PDA

View Full Version : Gebruikersaccounts uitgeschakeld, kan pc niet meer in

studentje
26 september 2006, 09:48
Hallo,

Ik wou niet meer dat als je xp opstart je een aanmeld scherm krijgt, maar dat je pc gewoon aangaat zonder eerst op een egbruikersaccount te klikken.
Nou heb ik in het configuratiescherm bij systeembeheer de accounts op uitschakelen gezet. Echter nu is het als ik de pc wil aandoen het aanmeldscherm in beeld komt (contr alt del) en dus wel handmatig een naam moet intypen. Maar nou snap je wel die accounts zijn uitgeschakeld, dus welke naam of zelfs Administrator ik gebruik, je krijgt de melding dat het account uitgeschakeld is.
Nou kan ik de pc wel opnieuw installeren, maar ik heb bestanden op de pc staan, die ik NIET kwijt mag raken. Is het mogelijk er op een of andere wijze nog in te komen. Via veilige modus krijg je ook weer de aanmeldprocedure, dus dat lukt niet. Of kan ik via USB vanaf een andere pc in deze pc komen om bij die bestandente komen????

IK zelf denk dat het toch op een of andere manier mogelijk moet zijn en ik vast niet de eerste ben die dit overkomt.

WIE OH WIE kan em alsjeblieft helpen!!!!!

Wanderer
26 september 2006, 12:45
Nou heb ik in het configuratiescherm bij systeembeheer de accounts op uitschakelen gezet.
Kun je even aangeven hoe je dat gefikst hebt,ik kan daar n.l.die mogelijkheid niet vinden :confused:

Stringai
26 september 2006, 20:06
de omschrijving die je geeft is idd nogal vreemd te noemen.
als je naar systeembeheer gaat zal je toch weer verder moeten klikken op een onderdeel ervan.
ook snap ik niet dat, als je niet weet hoe het werkt, je niet eerst op het forum vraagt hoe je ervoor kan zorgen dat je het welkomscherm met account uit kan schakelen.
als je accounts uitgeschakeld zijn kan je niet meer inloggen en hoe moet je dan weer in windows komen?
probeer het nog eens in de veilige modus alhoewel de kans groot is dat het daar ook niet lukt.
een andere harde schijf erbij in plaatsen en daar windows op installeren.
als dat gelukt is hier weer verder vragen stellen.

Nou heb ik in het configuratiescherm bij systeembeheer de accounts op uitschakelen gezet.

nooit van gehoord.

jawsper
27 september 2006, 21:04
de mogelijkheid om gebruikers uit te schakelen zit daar wel maar met nog een paar extra tussenstappen, namelijk:
- configuratiescherm
- systeembeheer
- computerbeheer
- lokale gebruikers en groepen
- gebruikers

een oplossing weet ik helaas niet...

Stringai
27 september 2006, 22:27
idd jawsper, daar zie ik ze staan en je kan ze daar permanent verwijderen, niet uitschakelen, door er rechts op te klikken en dan op verwijderen te klikken.
als dat gebeurt is, is het einde gebruiker, daar wordt ook voor gewaarschuwd.
toch heeft studentje, zonder te weten wat de gevolgen waren, iets gedaan wat niet kan als je windows nog wil gebruiken.
wel een les voor de volgende keer. 1 tip van mij is dat als je iets niet zeker weet, niet doen en vraag eerst naar hoe dat moet.
in de gebruikersaccounts van het configuratiescherm kan je dat instellen en anders tweak ui van microsoft downloaden met handige functies.

Wanderer
27 september 2006, 23:48
Ik heb het toch gevonden :oops:

Klik rechts op een gebruiker > Eigenschappen en daar kun je "Account is uitgeschakeld" aanvinken.

Greetz

Stringai
28 september 2006, 09:22
idd wanderer, ik had het over het hoofd gezien.
inschakelen kan alleen weer als je ingelogd bent dus als je daar alle gebruikers uitschakeld is het einde verhaal.
het doel waarvoor deze functie hier nu gebruikt is, is zeker niet de goede.
zowiezo in systeembeheer moet je niet onkundig gaan rotzooien.

Wanderer
28 september 2006, 15:21
Zeg studentje,heb je al een oplossing?
Ik heb het weten te fixen (met Password Renew 1.0 RC2),maar moet het nog combineren met een BartPE cd.

Laat even iets horen.

Greetz

Stringai
28 september 2006, 15:36
leuk hoor! 1 van de site's waar bartpe worden aangeboden zit onder de nepscanners. ik weet al genoeg.
pas maar op!

Wanderer
28 september 2006, 16:00
BartPE wordt niet aangeboden,maar moet je zelf maken ;)
En op deze site is absoluut niets mis.

http://www.nu2.nu/pebuilder/