PDA

View Full Version : Linux draadloos

elmo
12 February 2006, 14:18
Ik probeer mijn laptop met Linux (Fedora core) draadloos in mijn netwerk te hangen. De kaart is goed herkent door de standaard linux drivers. Linux gaat automatisch in mijn netwerk, tot zover nog geen probleem. Aleen als ik een WEP-sleutel instel kan ik er niet in. Logisch, aleen hoe stel ik in linux de wepsleutel in. Via de internet configuratie wizard kan ik dat invoeren maar dat werkt dus niet.

Mijn sleutel is hexadecimaal 64bit. dus B.V 1234567890 is de sleutel. Er staat dan wel dat je bij hexadecimaal er 0x voor moet zetten maar dat werkt ook niet.

Wat doe ik vaut :mrgreen:

willem1940
9 March 2006, 18:43
Ik heb dat ook geprobeerd met een gedownloade UBUNTU-CD; kreeg ook geen internet want ik kon geen ingang vinden voor het invoeren van de 128-bits hex code (26 pos).
Ik blijf dus mooi doorgaan met Windows, ben vast veel te dom voor Linux.

elmo
9 March 2006, 20:02
Mmm,

ik heb zoveel geprobeert dat ik het maar opgeef. Ik vind het raar dat-ie geen verbinding maakt terwijl ik de sleutel goed heb ingevoerd. Vond linux toch al beetje raar werken, erg weinig software wilde draaien. (ik bedoel betaalde software. Er is wel veel freeware :mrgreen: )

Syntax Terror
9 March 2006, 20:32
Als je /etc/rc.d/rc.inet1.conf opent (als die in jouw distro bestaat), staat daar dan je draadloze interface vermeld in een van de secties? (Meestal wlan0)
Zo ja, probeer dan eens rechtstreeks de sleutel in te voeren. (WLAN_KEY[x]="mijnsleutel", bij x moet je het sectienummer vermelden)

Ik weet niet of dat werkt bij je, ik heb zelf nog nooit Fedora gebruikt namelijk.

elmo
9 March 2006, 20:38
wat is het sectienummer?

Syntax Terror
10 March 2006, 10:41
Sectienummer is eigenlijk interfacenummer, mijn fout. :-$

Mijn bestand is zo opgebouwd:

# Config information for eth0:
IPADDR[0]=""
NETMASK[0]=""
USE_DHCP[0]="yes"
DHCP_HOSTNAME[0]=""

# Config information for eth1:
IPADDR[1]=""
NETMASK[1]=""
USE_DHCP[1]="yes"
DHCP_HOSTNAME[1]=""

# Config information for eth2:
IPADDR[2]=""
NETMASK[2]=""
USE_DHCP[]="yes"
DHCP_HOSTNAME[2]=""

# Config information for wlan0:
IPADDR[3]=""
NETMASK[3]=""
USE_DHCP[3]="yes"
DHCP_HOSTNAME[3]=""

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, dat interfacenummer loopt dus steeds op, voor iedere interface een hoger nummer. Maar ik weet niet hoe jouw bestand eruit ziet, misschien dat ie bij jouw compleet anders is hoor.

elmo
10 March 2006, 13:08
bij mij is draadloos Eth0 ben ik achter gekomen. Ik ga er nu ff mee verder (proud)

Syntax Terror
10 March 2006, 13:21
Mja, bij mij wordt ie gezien als eth1, maar opzich zou dat niet zoveel moeten uitmaken. :-)