PDA

View Full Version : Internet werkt niet meer (via router)

Mister J
20 oktober 2006, 17:05
Heey,

Ik heb een probleempje de computer boven heb ik geformateert windows xp erover heen geschreven enz. allemaal goed gegaan.
Ik heb het boekje van multikabel gepakt hoe je weer internetverbinding op je computer krijgt. Dit lukte niet toen ben ik een blaadje van de router tegen gekomen hoe je verbinding krijgt met de router ertussen.
Dit heeft allebei niet gewerkt terwijl ik dit al ong. 3x op die computer heb gedaan.
Het rare is dat er wel staat dat ik verbinding heb.
De computer die hier staat draait onder windows 98 maar die doet het wel gewoon met internet (met de router)

Alvast bedankt,

Joey

Frison
20 oktober 2006, 18:52
De verbinding die je ziet, is tussen je PC en de Router.

Je PC moet ook geen verbinding maken met internet, dat moet je Router dus doen. Via een LAN verbinding internetten is dan mogelijk vanaf iedere aangesloten PC.

Heb je nog een PC aangesloten, kijk dan of je daar wel mee kan internetten. Zo ja, dan ligt het dus aan je instellingen van de LAN verbinding met de Router. Zo nee, dan heeft de Router dus geen contact met internet.

Je kan ook nog proberen, of je de Router kan benaderen op zijn interne adres. 192.168.xxx.xxx Daar kan je dan ook zien, of je een extern IPadres hebt, en dus internetverbinding.

Mister J
20 oktober 2006, 19:11
Op deze pc heb ik ook verbinding via de LAN met de router en hoe kan je de router benaderen met zijn interne adres?

Frison
20 oktober 2006, 19:28
Door in de adresbalk van je browser, het interne IPadres van je Router in te tikken en op [enter] drukken ;-)

Mister J
20 oktober 2006, 19:49
Doet jammer genoeg ook niks

Frison
20 oktober 2006, 20:02
Dan heb je dus GEEN verbinding met je Router. Dat is dus je probleem.

Kijk of je netwerkkabels goed zitten.
Verwijder al je LAN verbindingen.
Restart de computer
Maak een nieuwe LAN verbinding met de Wizzard.

willem1940
20 oktober 2006, 23:55
Misschien heb je meer dan 1 firewall aan boord en die moeten allemaal dezelfde instellingen hebben als een computer die wl werkt.

Ik meen zelfs (maar weet het niet helemaal zeker) dat je internet kunt kwijtraken als 1 van de firewalls niet "weet" dat DELEN is toegestaan.

BlackTiger
21 oktober 2006, 01:54
Al gecontroleerd welk ip adres je krijgt op de niet werkende pc?
start->uitvoeren->winipcfg (bij win9x)
Bij XP:
start->uitvoeren-> OK klikken en in de commandprompt het volgende commando intypen:
ipconfig /all
En dan bij ip adres kijken, dat zou geen 169.x.x.x (meestal 169.254.x.x) moeten zijn want dan krijgt de pc geen ip van de router. Kan aan een kabel liggen, firewall, defecte netwerkkaart, vanalles.

Mister J
21 oktober 2006, 15:25
Hoe zou ik dan de firewall moeten uitzetten (dit is windows xp home)
ipconfig/all had ik al gedaan auto ip adres lijkt goed te zijn
Netbios TCip staat uitgeschakeld is dat fout of goed?

BlackTiger
21 oktober 2006, 16:17
Netbios tcpip heeft alleen met het zien van pc's onderling in de eigen netwerkomgeving te maken dus dat is niet belangrijk voor je internetverbinding.

Firewall uitschakelen kun je doen via configuratiescherm, netwerkverbindinen, dan eigenschappen van je lan verbinding en dan tabblad geavanceerd.

Frison
21 oktober 2006, 16:58
Hoe zou ik dan de firewall moeten uitzetten (dit is windows xp home)
ipconfig/all had ik al gedaan auto ip adres lijkt goed te zijn
Netbios TCip staat uitgeschakeld is dat fout of goed?

Je krijgt dus een 'echt' intern IPadres, zoal 192.168.xxx.xxx ?
Probeer dan eens om de Router te verwijderen en rechtstreeks te internetten.

Mister J
21 oktober 2006, 17:02
Firewall uitgeschakelt maar heeft ook niet gewerkt ga nu even rechtstreeks proberen bedankt

EDIT:
nog steeds niet, zou het aan de netwerkkaart kunnen liggen dat lijkt me trouwens sterk omdat die 4 dagen geleden nog wel werkte.

Frison
21 oktober 2006, 18:27
Wat heb je voor IPadres toegewezen gekregen dan?

Mister J
21 oktober 2006, 18:44
als ik ipconfig/all doe in opdrachtspromp krijg ik dit:

Autoconfiguratie IP adres : 169.254.108.187
Ip-adres : fe80::200:ff:fe00:0%4

Frison
21 oktober 2006, 18:57
Yep, dat is een intern IPadres wat door je Router wordt uitgegeven. Geen probleem met kabels dus.

Kan je 'pingen' vanuit een dosbox naar een website?

En wat staat er bij Ipconfig /all voor standaard gateway?

Kan je dat adres pingen (moet als het goed is het adres van je Router zijn)

sjouwer
21 oktober 2006, 22:58
als ik ipconfig/all doe in opdrachtspromp krijg ik dit:

Autoconfiguratie IP adres : 169.254.108.187
Ip-adres : fe80::200:ff:fe00:0%4

dit is een vals ip adres
kijk maar een paar posten lager

BlackTiger
21 oktober 2006, 23:41
Yep, dat is een intern IPadres wat door je Router wordt uitgegeven. Geen probleem met kabels dus.
Nee dus, dat is een ip wat door windows word uitgegeven als er geen verbinding met een dhcp server (dus router) kan maken, is dus niet goed.
Net als Sjouwer ook al zegt.

Mister J
22 oktober 2006, 13:30
En hoe kan ik dit dan verhelpen?
Het rare is trouwens dat ik rechstreeks ook geen verbinding kan maken (dus zonder router).
En deze computer met windows 98 doet het wel met router.

sjouwer
22 oktober 2006, 15:09
pak eens de kabel die nu tussen de router en win 98 systeem is (die wel werkt) en zet die eens tussen de router en het probleem systeem

BlackTiger
22 oktober 2006, 17:37
En als het met de tip van sjouwer niet uitmaakt zou ik eens denken om de winsockfix te proberen voor win98 en anders een nieuwe netwerkkaart.

Mister J
23 oktober 2006, 11:17
Oke ga ik proberen het lijkt me trouwens wel raar want de netwerk kaart werkte 5 dagen geleden nog wel. Kan het zijn dat ik er een driver voor nodig heb?

sjouwer
23 oktober 2006, 15:46
(boinggg, boingg)

drivers heb je voor elke kaart nodig (zelfs voor je mobo)