, deze 2 grootste providers bieden ook combi-pakketten aan, waarin dan de tv wordt meegenomen.

Voorbeeldje:
Iemand die in het verzorgingsgebied van Ziggo woont (en dat zijn 3,4 miljoen huishoudens), betaald per maand € 16,95 voor de tv.
Misschien bellen ze ook nog via de KPN, waarvoor sowieso minimaal € 10,- per maand voor afgetikt dient te worden, exclusief de belkosten.
Neem je dan een Alles-in-een pakket af van Ziggo (en dat zal bij UPC niet anders zijn), dan heb je (vanaf 1 juli) en digitale tv, en telefonie en 20Mbit internet voor een bedrag van € 49,95. Ik tel hier voor het gemak de gratis digitale decoder niet bij op, maar wat wel belangrijk is, is dat dit abonnement maandelijks opzegbaar is, dus je zit er niet voor een X-periode aanvast.
Splits je dit abonnement dan voor het gemak, dan moet je die € 16,95 er af halen voor digitale tv (die je dan evengoed moet betalen, want anders heb je geen tv), je haalt die € 10,- er af voor de telefonie (die je dan toch ook aan de KPN moet betalen, anders heb je geen telefoon) en dan blijft er netto een bedrag voor internet over van € 23,- voor 20Mbit....
Deze 20Mbit krijg je dus ook, anders dan bij de door jou aangehaalde providers...

In mijn geval is het zelfs nog gunstiger, maar dat is een uitzondering.

Ik heb nu 40Mbit voor € 69,- per maand
Ik heb nu telefonie via XS4ALL voor € 12,50 per maand
Wij hebben hier in de gemeente een eigen (analoge) tv-installatie, dus wordt dit niet door Ziggo geregeld.
De digitale tv wordt echter wel door ziggo aangeboden, net zoals wij hier ook de keuze hebben om via Ziggo te bellen voor € 10,-.

Nu gaat 'mijn' internetpakket verdwijnen en daar komt zo'n combi-pakket voor in de plaats.
Echter, die combi-pakketten worden normaal gesproken alleen aangeboden in de gemeenten waar Ziggo ook het analoge signaal levert, dus waar de mensen aan Ziggo betalen voor de tv.

Nu is er een afspraak gemaakt binnen Ziggo, dat voor de gemeenten die niet het analoge signaal afnemen bij Ziggo, het toch mogelijk wordt om over te stappen naar zo'n combipakket.

voor mij houdt dit in dat mijn internet per 1 juli naar 50Mbit gaat, dat ik daarbij ook nog de telefoon van Ziggo kan krijgen en dat ik hierop ook nog eens € 14,95 korting krijg vanwege het feit dat Ziggo de analoge tv niet aanbied in onze gemeente.
Ik ga dus ruw gezegd € 20,- minder betalen voor nog sneller internet en kan dan ook nog eens die € 12,50 per maand besparen door XS4ALL bellen de deur uit te doen.
Dus € 50,- per maand voor 50Mbit inclusief telefonie (wordt in november 80Mbit).

Al met al is het dus echt niet zoveel duurder, zolang je maar een combi-pakket neemt.
Tja, en mensen die er specifiek voor kiezen om zowel de tv, de telefonie en het internet als 3 losse componenten te betalen, die zijn uiteraard duurder uit als ze alleen kabel internet er bij nemen.

Grote kans is dat ik niet meer zal reageren. Zal eens kijken.[/QUOTE]

Je ziet maar.....

BlackTiger
5 June 2009, 18:49
is dat jij telkens zegt 'ik geloof het niet', terwijl dit alleen puur een 'mening' is.
Ik zeg dat niet telkens maar ik heb dat gezegd bij jouw statement (als feit geschreven, niet als mening) dat de snelheid maandeijks met een paar honder kb omlaag zou gaan. Da's 1x. En jij kunt je feit niet staven.

Dat schreef je pas de 2e keer, de eerste keer schreef jij het zo dat het de normaalste zaak van de wereld was dat je de mogelijkheid van email had bij welke provider dan ook en dat is gewoonweg niet het geval.
Ik heb je al eens eerder (in de andere discussie) aangegeven dat je zaken niet uit hun context moet trekken en bij elkaar moet laten.
De eerste keer schreef ik dat het de normaalste zaak van de wereld was, omdat die mogelijkheid bij de meeste providers ook als zodanig wordt aangeboden en dat is wel degelijk het geval.
Er zijn slechts bij uitzonderig providers te vinden die niet adverteren met het krijgen van een email adres. Dat zijn er hooguit 2 of 3 van de tientallen. Ik mag dus ook van mening zijn dat het erbij hoort.
En het is een feit dat de meeste providers ook ermee adverteren en dus plichten hebben hieromtrent.
Maar oke, da's verder off-topic.

Een abonnement loopt af als er niet meer betaald wordt, ergo, dan vervalt het in bruikleen zijnde emailadres (en internettoegang etc). Hier kan je verder dus geen rechten aan ontlenen.
Zeg ik ook niet, maar ik beweer wel dat dit zou moeten c.q. hier wat mij betreft wettelijk iets aan gedaan zou mogen worden. Aangezien het zo enorm belangrijk is in de huidige maatschappij, mag men het email adres tot 1 maand na beeindiging van het contract toegankelijk maken voor het ophalen van de post (niet versturen).

Al met al is het dus echt niet zoveel duurder, zolang je maar een combi-pakket neemt.
Kijk en HIER maak je het statement van de dag. Dit is de enige uitzondering die er is.
Als je een totaalpakket neemt, dan pas wordt het interessant en scheelt het niet meer zoveel.

Maar ik heb het de hele tijd over vergelijkbare producten. Aangezien de internet providers geen televisie erbij hebben, kun je op dit moment ook alleen de internet prijs vergelijken.

Ik heb bijv. zelf satelliet televisie, digitaal, hd kanalen, alles er op en eraan en geen kabel nodig.
Het gaat er daarbij even niet om hoeveel mensen dat hebben, buiten de half miljoen Canal Digitaal leden.:)
Daar wil ik mee aangeven dat het best redelijk is om uitsluitend op basis van een internet abonnement te gaan rekenen. En dan tel ik dus alleen nog maar de prijs van het internet, nog niet eens die 16,95 basis kosten, want als ik dat moet doen, dan moet ik ook de 9,95 voor een telefoonlijn erbij tellen.
Als ik dat ga doen, ben je nog eens een stuk duurder uit aangezien een telefoonlijn bijna de helft goedkoper is dan een basis kabel aansluiting.

Jouw eerste uitspraak was:
Ik weet niet of je nu zo 'gelukkig' moet zijn dat je niet bij Ziggo zit
En die richtte je tegen iemand die bij Online zat. Wat ik duidelijk maak, is dat je ook niet gelukkig hoeft te zijn als je bij Ziggo zit. Of anders gezegd, dat je je die vraag niet hoeft te stellen of ie daar gelukkig mee moet zijn. Want het kan best.

En uiteindelijk zou je misschien gelukkig kunnen zijn (is niet zeker want bij elke provider zijn er wel uitzonderings probleemgevallen) bij Ziggo, als je een totaalpakket zou nemen. Echter dat was en is niet aan de orde.

Puur internet genomen, zit je vooralsnog bij adsl gelukkiger of even gelukkig als bij kabel.

Daarnaast kunnen we nog eens gaan discussieren (niet in dit topic) maar kan ik je ook nog aantonen dat je met telefonie ook nog goedkoper uit kan zijn als je dat niet bij een isp af neemt.

Mijn persoonlijke kosten....
Telfort internet 20,50
Basis kabelabo (voor de kids boven) 16,95
Telefoon 10 euro per jaar dus 83 cent per maand voor telefonie en 20 euro beltegoed per jaar is 1,65 per maand.
Snelheid: 16 mbit.
Opgeteld is dat € 39,93.

Daarvoor heb ik 16mbit internet en ik heb kabeltv en satelliet tv en telefoon met gratis bellen naar lokale nummers in Nederland. En zit ik nog 10 euro goedkoper dan met een Ziggo alles in 1 waarbij ik nog niet eens gratis bellen heb naar nrs. in Nederland want dat kost 10 euri extra.

Je ziet maar.....
Nu ga je inhoudelijk op de bedoelde kwestie in, zonder bijzaken, dan wil ik best reageren zoals je ziet.;)

dutch-online
5 June 2009, 18:59
16mbit internet heb je dat ook werkelijk ??;)

qpc
5 June 2009, 19:28
Ik zeg dat niet telkens maar ik heb dat gezegd bij jouw statement (als feit geschreven, niet als mening) dat de snelheid maandeijks met een paar honder kb omlaag zou gaan. Da's 1x. En jij kunt je feit niet staven.

Dat feit kan ik weldegelijk stafen,het is ook bij velen een bekend gegeven, maar als ik je dan wijs op for of newsgroups waar dit (oa door de medewerkers van de providers zelf) wordt beaamt, dan schrijf je dat je geen zin hebt om dat lezen :rolleyes:
Tja, dan houdt alles op.....
Ik heb even een zeer recente post uit die nieuwsgroep gepakt (een van de vele!), dan hoef je ook niet zelf te zoeken....

On Tue, 02 Jun 2009 01:22:49 +0200, Jollyjoker538 wrote:

> Sinds vandaag is mijn snelheid maar liefst ineens gehalveerd. Niets
> veranderd ofzo of ook maar ergens aangezeten? Kan iemand mij vertellen
> wat er mis gaat? ...

Vorig jaar was dit mij ook overkomen. Mijn maximum snelheid was lange
tijd 14-16 Mbps (ADSL2+), maar rond september/oktober merkte ik dat mijn
snelheid ineens was ingezakt tot onder de 8 Mbps (ADSL1).

Een herstart van de router (een ST546 waar niets mee aan de hand was)
leverde in eerste instantie success, maar daarna begon dit vaker te
gebeuren en uiteindelijk hielp het niet meer. Ik nam contact op met de
helpdesk, maar daar kreeg ik (na een aantal gesprekken) uiteindelijk te
horen dat hier niets aan te doen was: het was een ADSL probleem en XS4ALL
zou hierover geen contact opnemen met KPN omdat ze wisten dat dat toch
geen zin zou hebben (ik heb XS4ALL Only waardoor ik geen directe klant
meer ben van KPN).

Van XS4ALL kreeg ik de verklaring dat mijn probleem waarschijnlijk was
veroorzaakt door een nieuwe ADSL aansluiting in de buurt waar ik woon.
Als twee of meer aderparen met ADSL te dicht bij elkaar liggen in de
bundel kan overspraak voorkomen waardoor de ADSL snelheid van al deze
aderparen terug zal vallen. Kennelijk komt dit vaker voor en ik kan me
goed voorstellen dat dit een probleem is waar KPN nooit iets aan zal doen.

Oplossingen? Die zijn er uiteraard vaak wel, maar dan zullen ze voorlopig
niets met XS4ALL te maken hebben. Ik bedoel zoveel als overstappen naar
(of een extra abbonnement nemen bij) een kabel-Internet provider (bla),
of een provider die met glas werk (als je geluk hebt, maar ook dat zullen
geen goede ISP's zijn). Of nog een paar jaar wachten totdat KPN klaar is
met hun nieuwe glas netwerk waardoor uiteindelijk alle XS4ALL klanten hun
ADSL voor glas kunnen ruilen.

Ondertussen kreeg ik van XS4ALL het advies om van mijn Basic een Lite
abonnement te maken. Dat vond ik op zich al deprimerend genoeg, maar waar
ik even kwaad van werd was dat XS4ALL mij achteraf een rekening durfde te
sturen voor het downgraden van mijn abonnement. Na een paar keer klagen
(via email) hebben ze deze rekening toch weer gecrediteerd, maar ik hoop
dat ze dit geval onthouden bij de afdeling crediteuren, want ze zullen
het waarschijnlijk vaker meemaken.

Voor mij is het duidelijk dat ADSL in Nederland z'n beste tijd heeft
gehad. Eerst ging het alleen maar sneller, maar nu dat de markt
penetratie een bepaald punt voorbij is gaat het nu alleen maar achteruit.
Nu is de vraag hoe lang het nog zal duren voordat we over kunnen stappen
op glas. Hopelijk zal dan de upload snelheid ook omhoog gaan, maar KPN
kennende zou ik daar niet op wedden...

en hier nog zo'n verhaal;

http://groups.google.nl/group/xs4all.adsl/browse_thread/thread/884526805d4f71a3

Er zijn slechts bij uitzonderig providers te vinden die niet adverteren met het krijgen van een email adres. Dat zijn er hooguit 2 of 3 van de tientallen. Ik mag dus ook van mening zijn dat het erbij hoort.
En het is een feit dat de meeste providers ook ermee adverteren en dus plichten hebben hieromtrent.
Maar oke, da's verder off-topic.

Ja, wat ze zeggen moeten ze waarmaken, maar dat is overal zo met alles....

Zeg ik ook niet, maar ik beweer wel dat dit zou moeten c.q. hier wat mij betreft wettelijk iets aan gedaan zou mogen worden.

Wat is de volgende stap? Dat ze ook mijn verbinding een maand lang moeten doorgeven na beeindiging omdat telebankieren zo belangrijk is???
Dit is wel een van de kromste gedachten die ik ken hoor.... Je mag er van uit gaan dat iedereen weet wat er gebeurd als je een provider opzegt, dus heb je zelf de verantwoording om te zorgen dat iedereen op de hoogte is van een emailwijziging. Het is toch echt van de zotte als daar een 'wet' voor zou komen die een ondernemer (ISP) gaat verplichten om diensten te leveren zonder daarvoor betaald te worden.....:rolleyes:
Als ik mijn telefoon niet betaal wordt ie toch ook afgesloten?????????? Dat communicatiemiddel is zelfs nog een stuk belangrijker dan email.....

Aangezien het zo enorm belangrijk is in de huidige maatschappij, mag men het email adres tot 1 maand na beeindiging van het contract toegankelijk maken voor het ophalen van de post (niet versturen).

Als iedereen weet/denkt dat een emailadres zo belangrijk is, dan kan je toch zelf je verantwoording nemen? Dat ga je dan toch niet afschuiven op een ander? Het stoppen of overstappen van een provider gebeurd niet in 1 dag, je hebt alle tijd om tot die beslissing te komen dus heb je ook alle tijd om dat voor te bereiden...
Sterker nog, zeer veel providers bieden internet zonder vast contract aan. Daar mag je per maand opzeggen. Moeten die dan ook nog eens van al die klanten de mail een maand langer vasthouden? Of juist dan niet? en zo nee, is hun mail dan opeens niet belangrijk genoeg?

Kijk en HIER maak je het statement van de dag. Dit is de enige uitzondering die er is.
Als je een totaalpakket neemt, dan pas wordt het interessant en scheelt het niet meer zoveel.

Dat is ook een bekend gegeven en aangezien meer dan de helft van de Nederlandse aansluiting hun tv ook via een ISP verkrijgen, is dit ook het meest voorkomende....

Maar ik heb het de hele tijd over vergelijkbare producten. Aangezien de internet providers geen televisie erbij hebben, kun je op dit moment ook alleen de internet prijs vergelijken.

Precies, maar bv Alice of die anderen die jij noemt, geven niet hetzelfde product bij alle klanten, dus kan je dat ook niet vergelijken. Je hebt bij deze providers gewoon geluk als je boven de 12Mbit komt, maar meer en meer wordt dat al niet meer gehaald en worden de verbindingen op 992.1 geprikt. En standaard vergelijking van bv alice met een provider die wel een vaste snelheid (of snelheden) aanbied, kan je darom ook niet maken.

Ik heb bijv. zelf satelliet televisie, digitaal, hd kanalen, alles er op en eraan en geen kabel nodig.
Het gaat er daarbij even niet om hoeveel mensen dat hebben, buiten de half miljoen Canal Digitaal leden.:)
Daar wil ik mee aangeven dat het best redelijk is om uitsluitend op basis van een internet abonnement te gaan rekenen. En dan tel ik dus alleen nog maar de prijs van het internet, nog niet eens die 16,95 basis kosten, want als ik dat moet doen, dan moet ik ook de 9,95 voor een telefoonlijn erbij tellen.
Als ik dat ga doen, ben je nog eens een stuk duurder uit aangezien een telefoonlijn bijna de helft goedkoper is dan een basis kabel aansluiting.

Die berekenig snap ik effe niet....

Jouw eerste uitspraak was:

En die richtte je tegen iemand die bij Online zat. Wat ik duidelijk maak, is dat je ook niet gelukkig hoeft te zijn als je bij Ziggo zit. Of anders gezegd, dat je je die vraag niet hoeft te stellen of ie daar gelukkig mee moet zijn. Want het kan best.

Ja, het kan, daarom schreef ik ook dat ik niet weet of je wel gelukkig moet zijn om niet bij Ziggo te zitten. Het was geen stelling dat het niet zo was....

En uiteindelijk zou je misschien gelukkig kunnen zijn (is niet zeker want bij elke provider zijn er wel uitzonderings probleemgevallen) bij Ziggo, als je een totaalpakket zou nemen. Echter dat was en is niet aan de orde.

Puur internet genomen, zit je vooralsnog bij adsl gelukkiger of even gelukkig als bij kabel.

Daarnaast kunnen we nog eens gaan discussieren (niet in dit topic) maar kan ik je ook nog aantonen dat je met telefonie ook nog goedkoper uit kan zijn als je dat niet bij een isp af neemt.

Mijn persoonlijke kosten....
Telfort internet 20,50
Basis kabelabo (voor de kids boven) 16,95
Telefoon 10 euro per jaar dus 83 cent per maand voor telefonie en 20 euro beltegoed per jaar is 1,65 per maand.
Snelheid: 16 mbit.
Opgeteld is dat € 39,93.

Voor € 10,- meer heb ik per 1 juli 34Mbit meer..... En dan mag jij nog in je handen knijpen dat jij de 16Mbit haalt....

Daarvoor heb ik 16mbit internet en ik heb kabeltv en satelliet tv en telefoon met gratis bellen naar lokale nummers in Nederland. En zit ik nog 10 euro goedkoper dan met een Ziggo alles in 1 waarbij ik nog niet eens gratis bellen heb naar nrs. in Nederland want dat kost 10 euri extra.

Nu ga je inhoudelijk op de bedoelde kwestie in, zonder bijzaken, dan wil ik best reageren zoals je ziet.;)

BlackTiger
6 June 2009, 00:34
16mbit internet heb je dat ook werkelijk ??;-)
Ja anders schreef ik het niet. Ik heb een abo tot 20 mbit en daar hou ik (ondanks mijn afstand van 1911 meter) nog 16 mbit van over (was 2 jaar geleden nog 18,8 mbit totdat Orange/Online aan de dslam's heeft geprutst).

V.w.b. de newsgroepen, die verhalen zijn bekend, die komen we op de forums ook tegen, daar hoef ik echt geen newsgroepen voor te lezen. Dan heeft die eens wat met zijn snelheid en dan weer een ander. De meeste zaken zijn gewoon op te lossen.
Dat we met zijn allen wat omlaag gaan bestrijd ik immers niet, maar een paar honder kb per maand is echt onzin. Misschien geloof jij alles wat ze in een newsgroep schrijven maar ik dus niet. Het zijn net als op de forums de gewone probleemgevallen maar bij lange na niet het meerendeel van de gebruikers.
Dan zou je echt meer merken, vooral op forums als Tweakers en provider gebruikers forums.
Dat die verhalen wat je hier noemt echt zijn geloof ik graag, maar het zijn relatief erg weinig gevallen.

Kijk naar mijn berekening. Stel 200 kb per maand, dan zit je over 5 maanden met 1 mbit minder. Over 10 maanden met 2 mbit minder, technisch onjuist. En ik had het er net over dat net DIT feit niet te staven was. Daarbij is het in newsgroepen over het algemeen nog een grotere bende als op de forums dus nee dank je.... dat is de reden dat ik niet op newsgroepen ga kijken. Het is een ongeorganiseerd zootje.
Doe mij dan een forums, daar zitten ook beginners maar ook gespecialiseerde mensen en daar worden dit soort verhalen ook erg snel ontkracht zo gauw er contact is met de Webcare teams van de providers.

Precies, maar bv Alice of die anderen die jij noemt, geven niet hetzelfde product bij alle klanten, dus kan je dat ook niet vergelijken. Je hebt bij deze providers gewoon geluk als je boven de 12Mbit
Allereerst is het wel degelijk hetzelfde product het is namelijk internet tot 20mbit en dat is 1 product dus zeer goed te vergelijken. Het heeft verder niets met geluk te maken of je boven de 12 mbit komt maar met de afstand tot de centrale.
Voor € 10,- meer heb ik per 1 juli 34Mbit meer
Sjees... je kunt het niet laten he? Blijf nou eens bij de les. Jij bent een uitzonderingsgeval. STANDAARD krijgt NIEMAND 50 mbit voor 49,95 bij Ziggo, klaar uit. Hou toch eens op met die onzin erbij te halen waar niemand iets aan heeft.

En of ik hoef me niet in mijn handen te knijpen, ik kan naar Online, Tele2, Tweakdsl verhuizen dan heb ik ook 16 mbit en bij Tweak waarschijlijk zelfs nog meer. Heeft niets met geluk te maken.
En ik heb aan 16 mbit genoeg, ik hoef mijn dvd niet in 5 minuten gedownload te hebben. Dan duurt het nu een half uurtje of 40 minuten, so what? Van het geld wat ik me uitspraak is mijn auto verzekerd.:)

Die berekenig snap ik effe niet....
Wat snap je er niet aan dan? Puur internet gerekend, ben je voor adsl 9,95 kwijt voor een adsl only lijn.
Voor een puur internet abo bij Ziggo ben je 16,95 kwijt voor een basis abo, want zonder telefoonkabel geen adsl en zonder tvkabel ook geen kabelinternet.
Welk stukje begrijp je daar niet van?

qpc
6 June 2009, 03:02
Ja anders schreef ik het niet. Ik heb een abo tot 20 mbit en daar hou ik (ondanks mijn afstand van 1911 meter) nog 16 mbit van over (was 2 jaar geleden nog 18,8 mbit totdat Orange/Online aan de dslam's heeft geprutst).

Jij zegt dat ze geprutst hebben, ik zeg dat ze gewoon extra aansluitngen gerealiseerd hebben. In dat geval is het dus 'normaal' (zoals ik hier nu al geruime tijd duidelijk probeer te maken) dat je MBits naar beneden gaat in snelheid.

V.w.b. de newsgroepen, die verhalen zijn bekend, die komen we op de forums ook tegen, daar hoef ik echt geen newsgroepen voor te lezen. Dan heeft die eens wat met zijn snelheid en dan weer een ander. De meeste zaken zijn gewoon op te lossen.
Dat we met zijn allen wat omlaag gaan bestrijd ik immers niet, maar een paar honder kb per maand is echt onzin.

Schijnbaar niet de links gelezen die ik genoemd had en blijkbaar ook mijn eigen verhaal (met bevestiging van kenners waardoor het kwam) gelezen...... :rolleyes:

Nog even duidelijk voor jou, ik ben MEER dan een paar 100KB per maand kwijt geraakt, net zoals de mensen in de voorbeelden die ik gaf. Wederom ga ik jou vertellen dat het puur een gebrek aan informatie en kennis op dit gebied is dat jij maar blijft beweren dat het onzin is.

In mijn situatie was het dus in het begin ook 16Mbit, toen plotseling overnacht raakte ik 2,5Mbit kwijt en had ik nog maar 13,5Mbit (oktober 2008) en vanaf dat moment tot de dag van vandaag is de snelheid in stappen naar beneden gegaan tot 9,5Mbit......
Dus van oktober tot nu is 8 maanden, 4 Mbit in acht maanden naar beneden is 500Kb per maand. Wat is daar nu onzin aan???? Lees dan ook eens de links die ik aanhaalde en dat zijn er maar een paar van de VELEN.
Tja, als je dan je kop in het zand steekt en alleen maar zegt 'ik heb geen zin om het te lezen', dan kan ik me heel goed voorstellen dat je hierover ook niet wijzer zal worden en tot in de lengte van dagen blijft ontkennen dat het weldegelijk gebeurd....
Waarschijnlijk is de term 'overspraak', jou ook vreemd, net zoals het feit dat dit met een factor tig keer versterkt wordt bij maar een gering aantal extra aansluitingen in de centrale.
Dit is namelijk de reden waardoor het gebeurd en dat is gewoon bij iederen bekend en daar liegt ook niemand over. De KPN zelf, mijn internetprovider, de monteurs (ja meerdere) van de KPN die hier geweest zijn en iedereen die de techniek van ADSL kent beaamt dat. Behalve jij, jij gelooft het niet..... :rolleyes:

Misschien geloof jij alles wat ze in een newsgroep schrijven maar ik dus niet. Het zijn net als op de forums de gewone probleemgevallen maar bij lange na niet het meerendeel van de gebruikers.
Dan zou je echt meer merken, vooral op forums als Tweakers en provider gebruikers forums.
Dat die verhalen wat je hier noemt echt zijn geloof ik graag, maar het zijn relatief erg weinig gevallen.

niet iedereen die internet heeft klaagt in fora of newsgroups, het merendeel weet niet eens van het bestaan af. Jij moest eens weten hoe vaak ik bij mensen (klanten) inlog (na klachten) op hun modem en dan zie dat de snelheid weer eens naar beneden is gegaan. De mensen zelf hebben daar geen enkel benul van, want de meeste mensen downloaden niet zo gek veel, waardoor het snelheidverlies niet opvalt. De meeste mensen weten niet eens wat voor soort abo ze hebben, hoe snel dat zou moeten zijn en hoe ze dat kunnen zien/meten. Als ik de mensen dan ook uitleg wat er aan de hand is en hoe dat kan gebeuren, dan trekt 80% zijn schouders op en zegt, ach ik heb er niet zo'n last van, ik bel mijn provider hier niet over.
De mensen die WEL bellen, krijgen steevast te horen 'sorry, niets aan te doen, er zitten gewoon teveel mensen op de lijn om een hogere snelheid te krijgen'.

Kijk naar mijn berekening. Stel 200 kb per maand, dan zit je over 5 maanden met 1 mbit minder. Over 10 maanden met 2 mbit minder, technisch onjuist.

Het is ook een GEMIDDELDE. De snelheid gaat vaak zelfs in veel grotere sprongen achteruit, namelijk als ze op een bepaalde dag bijvoorbeeld een extra DSLAM plaatsen voor een provider. Plaatsen ze in een centrale een paar aansluitigen op 1 dag, dan merk je dat maar met een paar honder KB, maar plaatsen ze een hele kaart vol nieuwe aansluitngen, dan kan je net zoals ik (en jij!) overnacht zomaar 2,5Mbit kwijtraken.
Ik zeg dan ook niet dat ik vanaf oktober elke maand precies 500KB kwijt ben geraakt, nee, dat zal waarschijnlijk in 2 grote stappen van 1Mbit geweest zijn en een paar kleinere van (een paar) honderd KB. Ik kijk namelijk niet elke dag in mijn modem....
Gemiddeld komt het toch neer op 500KB per maand, hoe je draait, draai je het.

En ik had het er net over dat net DIT feit niet te staven was. Daarbij is het in newsgroepen over het algemeen nog een grotere bende als op de forums dus nee dank je.... dat is de reden dat ik niet op newsgroepen ga kijken. Het is een ongeorganiseerd zootje.

Een vooringenomen mening waardoor je de info die ik je geef niet kan en wil verifieren en zelf lezen, maar dan toch blijven beweren dat het niet waar is :confused:

Doe mij dan een forums, daar zitten ook beginners maar ook gespecialiseerde mensen en daar worden dit soort verhalen ook erg snel ontkracht zo gauw er contact is met de Webcare teams van de providers.

Ik heb je al 2 links gegeven, en ik heb je ook al enkele newsgroups genoemd, maar je wil niet lezen, tja dan houdt het toch op? Denk je dan echt dat ik voor jou alternatieven ga zoeken om dan weer te horen dat er ook in die forums onzin wordt gesproken? Kom nou!

Allereerst is het wel degelijk hetzelfde product het is namelijk internet tot 20mbit en dat is 1 product dus zeer goed te vergelijken. Het heeft verder niets met geluk te maken of je boven de 12 mbit komt maar met de afstand tot de centrale.

Nou, leg mij dan maar uit waarom ik op 1800 meter vanaf de centrale 9,5Mbit kan krijgen en jij op 1911 meter afstand 16Mbit.....
Ik had toch zeker van jou verwacht dat je zou weten dat de afstand maar 1 factor is de snelheid bepaald, maar nog niet eens de grootste factor.

En of ik hoef me niet in mijn handen te knijpen, ik kan naar Online, Tele2, Tweakdsl verhuizen dan heb ik ook 16 mbit en bij Tweak waarschijlijk zelfs nog meer. Heeft niets met geluk te maken.

Waar haal je het vandaan.....

En ik heb aan 16 mbit genoeg, ik hoef mijn dvd niet in 5 minuten gedownload te hebben. Dan duurt het nu een half uurtje of 40 minuten, so what? Van het geld wat ik me uitspraak is mijn auto verzekerd.:)

Of het voor jou genoeg is, prima, voor mij is dat niet (meer) genoeg.

Wat snap je er niet aan dan? Puur internet gerekend, ben je voor adsl 9,95 kwijt voor een adsl only lijn.
voor een puur internet abo bij Ziggo ben je 16,95 kwijt voor een basis abo, want zonder telefoonkabel geen adsl en zonder tvkabel ook geen kabelinternet.
Welk stukje begrijp je daar niet van?

Het stukje waar jij opeens jouw satelliet tv op een hoop gooit met jouw internet.
Ik heb een paar honderd euro bespaard omdat ik geen satellietschotel en decoder heb, dus moet ik dat bedrag nu weer van mijn internetabonnement aftrekken?

BlackTiger
6 June 2009, 15:39
ik zeg dat ze gewoon extra aansluitngen gerealiseerd hebben.
Het kan beiden kloppen. Het officiele statement was dat ze de snelheden op de dslam's verlaagt hebben om de stabiliteit beter te maken. Ik had toen al de indruk dat ze het deden om op die wijze bandbreedte vrij te maken. However... de kwaliteit van het telefonieverkeer is toen bij veel mensen wel verbetert.
Je hoeft me ook niet duidelijk te maken dat de mbits naar beneden gaan, dat heb ik eerder in de discussie ook al gezegd, daarover zijn we het eens.
Het enige waar ik het pertinent niet mee eens ben is dat dit elke maand het geval is zoals jij beweerd.

Wederom ga ik jou vertellen dat het puur een gebrek aan informatie en kennis op dit gebied is dat jij maar blijft beweren dat het onzin is.
Het is dan evenzogoed een gebrek aan informatie en kennis aan jouw kant is als je niet gelooft dat dit bij het meerendeel van de gebruikers niet het geval is, jij weigert immers de forums te lezen waar je die klachten dus vrijwel niet tegen komt.
Of dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen als een Webcare team zich ermee gaat bemoeien.
Daar zullen we het dus ook niet over eens worden ongeacht hoe lang we discussieren en dat heeft NIETS met kennis te maken, maar is puur een kwestie van niet willen geloven aan -beide- kanten.

Nog even duidelijk voor jou, ik ben MEER dan een paar 100KB per maand kwijt geraakt,
Ja wat is het nu? Eerst stel je dat je maandelijks meer dan 100kb kwijt raakt, niet alleen jij maar jij schreef in het algemeen (en ik dacht dat jij een Ziggo abbo had?).
En nu schrijf je het op een andere wijze. Alsof je een x aantal maanden genomen hebt en het dan gedeeld door het verlies en dat is een heel ander verhaal.

nee, dat zal waarschijnlijk in 2 grote stappen van 1Mbit geweest zijn en een paar kleinere van (een paar) honderd KB. Ik kijk namelijk niet elke dag in mijn modem....
Gemiddeld komt het toch neer op 500KB per maand, hoe je draait, draai je het.
Aha, daar komt dus de aap uit de mouw. Er is dus totaal geen sprake van een maandelijks verlies van een paar honder KB. Ik heb dus gelijk.
Je hebt een gemiddelde genomen, en dat is een heel ander verhaal dat je eerdere statement dat mensen maandelijks een paar honderd kb verloren. Dan zijn we snel klaar want dat is geen structureel gebeuren zoals jij deed overkomen.

Jij moest eens weten hoe vaak ik bij mensen (klanten) inlog (na klachten) op hun modem en dan zie dat de snelheid weer eens naar beneden is gegaan.
Ik denk... nee ik weet zeker dat jouw klantengroep een heel stuk kleiner is dan de mensen die forums weten te vinden. Daarnaast kom ik ook bij de nodige mensen thuis, heb ook een bedrijf, remember? En ik zie dit probleem niet in dergelijk grote mate. Misschien zijn in jouw regio de centrales niet echt lekker of de bekabeling dat daar het probleem groter is?

Nou, leg mij dan maar uit waarom ik op 1800 meter vanaf de centrale 9,5Mbit kan krijgen en jij op 1911 meter afstand 16Mbit.....
Als ik het goed begrepen heb komt dat door het kastje in de straat achter mij, dat staat in verbinding met de wijkcentrale. Ik ken echter ook iemand anders die zit nu op 4 km van de centrale en heeft een stabiele 6 mbit. Ik weet niet welke provider jij hebt, maar als jij slechts op 9,5 mbit komt is er ergens iets mis.
En dat kan nogal het nodige zijn.
De afstand tot de centrale is overigens wel degelijk de grootste factor. Gecombineerd met de kwaliteit van de bekabeling en het ISRA punt. Deze 3 vormen samen de grootste factor. Dat weet jij ook.
Als jij meent dat iets anders de grootste factor is hoor ik het graag. Maar ik ga er dan wel van uit dat we het gewoon over de normale dingen hebben, dus niet als mensen aan profielen gaan zitten prutsen in dslam's.

Waar haal je het vandaan.....
Uit ervaring.

Als 16 mbit voor jou niet meer genoeg is moet jij dat weten, als jij zo vreselijk veel download dat je dat nodig hebt, is jouw keuze. Je behoort tot een minderheid, dat heb je zelf ook aangegeven. De meeste mensen hebben dat niet of weten niet eens hoe snel ze exact zijn ingelogt.
Ieder zijn keuze, voor mij hoeft het niet perse.

Ik heb een paar honderd euro bespaard omdat ik geen satellietschotel en decoder heb
De berekening heb ik overigens ook nog eens gemaakt zonder gebruik te maken van beeld van satellietschotel, die kun je dus ook rustig weglaten, het feit blijft dan toch hetzelfde.
En al tel je hem wel mee.... die heb je dan al heel snel terugverdiend die aanschaf, op anderhalf jaar ben je dan al "bij" en ga je alsnog met sprongen verdienen want die oneerlijke koppelverkoop van kabelinternet met kabeltv is er altijd al geweest.

qpc
6 June 2009, 21:07
Het kan beiden kloppen. Het officiele statement was dat ze de snelheden op de dslam's verlaagt hebben om de stabiliteit beter te maken. Ik had toen al de indruk dat ze het deden om op die wijze bandbreedte vrij te maken. However... de kwaliteit van het telefonieverkeer is toen bij veel mensen wel verbetert.

Precies, dat is dus wat ik bedoel.... Op het moment dat ook de vrijgemaakte bandbreedte weer volgepropt wordt met nieuwere aansluitingen (kan bijna dagelijks gebeuren), dan zakt de snelheid wederom een paar honderd KB. Zoals je zelf ook al aangeeft, merk je dit vaak als eerste bij de telefonie of als je een zgn klapperende lijn krijgt. Het modem uitschakelen en weer inschakelen kan vaak en (tijdelijke) oplossing bieden, doordat je opnieuw intraint op de centrale. De centrale 'meet' op dat moment de ruis en geeft jou een bepaalde snelheid. Deze snelheid kan dan inderdaad enkele honderden KB's lager uitvallen. Dit gebeurd dus nu over de gehele linie, uiteeraard als eerste bij mensen die een ADSL-aansluiting hebben van 12Mbit of hoger, daar het probleem (uiteraard) eerder optreed dan bij lagere snelheden.
Mochten de problemen na het opnieuw intrainen niet (geheel) verholpen zijn en de mensen klagen bij hun ISP, dan wordt vaak een lager profiel ingeschoten om de lijn stabiel te maken, vaak zonder dat de klant hiervan op de hoogte gesteld wordt.
De klant is blij omdat internet weer werkt, vaak niet wetende dat ze een lagere snelheid hebben gekregen.
De provider mag dit gewoon doen, daar deze alleen een 'inspanningsplicht' heeft om een zo best mogelijke internetverbindinding te leveren.

Je hoeft me ook niet duidelijk te maken dat de mbits naar beneden gaan, dat heb ik eerder in de discussie ook al gezegd, daarover zijn we het eens.
Het enige waar ik het pertinent niet mee eens ben is dat dit elke maand het geval is zoals jij beweerd.

Zoals ik al aan heb gegeven is het zeker niet ondenkbaar dat je maandelijks enkele 100-en KB's naar beneden kan gaan, afhankelijk van wanneer er nieuwe aansluitingen in de centrale bijgeprikt worden. Het kan dus ook betekenen dat je wekelijks enkele 10-tallen KB's naar beneden gaat.
Bij mij was dit het laatste half jaar dus gemiddeld 500KB per maand, maar het kan ook best zijn dat het 2 maanden gelijk is gebleven en de maand daarop 1Mbit naar beneden is gegaan, ik heb daar niet letterlijk een staatje van bijgehouden.

Het is dan evenzogoed een gebrek aan informatie en kennis aan jouw kant is als je niet gelooft dat dit bij het meerendeel van de gebruikers niet het geval is, jij weigert immers de forums te lezen waar je die klachten dus vrijwel niet tegen komt.

Nee, ik weiger zeer zeker niet de fora te lezen, integendeel, ik lees ze wel.... Aan de probleemstellingen en geboden oplossingen in de diverse fora, merk ik dus vaak dat de mensen aldaar niet zo diep in de materie zitten dat ze ook (kunnen) weten wat ADSL is, hoe het werkt etc.
Vreemd dat jij het niet het trouwens dan niet kan vinden in de verschillende fora.

http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=659

Zoals ik ook al eerder heb aangegeven, is het maar een klein percentage van de ADSL-gebruikers die weten welke snelheid ze hebben, laat staan dat ze merken of weten hoeveel ze naar beneden zijn gegaan vanaf de oplevering.
Vraag zelf maar eens in jouw omgeving na bij mensen met internet en kijk dan maar eens welke mensen daadwerkelijk weten welke snelheden ze halen. Vraag dan ook maar eens welk percentage hun eventuele problemen in het forum van de provider plaatst. Je zal er van op kijken hoe klein dat percentage is.

Of dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen als een Webcare team zich ermee gaat bemoeien.

Dat gebeurd ook, namelijk doordat de helpdesk in veel van dit soort gevallen een lager profiel inschieten, waardoor de stabiiliteit van de lijn toeneemt, maar de snelheid minder wordt. Zoals ik al schreef, het grootste deel van de 'klanten' heeft dat niet door...

Daar zullen we het dus ook niet over eens worden ongeacht hoe lang we discussieren en dat heeft NIETS met kennis te maken, maar is puur een kwestie van niet willen geloven aan -beide- kanten.

Heeft aan mijn kant niets met geloven te maken, maar met weten omdat ik er a) veel over lees, b) het zelf aan den lijve heb ondervonden, c) heel veel mensen ken die hetzelfde is overkomen en d) omdat ik dit bevestigd heb gekregen van de mensen die weten waar ze over praten, namelijk medewerkers van XS4ALL, medewerkers van KPN, monteurs van de KPN en en de medewerkers van Bitstream....
Aan jouw kant is het inderdaad een kwestie van 'niet willen geloven, maar dat komt zoals ik al vertelde door gebrek aan informatie (die ik dus wel heb) en het niet willen lezen van de problemen. Tja, dan houdt het gewoon op.....

Ja wat is het nu? Eerst stel je dat je maandelijks meer dan 100kb kwijt raakt, niet alleen jij maar jij schreef in het algemeen (en ik dacht dat jij een Ziggo abbo had?).

Ziggo heb ik pas sinds december. Deze is naast mijn XS4ALL abonnement gekomen, juist vanwege de problemen die ik bij XS4ALL had.
Daar ik (nu) al een jaar snelheidsproblemen had bij XS4ALL (Lijn kon iets meer dan 16Mbit aan, nu nog maar 9,5Mbit), is dit balletje gaan rollen en ben ik aan deze informatie gekomen. Na zo'n 18 uren over dit probleem met de diverse (eerder genoemde) mensen te hebben gesproken en na dat er 3x een monteur is langsgeweest bij mij thuis als ook in de wijkcentrale, is mij deze informatie verstrekt door de mensen die er dus alles van af weten.

En nu schrijf je het op een andere wijze. Alsof je een x aantal maanden genomen hebt en het dan gedeeld door het verlies en dat is een heel ander verhaal.

Bij mij (en ook bij anderen) was dit ook het geval. Meerdere malen per week/maand worden er nieuwe aansluitingen bijgeplaatst, dus ik kon in mijn modem nakijken hoeveel ik die maand weer eens naar beneden was gegaan. Elke maand was dat wel weer een deel, maar ik geef toe, ik heb het gemiddelde genomen, niet wetende dat jij mij zou ophangen aan dit gegeven. Had het beter geklonken als ik had geschreven dat de snelheid elk jaar 1, 2, 3, 4 of Mbit kan zakken?
Waar het om gaat is dat de snelheid af blijft nemen (tot uiteraard een snelheid die zelfs met een overvolle centrale op een bepaalde afstand nog te behalen is) en dat gebeurd periodiek. De een merkt dat elke maand, de ander (zoals in jouw geval) ziet dat in 1 klap gebeuren, maar dan met Mbits ipv KB's.
Het gaat om het feit op zich en of dat bij de een nu een paar honderd KB's per maand is omdat ze elke maand 'maar' 5 aansluitngen extra in de centrale proppen of bij de ander met Mbits tegelijk elk half jaar of jaar, dat lijkt mij helemaal niet zo van belang.
Mijn punt is dus, het gebeurd......

Aha, daar komt dus de aap uit de mouw. Er is dus totaal geen sprake van een maandelijks verlies van een paar honder KB. Ik heb dus gelijk.

Zie de uitleg hierboven, is afhankelijk van de hoeveelheid aansluitingen in de centrale en de frequentie van het realiseren van nieuwe aansluitngen. Kan dus ook elke week (iets minder) zijn, maar ook elke kwartaal (iets meer).

Je hebt een gemiddelde genomen, en dat is een heel ander verhaal dat je eerdere statement dat mensen maandelijks een paar honderd kb verloren. Dan zijn we snel klaar want dat is geen structureel gebeuren zoals jij deed overkomen.

Het probleem an sich is structureel, of het nu wekelijks, maandelijks of elk kwartaal is. Aan een 'structuur' hangt geen periode, structureel betekend in dit geval dat het probleem zich overal voordoet, ongeacht het tijdsbestek.
Logisch dat als je in een plaats als piepkleindam woont waar er 3 boerderijen, een kerk en een kroeg staan en dan ook nog eens een eigen wijkcentrale hebben, zal daar het probleem nagenoeg niet spelen.
In de overgrote rest van Nederland wonen al meer mensen op elkaar, komen er steeds meer mensen bij en worden al meer mensen aangesloten op de (verouderde) wijkcentrales die al vol zitten of nu dus vol raken. Daar treed dit probleem dus het meest op omdat deze (verouderde) centrales (en de koperen bedrading die al jaren in de grond zit en dus slechter wordt), niet vervangen of vernieuwd worden, tenzij er een echt probleem optreed. Dan worden er ook alleen nog maar noodreparaties gedaan, want de wijkcentrales en het koper is door de KPN al afgeschreven en daar stopt men geen geld meer in.

qpc
6 June 2009, 21:08
Ik denk... nee ik weet zeker dat jouw klantengroep een heel stuk kleiner is dan de mensen die forums weten te vinden. Daarnaast kom ik ook bij de nodige mensen thuis, heb ook een bedrijf, remember? En ik zie dit probleem niet in dergelijk grote mate. Misschien zijn in jouw regio de centrales niet echt lekker of de bekabeling dat daar het probleem groter is?

Hoe meer mensen er in een bepaald gebied rond een centrale wonen en hoe meer van die mensen ook ADSL (willen gaan) gebruiken, des te eerder zal het probleem zich voordoen.
Logisch dat het in bepaalde gebieden nog niet zo erg is als in de grote steden of in de randstad.

Als ik het goed begrepen heb komt dat door het kastje in de straat achter mij, dat staat in verbinding met de wijkcentrale. Ik ken echter ook iemand anders die zit nu op 4 km van de centrale en heeft een stabiele 6 mbit.

Dat is dan een enorme uitzondering op de regel...... Op die afstand zou je technisch gezien niet meer dan 4Mbit kunnen halen en dan nog maar alleen via ADSL, dus geen ADSL2 of ADSL2+.... dus of deze meting van jou klopt...... Ik heb er mijn bedenkingen over......
Kijk anders even naar de grafiek op de pagina hieronder, dat verduidelijkt een hoop......

http://www.internode.on.net/residential/internet/home_adsl/extreme/

Ik weet niet welke provider jij hebt, maar als jij slechts op 9,5 mbit komt is er ergens iets mis.

Volgens mij wil jij er niet aan dat er meerdere factoren zijn dan alleen afstand tot de centrale.... Zolas ik je al vele, vele, malen heb aangegeven, de oorzaak in (onderandere) mijn geval is (bevestigd) dat de centrale bijna vol zit, waardoor er veel meer OVERSPRAAK plaatsvind, waardoor de snelheden drastisch naar beneden gaan.
Ik heb ook nog 2 kennissen die bij Tele2 zitten, 1 daarvan is van 16Mbit terug gegaan naar 11,5Mbit in 1 jaar tijd (woont 500 meter dichter bij dezelfde centrale als ik), de ander zit bij Alice en is in een jaar van (toevallig weer) 16Mbit naar 12Mbit terug gezet, omdat dit volgens Alice op dit moment het maximale haalbare is qua stabiliteit. Deze kennis zit trouwens op een andere centrale, in een andere woonplaats.

En dat kan nogal het nodige zijn.
De afstand tot de centrale is overigens wel degelijk de grootste factor. Gecombineerd met de kwaliteit van de bekabeling en het ISRA punt. Deze 3 vormen samen de grootste factor. Dat weet jij ook.
Als jij meent dat iets anders de grootste factor is hoor ik het graag. Maar ik ga er dan wel van uit dat we het gewoon over de normale dingen hebben, dus niet als mensen aan profielen gaan zitten prutsen in dslam's.

Ja, JUIST de DSLAM is een van de grootste factoren. Hoe meer aansluitingen des te meer ruis (overspraak) er ontstaat en dat zorgt voor een behoorlijk portie verlies.

Uit ervaring.

Als 16 mbit voor jou niet meer genoeg is moet jij dat weten, als jij zo vreselijk veel download dat je dat nodig hebt, is jouw keuze. Je behoort tot een minderheid, dat heb je zelf ook aangegeven. De meeste mensen hebben dat niet of weten niet eens hoe snel ze exact zijn ingelogt.
Ieder zijn keuze, voor mij hoeft het niet perse.

Heb je volkomen gelijk in, is ook een persoonlijke keuze, maar dat doet niet af aan het feit dat ADSL alleen nog maar 'minder' wordt en er al meer mensen bijkomen die snelheidsproblemen, klapperende verbindingen en telefoonproblemen ondervinden.

De berekening heb ik overigens ook nog eens gemaakt zonder gebruik te maken van beeld van satellietschotel, die kun je dus ook rustig weglaten, het feit blijft dan toch hetzelfde.
En al tel je hem wel mee.... die heb je dan al heel snel terugverdiend die aanschaf, op anderhalf jaar ben je dan al "bij" en ga je alsnog met sprongen verdienen want die oneerlijke koppelverkoop van kabelinternet met kabeltv is er altijd al geweest.

Ik weet niet of je hier van oneerlijk of koppelverkoop mag praten. Je kan er namelijk zelf voor kiezen om bv de tv 'los' te kiezen net zoals je dat ook kan bij het internet, maar neem je ze in combinatie, dan krijg je of meer of je krijgt het goedkoper. Je bent het dus niet verplicht, dus is het geen koppelverkoop. Waar zit het oneerlijke dan?

BlackTiger
7 June 2009, 00:16
Sjees ik ga er echt mee stoppen... 2 superlange postings om een reply te geven op de paar dingen die nog over bleven. Ik ga daarom alleen nog in op wat nog echt zinnig is en we het echt oneens over zijn. Moet nog leesbaar blijven. Ik ga geen dingen meer herhalen die hier of in onze andere discussie al gezegd zijn, heeft totaal geen nut.

Vreemd dat jij het niet het trouwens dan niet kan vinden in de verschillende fora.
Toch vreemd dat jij dan niet eerder gelezen hebt dat ik ook al aangaf het wel op de forums te zien maar dat dit eerder uitzonderingen waren dan regel.

V.w.b. het Webcareteam ging het om een oplossing van de snelheid die OMLAAG gegaan was, want daar hebben we het over. Dus niet zaken gaan omdraaien dat ze profielen lager inschieten want daar los je snelheidsproblemen net niet mee op dus daar hebben we het niet over.

Logisch dat het in bepaalde gebieden nog niet zo erg is als in de grote steden of in de randstad.
Hadden we het in onze andere discussie ook al over, heb toen ook al aangegeven dat ik in Maastricht woon en dat is niet een van de kleinste steden en ook niet bepaald een buitengebied, behalve voor wat simpele zielen die deze mening wel zijn toegedaan.

Dat is dan een enorme uitzondering op de regel...... Op die afstand zou je technisch gezien niet meer dan 4Mbit kunnen halen en dan nog maar alleen via ADSL, dus geen ADSL2 of ADSL2+.... dus of deze meting van jou klopt...... Ik heb er mijn bedenkingen over......
Nu gooi je dus 2 verhalen compleet door elkaar.
De grafiek van jezelf geeft aan dat je bij een afstand van 1900 meter als ik daar naar boven kijk naar het groene deel 18 mbit kan halen.
Ik ken een boel mensen die 12-1500 meter van de centrale af zitten en nog 15 mbit hebben. Als het dan zo'n grote uitzondering zou zijn zoals je zegt, zou niets daarvan kunnen kloppen.

Die kennis van mij zit echt 4 km van de centrale, officiele kpn lijnmeting (was mijn meting van 1911 meter overigens ook) en die heeft 6 mbit.
Heb je bedenkingen erover? Geen probleem, dan kom je maar kijken, dan laat ik het je zien.
Ik heb zelf ADSL2+, wat die vriend heeft weet ik niet zeker, hij heeft in elk geval wel een ander modem gekregen omdat ie van de bitstream af ging zeiden ze bij KPN.

(bevestigd) dat de centrale bijna vol zit, waardoor er veel meer OVERSPRAAK plaatsvind, waardoor de snelheden drastisch naar beneden gaan.
Zou kunnen. Maar kun je mij dan ook uitleggen waarom Alice hier in de straat geen nieuwe aansluitingen meer aansluit omdat de centrale vol zit, maar de mensen hier gewoon nog lekker met 18 mbit ingetraind zitten bij Alice? Waar is die overspraak dan naar toe?
Hij zal er best zijn maar dat overspraak is een eigenschap van telefoonkabels. Daarnaast is er het probleem van de overboeking die gebruikt wordt, waardoor de problemen ontstaan.

Ik ben het ook niet met je eens dat de DSLAM de grootste factor is. Vooral slechte bekabeling en afstand tot de centrale kan je veel meer snelheid kosten dan overspraak op de dslam. Ik dacht trouwens dat we uit zouden gaan van een normale situatie en niet van prutsen aan dslam's etc.
En dan komt de dslam echt niet op de eerste plaats, maar pas na de 3 door mij genoemde punten. Afstand, bekabeling en isra.

maar dat doet niet af aan het feit dat ADSL alleen nog maar 'minder' wordt
Dat beweer ik ook niet, maar het is ook niet zo dat mensen niet blij zouden hoeven zijn met hun adsl aansluiting. Uit kosten oogpunt (m.u.v. alles in 1 pakket) zitten ze met adsl nog altijd gunstiger.
Zowel qua snelheid alsook qua prijs.
Totdat hier echt wijzigingen gaan komen, zal ik er ook op inhaken als ik je ergens zie vertellen dat adsl slecht zou zijn of mensen zich zouden moeten afvragen of ze er bilj mee zouden moeten zijn.

oneerlijk of koppelverkoop mag praten. Je kan er namelijk zelf voor kiezen om bv de tv 'los' te kiezen net zoals je dat ook kan bij het internet
Da's dus pertinent niet juist. Ik kan GEEN kabel internet nemen bij Ziggo zonder dat ik een kabel aansluiting voor TV heb a 16,95 per maand!!! Alleen internet is dus niet mogelijk en derhalve is er wel degelijk sprake van koppelverkoop.

Kabel is ook niet alles, HEEL wisselende ervaringen, ook veel slechte:
http://mgv.quicknet.nl/forum/showthread.php?t=15099&showall=1

Net zoals overal dus....

qpc
7 June 2009, 03:26
Ook ik zal nog even reageren op een paar dingen, niet op alles meer.

Nu gooi je dus 2 verhalen compleet door elkaar.
De grafiek van jezelf geeft aan dat je bij een afstand van 1900 meter als ik daar naar boven kijk naar het groene deel 18 mbit kan halen.
Ik ken een boel mensen die 12-1500 meter van de centrale af zitten en nog 15 mbit hebben. Als het dan zo'n grote uitzondering zou zijn zoals je zegt, zou niets daarvan kunnen kloppen.

Nee, ik gooi niks bij elkaar, zo'n grafiek geeft de technisce mogelijke snelheid aan als alle andere factoren optimaal zijn.....
Inderdaad zou je dan ook op 1900 meter zo'n 18Mbit moeten kunnen halen.
Maarrrrr..... (en daar gaan we weer), door het overbelasten cq volproppen van de centrale is het signaal niet meer optimaal en haal je die technische snelheid niet meer.
Dit heet overspraak.... Ook is de kwaliteit van het koper van belang en zo zijn er nog meer factoren.
De mensen die op de door jouw genoemde afstand van 1500 meter van de centrale af wonen, zouden in theorie gewoon 20Mbit (ADSL2+ uiteraard) kunnen halen, waren het niet (zo geef je zelf ook al aan), dat dit drastisch naar beneden gaat als er teveel aansluitingen zijn of als het koper slechter wordt.
Jouw voorbeeld hierboven geeft dat ook precies aan.... Ze kunnen volgens de grafiek 20Mbit halen, maar hebben volgens jou maar 15Mbit..... Oorzaak?????
En die grote uitzondering van jou met 6MBit op 4KM van de centrale, dat is dus gewoonweg technisch niet mogelijk, zie de grafiek er maar op na.....
Waar spreek ik me dan tegen?????????????????????????? Je beaamt met jouw voorbeelden hierboven precies wat ik zeg.......

Die kennis van mij zit echt 4 km van de centrale, officiele kpn lijnmeting (was mijn meting van 1911 meter overigens ook) en die heeft 6 mbit.
Heb je bedenkingen erover? Geen probleem, dan kom je maar kijken, dan laat ik het je zien.

Zie grafiek.......

Voor het geval je die grafiek niet geloofd, hier nog een paar voorbeelden;

http://wideconnect.nl/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=11

http://adsl.xandrios.net/

http://tweakers.net/nieuws/37644/snelheid-adsl2+-is-loze-belofte-voor-groot-deel-nederland.html

http://www.adslgg.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3413&view=next

En hou je nu nog steeds vol dat die kennis van jou geen gigantische uitzondering is???
Nogmaals, ik blijf mijn twijfels houden bij dit (sterk) verhaal, daar het technisch gewoonweg niet mogelijk is...
Of de snelheid die je noemt klopt niet, of de afstand niet. Er is geen andere mogelijkheid.
Ik heb zelf ADSL2+, wat die vriend heeft weet ik niet zeker, hij heeft in elk geval wel een ander modem gekregen omdat ie van de bitstream af ging zeiden ze bij KPN.

Zou kunnen. Maar kun je mij dan ook uitleggen waarom Alice hier in de straat geen nieuwe aansluitingen meer aansluit omdat de centrale vol zit, maar de mensen hier gewoon nog lekker met 18 mbit ingetraind zitten bij Alice? Waar is die overspraak dan naar toe?

Ik kan jouw verhaal hierboven niet checken, dus ook dat geloof ik niet.... Die 18Mbit zijn tegenwoordig ook al uitzonderingen, dan moet boven op de centrale wonen.
Verder is er weldegelijk een behoorlijke overspraak als de centrale vol zit (zoals jij zegt), dus die 18Mbit is alleen maar voor een heel klein handje mensen weggelegd, welke dus echt binnen een straal van maar een paar honderd meter afstand van de centrale zitten.
Hoe verder weg, des te groter wordt de negatieve invloed van de overspraak.
De vraag van jou 'waar is die overspraak dan naar toe', doet mij vermoeden dat je dit niet geloofd.... Als dat zo is, sorry dat ik dan weer moet aanhalen, maar dan is dat gewoonweg weer een teken dat je op dit gebied niet voldoende kennis van zaken hebt, anders had je die vraag zelf kunnen beantwoorden...

http://www.telecomwereld.nl/toon.cgi?artid=176&versie=print

http://www.circuitsonline.net/forum/view/30348

http://tweakers.net/nieuws/49774/kpn-gaat-ook-met-dochter-telfort-de-adsl-markt-op.html

http://www.deweert.nl/Telecom-ADSL.html

Hij zal er best zijn maar dat overspraak is een eigenschap van telefoonkabels. Daarnaast is er het probleem van de overboeking die gebruikt wordt, waardoor de problemen ontstaan.

Of het een eigenschap is van telefoonkabels doet helemaal niet ter zake, het feit dat dit er is en dat dit gebeurd (vooral bij ADSL2+ vanwege de hogere frequentie), daar gaat het om... Vandaar dat mensen met lagere snelheden (ADSL tot 8Mbit en ADSL2 tot 12Mbit) er minder last van hebben, want die vormen zitten op een lagere frequentie.
De overboeking is een veel minder ernstig probleem, daar hebben de mensen over het algemeen geen last van. Ik ken namelijk geen mensen die een terugval in de downloadsnelheid ondervinden in de 'spits-uren'.

Ik ben het ook niet met je eens dat de DSLAM de grootste factor is. Vooral slechte bekabeling en afstand tot de centrale kan je veel meer snelheid kosten dan overspraak op de dslam. Ik dacht trouwens dat we uit zouden gaan van een normale situatie en niet van prutsen aan dslam's etc.

De DSLAM is hetgeen waar je de aansluitngen op realiseert..... In de discussie die hier gaande is, gaat om meer mensen op ADSL = trager internet. Aangezien die 'meer mensen' dus op de DSLAM's aangesloten worden, is dit in deze disccussie JUIST een belangrijk onderdeel... En dat 'we' er van uit zouden gaan dat we het niet over DSLAM's zouden hebben, dat verzin je.... Alleen jij wou het er niet bij betrekken, schijnbaar niet wetende dat hier het probleem begint.........

En dan komt de dslam echt niet op de eerste plaats, maar pas na de 3 door mij genoemde punten. Afstand, bekabeling en isra.

Ja, maar jouw lijstje klopt dus niet in het hele verhaal waar het hier over gaat.....
De afstand is punt 1, dat is een feit waar de technische snelheid aan opgehangen wordt.
Dat die snelheid niet gehaald wordt, dat kan dan liggen aan teveel overspraak (volle centrale = volle DSLAM's), slecht koper etc....
ISRA en alles wat daarna komt is in deze discussie ook niet van belang, want dat is iets wat in de woning van de gebruiker plaatsvind en dat heeft niets te maken met het feit dat de snelhedne afnemen naarmate er meer mensen op de centrale aangesloten worden.

Dat beweer ik ook niet, maar het is ook niet zo dat mensen niet blij zouden hoeven zijn met hun adsl aansluiting. Uit kosten oogpunt (m.u.v. alles in 1 pakket) zitten ze met adsl nog altijd gunstiger.
Zowel qua snelheid alsook qua prijs.

OK, dat laat ik nu verder in het midden, want ik vind dat je die vergelijking op deze wijze niet goed kan doen en jij vind van wel...... Is dus duidelijk een verschil van mening en daar denk ik dus anders over dan jij.

Totdat hier echt wijzigingen gaan komen, zal ik er ook op inhaken als ik je ergens zie vertellen dat adsl slecht zou zijn of mensen zich zouden moeten afvragen of ze er bilj mee zouden moeten zijn.

Ik zeg niet 'slecht', ik zeg slechter.... En het ergste is dat ADSL alleen nog maar in kwaliteit en snelheid af kan nemen, terwijl bij kabel precies het tegenovergestelde het geval is.

Da's dus pertinent niet juist. Ik kan GEEN kabel internet nemen bij Ziggo zonder dat ik een kabel aansluiting voor TV heb a 16,95 per maand!!! Alleen internet is dus niet mogelijk en derhalve is er wel degelijk sprake van koppelverkoop.

Nee, dat is in het geheel niet waar. Het feit dat jij in jouw gemeente geen tv-kabel naar jouw huis hebt lopen, is dus puur een uizonderingsgeval.... Ik durf te beweren dat (als Ziggo bij jullie in het gebied de TV-aanbieder is), 95% van de huishoudens ook daadwerkelijk bij Ziggo de tv afnemen en de overige 5% of geen tv hebben of schotel zoals jij.
Voor die 95% van de mensen is het dus helemaal geen 'koppelverkoop' want ze hebben ooit voor TV van Ziggo gekozen en nu kunnen ze die lijn 'ook' voor internet en telefonie gaan gebruiken.

Zou jij geen telefoonlijn hebben, dan moet je bij bv Alice ook opeens meer betalen dan die 19,95 waarmee ze adverteren en bij Tele2 moet je ook 5 euro meer betalen als waar ze mee adverteren..... Wat krijg je voor dat extra geld? Niks dus...... Terwijl je voor die door jou aangehaalde € 16,95 tenminste nog een 60 digitale tv zenders krijgt...

Kabel is ook niet alles, HEEL wisselende ervaringen, ook veel slechte:
http://mgv.quicknet.nl/forum/showthread.php?t=15099&showall=1

Tuurlijk zijn er ook problemen bij Ziggo klanten, dat mag ook wel als je 3,3 miljoen aansluitngen in Nederland (is 53% van de markt) hebt...
Maar percentagegewijs is het echt niet zo dat bij Ziggo meer klachten zijn over de snelheid dan bij ADSL klanten, integendeel. De meeste klachten bij Ziggo zijn nog steeds van administratieve aard.
Verder is het ook nog eens zo dat de klachten over de internetverbindingen van de kabel wel altijd technisch oplosbaar zijn, terwijl dit bij ADSL dus niet mogelijk is. De kabel heeft namelijk onder andere geen invloed qua lengte, terwijl dit dus bij ADSL wel het geval is en door de eerder genoemde factoren alleen maar slechter wordt.

BlackTiger
7 June 2009, 17:13
Waar spreek ik me dan tegen?????????????????????????? Je beaamt met jouw voorbeelden hierboven precies wat ik zeg.......
Nou je schreef dat er maar max 4mbit mogelijk was:
Dat is dan een enorme uitzondering op de regel...... Op die afstand zou je technisch gezien niet meer dan 4Mbit kunnen halen en dan nog maar alleen via ADSL, dus geen ADSL2 of ADSL2+.... dus of deze meting van jou klopt
Ik neem nu aan dat je die reactie bedoelde op de snelheid van die vriend van me, maar je schreef hem onder mijn stukje betreffende mijn afstand en snelheid. Vandaar dat het niet duidelijk was.;)

Over overspraak hoeven we het niet te hebben, ik weet dat er overspraak zit op de telefoonlijnen.
Ik begrijp ook niet waarom je aanneemt dat ik de grafiek niet zou geloven. De grafiek geeft in mijn optiek best mooi weer hoe de zaken in elkaar steken.
Dat neemt niet weg dat je zelfs ook in die grafiek op 4 km van de centrale toch aardig nog in de buurt van de 6 mbit kunt komen (met adsl2+). En zoals gezegd.... misschien is de lijnmeting bij mijn vriend 3900 meter maar je kunt je zelf er van komen overtuigen dat hij 6 mbit heeft.

De overboeking is een veel minder ernstig probleem, daar hebben de mensen over het algemeen geen last van. Ik ken namelijk geen mensen die een terugval in de downloadsnelheid ondervinden in de 'spits-uren'.
Dus omdat jij geen mensen kent met die problemen is het probleem minder ernstig? Vreemde veronderstelling. Ik ken overigens wel mensen met dat probleem, net in die drukke centrale. Overspraak op de DSLam's en de lijnen wordt net veroorzaakt doordat er teveel mensen op de lijn gezet worden. Dat geldt niet alleen in de spitsuren.
Aangezien er teveel aansluitingen worden gerealiseerd beperkt het probleem zich ook niet meer tot de spitsuren en heb je dus die overspraak waar jij het over hebt.
Minder aansluitingen is minder overboeking dus stabielere lijnen, dus minder overspraak en betere snelheid, toch?

Het verschil in vergelijking vindt ik bijzonder jammer dat je dat laat zitten, want je kunt wel degelijk puur op 1 product een vergelijking maken en dat is wat ik deed. Alleen wil jij dat niet accepteren.

Nee, dat is in het geheel niet waar. Het feit dat jij in jouw gemeente geen tv-kabel naar jouw huis hebt lopen, is dus puur een uizonderingsgeval....
Onzin, wat ik schreef is wel degelijk waar. En dacht je nu werkelijk dat ze in een gemeente als Maastricht nog plekken hadden waar geen kabel aansluiting naar huis zou lopen?
Die ligt er wel degelijk maar ik kan GEEN internet abonnement nemen zonder dat ik kabel TV erBIJ neem.
Als ik nu geen TV in huis wil, of ik heb alleen een satelliet installatie. Dan hoef ik geen kabel aansluiting, dus betaal ik ook geen 16,96.
Wil ik dan wel een kabel internet abonnement, dan is dat NIET mogelijk zonder dat je voor die 16,95 een basis TV aansluiting op de kabel neemt. Daar bovenop komt dan nog eens de kosten voor het internet.
En als jij denkt dat dit niet waar is, dan informeer je maar eens bij Ziggo want dat is wel degelijk zo.

Klopt, ook bij ADSL moet je een telefoonlijn hebben, maar die kost slechts 9,95 en geen 16,95.
Daarnaast hoef je bij Alice niet extra te betalen, wel bij Tele2, Telfort en Online. Dat maakt echter niet uit aangezien 9,95 nog altijd bijna de helft goedkoper is dan 16,95. Dat is precies die berekening wat jij eerder niet begreep.
Dus als je toch al wilt gaan vergelijken met compleet andere producten in plaats van alleen internet, dan tel dit er bij en dan verdien ik nog eens 7 euro per maand extra met mijn adsl.

Buiten dat kan ik dan ook fijn op normale wijze, zonder truken te hoeven uithalen allerlei servers waaronder met name een eigen mailserver draaien.

Voor die 95% van de mensen is het dus helemaal geen 'koppelverkoop' want ze hebben ooit voor TV van Ziggo gekozen en nu kunnen ze die lijn 'ook' voor internet en telefonie gaan gebruiken.
Yeah right. Een naieve denkmethode. Zo hebben ook 95% van de mensen gekozen voor telefoon van KPN en hoeven dus ook niet extra te betalen voor de telefoonlijn. Met zo'n denkwijze kun je dus ook nooit een vergelijking maken puur tussen losse producten op zich.

De meeste klachten bij Ziggo zijn nog steeds van administratieve aard.
Correct, maar ik heb toch liever een mbit minder dan steeds geneuzel over mijn gegevens, facturen etc.:)

Dat adsl een aflopende zaak is waren we het overigens eerder al over eens, maar op dit moment is er vooralsnog altijd reden om er nog minstens even blij mee te zijn als met kabel en uit oogpunt van kosten en servers draaien eigenlijk nog blijer zelfs.
En ach... adsl wordt vervangen door glasvezel en dan is dat euvel ook weer voorbij.

De kabel heeft namelijk onder andere geen invloed qua lengte
Glasvezel niet, maar de koperkabel we hoor. Daarom heeft de kabel immers niet voor niets in elke straat kastjes stan en moet regelmatig eens de spanning omhoog gedraaid worden in de centrale als de kabel ontvangst weer eens minder is en het internet langzamer gaat. Vooral in de zomer als de trafo's het moeilijk krijgen.:)

qpc
7 June 2009, 19:00
Nou je schreef dat er maar max 4mbit mogelijk was:

Ik neem nu aan dat je die reactie bedoelde op de snelheid van die vriend van me, maar je schreef hem onder mijn stukje betreffende mijn afstand en snelheid. Vandaar dat het niet duidelijk was.;)

Ik denk dat ik het niet goed begrepen heb, jouw snelheid van 16Mbit is goed haalbaar op jouw afstand (indien de rest van de factoren ook goed zijn), maar 6Mbit halen op een afstand van 4KM, dat is technisch gewoon niet mogelijk, zelfs niet als alle factoren optimaal zouden zijn.

Over overspraak hoeven we het niet te hebben, ik weet dat er overspraak zit op de telefoonlijnen.
Ik begrijp ook niet waarom je aanneemt dat ik de grafiek niet zou geloven. De grafiek geeft in mijn optiek best mooi weer hoe de zaken in elkaar steken.
Dat neemt niet weg dat je zelfs ook in die grafiek op 4 km van de centrale toch aardig nog in de buurt van de 6 mbit kunt komen (met adsl2+). En zoals gezegd.... misschien is de lijnmeting bij mijn vriend 3900 meter maar je kunt je zelf er van komen overtuigen dat hij 6 mbit heeft.

In tegendeel...... Zou hij op ADSL zitten, dan heeft hij op die afstand een betere verbinding dan als hij op ADSL2 of ADSL2+ zou zitten. De reden: ADSL2(+) werken op een hogere frequentie, waarbij factoren zoals overspraak, slecht koper etc. veel meer impact hebben dan bij 'normaal' ADSL.
Let op! De grafiek geeft ALLEEN maar de TECHNISCHE mogelijkheden van snelheid vs afstand aan, in de praktijk worden deze waarden vanwege de overige factoren niet vaak gehaald. Sneller dan in het grafiek is dus al HELEMAAL uitgesloten......

Dus omdat jij geen mensen kent met die problemen is het probleem minder ernstig? Vreemde veronderstelling. Ik ken overigens wel mensen met dat probleem, net in die drukke centrale.

Ik ben nu heel benieuwd of jij wel weet wat die 'overboeking' inhoud, over welke providers jij het hebt, wat de overboekingsfactor bij deze providers is en waarom jij denkt te weten dat die problemen door de overboeking veroorzaakt wlrden..... Ik wacht met smart op jouw antwoord in deze.....

Overspraak op de DSLam's en de lijnen wordt net veroorzaakt doordat er teveel mensen op de lijn gezet worden. Dat geldt niet alleen in de spitsuren.

Ik heb de term overspraak nimmer gebruikt icm de spitsuren.
De spitsuren haalde ik aan met jouw verhaal over overboeking.

Aangezien er teveel aansluitingen worden gerealiseerd beperkt het probleem zich ook niet meer tot de spitsuren en heb je dus die overspraak waar jij het over hebt.
Minder aansluitingen is minder overboeking dus stabielere lijnen, dus minder overspraak en betere snelheid, toch?

De spitsuren hebben niets met overspraak te maken, overspraak wordt erger bij (te)veel mensen die aangesloten zijn op de lijnen, ongeacht of deze mensen op dat moment aktief aan het downloaden/surfen zijn. De verbinding die op gezet is tussen de centrale en het modem bij de gebruiker is al voldoende om te storen (dus het aantal aansluitngen) en is dus niet afhankelijk van het feit hoeveel mensen op dat moment aktief aan het downloaden zijn.... De signalen van de aangesloten draden in de kabel (aantal aangesloten abonnees) zorgen dat ervoor dat interferentie op de aangesloten abonnees plaatsvind. De centrale staat constant in verbinding met het modem thuis en 'meet' de interferentie (overspraak) en past daar het signaal (de snelheid waarop de centrale je laat intrainen) aan. Dus meer aansluitingen = meer interferentie = is hogere attenuation = lagere snelheid.
De overboeking daarentegen staat hier weer geheel los van, dat is kort gezegd de hoeveelheid bandbreedte die ene profider beschikbaar stelt voor een x-aantal gebruikers.
Een overboeking van 1:50 is normaal voor consumenten ADSL en geeft in de praktijk geen problemen.

Het verschil in vergelijking vindt ik bijzonder jammer dat je dat laat zitten, want je kunt wel degelijk puur op 1 product een vergelijking maken en dat is wat ik deed. Alleen wil jij dat niet accepteren.

Ik vind persoonlijk dat je meer factoren mee moet nemen in het vergelijken van producten met elkaar, daar alleen internet maar voor erg weinig mensen interessant is.
Denk hierbij aan digitale tv (83% van de nederlandse huishoudens hebben dat al), telefonie via kabel of ADSL en extra's die bij sommige ISP te krijgen zijn zoals een newsserver.
Indien mensen dus hun bestaande digitale tv kunnen koppelen aan hun internet abonnement (wat dus voor 83% op zou kunnen gana), komt het plaatje er heel anders uit te zien. Dit zelfde geldt (in mindere mate) voor de telefonie.
Voorbeeldje:

Internet bij Tele2 kost € 19,95 voor 20Mbit (voor 95% van de mensen lang niet haalbaar)
Heb je geen vaste telefoonlijn, dan komt daar nog € 5,- per maand bij.
TV via Ziggo kost € 16,95 per maand
Komt samen dus op bijna € 37,-. (telefoonlijn niet meegerekend)

Zou je per 1 juli een alles-in-1 pakket nemen bij Ziggo, dan ziet het plaatje er als volgt uit;

Alles-in-1 Plus pakket € 49,95
Daar zit dus 20Mbit internet in (echte Mbits)
Daar zit een newsserver bij
Daar zit het analoge TV-pakket in
Daar zitten 60 zender digitale TV bij
Daar zit telefonie bij

Doe eens een gok en tel de telefoonlijn kosten die je nodig hebt bij Tele2 er ook eens bij op en kijk dan hoe klein het verschil is en hoeveel extra je krijgt. Uiteraard zal UPC ook wel een soortgelijk alles-in-1 pakket hebben, maar ik heb nu Ziggo als voorbeeld gepakt.

dit is natuurlijk een veel eerlijker plaatje dan wat jij schetst, want aangezien het grootste deel van Nederland al digitale tv heeft, gaat dit ook voor het grootste deel van nederland op.
Jouw stelling kan alleen interessant zijn voor die paar procent mensen die geen digitale tv hebben, geen analoge tv en een telefoonlijn waar appart voor betaald moet worden.
Dit is dus veruit de minderheid in Nederland.

Daar jij dus expliciet het 'losse' internet abonnement wil vergelijken en er helemaal aan voorbij wil gaan wat de mensen buiten internet om al betalen voor de tv en voor de telefoon, was voor mij de reden om te schrijven dat ik er niet meer op in wil gaan.
Jouw vergelijking is reeel, maar voor een heel klein deel van de bevolking, mijn vergelijking is reeel voor het grootste deel van de bevolking.
We hebben beiden dus een andere manier van 'willen vergelijken', daarom is vergelijken niet mogelijk.

Onzin, wat ik schreef is wel degelijk waar. En dacht je nu werkelijk dat ze in een gemeente als Maastricht nog plekken hadden waar geen kabel aansluiting naar huis zou lopen?
Die ligt er wel degelijk maar ik kan GEEN internet abonnement nemen zonder dat ik kabel TV erBIJ neem.
Als ik nu geen TV in huis wil, of ik heb alleen een satelliet installatie. Dan hoef ik geen kabel aansluiting, dus betaal ik ook geen 16,96.
Wil ik dan wel een kabel internet abonnement, dan is dat NIET mogelijk zonder dat je voor die 16,95 een basis TV aansluiting op de kabel neemt. Daar bovenop komt dan nog eens de kosten voor het internet.
En als jij denkt]b] dat dit niet waar is, dan informeer je maar eens bij Ziggo want dat is wel degelijk zo.

Ik begrijp dus dat jij er bewust voor gekozen hebt om de kabel niet aan te laten sluiten in jouw woning. Tja, dan is het logisch dat je dat eerst laat doen, voordat er signaal op binnen kan komen.... En dat kost je dan inderdaad € 16,95 per maand.
Je krijgt dan wel TV erbij en aangezien je hebt aangegeven dat je dat al had op de kamer van de kinderen, dan moet dat in jouw geval toch gewoon lukken :confused:
Verder heb je het nu wel over jezelf, waarbij je moet aangeven dat jij bij een echte minderheid hoort hoor.... Hoeveel % van de bevolking denk jij dat er geen (digitale) kabelaansluitng heeft zoals jij?

Aan de andere kant, dit kan best eens een afspraak zijn tussen jullie gemeente en de kabelaanbieder, want bij ons in de gemeente kon en kan het anders wel, netzoals in het zogenaamde 'cogas' gebied (groot deel van het oosten van het land).
Wij hebben namelijk pas sinds 1 mei jongstleden de mogelijkheid gekregen om digitale tv van Ziggo te nemen en de analoge tv hebben wij nog steeds niet via Ziggo.
toch heb ik al vanaf december internet bij Ziggo (en andere mensen al jaren via Wuicnet en nu Ziggo) en jaren geleden was ik de eerste die in mijn woonplaats aangesloten werd op de kabel van Quicknet.
Voor alle duidelijkheid, wij hadden ook toen GEEN mogelijkheid om tv van Quicknet te ontvangen, alles ging via ons eigen CAI systeem in onze gemeente.

Ook bij ADSL moet je een telefoonlijn hebben, maar die kost slechts 9,95 en geen 16,95.

Wat krijg je daar voor terug? Alleen maar een 'lege' lijn.... Bij de kabel krijg je dan voor die 7 euro meer nog analoge en digitale tv er bij.

Daarnaast hoef je bij Alice niet extra te betalen,

Pardon?????

[B]Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eennmalige bedrag van € 99,90. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvang direct advies over uw telefoonlijn

wel bij Tele2, Telfort en Online. Dat maakt echter niet uit aangezien 9,95 nog altijd bijna de helft goedkoper is dan 16,95. Dat is precies die berekening wat jij eerder niet begreep.
Dus als je toch al wilt gaan vergelijken met compleet andere producten in plaats van alleen internet, dan tel dit er bij en dan verdien ik nog eens 7 euro per maand extra met mijn adsl.

Nogmaals, mensen die geen tv willen of hebben zoals jij, dat is een zeer kleine minderheid, het overgrote gedeelte van de mensen hebben wel tv via een of andere provider en die zijn vaak goedkoper uit om internet, tv en vaak ook telefoon te combineren.

qpc
7 June 2009, 19:02
Buiten dat kan ik dan ook fijn op normale wijze, zonder truken te hoeven uithalen allerlei servers waaronder met name een eigen mailserver draaien.

Dat vind jij wel een punt, maar heb ik het over hogere snelheden of over een goede newsserver, dan is dat opeens niet belangrijk :confused:

Yeah right. Een naieve denkmethode. Zo hebben ook 95% van de mensen gekozen voor telefoon van KPN en hoeven dus ook niet extra te betalen voor de telefoonlijn. Met zo'n denkwijze kun je dus ook nooit een vergelijking maken puur tussen losse producten op zich.

Nee hoor, ze betalen en voor de kpn en voor internet, dus 2 bedragen die je niet los van elkaar kan zien....

Correct, maar ik heb toch liever een mbit minder dan steeds geneuzel over mijn gegevens, facturen etc.:)

En jij denkt dat die problemen alleen bij Ziggo voorkomen :rolleyes:

Dat adsl een aflopende zaak is waren we het overigens eerder al over eens, maar op dit moment is er vooralsnog altijd reden om er nog minstens even blij mee te zijn als met kabel en uit oogpunt van kosten en servers draaien eigenlijk nog blijer zelfs.
En ach... adsl wordt vervangen door glasvezel en dan is dat euvel ook weer voorbij.

Helaas zal dit voor de meeste van ons nog jaren duren eer we overal gebruik van glasvezel kunnen maken..... In die tussentijd zal ADSL alleen maar 'minder' worden (meer aansluitngen, geen investeringen), terwijl de kabel alleen maar beter wordt en sneller wordt.

Glasvezel niet, maar de koperkabel we hoor. Daarom heeft de kabel immers niet voor niets in elke straat kastjes stan en moet regelmatig eens de spanning omhoog gedraaid worden in de centrale als de kabel ontvangst weer eens minder is en het internet langzamer gaat. Vooral in de zomer als de trafo's het moeilijk krijgen.:)

Daar waar het bij ADSL het weldegelijk van belang is of je op 500 meter of op 3km van de centrale woont, is dit bij kabel NIET het geval.....
Of ik nu naast de wijkkast woon of daar 5KM vandaan, ik krijg altijd de juiste snelheid binnen. Is dat niet het geval, dan zal dit gezien worden als een storing en dat is dan (anders dan bij ADSL) op te lossen.

BlackTiger
8 June 2009, 03:08
In tegendeel...... Zou hij op ADSL zitten, dan heeft hij op die afstand een betere verbinding dan als hij op ADSL2 of ADSL2+ zou zitten.
Als ik jou was zou ik dan nog maar eens de tabel bekijken. ADSL is de rode balk, die komt niet verder dan 2mbit op een afstand van 4 km. Je met adsl2+ met extended reach hebben dat je in het gele vlak terecht komt, dus om die 6mbit te kunnen halen. Sneller als in de grafiek is uitgesloten zeg jij.
Daar stel ik overigens ook nog mijn vragen bij.
Ze hebben het daar 2x over adsl. Adsl 1,5 mbit en adsl tot 8 mbit.
De eerste variant ken ik niet, hier in Nederland hebben we namelijk ADSL die tot 8mbit is, dan heb je ADSL2 en die is tot 12 mbit en als derde heb je ADSL2+ en die is tot 24 mbit.
De variant tot 12 mbit zie ik in het grafiekje nog niet eens voor komen. Vreemd...

over welke providers jij het hebt, wat de overboekingsfactor bij deze providers is en waarom jij denkt
ALLE adsl providers en de minimale overboeking is 1:25 bij de meesten zelfs nog meer volgens mij. Overigens maakt kabel ook gebruik van overboeking.
Ik vraag me eerder af waarom jij twijfelt dat dit de oorzaak is. Je geeft immers zelf aan dat de overspraak veroorzaakt wordt door een teveel aan aansluitingen op de DSLAM's. Dat is mijns inziens precies hetzelfde.
Dezelfde bandbreedte wordt gebruikt door meerdere gebruikers. Dus teveel mensen op een aansluiting=overspraak, ik zie het verschil niet. Feitelijk begin je je nu dus zelfs vragen te stellen als ik het met je eens ben, maar alleen een andere benaming gebruik die beter past?

Ik begrijp dus dat jij er bewust voor gekozen hebt om de kabel niet aan te laten sluiten in jouw woning. Tja, dan is het logisch dat je dat eerst laat doen, voordat er signaal op binnen kan komen.... En dat kost je dan inderdaad € 16,95 per maand.
Neen je hebt weer niet goed gelezen. De situatie hoe die bij mij is heb ik al eerder uitgelegd.
Maar ik had er bewust voor KUNNEN kiezen geen kabel aansluiting te nemen, er zijn genoeg mensen met satelliet die dit doen.
Leg jij me eens uit waarom het dan geen koppelverkoop mag heten als je dan perse een kabelTV aansluiting moet nemen van 16,95 per maand?
Technisch is dat namelijk helemaal niet nodig aangezien ze het TV signaal los kunnen koppelen van het internet signaal. Het is gewoon makkelijk geld verdienen en daarom is het koppelverkoop.

Dat kun je overigens niet vergelijken met de telefoonlijn zoals je eerder deed. Omdat de kabelmaatschappijen de kabel wel zelf in handen hebben, de adsl providers echter niet de telefoonlijnen, die kunnen ze dus ook niet bij een abonnement gratis verstrekken zonder er zelf ook voor te moeten betalen aan KPN. Dat ligt bij de kabel dus heel anders.
Helaas is koppelverkoop in Nederland niet per definitie verboden.

Voor alle duidelijkheid, wij hadden ook toen GEEN mogelijkheid om tv van Quicknet te ontvangen, alles ging via ons eigen CAI systeem in onze gemeente
Dat heeft niets met afspraken binnen de gemeente te maken. Dat het bij jullie anders is, is dat er voorheen geen Ziggo was, maar Quicknet en Multikabel etc. allemaal met een eigen beleid.
Bij Essent/Athome was deze koppeling normaal. Ik vindt het dan ook niet vreemd dat toen alles opgegaan is in Ziggo, dit beleid landelijk is overgenomen.

nemen en de analoge tv hebben wij nog steeds niet via Ziggo.
Fijn bedrijf toch he? Ze naaien je waar je bij staat, want als ze digitale TV kunnen leveren, kunnen ze ook analoog leveren maar dat doen ze dan niet.

Verder heb je het nu wel over jezelf, waarbij je moet aangeven dat jij bij een echte minderheid hoort hoor.... Hoeveel % van de bevolking denk jij dat er geen (digitale) kabelaansluitng heeft zoals jij?
En op basis waarvan staaf jij die gedachte dat ik tot een minerheid zou behoren? Ik durf daar zwaar aan te twijfelen, ik wil wel eens cijfers zien.
Daarnaast trek je dus verkeerde conclusies omdat je niet aandachtig gelezen hebt, ik heb namelijk wel een kabelaansluiting.

Wat krijg je daar voor terug? Alleen maar een 'lege' lijn.... Bij de kabel krijg je dan voor die 7 euro meer nog analoge en digitale tv er bij.
Voor dat bedrag krijg ik telefonie terug. Een telefoonnummer van KPN met een stabiele verbinding want je hoeft geen lege lijn te nemen. Voot exact hetzelfde bedrag heb je een belbudget telefoonlijn van KPN. Waarbij ik kan aangeven dat je bij de nodige voip providers ook 9,95 voor een telefoonnummer betaald per maand.
Digitale TV krijg je er voor die 7 euro meer echter -niet- bij, want om dat te kunnen ontvangen heb je een digitale decoder nodig en die krijg je niet gratis of je moet al voor een alles in 1 pakket gaan. En het was net de bedoeling alleen internet te kunnen nemen.
Je kunt het keren of draaien hoe je het wilt, je krijgt er iets bij wat je niet wilt. En dat is die 7 euro per maand niet waard als je daar geen interesse in hebt.

@Alice:
Ik zie dat ze sinds kort de teksten gewijzigd hebben. Tot 2 maanden geleden stond daar nog dat eenmalige aanschaf van zo'n lijn een goedkoper bedrag was. Wel zit je bij het verkeerde abonnement te kijken
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze gemakkelijk tijdens het bestellen aanvragen, voor een eenmalig bedrag van € 99,90. U krijgt automatisch advies over een eventuele telefoonlijn zodra u de postcode check doet.
NIks te 9,95 per maand, dat is alleen bij Alice Easy. Bij Alice comfort is dat niet.
Klopt, kost wel 29,95 maar daar heb je dan gratis telefonie bij.:)

Nogmaals, mensen die geen tv willen of hebben zoals jij, dat is een zeer kleine minderheid
Ik geloof graag dat mensen die geen kabeltv willen of zelfs -kunnen- hebben (platteland vaak) in de minderheid zijn, maar dat is het punt niet. Dat is totaal maar dan ook totaal geen argument om daarom maar aan koppelverkoop te gaan doen, en dat is het punt.

Dat vind jij wel een punt, maar heb ik het over hogere snelheden of over een goede newsserver, dan is dat opeens niet belangrijk :confused:
Oh? Waar zou ik dan gezegd hebben dat dit niet belangrijk was? Ik heb hooguit geschreven dat het voor mij niet zo belangrijk was. En als jij mag aangeven dat jij snelheid wel een belangrijk punt vindt voor jou, mag ik ook schrijven dat het draaien van servers voor mij belangrijjk is.
Maar als je het graat wilt, dan wil ik best zeggen dat zowel jouw mening over de snelheid v.w.b. het downloaden alsook mijn mening over het draaien van servers, voor de discussie an sich niet belangrijk is, dat zijn persoonlijke keuzes/meningen.
Ieder het zijne, maar ook dat ieder het zijne had ik volgens mij al eerder geschreven (hint).;)

Nee hoor, ze betalen en voor de kpn en voor internet, dus 2 bedragen die je niet los van elkaar kan zien....
Natuurlijk wel. Ik telde immers bij mijn berekeningen ook nergens die 16,95 van de TV erbij!!!
Dus als ik deze bedragen niet los van elkaar mag zien, ga ik ook die 16,95 erbij tellen en ben je nog duurder uit bij de kabel dan bij adsl.
Terwijl de adsl providers niet eens een mogelijkheid hebben hun product zonder die kpn telefoonkabel te leveren en de kabel providers WEL hun eigen kabel hebben dus het wel technisch gewoon kunnen, maar het niet doen omdat ze de klant liever geld aftroggelen.
En dat bewijst zich ook wel uit jouw verhaal dat je nog niet eens analoge kabel hebt maar wel digitaal. Dat zegt al genoeg over de handelwijze van dat bedrijf. Of krijgen de mensen bij jullie dan wel bij het basis pakket een gratis decoder?
En ook dat is dan een bijzonder uitzonderingsgeval als het zo is, want dat is normaliter nergens zo.

En jij denkt dat die problemen alleen bij Ziggo voorkomen :rolleyes:
Weer zo'n conclusie die alleen in jouw gedachte voor komt. Zie je mij dat ergens schrijven? Nee. Maar daar is het wel het ergst momenteel. Moet je nu echt op alle slakken zout gaan leggen?

, is dit bij kabel NIET het geval.....
Logisch, omdat alles inmiddels tot aan de straatpunten glasvezel is. En daarvoor omdat alles voorheen voorzien was va koppelpunten en versterkers.
Of wil je me nu gaan vertellen dat koperkabel geen demping heeft?
De telefoonlijnmethode is daarom ook totaal niet geschikt voor kabel, daarom ook overal die verdeelstations en dat is ook de reden dat er geen verlies is.
Split maar eens een TV kabel in je huis zonder versterking, dat doe je maar een paar keer en dan hou je niets meer van je TV signaal over.
Maar oke, dit heeft in deze discussie niets te zoeken.

Of ik nu naast de wijkkast woon of daar 5KM vandaan, ik krijg altijd de juiste snelheid binnen. Is dat niet het geval, dan zal dit gezien worden als een storing en dat is dan (anders dan bij ADSL) op te lossen.
Ook off-topic, maarreh... noem me eens 1 plaats waar iemand 5 km van de wijkkast woont en de snelheid heeft die hij moet hebben ZONDER dat hij een kastje naast zijn huis heeft staan? Ik denk dat je dan al snel bedrogen uit komt. Want dan heb je 5 kilometer koperkabel, met bijbehorende negatieve invloeden waaronder ook demping.
Daarnaast zijn ook, in tegenstelling tot wat jij schrijft, snelheidsproblemen in veel gevallen bij adsl ook gewoon op te lossen.

Edit: Even een plaatje gevonden, waarop je ziet dat versterking noodzakelijk is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Fiber_Coax
Line amplifiers.... jouw verhaal van 5 km gaat niet op. Jammer dat het ster plaatje van Nederland niet werkt op die pagina.
En in dit geval spreken we al over een HFC oplossing, dus niet alleen coax maar de Fiber/coax combinatie zoals Ziggo gebruikt.

qpc
8 June 2009, 13:59
Als ik jou was zou ik dan nog maar eens de tabel bekijken. ADSL is de rode balk, die komt niet verder dan 2mbit op een afstand van 4 km. Je met adsl2+ met extended reach hebben dat je in het gele vlak terecht komt, dus om die 6mbit te kunnen halen. Sneller als in de grafiek is uitgesloten zeg jij.
Daar stel ik overigens ook nog mijn vragen bij.Ze hebben het daar 2x over adsl. Adsl 1,5 mbit en adsl tot 8 mbit.
De eerste variant ken ik niet, hier in Nederland hebben we namelijk ADSL die tot 8mbit is, dan heb je ADSL2 en die is tot 12 mbit en als derde heb je ADSL2+ en die is tot 24 mbit.
De variant tot 12 mbit zie ik in het grafiekje nog niet eens voor komen. Vreemd...

Zucht.... ook hiermee geef jij weer aan dat jouw kennis op het gebied van ADSL niet bijster hoog is. Juist om die reden (ik verwachtte het al) heb ik naast deze grafiek waar je het nu over hebt, ook nog meerdere links geplaats waar het ook nog wordt uitgelegd.... Ik zal ze hieronder even herhalen;

Voor het geval je die grafiek niet geloofd, hier nog een paar voorbeelden;

http://wideconnect.nl/index.php?_m=k...kbarticleid=11

http://adsl.xandrios.net/

http://tweakers.net/nieuws/37644/sne...nederland.html

http://www.adslgg.nl/modules.php?nam...3413&view=next

Op alle bovenstaande sites wordt door technici en experts uitgelegd wat de (on)mogelijkheden van ADSL zijn, en dan nog zet jij daar je twijfels bij? Hoeveel bewijs moet jij dan nog hebben om iets aan te nemen :confused:

ALLE adsl providers en de minimale overboeking is 1:25 bij de meesten zelfs nog meer volgens mij. Overigens maakt kabel ook gebruik van overboeking.

Klopt, bj kabel is er ook overboeking, maar omdat het hier om een heel andere techniek gaat, is overboeking bij kabel volledig te verwaarlozen.

Ik vraag me eerder af waarom jij twijfelt dat dit de oorzaak is. Je geeft immers zelf aan dat de overspraak veroorzaakt wordt door een teveel aan aansluitingen op de DSLAM's. Dat is mijns inziens precies hetzelfde.

Ook hier probeer jij weer een vergelijking te trekken door 2 totaal verschillende technieken met elkaar te vergelijken, dat gaat niet op.... De enige vergelijking die je kan trekken is dat zowel op kabel alsook op ADSL internet mogelijk is. Daar houdt het op....

Dezelfde bandbreedte wordt gebruikt door meerdere gebruikers. Dus teveel mensen op een aansluiting=overspraak, ik zie het verschil niet. Feitelijk begin je je nu dus zelfs vragen te stellen als ik het met je eens ben, maar alleen een andere benaming gebruik die beter past?

Nogmaals, overspraak is iets anders dan overboeking. Overspraak heeft met interferentie te maken van aangesloten aderparen die op elkaar storing veroorzaken en overboeking heeft te maken met hoeveel mensen een bepaalde bandbreedte gedeelt wordt.

Neen je hebt weer niet goed gelezen. De situatie hoe die bij mij is heb ik al eerder uitgelegd.
Maar ik had er bewust voor KUNNEN kiezen geen kabel aansluiting te nemen, er zijn genoeg mensen met satelliet die dit doen.
Leg jij me eens uit waarom het dan geen koppelverkoop mag heten als je dan perse een kabelTV aansluiting moet nemen van 16,95 per maand?
Technisch is dat namelijk helemaal niet nodig aangezien ze het TV signaal los kunnen koppelen van het internet signaal. Het is gewoon makkelijk geld verdienen en daarom is het koppelverkoop.

Goed, dus ik begrijp dat jij dus wel de mogelijkheid hebt om in hus tv via de kabel te ontvangen. Indien je daar voor kiest, dan zal je dus wel 'kabelhuur' moeten betalen, net zoals je dat ook dat doet als je een telefoonlijn hebt.... Of je nu de tv wel wilt zien of niet, of je nu wel gaat bellen of niet, de mogelijkheid heb je en daar betaal je dus voor.

Dat kun je overigens niet vergelijken met de telefoonlijn zoals je eerder deed. Omdat de kabelmaatschappijen de kabel wel zelf in handen hebben, de adsl providers echter niet de telefoonlijnen, die kunnen ze dus ook niet bij een abonnement gratis verstrekken zonder er zelf ook voor te moeten betalen aan KPN. Dat ligt bij de kabel dus heel anders.
Helaas is koppelverkoop in Nederland niet per definitie verboden.

De kabel ligt er toch ook al? Die moet toch ook ingegraven en onderhouden worden?
Bij ons in de gemeente is de kabel van de gemeente. Bij nieuwbouw woningen kunnen mensen er voor kiezen om gebruik van die kabel te 'kunnen' maken, maar dan moet ze daar maandelijks een x-bedrag voor betalen en ook nog eens eenmalige aansluitkosten.
Kies je daarvoor, prima, dan kan je analoge tv op die lijn krijgen (door de gemeente), internet en nu dus ook digitale tv van Ziggo.
Al zou ik de analoge tv niet meer willen ontvangen, dan nog moet ik voor de mogelijkheid van de kabel betalen, want daar wordt het transport over geregeld. Lijkt mij niet meer dan logisch.

Dat heeft niets met afspraken binnen de gemeente te maken. Dat het bij jullie anders is, is dat er voorheen geen Ziggo was, maar Quicknet en Multikabel etc. allemaal met een eigen beleid.

Misschien bij jullie niet, maar bij ons wel. De situatie bij ons is nog steeds zoals ik schetste, de gemeente is de eigenaar/beheerder van het kabelnet en heeft ooit Quicknet (Multikabel) toestemming gegeven om hier internet over die kabel aan te bieden. In mei heeft de gemeente Ziggo toestemming gegeven om ook digitale tv over die kabel aan te bieden.

Bij Essent/Athome was deze koppeling normaal. Ik vindt het dan ook niet vreemd dat toen alles opgegaan is in Ziggo, dit beleid landelijk is overgenomen.

In 95% van alle gemeentes is dit een normale zaak. Er zijn nog maar weinig gemeentes waar de kabel niet door een (grote) profider beheerd worden.

Fijn bedrijf toch he? Ze naaien je waar je bij staat, want als ze digitale TV kunnen leveren, kunnen ze ook analoog leveren maar dat doen ze dan niet.

Nee, dat is niet zo.....
Ze kunnen inderdaad wel analoog leveren, maar daarvoor moet onze eigen CAI omgebouwd worden. De gemeente wil dat niet doen en wel om de volgende reden:
Indien een inwoner er voor kiest om aangesloten te worden op de CAI, dan moet er een bepaald (hoog) bedrag voor de aansluit betaald worden. Zou Ziggo nu het analoge signaal op die kabel aan gaan sluiten, aan wie moet de klant dan betalen? Want dan zijn er namelijk 2 partijen. De mensen hebben aan de gemeente betaald voor de analoge aansluiting en moeten dan nog eens extra betalen aan (bv) Ziggo om ook daadwerkelijk een analoog signaal binnen te krijgen. Dat kan dus niet.
Vandaar dat de gemeente op dit moment (nog' zelf het beheer van het kabelnet wil houden en ze hebben Ziggo toestemming gegeven om (op bepaalde voorwaarden) hun digitale tv op deze kabel aan te bieden. De beperkingen liggen dus niet bij Ziggo, maar bij dhet beleid van de gemeente, net zoals dit ook het geval is in het zogenaamde Cogas gebied.

En op basis waarvan staaf jij die gedachte dat ik tot een minderheid zou behoren? Ik durf daar zwaar aan te twijfelen, ik wil wel eens cijfers zien.

Ach, wees eens reeel en kijk eens om je heen.... hoeveel mensen ken jij die geen tv via de kabel heeft..... In 1998 was al 93% van de Nederlanders op de kabel (tv) aangesloten en momenteel is dat (meer dan) 99%. Dit is ook de reden waarom er jaren terug besloten is om geen Nederlandse zenders meer door de ether door te geven. Zie ook hieronder.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/netwerken/1382640/1276932/grafiek-percentage-huishoudens-met-kabeltv.html

www.minocw.nl/documenten/18255.pdf

Dus daar hoef je ook niet meer zwaar aan te twijfelen.....

Daarnaast trek je dus verkeerde conclusies omdat je niet aandachtig gelezen hebt, ik heb namelijk wel een kabelaansluiting.

Daar betaal je dan toch ook voor neem ik aan, dus waarom is het dan opeens koppelverkoop als je over diezelfde kabel ook internet neemt, dat begrijp ik niet helemaal.

Voor dat bedrag krijg ik telefonie terug. Een telefoonnummer van KPN met een stabiele verbinding want je hoeft geen lege lijn te nemen. Voot exact hetzelfde bedrag heb je een belbudget telefoonlijn van KPN. Waarbij ik kan aangeven dat je bij de nodige voip providers ook 9,95 voor een telefoonnummer betaald per maand.
Digitale TV krijg je er voor die 7 euro meer echter -niet- bij, want om dat te kunnen ontvangen heb je een digitale decoder nodig en die krijg je niet gratis of je moet al voor een alles in 1 pakket gaan. En het was net de bedoeling alleen internet te kunnen nemen.
Je kunt het keren of draaien hoe je het wilt, je krijgt er iets bij wat je niet wilt. En dat is die 7 euro per maand niet waard als je daar geen interesse in hebt.

En voor het bedrag dat je betaald aan de kabel krijg je analoge tv zenders, digitale tv is een optie waarvoor je zelf kan kiezen of je het wilt of niet. dus kost het je niks extra als je ook internet op diezelfde kabel wilt ontvangen.

@Alice:
Ik zie dat ze sinds kort de teksten gewijzigd hebben. Tot 2 maanden geleden stond daar nog dat eenmalige aanschaf van zo'n lijn een goedkoper bedrag was. Wel zit je bij het verkeerde abonnement te kijken

Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze gemakkelijk tijdens het bestellen aanvragen, voor een eenmalig bedrag van € 99,90. U krijgt automatisch advies over een eventuele telefoonlijn zodra u de postcode check doet.
NIks te 9,95 per maand, dat is alleen bij Alice Easy. Bij Alice comfort is dat niet.
Klopt, kost wel 29,95 maar daar heb je dan gratis telefonie bij.:)

Dus koppelverkoop zoals jij dat zelf uitlegd.....

qpc
8 June 2009, 14:00
Ik geloof graag dat mensen die geen kabeltv willen of zelfs -kunnen- hebben (platteland vaak) in de minderheid zijn, maar dat is het punt niet. Dat is totaal maar dan ook totaal geen argument om daarom maar aan koppelverkoop te gaan doen, en dat is het punt.

Om kabel te realiseren moeten er kosten gemaakt worden. Om kabels aan te leggen moeten er kosten gemaakt worden. Om kabels en aansluitngen te onderhouden moeten er kosten gemaakt worden. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat men daar ook voor betaald, bijvoorbeeld door een vast bedrag per maand te betalen, net zoals dat ook bij een telefoon/lijn moet gebeuren.

Oh? Waar zou ik dan gezegd hebben dat dit niet belangrijk was? Ik heb hooguit geschreven dat het voor mij niet zo belangrijk was. En als jij mag aangeven dat jij snelheid wel een belangrijk punt vindt voor jou, mag ik ook schrijven dat het draaien van servers voor mij belangrijjk is.

Je hebt aangegeven dat ik er allerlei dingen bij betrok die jij niet ter zake dienende vond.
Nu doe je het zelf en is het opeens wel een argument want mee telt.

Maar als je het graat wilt, dan wil ik best zeggen dat zowel jouw mening over de snelheid v.w.b. het downloaden alsook mijn mening over het draaien van servers, voor de discussie an sich niet belangrijk is, dat zijn persoonlijke keuzes/meningen.
Ieder het zijne, maar ook dat ieder het zijne had ik volgens mij al eerder geschreven (hint).;)

Maakt ook niet uit, voor en nadelen moeten gewoon genoemd kunnen worden, wat voor de ene wel belangrijk is, hoeft dit niet voor de ander te zijn.

Natuurlijk wel. Ik telde immers bij mijn berekeningen ook nergens die 16,95 van de TV erbij!!!
Dus als ik deze bedragen niet los van elkaar mag zien, ga ik ook die 16,95 erbij tellen en ben je nog duurder uit bij de kabel dan bij adsl.

Die 16,95 gaat alleen op voor mensen die alleen tv nemen. Willen ze ook internet dan is het niet meer dan logisch dat ze een alles/in/een pakket nemen, want dan zijn ze gewoon goedkoper uit. Ik kan me geen reden voorstellen waarom mensen die 2 los van elkaar willen betalen, waardoor het duurder wordt.

Terwijl de adsl providers niet eens een mogelijkheid hebben hun product zonder die kpn telefoonkabel te leveren en de kabel providers WEL hun eigen kabel hebben dus het wel technisch gewoon kunnen, maar het niet doen omdat ze de klant liever geld aftroggelen.

Nogmaals, dit geldt voor 1% van de bevolking waar de kabel niet ligt.... Bij 99% van de huishoudens is de kabel al aanwezig en hoeven ze dus niks extra΄s te betalen als ze over die kabel ook nog eens internet willen hebben.

En dat bewijst zich ook wel uit jouw verhaal dat je nog niet eens analoge kabel hebt maar wel digitaal. Dat zegt al genoeg over de handelwijze van dat bedrijf. Of krijgen de mensen bij jullie dan wel bij het basis pakket een gratis decoder?
En ook dat is dan een bijzonder uitzonderingsgeval als het zo is, want dat is normaliter nergens zo.

Zoals ik al eerder heb uitgelegd, dit is een beleid van de gemeente en niet van Ziggo.
Bij ons (en ook inhet Cogas gebied) werkt het ongeveer zo.

Wij betalen maandelijks aan de gemeente zo΄n 9 euro voor de kabel (analoge tv). Dit wil de gemeente zo houden omdat zij de beheerder van de kabel zijn en dit bedrag kostendekkend is voor de gemeente.
De gemeente heeft Ziggo toestemming gegeven om over hun kabelnet digitale tv aan te bieden voor de inwoners, waar de inwoners NIETS extra΄s voor hoeven te betalen, de gemeente betaald een klein bedrag (van die 9 euro) aan Ziggo per inwoner.
Willen de inwoners (extra) digitale zenders ontvangen, dan zullen zij zelf voor een decoder (van minder dan 100 euro) moeten zorgen.
In dat geval betalen we dus nog steeds die 9 euro aan de gemeente, maar krijgen daarvoor analoge tv via de gemeente en digitale tv van Ziggo.
Wil je de extra digitale pakketten hebben, dan zal je die uiteraard wel aan Ziggo moeten betalen.
Zoals je hier kunt lezen is de overeenkomst tussen de gemeente en Ziggo voor ons alleen maar een winsituatie.

Nu gaat het nog verder, want mijn internetpakket Z3i gaat per 1 juli verdwijnen. Ik betaal daar 68,95 voor. Daarvoor in de plaatst komt dan automatisch het alles in 1 pakket, waar normaal gesproken telefonie, nog sneller internet en digitale tv in zit. Dit totaalpakket kost normaal 64,95.
Omdat wij in onze gemeente geen analoge tv van Ziggo hebben, zouden wij dus voor iets betalen dat we niet krijgen. Ik persoonlijk zou daar geen enkele moeite mee hebben, want ik zou sowieso 5 euro minder gaan betalen voor meer snelheid en ook nog eens telefonie.
Toch heeft Ziggo bepaald dat er in onze gevallen (ook in het Cogas gebied) een andere regeling komt. Wij krijgen geen analoge tv via het alles in 1 pakket, dus heeft Ziggo besloten om daarom per maand 14,95 korting te geven.
Dus in plaats van 69,95 te betalen voor 40Mbit betaal ik na 1 juli 50 euro voor 50Mbit en telefoon. Ziggo had dat niet hoeven doen, maar deden het toch. Zegt dus ook iets over het bedrijf.

Weer zo'n conclusie die alleen in jouw gedachte voor komt. Zie je mij dat ergens schrijven? Nee. Maar daar is het wel het ergst momenteel. Moet je nu echt op alle slakken zout gaan leggen?

Jij schreef dat je liever 1Mbit minder zou hebben dan geneuzel over administratie, dit naar aanleiding van mijn bericht dat de meeste klachten die er nog zijn alleen over de administratie gaan.
Door dan te schrijven dat je liever een tragere verbinding hebt in plaats van problemen over rekeningen en zo, doe jij dus voorkomen alsof dat alleen bij Ziggo voorkomt.

Logisch, omdat alles inmiddels tot aan de straatpunten glasvezel is. En daarvoor omdat alles voorheen voorzien was va koppelpunten en versterkers.
Of wil je me nu gaan vertellen dat koperkabel geen demping heeft?
De telefoonlijnmethode is daarom ook totaal niet geschikt voor kabel, daarom ook overal die verdeelstations en dat is ook de reden dat er geen verlies is.
Split maar eens een TV kabel in je huis zonder versterking, dat doe je maar een paar keer en dan hou je niets meer van je TV signaal over.
Maar oke, dit heeft in deze discussie niets te zoeken.

Jij haalde aan dat de afstand van de kabel ook een probleem kan zijn, ik geef alleen maar aan dat je bij kabel geen problemen hebt qua afstand die niet te overbruggen zijn.
Anders dan bij ADSL is het kabelsignaal te versterken, waardoor de thuisaansluitingen geen problemen hoeven te hebben qua afstand.
Daar ADSL niet versterkt kan worden, zal daar de afstand altijd een rol spelen.

Ook off-topic, maarreh... noem me eens 1 plaats waar iemand 5 km van de wijkkast woont en de snelheid heeft die hij moet hebben ZONDER dat hij een kastje naast zijn huis heeft staan? Ik denk dat je dan al snel bedrogen uit komt. Want dan heb je 5 kilometer koperkabel, met bijbehorende negatieve invloeden waaronder ook demping.

Wat maakt dat uit, al moeten ze 100 kasten plaatsen, daar heb ik als gebruiker totaal geen last van. Ik krijg gewoon de snelheid waarvoor ik betaal, ongeacht de afstand. Dat ze daarvoor elke 5 meter een kast moeten plaatsen, dat zal mij een worst zijn.
Bij ADSL is het verhaal gewoon anders, daar kan het gewoon niet, want dat signaal is gewoonweg niet te versterken en is afstand dus altijd een probleem.....

Daarnaast zijn ook, in tegenstelling tot wat jij schrijft, snelheidsproblemen in veel gevallen bij adsl ook gewoon op te lossen.

Ten eerste is een snelheidsprobleem vanwege de afstand NIMMER op te lossen.
2 mensen die alle 2 hetzelfde betalen, maar ongeveer 1km uit elkaar wonen, krijgen NIMMER dezelfde snelheid. De een betaald dus meer voor minder.....
Ten tweede, buiten de afstand om ligt de snelheid ook nog eens aan de kwaliteit van het koper in de grond, wat ook niet op te lossen is, want de KPN vervangt geen kabels meer. Ten derde als er meer mensen aangesloten worden in de centrale, neemt de overspraak toe, waardoor de centrale het signaal naar de gebruikers toe zal gaan dempen om de attenuatie zo laag mogelijk te houden, ook dit is niet op te lossen....

Edit: Even een plaatje gevonden, waarop je ziet dat versterking noodzakelijk is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Fiber_Coax
Line amplifiers.... jouw verhaal van 5 km gaat niet op. Jammer dat het ster plaatje van Nederland niet werkt op die pagina.
En in dit geval spreken we al over een HFC oplossing, dus niet alleen coax maar de Fiber/coax combinatie zoals Ziggo gebruikt.

Ik weet dat versterking nodig is, maar dat is niet van belang. Ik hoef daar niet zelf voor te zorgen, dat doet de provider of de gemeente.
Hoever ik ook vanaf de kabel apparatuur af woon, het maakt totaal niet uit, al is dit 10km, het signaal komt bij mij gewoon goed binnen omdat ze het signaal kunnen versterken. Hier merk ik als consument dus helemaal niks van.
Bij ADSL kan dat dus niet en zal ik als consument altijd afhankelijk zijn van de afstand.

Mijn verhaal van die 5KM gaat dus weldegelijk op, je snapt alleen niet wat ik probeer uit te leggen.
Afstand wijkcentrale naar gebruiker ADSL is dus voor de consument heel belangrijk.
Afstand kabelcentrale naar gebruiker kabel is dus voor de consument niet belangrijk.

reintje
9 June 2009, 01:26
14296

:o kennelijk mag dit topic zich nog in belangstelling verheugen....

BlackTiger
9 June 2009, 02:00
Het zal van korte duur zijn dan, want op een reply van wederom 2 enorme postings die verder en verder off-topic gaan waarbij steeds opnieuw niet goed gelezen wordt, hou ik het voor gezien.:)

Een ander mag de "strijd" aan gaan, qpc zal toch nooit zijn ongelijk toegeven en heeft gewoon een gebrek aan inzicht in hetgeen ik schrijf of wil het niet begrijpen. Dan houdt het dus nu voor me op. Geen zin in een tweede apple discussie hier.
Als ik ergens aantoon dat er iets niet klopt, haalt hij er weer 10 andere voorbeelden bij, ik hou het voor gezien want zo blijf je bezig. Heb wel iets beters te doen.

Doe je best maar met je Ziggo qpc, ik spreek je wel weer eens als je geen medewerker meer bent en de plaat voor je hoofd dan ook weg is.:D

qpc
9 June 2009, 03:32
Het zal van korte duur zijn dan, want op een reply van wederom 2 enorme postings die verder en verder off-topic gaan waarbij steeds opnieuw niet goed gelezen wordt, hou ik het voor gezien.:)

Een ander mag de "strijd" aan gaan, qpc zal toch nooit zijn ongelijk toegeven en heeft gewoon een gebrek aan inzicht in hetgeen ik schrijf of wil het niet begrijpen. Dan houdt het dus nu voor me op. Geen zin in een tweede apple discussie hier.
Als ik ergens aantoon dat er iets niet klopt, haalt hij er weer 10 andere voorbeelden bij, ik hou het voor gezien want zo blijf je bezig. Heb wel iets beters te doen.

Doe je best maar met je Ziggo qpc, ik spreek je wel weer eens als je geen medewerker meer bent en de plaat voor je hoofd dan ook weg is.:D

Zielig hoor, punten aanhalen die ik weerleg en dan zo reageren.... Waarschijnlijk heb je de links in mijn laatste post die jouw stellingen van tafel vegen niet eens gelezen, want stel je voor dat je ziet dat je ongelijk hebt....
Je komt alleen maar met sugestieve opmerkingen die technisch totaal niet onderbouwt zijn en als deze dan weerlegd worden, dan ga je op deze kinderachtige manier reageren in plaats van je ongelijk bekennen. Zwak.....

Dat ik zo uigebreid probeer uit te leggen waarom jouw verhalen niet kloppen, doe ik juist zodat ik zoveel mogelijk info kan geven, met de hoop dat je ogen open gaan.
Komt er opeens voldoende info om jouw redeneringen te weerleggen, dan is het opeens weer te veel info en wil je daarom niet meer reageren.

Gebrek aan 'aanzicht' is hier in het geheel niet nodig, alleen 'kennis van zaken' en dat heb je duidelijk laten blijken niet te hebben op dit gebied, je verzint dingen die technisch niet mogelijk zijn en blijft zaken ontkennen die ik aan de hand van technische webpagaina's kan aantonen

Jij toont in het geheel niet aan dat iets niet klopt, jij schermt alleen maar met 'νk geloof het niet' en 'ik kan me het niet voorstellen'.... Kom ik dan met meerdere pagina's waarin in het technisch bewezen wordt, dan reageer je op deze manier.... Zoals ik al zei, zielig hoor.... :rolleyes:

En als laatste, weer een hersenspinsel van je dat ik een 'medewerker' zou zijn van Ziggo, waar haal je het vandaan :confused::confused:
Over platen voor het hoofd hebben gesproken :rolleyes:

Echt, wat een fantasie.... ik begrijp nu waarom je ook de eerdere punten niet begrijpt en verkeerd uitlegd, je verzint gewoon dingen en gaat dan zelf geloven dat het waar is....

Het is geen schande als je niet zoveel van deze techniek weet, maar ga dan geen dingen verzinnen die door iedereen weerlegd kunnen worden met vele voorbeelden, Dan kom je niet bijster slim over.....
Ik heb je van al mijn punten meerdere links gezonden, maar of je geeft aan het niet te willen lezen, of het is (nog steeds) niet voldoende bewijs voor jou, of je snapt het niet.
Tegen zulke kortzichtigheid kan ik niet op.......

Een tip: www.google.nl
tik daar eens termen in als overspraak, adsl, attenuatie, overboeking etc, er zal een wereld voor je open gaan.......
Uiteraard weet ik je antwoord al, het staat er wel, maar je gelooft het niet......

Abraham54
9 June 2009, 16:36
www.speed.io

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-06-09 16:33:59)
Download: 10193 Kbit/s
Upload : 1402 kbit/s
Connects : 2718 conn/min
Ping: 11 ms

Ziggo Alles-in-1 Plus / centrum grotere stad in het oosten van het land.

qpc
9 June 2009, 17:19
www.speed.io

Netjes, precies zoals het hoort....
Nog een paar weken en de snelheid van jouw pakket wordt verdubbelt, zowel up als down.

BlackTiger
9 June 2009, 17:20
Zielig hoor, punten aanhalen die ik weerleg en dan zo reageren
Het zielige is dat ik dat ook doe en jij dan steeds weer nieuwe dingen gaat aanhalen die er niet bij horen.
Zelf vergelijkingen wilt maken maar elke vergelijking die ik maak en jouw ongelijk bewijst te niet doet als appels met peren vergelijken of niet ter zaken doende.
Logisch dat ik dan zo reageer.

Daarnaast doe je allerlei onzinnige aannames over wat mijn mening is of wat ik zou denken, terwijl je helemaal geen flauw benul hebt omtrent wat ik denk.

Een laatste voorbeeld:
Op alle bovenstaande sites wordt door technici en experts uitgelegd wat de (on)mogelijkheden van ADSL zijn, en dan nog zet jij daar je twijfels bij?
Waar haal je die onzin vandaan? Echt. Het enige waar ik mijn twijfels bij trok, en terecht, is het feit dat ADSL2 (dus zonder plusje) niet in de grafiek voor kwam en dat is vreemd.
En als je dan onderzoekt wilt doen, ga dan eens zoeken op het verschil tussen adsl, adsl2 en adsl2+ dan zie je zelf ook dat adsl2 tot 12 mbit kan.
En dan durf jij] over mij weer opmerkingen te maken over het zogenaamde weinig kennis hebben van adsl? Jij ziet ze echt vliegen.

Daarnaast had ik al aangegeven dat indien je weer respectloos ging worden of denigrerende opmerkingen danwel idiote aannames over mijn kennis ging doen, dat ik ermee ging stoppen. En dat is de reden.

Zielig is het als je je ongelijk niet kunt toegeven, als je (zoals jij) niet inziet dat we het op veel punten gewoon eens zijn, maar ik niet aan de gang blijf met dat te zeggen want dat heb ik al herhaaldelijk gedaan, maar dat jij weigert je ongelijk toe te geven ondanks dat het aangetoond wordt.
Met name met de snelheid, ja dan is het opeens niet meer structureel maar een gemiddelde.
Met de pakketten. Ja maar dan moeten we opeens niet meer internet nemen, dan moeten we alleen nog maar naar alles in 1 pakketten gaan kijken.

Get a life.
Ik doe aan die onzin niet meer mee, dus nogmaals, ik stop ermee, wat jij daar van vindt zal mij verder worst zijn. Leer eerst zelf eens to the point te blijven en ook eens iets toe geven in een discussie.

@Abraham54: Slechts 10mbit? Met een 15 mbit abonnement?
Apart... Volgens qpc is zoiets niet mogelijk. P.s. ik heb 16 mbit... voor de helft van het geld.:)

qpc
9 June 2009, 18:30
Het zielige is dat ik dat ook doe en jij dan steeds weer nieuwe dingen gaat aanhalen die er niet bij horen.
Zelf vergelijkingen wilt maken maar elke vergelijking die ik maak en jouw ongelijk bewijst te niet doet als appels met peren vergelijken of niet ter zaken doende.
Logisch dat ik dan zo reageer.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, een vergelijking maken tussen internet zoals jij dat noemt en internet zoals ik dat noem, is niet geheel mogelijk.
Hetgeen ik in mijn laatste post bedoelde (en ook aangaf met quotes van jouw berichten), is dat je verkeerd zit/denkt over ADSL en dan met name over die 6Mbit ide volgens jou haalbaar is op 4KM afstand..... De techniek laat dat niet toe en daar heb ik met meerdere links naar verwezen..

Daarnaast doe je allerlei onzinnige aannames over wat mijn mening is of wat ik zou denken, terwijl je helemaal geen flauw benul hebt omtrent wat ik denk.

Ik doe geen aannames, jij doet aannames en dat blijkt uit het feit dat jij elke keer zegt 'ik denk, ik geloof' etc, terwijl ik toch met aantoonbare links kom om te laten zien dat jij het verkeerd 'denkt' of 'gelooft'.
Alleen al het feit dat jij aanneemt dat Ziggo wel het analoge signaal kan leveren maar niet wil doen in onze en andere gemeenten, terwijl ik je toch duidelijk aangeef hoe de situatie in elkaar zit. Ik woon per slot van rekening in zo'n gemeente, dus wat jij dan denkt strookt niet met de werkelijkheid.... En toch breng je het zo......

Een laatste voorbeeld:

Waar haal je die onzin vandaan? Echt. Het enige waar ik mijn twijfels bij trok, en terecht, is het feit dat ADSL2 (dus zonder plusje) niet in de grafiek voor kwam en dat is vreemd.
En als je dan onderzoekt wilt doen, ga dan eens zoeken op het verschil tussen adsl, adsl2 en adsl2+ dan zie je zelf ook dat adsl2 tot 12 mbit kan.

Ik heb zelf al aangegeven dat ADSL 8Mbit is, ADSL2 12Mbit en ADSL 20Mbit (in Nederland).
De link die ik plaatste was alleen om te laten zien dat ADSL (2 of +) geen 6Mbit kan halen ivm met de technische beperking van de afstand.
Daar ik ondertussen weet dat jij toch weer zo'n link in twijfel trekt, heb ik meerdere links geplaatst waarin dat duidelijk aangegeven wordt, ook vwb ADSL2+ en dan gaan die grafieken zelfs nog uit van het meest optimale scenario, dus geen problemen met overboeking, overspraak, slechte bekabeling etc.
Daarom heb ik ook meerdere links geplaatst

En dan durf jij] over mij weer opmerkingen te maken over het zogenaamde weinig kennis hebben van adsl? Jij ziet ze echt vliegen.

Zoals je hierboven kan lezen zit je gewoon verkeerd.....
Je haalt termen zoals overboeking en overspraak door elkaar etc. Je probeert kabelsignaal te vergelijken met ADSL dignaal etc.... Dat zegt gewoon genoeg.

Daarnaast had ik al aangegeven dat indien je weer respectloos ging worden of denigrerende opmerkingen danwel idiote aannames over mijn kennis ging doen, dat ik ermee ging stoppen. En dat is de reden.

In mijn laatste (dubbele) post heb ik gewoon jouw opmerkingen gepakt en daar een reactie op gegeven aan de hand van controleerbare gegevens. Voorbeeldje is het feit dat jij betwijfeld dat je al dan niet een uizondering bent die geen tv via de kabel kan of wil hebben.
Ik kan jouw twijfels wegnemen door het plaatsen van een paar links, wat ik dan ook doe.

Dit heb ik met elk punt in die laatste post gedaan, volledig onderbouwt, zelfs met nog een hele uitleg hoe het in onze gemeente in elkaar zit, daar jij dat ook al weer verkeerd zag had.

Waar jij dan iets las dat 'respectloos' was, ik weet het niet, maar ik denk dat jij onder 'respectloos' ook verstaat dat jouw 'aannames' weerlegd worden aan de hand van controleerbare feiten.

Zielig is het als je je ongelijk niet kunt toegeven, als je (zoals jij) niet inziet dat we het op veel punten gewoon eens zijn, maar ik niet aan de gang blijf met dat te zeggen want dat heb ik al herhaaldelijk gedaan, maar dat jij weigert je ongelijk toe te geven ondanks dat het aangetoond wordt.
Met name met de snelheid, ja dan is het opeens niet meer structureel maar een gemiddelde.

Jij kan op een of andere manier niet begrijpen dat het helemaal niet van belang is of je nu een paar KB per dag of een paar MBit, per kwartaal achteruit gaat, het gaat om het hele plaatje..... Alsof het minder erg is dat je niet elke maand een paar honderd KB achteruit gaat, maar elke zoveel maanden een paar Mbit :rolleyes:
Een duidelijke uitleg heb ik daar ook al over gedaan, maar het feit dat je dit nu weer aanhaalt, zegt dus dat je het of niet gelezen hebt, of niet begrijpt.....

Met de pakketten. Ja maar dan moeten we opeens niet meer internet nemen, dan moeten we alleen nog maar naar alles in 1 pakketten gaan kijken.

ook daar heb ik al aangegeven dat het een zeer geringe minderheid van de Nederlandse bevolking is waar dit niet mogelijk is. Zoals jij het uitlegd is het alleen 'beter' voor mensen die gewoon graag appart (en dus meer) geld willen betalen voor telefoon, televisie en internet. Wie zou dat bewust willen doen??????
De mensen die geen keuze hebben, omdat er bijvoorbeeld geen kabeltv in hun gemeente is, dat is een percentage wat je op 1 hand kan tellen. Lekker representatief dus :rolleyes:

Get a life.
Ik doe aan die onzin niet meer mee, dus nogmaals, ik stop ermee, wat jij daar van vindt zal mij verder worst zijn. Leer eerst zelf eens to the point te blijven en ook eens iets toe geven in een discussie.

Uit de lucht gegrepen opmerkingen die met alle gemak weerlegd kunnen worden zal ik niet toe gaan geven.

Apart... Volgens qpc is zoiets niet mogelijk. P.s. ik heb 16 mbit... voor de helft van het geld.:)

Hahaha, wederom laat je zien het weer niet te begrijpen en weer niet goed te lezen......

Dit zijn de specificaties van zijn abonnement;

http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/plus

Waar jij dan weer roze olifantjes ziet en 15Mbit denkt te krijgen :confused:

Over een paar weken is dit abonnement trouwens 20/3Mbit
Inclusief analoge tv, digitale tv en telefonie.....
O, o, o, wat is jouw abonnement dan toch beter zeg........

BlackTiger
9 June 2009, 18:41
Hahaha, wederom laat je zien het weer niet te begrijpen en weer niet goed te lezen......
Hahaha, wederom laat je nu zelf weer niet dat je dus totaal niet lezen kunt en niet begrijpt wat een vraagteken betekent enzo, want ik VROEG me heel duidelijk af welk abonnement hij had. Daar zijn vraagtekens voor remember?
Je kunt immers niet ruiken welk abo iemand heeft en Ziggo is ook niet zonder fouten:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/
Dus ik kan niet weten of ie dit heeft met een probleem of een alles in 1 pakket. Stond er niet bij. Dan is mijn vraag ook moeilijk te begrijpen he? Althans voor jou klaarblijkelijk wel.

En oh oh oh doe je best maar met je 20 mbit en ja mijn abo is dan toch zoveel beter inderdaad met slechts 4 mbit minder voor de helft van de prijs en ook INclusief telefonie met gratis lokaal bellen (kost bij Ziggo 10 euri extra per maand), en laat mij dan maar lekker "sukkelen" met een satelliet aanbod met een paar honderd zenders meer dan je op kabel kunt krijgen en wat ook nog eens goedkoper is dan kabel.

Droom jij maar lekker verder.;)

qpc
9 June 2009, 19:40
Hahaha, wederom laat je nu zelf weer niet dat je dus totaal niet lezen kunt en niet begrijpt wat een vraagteken betekent enzo, want ik VROEG me heel duidelijk af welk abonnement hij had. Daar zijn vraagtekens voor remember?
Je kunt immers niet ruiken welk abo iemand heeft en Ziggo is ook niet zonder fouten:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/
Dus ik kan niet weten of ie dit heeft met een probleem of een alles in 1 pakket. Stond er niet bij. Dan is mijn vraag ook moeilijk te begrijpen he? Althans voor jou klaarblijkelijk wel.

Het exacte bericht van Abraham54;

Klopt dus precies wat ik schreef, je had weer niet goed gelezen......

En de link die jij aanhaalt? Is dus ook weer niet goed gelezen, want dat gaan om een heel andere pakket.... En dan zeggen dat Ziggo daar fouten in zet, puur alleen omdat jij het verkeerd leest of begrijpt.... LOL

En oh oh oh doe je best maar met je 20 mbit en ja mijn abo is dan toch zoveel beter inderdaad met slechts 4 mbit minder voor de helft van de prijs en ook INclusief telefonie met gratis lokaal bellen (kost bij Ziggo 10 euri extra per maand), en laat mij dan maar lekker "sukkelen" met een satelliet aanbod met een paar honderd zenders meer dan je op kabel kunt krijgen en wat ook nog eens goedkoper is dan kabel.

Je blijft dus een zeer grote uitzondering in Nederland, want meer dan 95% heeft al kabel tv..... enne.... Telefonie? Ziggo heeft 3,2 miljoen aansluitingen, daar bel je gratis mee... in heel Nederland....

Droom jij maar lekker verder.;)

Ik ben niet degene die droomt hoor, ik lees wat iemand schrijft.... en durf daar ook op te reageren met feiten.

BlackTiger
10 June 2009, 04:33
Goh hoe is het mogelijk, ik heb ook eens 1x verkeerd gelezen na al die keren dat jij dat deed.
Daarnaast doe jij alweer onzinnige aannames omdat je niet lezen kunt.
Ik heb geschreven dat die 10 mbit ook een 15 mbit alles in 1 account kon zijn maar dan met fouten van Ziggo zodat de snelheid lager uitviel.
Tjongejongejong, dat is alweer het zoveelste wat ik dubbel moet uitleggen omdat jij het uitleg zoals jij het graag wilt interpreteren in plaats van hoe het er staat!
En dat is dus ook exact de reden dat ik die discussie niet verder voer. Ik kan wel bezig blijven alle uitspraken en woorden opnieuw uit te leggen die jij verdraait of verkeerd uitlegt.

Wie leest er ook alweer niet goed?
blijft dus een zeer grote uitzondering in Nederland, want meer dan 95% heeft al kabel tv..... enne.... Telefonie? Ziggo heeft 3,2 miljoen aansluitingen, daar bel je gratis mee... in heel Nederland....
Exact, het is nu dan ook pas de 4de keer dat ik je moet vertellen dat ik geen grote uitzondering ben maar dat ik OOK een kabelaansluiting heb.
Daarnaast een grote uitzondering? Natuurlijk, een half miljoen Canal Digitaal satelliet huishoudens, om die zonder abonnement nog maar niet erbij te tellen, is zeer uitzonderlijk te noemen ja.:)

Enne... 3,2 miljoen abo's van Ziggo hebben lang niet allemaal ook telefoon van Ziggo en daar zitten de meeste bedrijven niet eens bij, met familie kun je immers ook wel gratis Skypen of beter nog msnnen met spraak als het moet, geen Ziggo telefoon voor nodig en op msn daar zitten wereldwijd nog wel wat meer mensen op, nog niet te spreken over Skype enzo.
En dan nog is het een peuleschil op het aantal telefoonaansluitingen in Nederland.
Dus zoals gezegd, blijf lekker verder dromen.

qpc
10 June 2009, 11:11
Goh hoe is het mogelijk, ik heb ook eens 1x verkeerd gelezen na al die keren dat jij dat deed.
Daarnaast doe jij alweer onzinnige aannames omdat je niet lezen kunt.
Ik heb geschreven dat die 10 mbit ook een 15 mbit alles in 1 account kon zijn maar dan met fouten van Ziggo zodat de snelheid lager uitviel.

Dit is de mooiste 'draai' die je tot nog toe aan een verzinsel heb gegeven.....

Hetgeen jij letterlijk schreef was het volgende;

Apart... Volgens qpc is zoiets niet mogelijk. P.s. ik heb 16 mbit... voor de helft van het geld

Dit is dus een regelrechte aanname dat hij een 15Mbit abonnement heeft, omdat jij verkeerd zit te lezen.
Omdat jij het verkeerd leest, kan het ook een fout zijn op de Ziggo pagina.... :rolleyes:

Tjongejongejong, dat is alweer het zoveelste wat ik dubbel moet uitleggen omdat jij het uitleg zoals jij het graag wilt interpreteren in plaats van hoe het er staat!
En dat is dus ook exact de reden dat ik die discussie niet verder voer. Ik kan wel bezig blijven alle uitspraken en woorden opnieuw uit te leggen die jij verdraait of verkeerd uitlegt.

Wie leest er ook alweer niet goed?

Jij, maar aan de andere kant begin ik nu toch ernstig te twijfelen of het inderdaad alleen verkeerd lezen betreft, want wat je ook leest, telkens blijf jij er maar vraagtekens bij zetten, dat lijkt meer op niet willen geloven wat er staat, iedereen heeft het fout en alleen jij kijkt daar doorheen......

Exact, het is nu dan ook pas de 4de keer dat ik je moet vertellen dat ik geen grote uitzondering ben maar dat ik OOK een kabelaansluiting heb.

Je schreef eerder dat jij geen internet op de lijn kon krijgen omdat je dan eerst ook de tv van Ziggo af moest nemen, Later schreef je dat de kinderen wel digitale tv hadden (dus wel tv via Ziggo), dus al met al heel verwarrend.... Logisch toch dat het niet meer te begrijpen is?

Daarnaast een grote uitzondering? Natuurlijk, een half miljoen Canal Digitaal satelliet huishoudens, om die zonder abonnement nog maar niet erbij te tellen, is zeer uitzonderlijk te noemen ja.:)

Dat wil dus helemaal niet zeggen dat die mensen geen kabel aansluitng hebben.....
De meeste mensen hebben Canal Digital erbij, dus niet in plaats van...
Ook hiervoor heb ik 2 links geplaatst en ook nu weer geloof je dat ook al niet?????

Enne... 3,2 miljoen abo's van Ziggo hebben lang niet allemaal ook telefoon van Ziggo en daar zitten de meeste bedrijven niet eens bij, met familie kun je immers ook wel gratis Skypen of beter nog msnnen met spraak als het moet, geen Ziggo telefoon voor nodig en op msn daar zitten wereldwijd nog wel wat meer mensen op, nog niet te spreken over Skype enzo.
En dan nog is het een peuleschil op het aantal telefoonaansluitingen in Nederland.
Dus zoals gezegd, blijf lekker verder dromen.

Het is inderdaad moeilijk discusseren met iemand die niets, maar dan ook niets wil geloven dan alleen hetgeen hij zelf denkt te weten of verzint.....

BlackTiger
11 June 2009, 01:28
Het is inderdaad moeilijk discusseren met iemand die niets, maar dan ook niets wil geloven dan alleen hetgeen hij zelf denkt te weten of verzint.....
Hebben we tenminste toch 1 punt waar we het beiden hartgrondig over eens zijn, want die mening ben ik ook toegedaan, alleen niet over mij.:mrgreen:

qpc
11 June 2009, 02:26
Hebben we tenminste toch 1 punt waar we het beiden hartgrondig over eens zijn, want die mening ben ik ook toegedaan, alleen niet over mij.:mrgreen:

Is dat het enig dat je kan zeggen nadat ik wederom vier van jouw punten kan weerleggen?
Weg van de minste weerstand, komt vaker voor hoor.... :rolleyes:
Is een veelvoorkomend gebeuren bij mensen die weten dat ze ongelijk hebben. Als deze mensen daar dan op gewezen worden bagatelliseren ze het of beginnen ergens anders over. Zo krijgen ze het 'gevoel' dat hun terecht gewezen ongelijk niet opgemerkt is of wordt.

reintje
11 June 2009, 03:41
:p .... Ik wacht met spanning af, wie nu het laatste woord wil hebben...

(als je handig bent, geef je dat aan mij..... ;))

Toolman
11 June 2009, 10:54
Da's niet zo moelijk Reintje,.
QPC weet gewoon alles van alles en ook nog beter als iedereen.
Gaat schijnbaar niet zo goed met zijn zaak, gezien de tijd die hij investeert om zijn gelijk hier weer te bewijzen.
Jammer dat er nog geen pol is "Meest irritante forummer" dan wist ik wel een kandidaat......

qpc
11 June 2009, 11:27
Da's niet zo moelijk Reintje,.
QPC weet gewoon alles van alles en ook nog beter als iedereen.
Gaat schijnbaar niet zo goed met zijn zaak, gezien de tijd die hij investeert om zijn gelijk hier weer te bewijzen.
Jammer dat er nog geen pol is "Meest irritante forummer" dan wist ik wel een kandidaat......

Nou, weerleg jij anders de punten dan? Vertel jij me dan waar ik verkeerd zit?
Jij schijnt precies te weten welke informatie in dit topic klopt en welke niet, dus vertel het dan maar.... maar nee, totaal niet ter zake doenende, alleen maar zo'n goedkoop antwoord als hierboven....
Als dit jouw enige opmerking moet zijn in dit lange topic over providers, dan lijkt het mij dat je in dit topic verkeerd zit.

Animal
11 June 2009, 12:21
Nou, weerleg jij anders de punten dan? Vertel jij me dan waar ik verkeerd zit?
Jij schijnt precies te weten welke informatie in dit topic klopt en welke niet, dus vertel het dan maar.... maar nee, totaal niet ter zake doenende, alleen maar zo'n goedkoop antwoord als hierboven....
Als dit jouw enige opmerking moet zijn in dit lange topic over providers, dan lijkt het mij dat je in dit topic verkeerd zit.

Echt niet zo moeilijk om aan te geven waarom jij verkeerd zit.
Je blijft maar doordrammen en moet altijd en overal het laatste woord hebben.,en probeerd iedereen jouw mening op te dringen.
Het is te hopen dat je geen partner of kinderen hebt ,want die zijn echt te beklagen.

Ga werk zoeken of doe eens iets nuttigs.

qpc
11 June 2009, 12:37
Echt niet zo moeilijk om aan te geven waarom jij verkeerd zit.

Wederom iemand die inhoudelijk nergens op in wil gaan.....
Als jij het niet zo moeilijk vind om aan te geven waar ik verkeerd zou zitten, dan moet het voor jou toch ook makkelijk zijn om dit hard te maken? Vreemd dat je dus alleen zo'n loze opmerking geeft zonder er inhoudelijk op in te gaan.

Je blijft maar doordrammen en moet altijd en overal het laatste woord hebben.,en probeerd iedereen jouw mening op te dringen.

Anders dan sommige anderen hier in dit topic, heb ik aan de hand van voldoende info en diverse links proberen aan te tonen dat hetgeen ik schrijf ook klopt. Dat is dus niet een 'mening'.

Het is te hopen dat je geen partner of kinderen hebt ,want die zijn echt te beklagen.

Ga werk zoeken of doe eens iets nuttigs.

Ja, ach, zo'n opmerking is te verwachten van iemand met een IQ niet hoger dan de buitentemperatuur.....

Animal
11 June 2009, 13:40
{ De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel }

Geld vooral voor jouw ,,je bent zelf een fout.

Bij jouw hoef je nergens inhoudelijk op in te gaan ,want je leest toch alleen maar wat je graag ziet .

qpc
11 June 2009, 13:57
Geld vooral voor jouw ,,je bent zelf een fout.

Bij jouw hoef je nergens inhoudelijk op in te gaan ,want je leest toch alleen maar wat je graag ziet .

Weer een nietszeggende aanname waarbij jij totaal niet aangeeft op welk punt ik het verkeerd heb.

Het valt wel op dat er opeens een paar mensen beginnen te antwoorden die tijdens de gehele discussie afwezig waren, nu opeens onder een of andere steen vandaan kruipen en dan totaal niets anders aan dit topic toevoegen en alleen maar lopen the bashen.

Twee tips voor jou;

1) Leer Nederlands,
2) ga terug naar het topic hieronder, dat is meer op jouw niveau....

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=28345&page=985

Verder zal ik niet meer reageren op berichten die niets met het onderwerp te maken hebben.

Abraham54
11 June 2009, 14:04
@ Animal - de hier gevoerde discussie iis een toonbeeeld daarvan, dat twee mensen onafhankelijk van elkaar eigenlijk vrijwel hetzelfde denken, maar dit anders onder woorden brengen.
Met de spreekwoordelijke verwarring als gevolg.

Maar om nu gericht naar qpc te schrijven , ik citeer ,,je bent zelf een fout" gaat mij te ver!

BlackTiger
11 June 2009, 14:33
dat twee mensen onafhankelijk van elkaar eigenlijk vrijwel hetzelfde denken, maar dit anders onder woorden brengen.
De verwarring is er maar aan 1 kant. Niet bij mij, want ik gaf al aan dat we het in de basis feitelijk eens zijn (over techniek, over alles in 1), alleen wenst de andere partij niet toe te geven dat adsl ook nog steeds voordelen kan hebben en goedkoper is dan kabel internet als we het over internet hebben.:)

Maar zoals gezegd... ik hou me verder uit de discussie, heb nog wel iets beters te doen dan discussies te blijven voeren die verder toch geen andere uitkomst gaan geven.;)

Toolman
12 June 2009, 00:01
@qpc:
Ben echt niet van plan om met een pedant mannetje zoals jij ook maar ergens over te praten.
Jouw mening is toch de enige die telt.
En als je het dan wilt weten: Ik schat de kennis en kunde van Black Tiger heel wat hoger in dan die van jou.
Ik zou jou zelfs de tijd niet durven vragen...
Een bewijs van jouw vakkennis is te vinden op http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=51488
Maar ga gewoon door. Je staat vanaf nu als enige op mijn negeerlijst.