PDA

View Full Version : Kruisjes in plaats van afbeeldingen

Grover
11 January 2006, 20:55
Ik krijg steeds vaker wanneer ik een site open of email krijg met een plaatje het volgende te zien (zie foto).
Laat ik er duidelijk bij zeggen dat het niet om emails gaat die door windows xp extra beveiligd wordt met daarbij de opmerking:

''Enkele afbeeldingen zijn geblokkeerd zodat de afzender uw computer niet makkelijk kan identificeren. Klik hier als u de afbeelding wilt downloaden."

Want wanneer ik vervolgens op die balk druk, verschijnen de afbeeldingen wel.

Het gaat voornamelijk om afbeeldingen op websites. Zijn er soms instellingen die verkeerd staan?

iemand08
11 January 2006, 21:30
ik denk dat je bij internet opties en dan bij gevanceerd moet kijken. daar zal wel iets verkeerd staan.

jan48
12 January 2006, 15:52
@ iemand08, kun je misschien eens een voorbeeld geven, wat er aan gevinkt moet zijn, ik heb namelijk ook een probleem, met deze kruisjes.

sjouwer
12 January 2006, 16:06
kan verschillende oorzaken hebben
van niet op de server gezet tot een te hoge veiligheid van ie / oe
kijk eens bij je internetopties bij veiligheid hoe hoog en wat er wel en niet afgevinkt is

door dat het probleem ook bij de server kan wezen weet ik niet of het bij jouw is
je kan de site bij je buren ook een gaan kijken. heb je dan ook geen plaatjes kan het wezen dat het niet op de server staat

Edmoor
12 January 2006, 20:29
IE? Hoge snelheid????

JohnL
12 January 2006, 20:40
IE? Hoge snelheid????

Wel even lezen, Sjouwer had het over hoge veiligheid, niet snelheid. En ik ben het met je eens dat IE nou niet direct de meest veilige browser is, maar het is een feit dat je de beveiliging van IE te hoog in kunt stellen, waardoor allerlei content geblokkeerd wordt.

Overigens is het probleem met plaatjes in een mail, die niet verschijnen, inderdaad een veiligheidsissue. Dat betreft dan plaatjes die niet in de mail zijn bijgesloten, maar die gelinkt zijn. Oftewel, de mail bevat alleen een link naar het plaatje, dat ergens op een website staat. Voorbeelden daarvan kun je op dit forum vinden, in het topic "Geef me een pic" in het Internet Café. In mailprogramma's worden dit soort plaatjes (tegenwoordig zélfs in Outlook Express) geblokkeerd, omdat het mogelijk schadelijke gevolgen voor je PC kan hebben (in bepaalde extreme gevallen). Het is ook een extra beveiliging tegen spam. Spammers kunnen dit trucje namelijk misbruiken om te zien of het e-mail adres, dat ze zojuist onder vuur hebben genomen, ook echt in gebruik is.

Edmoor
12 January 2006, 20:43
Oeps!

Sorry Sjouwer, verkeerde bril op! 8-|
Bedankt John.

Argus
12 January 2006, 20:43
http://support.microsoft.com/?id=283807

sjouwer
13 January 2006, 14:21
Oeps!

Sorry Sjouwer, verkeerde bril op! 8-|
Bedankt John.zet dan ook gelijk de goede op
leest zo slecht met een veraf bril

Grover
15 January 2006, 13:46
Ik snap er noppes van... Heb er nu al een tijd geen last van gehad.
We zien wel weer en bedankt voor de genomen moeite... (B)

Blizz@rd
15 January 2006, 13:53
Kan het niet gewoon aan java liggen, ik heb dat probleem nl ook gehad, ff java opnieuw installeren(wel eerst ff verwijderen) toen was het weer helemaal okidoki (Y)

Grover
23 January 2006, 21:56
Nog steeds geen last gehad...
We wachten af... (C)