PDA

View Full Version : Installatie Kubuntu wil niet lukken

AutoRon
6 May 2008, 20:06
Hoi, ik heb het volgende: Ik probeer via Microsoft Virtual PC 2007 kubuntu 8.04 te installeren. Elke keer krijg ik na de keuze van de Nederlandse taal de foutmelding: An unrecoverable processor error has been encountered. The virtual machine will reset now. Heeft iemand voor mij de oplossing?

Silverstarme
7 May 2008, 10:35
Heb je wel de juiste image gepakt? Als jde amd64 image hebt genomen is het logisch, want Virtual PC 2007 kan niet met 64-bit omweg, zelfs al heb je een proccesor die 64-bit ondersteunt.
Probeer eens de i386 images, die zullen wel moeten werken.

Pimmie
7 May 2008, 18:17
Lees hier (http://tweakers.net/meuktracker/14897/Microsoft-Virtual-PC-2007.html)
Of hier (http://arcanecode.wordpress.com/2007/10/18/installing-ubuntu-710-under-virtual-pc-2007/) als je engels goed genoeg is.

AutoRon
7 May 2008, 19:51
@ Silverstarme: Ik heb alleen de i386 gedownload, waarvan eentje een alternate download, ik heb zowel ubyntu als kubuntu gedownload, echter hetzelfde resultaat.

@ Pimmie: die versie heb ik juist, maar het werkt helaas nog niet.

Pimmie
7 May 2008, 20:49
Tsja, dan heb je geen geluk dus... en officieel wordt linux niet ondersteund in Virtual PC.
Kan je niet aan Vmware komen?

ultiprosan
8 May 2008, 17:29
Dit kun je misschien beter op een ubuntu of kubuntu forum vragen
Ubuntu forum (NL): forum.ubuntu-nl.org (ook voor kubuntu vragen;))

Daar heb je misschien iets meer kans op een (sneller) goed antwoord

AutoRon
9 May 2008, 08:31
Bedankt! Via het Forum van Ubuntu heb ik de tip gekregen om VirtualBox te installeren. De installatie is gelukt. Rest mij nog wel de vraag: Wat heeft VirtualBox wat Microsoft Virtual PC niet heeft?

ultiprosan
9 May 2008, 20:23
Graag gedaan! :D

Ik heb zelf Virtual Box nog nooit gebruikt, maar ik verwacht niet dat er al te veel verschillen kunnen zijn.

Pimmie
9 May 2008, 22:20
Bedankt! Via het Forum van Ubuntu heb ik de tip gekregen om VirtualBox te installeren. De installatie is gelukt. Rest mij nog wel de vraag: Wat heeft VirtualBox wat Microsoft Virtual PC niet heeft?
Wel Linux installeren? En andere OS'en :p
Ga deze ook gebruiken op mijn OS X installatie!

simon0606
25 May 2008, 14:42
op het moment heb ik ubuntu in VMware Player draaien werkt perfect maar ik krijg geen bestanden vanuit windows in ubuntu......

Linkforsoad
30 May 2008, 19:22
simon0606
Open aub ff je eigen topic.
Maar ik kan je alvast vertellen:

Je moet een virtual PC net zien als een PC.
Dus denk virtual woordje ff weg! ;)
Is een netwerk maken en die virtual PC en PC op een werkgroep ofzo zetten.
Dan zou je miss. via "netwerk" kunnen werken!

ultiprosan
31 May 2008, 15:43
simon0606
Open aub ff je eigen topic.
Maar ik kan je alvast vertellen:

Je moet een virtual PC net zien als een PC.
Dus denk virtual woordje ff weg! ;)
Is een netwerk maken en die virtual PC en PC op een werkgroep ofzo zetten.
Dan zou je miss. via "netwerk" kunnen werken!

Via Virtual PC kon je (vroeger tenminste) een soort swap aanmaken, die naar een map op de "echt" harde schijf is gelinkt en die in de virtuele pc als "harde schijf" wordt weergegeven.

Maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan had, dat is wel al eeeerg lang geleden :$