PDA

View Full Version : programma runnen

wicky
2 January 2007, 12:29
ik heb nu mandriva 2007 free op mijn comp staan. maar ik als ik programmas download kan ik die niet openen. bijvoorbeeld wine(windows emulator) adobe flash player, spelletjes enz.:confused:

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

doei wicky

wicky
2 January 2007, 16:33
als niemand mij kan helpen. haal ik mischien de mandriva er af. en zet er een andere linux op, welke raden jullie mij aan?

doei

wiciky

bluefox
3 January 2007, 01:01
Hoi,

Wat mij zeer goed bevalt is pardus 2007 loopt als een trein en vind ik een goede lunix variant.

wicky
3 January 2007, 09:56
werkt pardus ook met internet??.

Syntax Terror
3 January 2007, 18:01
maar ik als ik programmas download kan ik die niet openen. bijvoorbeeld wine(windows emulator) adobe flash player, spelletjes enz.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Voordat je Mandriva eraf gooit is het misschien handig om eerst eens voldoende info te geven om je probleem op te lossen.;)

Het openen lukt niet zeg je, krijg je een foutmelding? Openen de bestanden niet? Download je soms tarballs met daarin sourcecode? (Deze moet je eerst uitpakken en de sourcecode compileren)
Of download je soms binaries zoals .rmp's die gemaakt zijn voor een ander besturingssysteem?
Heb je al geprobeerd om de programma's te openen als root? (Via "su", NIET door als root in te loggen natuurlijk)

We willen best helpen, maar je moet wel duidelijk aangeven wat er precies fout is, anders loop je in Pardus of welke andere Linux distro misschien tegen hetzelfde probleem en dat is natuurlijk zonde van je tijd.:)