PDA

View Full Version : Kan niet meer inloggen in Sitecom router

rk198
14 oktober 2007, 18:39
Hallo iedereen,

Ik heb thuis een bekabeld netwerk met een 3com router. Nou had ik nog een Sitecom
router (wl-173 ) liggen en die wou ik graag als accespoint en als switch gaan gebruiken.
Hiervoor heb ik de DHCP in de sitecom router uigeschakeld. Nadat ik de Sitecom router echter in het netwerk had gehangen, kan ik deze met geen mogelijkheid meer benaderen.

Weet iemand een manier om toch nog in het menu van de Sitecom router te komen?
Ik heb al geprobeerd om hem rechtstreeks via een pc te benaderen zonder dat ie in het netwerk hangt, dit werkt echter ook niet meer.
Ik wil de router liever niet resetten omdat er allemaal MAC adressen in staan.

Alvast bedankt!

Richt
14 oktober 2007, 19:40
even op een PC aansluiten zonder dat ie verder op andere aparatuur is aangeslooten en de DHCPfuntie it zetten.

rk198
14 oktober 2007, 20:38
Dit heb ik al geprobeerd, maar dit werkt niet meer met het ip-adres waarmee ik de router eerst kon benaderen. Het ip-adres van de sitecom router is dus veranderd. Hoe achterhaal ik nu weer dit ip-adres?

Richt
14 oktober 2007, 21:07
uitvoeren > cmd
dan
ipconfig /all

en daar staan dan wat adressen, zoek die van DHCP en typ die over in je browser

maar de betreffende PC aleen op de Sitecom router aansluiten, dat is het simpelste.

http://files.lahautelande.fr//upload/ipconfig_all.JPG

Maximinus
14 oktober 2007, 22:38
Meestal zit er nog een reset knopje op: gebruik die anders, dan staat alles weer volgns fabrieks instellingen.......

rk198
14 oktober 2007, 23:04
@ Richt:

Dit heb ik geprobeerd alleen staat er niks bij standardgateway. (Ik heb immers de DHCP functie uitgezet.)
Tevens wordt er nu bij mijn netwerkverbinding aangegeven dat ik beperkte verbindingsmogelijkheden heb.

@ Maximinus:

Zoals ik al eerder heb aangegeven staan er een behoorlijk aantal MAC adressen in de router die ik liever niet kwijt wil. Resetten doe ik dan ook liever niet.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing heeft?

Iedereen in iedergeval al bedankt voor het meedenken!

Maximinus
15 oktober 2007, 06:59
Okay, als de dhcp uitstaat moet je dus zelf ip adres en subnet invoeren. Je kunt dan alleen in de router komen als je het ip adres weet van de router, of je moet colasoft macscanner draaien. Je moet dan wel in de goede ip reeks zitten, en als dat zo is zie je via colasoft de ip en macadres van de router voorbij komen...

rk198
19 oktober 2007, 18:23
@ Maximinus

Ik heb dit geprobeerd maar ik heb de router niet kunnen vinden. Is er nog een andere oplossing behalve het ressetten van de router?

Maximinus
19 oktober 2007, 22:06
Misschien nog een optie, mits je het niet uitgeschakeld hebt: sluit de sitecom via utp op zijn wan poort aan, en de andere kant van de utp op de 3com. Nu zal je zien (als het goed is) met colamac scanner dat hij een ip adres gekregen heeft : wan ip adres van sitecom.
Probeer nu via http:// dat ip adres van de sitecom in te loggen op de router. Als je niet te veel gerommeld hebt zou je er misschien in kunnen komen. Dat is nog een oplossing e.v.t.

rk198
22 oktober 2007, 16:26
Ik vind nu inderdaad met colamac scanner een IP adres van de sitecom router. Ik kan de router echter niet via dit IP adres benaderen. Blijft nu alleen een keiharde reset (met het reset knopje) van de router over als oplossing?

Maximinus
22 oktober 2007, 17:22
Welke ip had je geprobeerd in te geven als vast ip?
meeste 192.168.0.***
192.168.1.***
192.168.2.***
192.168.3.***
10.0.0.***
Anders een reset ja, nu heb je er ook niks aan...

rk198
22 oktober 2007, 17:35
Het probleem is juist dat ik geen vast ip heb opgegeven.
Het ip adres was altijd 192.168.0.1 maar de sitecom router heeft hem nu 192.168.1.108 toegewezen. Met dit ip adres kom ik echter niet in het configuratie scherm van de router.

Maximinus
22 oktober 2007, 18:45
Maar als je dhcp uit hebt staan, en alleen de comp aan de sitecom hang op de lan kant van de sitecom en de sitecom voor de rest nergens aan vast. En als je nu een ip adres 192.168.0.5 in de computer vastzet (bij je tcp/ip config)en subnetmask 255.255.255.0 doet.
En dan proberen via de browser http://192.168.0.1 doe gevolgd door enter kom je er dan ook niet meer in??
Als de dhcp server uitstaat, moet je dus zelf een ip adres toewijzen aan je computer....

rk198
22 oktober 2007, 20:15
Ik zit er weer in!
Maximinus super bedankt!
ook dank aan de rest die gholpen heeft!

Maximinus
22 oktober 2007, 20:59
En niet meer vergeten he?!?!?!?!