PDA

View Full Version : Muziek kraakt op pc

Sauron56
26 mei 2007, 11:02
Hallow

zin kort als ik muziek luister of een spel speel en der moet wat geladen worden
dan stotterd me muziek of kraakt.
ik heb het met elke muziek speler en met elk spel.
ik heb winamp & Itunes & Windows media player 11
drivers Soundmax heb ze al opnieuwe geïnstalleerd en gekeken voor update maar lukte beide niet.

de muziek of het geluid van het spel kraakt al als der alleen Wmp aan staat an iemand zegt wat op msn...
me geluidskaart is onboard en me moederboard is asus-p5vdc-x (http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5VDC-X)
(der staat wel ADI Audio Driver maar het is soundmax.)
interngeheugen 1gb
Pentium D 3,4 ghz
700gb hdd
Virus en spyware algescant (hitman pro ccleaner.)

Hoop dat iemand het probleem weet word der namelijk gek van

grz sauron.

turn
27 mei 2007, 20:48
heb je al geprobeert om de vorige driver terug te zetten?

volgens mij maakt een on-board geluidskaart gebruik van het ram geheugen
heb je dit al gecontroleerd (even de strips wisselen en of goeg aandrukken)

en misschien is de kaart wel gewoon kapot, kan je andere kaart testen??

Sauron56
27 mei 2007, 22:42
Het is maar 1 strip en als der geen in zit zou me pc niet moeten opstaren dacht ik :x

maar als die onboard kaart stuk zou zijn zou die toch helemaal niks meer moeten doen :confused:
en over vorige driver het der is geen update geweest zins de tijd dat ik me windows opgeschoont heb(windows op nieuwe geinstalleerd)

turn
28 mei 2007, 13:09
ja idd zonder die ene strip doet ie het niet
maar je kan 'm eens rustig aanduwen , alhoewel ik niet denk dat het wat uitmaakt want als het maar 1 strip is had je wel meer problemen gehad.

en waarom zou er niets tussen helemaal werkend of helemaal kapot niets zitten.
oude verstekkers kraken ook af en toe als er wat stof tussen zit.

heb je nog niewe programma's geinstaleerd de laatste tijd, misschien geeft die wel mot.
wat je ook nog kan proberen is één herstelpunt terug gaan (zover terug dat je voor de probleem datum zit)

heb je nog een oude driver (op cd) deze proberen.

cyber2001
28 mei 2007, 14:46
Driver probleem. De drivers verwijderen en opnieuw installeren wil vaak helpen.
Anders moet je inderdaad met de drivers van de originele cd aan de gang.

Sauron56
28 mei 2007, 18:48
Driver probleem. De drivers verwijderen en opnieuw installeren wil vaak helpen.
Anders moet je inderdaad met de drivers van de originele cd aan de gang.
gedaan..
maar nog steeds :(

dj_trust
28 mei 2007, 19:37
beste leden.
zoals Sauron56 is zij niet de enige met deze probleem ik ben er ook de dupe van geworden.

ik heb 2 boxen
1) nieuwe
2) oude

maar telkens als ik muziek aanzet en andere dingen ga doen begin hij te kraken net of er nagels op een schoolbord gedaan wordt. voornamelijk bij de bass is het goed te horen.
het diver is van
plug-inn
creative audio PCI ( ES1371, ES1373.WDM) welke van de 2 doe het los niet op

Fabrikant Creative Technology Ltd.
apparaatstatus: Dit apparaat werkt correct

het systeem zeg werkt goed terwijl het niet zo is
bij ik heb winamp & Windows media player 11 en als je online muziek gaat luisteren heb ik er ook last van.

iemand raad of lig het echt aan onze systeem/geluidskaart

cyber2001
28 mei 2007, 20:54
Probeer het eens op deze manier.

Via systeembeheer / computerbeheer de drivers verwijderen, en na het opstarten deze door windows laten installeren.

Eventueel opnieuw opstarten en dan het goede stuurprogramma eroverheen zetten.

Dit werkt in veel gevallen.

Weet zeker dat je de stuurprogrammas gebruikt van de fabrikant.

dj_trust
29 mei 2007, 07:00
beste mensen de geluidskaart behoort tot nu toe perfect heb via hardware de besturings overnieuw gedownload van de oude versie naar de nieuwe versie en het werkt geen krakent geluid. mess is dit ook bij Sauron56 het geval
bij deze

Sauron56
30 mei 2007, 14:46
beste mensen de geluidskaart behoort tot nu toe perfect heb via hardware de besturings overnieuw gedownload van de oude versie naar de nieuwe versie en het werkt geen krakent geluid. mess is dit ook bij Sauron56 het geval
bij deze

kan der niet veel aan vast knopen wat je nouw wilt zeggen:confused:

cyber2001
30 mei 2007, 17:18
Waarschijnlijk via het hardware menu van systeembeheer/computerbeheer de oude drivers installeren en dan (na herstart !) de nieuwste drivers eroverheen zetten.

Je kunt je huidige drivers daar verwijderen, en dan opnieuw installeren.
Komt in feite op het zelfde neer als wat ik daarboven gepost heb.

Sauron56
30 mei 2007, 23:40
ok ik heb me drivers opnieuw geinstalleerd
een ander probleem is hier door wel opgelost maar het kraken van de muziek niet :(

cyber2001
31 mei 2007, 13:01
Dan kan het nog een of ander proces zijn wat meedraait die ook gebruikt maakt van je audio drivers. Te kort geheugen lijkt me sterk want 1 gig is genoeg om muziek te spelen.

Je zegt dat het een onboard kaart is, misschien kun je overwegen om er (al is het voor de test) een pci geluidskaart in te zetten. Zo duur zijn ze niet, een simpele maar zeer redelijk van kwaliteit is een sweex kaartje. Die zijn ongeveer 10 a 15 euro.
Een andere, iets duurdere keuze zou een soundblaster kaart zijn van Creative, die worden goed ondersteund met drivers en updates.
Een goede kueze zou dan de soundblaster audigy zijn, ook zeer goed geschikt voor games omdat deze EAX ondersteund. Deze zitten op zo'n 30 euro.
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=KK%23CW3

Wellicht is het verstandig om het eerst met een kaart (die je misschien hebt liggen of kunt lenen) te proberen.

Voordeel van dit soort kaarten is dat het minder beslag legt op je pc.

Sauron56
31 mei 2007, 18:36
eigelijk klopt titel niet helemaal het kraakt niet alleen maar storrterttttt ook.

en ik zou kijken of me pa nog een geluids kaartje heeft

best wel vaag ik heb het alleen als ik programmas opstart. en als der een paar aan staan

ik heb dan b.v aan Firefox,msn,Outlook,2 gespreks vensters.
en dan Windows media player 11 dan begint die te stotteren

turn
31 mei 2007, 20:11
stotteren, hmmm
als een film stottert is het eerste wat ik roep :"de juiste codec"

welk formaat audio speel je af en wanneer gebeurt het stotteren
cd's in de speler / mp3 op de schijf (of op een mp3 cd) / wav geluid op de pc / wma / lossless formaat (.flac .ape).

als je taakbeheer oproep (ctrl+alt+del) hou je dan nog processor kracht en geheugen over??

Sauron56
31 mei 2007, 20:28
ik hou nog over en ik speel mp3's en wma, wmv

http://img521.imageshack.us/img521/121/cpugebruikuq9.png

cyber2001
1 juni 2007, 23:34
Citaat:

best wel vaag ik heb het alleen als ik programmas opstart. en als der een paar aan staan

ik heb dan b.v aan Firefox,msn,Outlook,2 gespreks vensters.
en dan Windows media player 11 dan begint die te stotteren
-----------------------------------------------------------------------------------------

Het kan best zijn dat je op dat moment teveel vraagt van je pc.
Als ik het zelfde doe, dan willen er nog wel eens problemen optreden. Het hoeft niet perse dan je geheugen te zijn, maar het kan dan ook een kwestie van de processor zijn.

Als hij zonder applicaties wel goed loopt moet je het daar in zoeken.

Bij mij (en ik heb 4 gig memory) blijft het geluid ook wel eens hangen omdat ik allerlei programma's open heb staan.

Searchweb3
3 juni 2007, 11:37
Als je veel gedownload hebt wil je muziek en geluid inderdaad wel eens gaan stotteren, dan hoef je alleen maar opnieuw op te starten.

Sauron56
3 juni 2007, 12:17
het probleem ligt wel veder dan dat want ik heb al paar keer gerestart toen ik het had en hij ging vervogens weer lekker door :neutral:

cyber2001
3 juni 2007, 12:39
Ik denk toch dat je het met een aparte geluidskaart moet proberen. Omdat het een Onboard kaartje is snoept hij namelijk geheugen en processorkracht weg simpelweg omdat hij daar zelf niet in kan voorzien. Dat kan een oorzaak zijn.

Proberen kan geen kwaad, en als je er eentje moet kopen, neem dan gelijk een goede want daar heb je meer luisterplezier van.

Esvee
20 juni 2007, 15:02
wat ook kan, maar denk het niet in dit geval is dat het microfoonvolume aanstaat. heb je een microfoon aangesloten of zit er een standaardmicrofoon in bijv. je beeldscherm?

als je dan muziek of i.d. afspeelt wordt dit opgevangen door de microfoon. Hierdoor kun je ook vreemd piepend of krakend geluid krijgen.

zal wel niet :confused: maar kijk er eens naar,

Just trying to help