PDA

View Full Version : Toetsenbord geeft verkeerde tekens

Jedie
28 augustus 2006, 23:26
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met ons toetsenbord. Als je dan bijvoorbeeld op vraagteken drukt, krijg je een = teken, en zo zijn alle andere shift tekens, op andere toetsen te vinden. Dit probleempje hadden we soms tijdelijk, dan hadden we per ongeluk op shift+ ctrl gedrukt, en zo konden we het probleem ook weer oplossen. Nu kunnen we daarmee het probleem ook wel oplossen, alleen geeft dit veel problemen in het word-programma....en op de een of andere manier is het nu standaard, dat op iedere nieuwe pagina die je opent (ook internet) alle tekens 'verspringen'...heel vervelend..heeft iemand een oplossing, of dit probleem ook gehad??

avv
28 augustus 2006, 23:30
Je hebt blijkbaar een Nederlands toetsenbord, maar je toetsenbord instelling staat op VS. Ga naar configuratiescherm, landinstellingen, en haal het VS toetsenbord weg. Zorg dat er alleen Nederlands staat.

Jedie
28 augustus 2006, 23:43
Ik heb een logitech toetsenbord

Maar ik heb het geprobeerd, maar alle instellingen staan al op Nederlands (hier had ik van te voren ook al naar gekeken...) Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik ergens overheen gelezen heb....

willem1940
29 augustus 2006, 00:20
Andersom kan ook: je hebt (en ik zou niets anders willen) een "amerikaans" toetsenbord maar daarop setting "Nederlands" losgelaten en dat loopt echt wel waardeloos.
Setting "Verenigde Staten Internationaal" vind ik persoonlijk de beste omdat tekens zoals zich makkelijk laten maken (die werkt vanuit 'apostrophe dus niet vanuit ,komma).

(Eerst het teken; blijft onzichtbaar tot je nog een aanslag maakt en als dat een "geschikte" letter is dan verschijnt die als beklommen door het hulpteken; anders: teken en letter komen los naast elkaar of bij "spatie" alleen maar het teken in beeld).

Edit: je hebt toch wel een (1e-letterrij) QWERTY toetsenbord en niet bijvoorbeeld AZERTY of een Duitse variant (want dan zijn we verder van huis) ... ?

Jedie
29 augustus 2006, 00:29
ja, ik heb wel een QWERTY toetstenbord

en het probleem is (zo ver ik nu kan zien) opgelost met Engels VS als standaard te gebruiken. Bedankt!!