PDA

View Full Version : geluid van geluidskaart opnemen

cliffdraggon
19 mei 2006, 11:02
hallo,

Bestaat er een programmatje waarmee ik al het geluid wat mijn geluidskaart afspeelt op kan nemen?

BVD

Eagle_Erwin
19 mei 2006, 12:41
Audacity (http://audacity.sourceforge.net) is het programma dat je zoekt ;-)

cliffdraggon
20 mei 2006, 11:34
Ik heb Audacity geprobeert en hiermee kan ik alleen opnemen vanaf de microfooningang en de line-in. Ik bedoelde eigenlijk een programma die alles opneemt wat mijn geluidskaart weergeeft. Dus als ik een website met een leuk geluidje heb, wat ik niet kan downloaden dat ik dat op kan nemen.

JohnL
20 mei 2006, 15:19
Da's niet zo moeilijk, maar dan zul je je line-out op je geluidskaart (waar nu je speakers aan hangen) even moeten doorlussen naar de line-in of de microfoonaansluiting. Kwestie van een kabeltje van een paar euro en klaar is kees. Eh, cliffdraggon in dit geval ;-)

cliffdraggon
20 mei 2006, 15:58
oké bedankt, ik dacht dat daar ook wel software voor bestond maar ik probeer het gewoon met een kabeltje

Bedankt iedereen voor de hulp. :D

FooBar
20 mei 2006, 16:38
bestaat ook software voor, die gaat tussen de audio-uitput van windows naar de geluidskaart zitten, en neemt alles op wat via windows naar de geluidskaart wordt gestuurd.
Heeft ooit in CID gestaan, weet niet meer hoe het heet...

Eagle_Erwin
20 mei 2006, 16:54
Ik weet ook zeker dat zo'n programma bestaat, ik heb het wel eens gebruikt. En ik dacht dat dat Audacity was. Maar dan moet ik me vergissen, ik zal even voor je doorzoeken. (A)

Eagle_Erwin
20 mei 2006, 17:03
Ik heb nog even voor je gezocht, Audacity heeft een optie: "What u hear" om van op te nemen. Echter, de geluidskaart moet dit ondersteuen. Google (http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rls=GGGL,GGGL:2006-10,GGGL:nl&q=audacity+%22what+u+hear%22) maar eens op - Audacity "what u hear" - , dan kom je wel wat dingen tegen.

Scholier88
17 juni 2006, 14:58
Bij mijn geluidskaart zat bijbehorende software. Daarmee kun je idd de instelling "wat u hoort" gebruiken. Dan neem je alles op wat je hoort, logisch :-P Als je dus een Soundblaster Audigy hebt kan het sowieso, misschiet met de SB Live ook. Van andere geluidskaarten weet ik t niet.
Je kan ook nog een splitter gebruiken, dan kun je tegelijkertijd je line-out op je speakers en op je line-in zetten...

willem1940
17 juni 2006, 15:53
Windows Media Encoder, gratis downloadbaar van MS site, kan dit (en nog veel meer, vanalles met geluid en/of beeld).
Het heeft veel toeters en bellen, kost wel tijd om alles open te trekken en uit te proberen.

Hier staat de nieuwste Media Encoder 9, alléén geschikt voor XP en W2000. Mijn ouderwetse Nr 7 (voor lager Windows) staat er niet meer bij.
Wel fijn: deze nieuwe is er ook in het Nederlands.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=694ae259-65cb-4da1-84b7-088d96148b75&DisplayLang=nl

Rawit
17 juni 2006, 16:31
Bestaat er een programmatje waarmee ik al het geluid wat mijn geluidskaart afspeelt op kan nemen?

Daar gebruik ik sinds W98 uitkwam het progje Total Recorder voor :
http://www.hitsquad.com/smm/programs/TotalRecorder/
Neemt letterlijk alles op wat je op de computer hoort, ook streaming-geluid van internet.
Met de demo kan je maar 1 min. opnemen..., met de gekochte versie onbeperkt
Is dus niet gratis :cry: ...., maar als je goed kan zoeken... :wink:

Grtz

pappaharry
17 juni 2006, 23:02
(Nog onder W98SE); in Creative Soundblaster 5.1 zit een recorder. Die heb ik ooit 'losgeweekt'
(als snelkoppeling op het bureaublad gezet)...Geeft zát keus tussen álle mogelijke input...
Met dat grapje heb ik, luisterend naar internet radio, ladingen streaming music opgenomen
(en later, met een ooit gedownload piepklein programmaatje, naar MP3 geconverteerd)..
Het kan dus echt wel....

mentrw
14 juli 2007, 14:17
Ik ben een jongedame van 29 jaar en ik deed dit altijd met Geluidsrecorder in Windows Millennium, XP... Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met Windows Vista en die optie bestaat niet meer...ik vind het wel jammer en raar.
Ik zal Windows Media Encoder downloaden om te kijken als dat werkt. Ik heb Audacity gedownload, maar het lukt me niet...ik snap het ook niet helemaal dus....