PDA

View Full Version : Na bijvullen inktpatronen wil canon ip4200 printer niet meer

sufkont
17 september 2006, 20:37
Hoi,

Ik heb de cardridges van mijn canon ip 4200 printer zelf bijgevuld.
Dat ging prima, en hij print prima, maar nu geeft hij toch nog aan dat hij leeg is, ondanks dat ze voor 80% vol zijn.
Hij wil niet meer printen!

Moet ik ergenst iets resetten?
software matig kan ik niets vinden waar ik iets dergelijks kan doen....

Wie helpt me?
(want ik zou heel graag willen printen....)

avv
17 september 2006, 21:21
Bijvullen blijft altijd risicovol. Beste is de cartridge vervangen, en kijken of printen dan weer gaat.

jan48
18 september 2006, 09:16
De knop met de driehoek, (het is de tweede van boven) 5 seconden indrukken, dan zal het probleem opgelost zijn, alleen moet je wel zelf in de gaten houden waneer de inktpatronen leeg zijn.

sufkont
18 september 2006, 17:26
Hoi Jan,

wat een geweldige tip (Y)

en dat zo heerlijk simpel!

hartelijk bedankt

Marco

jan48
18 september 2006, 17:29
Hoi Jan,

hartelijk bedankt

Marco

Geen dank. Ik hoop dat het gelukt is.

sufkont
18 september 2006, 22:07
:-$ tja dat was ik er dus even vergeten bij te zetten..
Ik was helemaal in de wolken

Het is dus idd gelukt!!!

JohnL
19 september 2006, 00:44
Eigenlijk moet je nog vˇˇrdat je patroon leeg is, bijvullen, het blijft natuurlijk wel een Canon. Die houdt het inktniveau heel streng bij, om je printkoppen heel te houden. Als je patroon ooit Úcht leeg zou raken, dan loop je het risico dat de inkt in de printkop uitdroogt, en dat de kop verstopt raakt. In dat geval gaat het een aardige cent kosten om de boel weer aan de praat te krijgen. Houd dat dus in ieder geval in de gaten. Veel andere merken hebben hier geen last van, omdat de printkop in de patroon is ge´ntegreerd. Met elke nieuwe patroon heb je dus ook meteen nieuwe koppen. Wel duurder, maar je weet tenminste dat je het ding helemaal leeg kan printen.

avv
19 september 2006, 01:14
Canon heeft toch ook geintegreerde printkoppen? Ik dacht dat alleen Epson een apart systeem had.

jan48
19 september 2006, 08:00
Eigenlijk moet je nog vˇˇrdat je patroon leeg is, bijvullen, het blijft natuurlijk wel een Canon. Die houdt het inktniveau heel streng bij, om je printkoppen heel te houden. Als je patroon ooit Úcht leeg zou raken, dan loop je het risico dat de inkt in de printkop uitdroogt, en dat de kop verstopt raakt. In dat geval gaat het een aardige cent kosten om de boel weer aan de praat te krijgen. Houd dat dus in ieder geval in de gaten. Veel andere merken hebben hier geen last van, omdat de printkop in de patroon is ge´ntegreerd. Met elke nieuwe patroon heb je dus ook meteen nieuwe koppen. Wel duurder, maar je weet tenminste dat je het ding helemaal leeg kan printen.

Dat klopt JohnL, maar kun je mij dan een merk noemen die met singelinkt werkt, en die op iedere patroon een printkop heeft? Ik weet wel dat HP en Lexmark dit heeft, maar daar kun je niet de hele patroon leeg printen, als namelijk een kleur op is, dan moet je de hele patroon vervangen.

willa
25 april 2009, 15:57
heb een canon pixma ip4200 gekocht, en de cartridges vernieuwd, maar krijg nu telkens 13x een oranje lampje dat flikkert, wat kan ik hieraan doen. wie weet het please.
bedank alvast wil

JohnL
26 april 2009, 12:31
heb een canon pixma ip4200 gekocht, en de cartridges vernieuwd, maar krijg nu telkens 13x een oranje lampje dat flikkert, wat kan ik hieraan doen. wie weet het please.
bedank alvast wil

Ik zou hier een nieuw topic voor starten. Ten eerste valt dit onder topic kapen en ten tweede is dit een topic van drie jaar oud...

burgkop
27 april 2009, 00:49
Hoi Jan,

hartelijk bedankt

Marco
Kijk maar uit met je blijheid.
Ik had ook een Canon printer met 5 van die losse tankjes.
Zelf vullen ging prima, gedurende een aantal keren.
Met dure inkt, althans die er speciaal voor zou zijn.

Uiteindelijk allemaal strepen, wat ook niet meer te verhelpen was met origine canon tankjes.
Kop kaduuk.

Dat is het nadeel van zo'n systeem met losse tankjes.
Een kop kost duurder dan een printer tegenwoordig.

Dus vandaar dat ik die niet meer wil hebben.
HP heeft de kop in de cartridge.
Zodat als het na een aantal keren fout gaat, je gewoon een originele cartridge koopt, dan werkt het weer goed.

Maar tegenwoordig zijn de printers zo goedkoop, als de canon ermee stopt, na een aantal keren vullen, kun je net zo goed weer een nieuwe kopen en opnieuw beginnen, heb je weer een verse kop.

Wat een verspilling allemaal, maar de fabrikanten zullen dat niet zo erg vinden denk ik.

qpc
28 april 2009, 19:06
Canon heeft toch ook geintegreerde printkoppen? Ik dacht dat alleen Epson een apart systeem had.

Nee, Canon heeft ook de kop gewoon in de printer zitten en niet in de cartridges.