PDA

View Full Version : @home - Watnou niet meer downloaden

Injection
7 december 2005, 23:46
hoi.. ik kreeg het volgende mailtje binnen van @Home :-@ :
================================================== =========
Geachte heer/mevrouw,

Business Software Alliance (BSA) heeft ons benaderd met het verzoek u op
de hoogte te stellen dat u volgens BSA inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het
kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer
programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit
bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde
Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te
verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met BSA
(copyright-europe@bsa.org). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek
van BSA doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van BSA,
behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice

@Home,
Afdeling Abuse
================================================== =========

wat moet ik hier mee?? is dit nou gewoon een dreigmail??? want ik vindt t wel weer n k*t-actie... :-@
!@#$%^&*()

ctrlaltdelete
8 december 2005, 00:18
Tja.... je zult waarschijnlijk wat geupload hebben... :mrgreen:

avv
8 december 2005, 00:36
Waarschijnlijk nogal heftig geP2P'd. Dus effe rustig aandoen.

En als ervaren forummer: svp Huisregels lezen en dus titel aanpassen. (N)

Injection
8 december 2005, 00:54
En als ervaren forummer: svp Huisregels lezen en dus titel aanpassen. (N)jah.. sry... k ben t hele gezeik gewoon zat met @home.. die kunne gwoon niets goed doen.. ik heb gewoon in de vakantie 2weken zonder internet gezeten... omdat hun een fout met het abonoment hadden gemaakt... en nu krijg ik dit... sry hoor.. maar @Home heeft naar mijn mening meer nadelen als voordelen...

!@#-provider!! :-@ :-@ :-@

avv
8 december 2005, 01:05
Wat @home doet is op zich niets mis mee. Ze geven jouw gegevens niet door, maar alleen de boodschap. Zie het als een waarschuwing; je bent blijkbaar een grote P2Per en je IP-adres is Brein opgevallen. Dat gebeurt niet snel, dus zie het als een prettige waarschuwing. Even een maandje niet downloaden of een andere provider nemen, en je bent voorlopig weer van het gezeur af.

Injection
8 december 2005, 01:07
kej... jah.. is denk ik idd wel een goed idee.. k zit overmorge toch op een lan-party... waar alleen maar geshared wordt, duss.. reken maar uit... :-P maandje ff niet downloade ;-)

avv
8 december 2005, 01:16
Je IP-adres/identifier staat wel in de Brein database. Dus wisselen van provider is wel verstandig. En wat minder openstaan voor andermans downloaden...

Animal
8 december 2005, 10:58
Zulke meldingen kun je van elke prvider krijgen ,als je je niet aan de regels houd.

Injection
8 december 2005, 11:18
maar het stomme ervan vindt ik wel dat nèt ik er een moet binnen krijgen... terwijl 90% (van de internetgebruikers) toch download... :-S

Animal
8 december 2005, 12:41
Er zijn mensen die alleen maar downloaden wat ze echt nodig hebben.
Er zijn er ook die downloaden om het downloaden.
Ik denk dat jij tot die laatste categorie behoort. ;-)

tjoekse
8 december 2005, 16:36
maar het stomme ervan vindt ik wel dat nèt ik er een moet binnen krijgen... terwijl 90% (van de internetgebruikers) toch download... :-S
maar niet uploaden :mrgreen:

ysselsteyn
12 december 2005, 12:20
het gaat niet om het downloaden, maar het probleem is dat je software/muziek uploadable hebt staan. En waarschijnlijk nogal veel.

benedykt
1 februari 2006, 22:37
het gaat niet om het downloaden, maar het probleem is dat je software/muziek uploadable hebt staan. En waarschijnlijk nogal veel. En dan ga ik me afvragen hoe BREIN daar nou achter komt... :mrgreen:

reintje
2 februari 2006, 00:02
het gaat niet om het downloaden, maar het probleem is dat je software/muziek uploadable hebt staan. En waarschijnlijk nogal veel. En dan ga ik me afvragen hoe BREIN daar nou achter komt... :mrgreen:

Spioneren bij de P2P? :mrgreen:

FooBar
2 februari 2006, 15:49
Dat mailtje klinkt me niet geheel onbekend...11 januari kreeg ik onderstaand...

Het is wel een heel erg standaard mailtje. Paramount heeft dan nog wel intellectueel eigendomsrecht, maar dat kan ik van de BSA niet zeggen...zij zijn alleen een belangenvereniging o.i.d.

Of je van zo'n mailtje nu moet schrikken? Geen idee. Als je op safe wil spelen doe je gewoon wat ze zeggen, en unshare in jouw geval alle software die je deelt.
Zo heb ik ook alleen me films geunshared (ik had geen zin om uit te zoeken welke fims van paramount waren).

Geachte heer/mevrouw,

Paramount Pictures Corporation (Paramount) heeft ons benaderd met het
verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens Paramount inbreuk maakt
op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij
ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd
materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het
kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer
programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit
bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde
Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te
verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Paramount
(paramount-picture@copyright-compliance.com). @Home stelt u op de hoogte
van het verzoek van Paramount doch zal uw gegevens niet ter beschikking
stellen van Paramount, behalve in het geval van een wettelijke
vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

M. van Heusden
Manager Klantenservice

@Home,
Afdeling Abuse

whibbie
2 februari 2006, 22:33

Spioneren bij de P2P? :mrgreen:

niet bij maar MET.
is natuurlijk heel makkelijk om je ip te zien als je iets shared!
kazaa hebben ze al totaal vern**kt de laatste jaren door moedwillig
rommel erin te gooien.
(hoor je bijv 10 sec muziek en dan een piep)
gebruik is dus niet meer en heb nu een andere.
zal ook niet lang meer duren voor ze die ook verzieken.

fdu
7 maart 2006, 15:58
och....wie heeft deze brief nou niet gehad (proud)
ff opletten op welke server je aanlogt met je p2p programma...er zijn nogal een hoop fake servers die controleren wat je in de share hebt ...en zodoende krijg je zo'n email....

bartgrefte
8 juli 2006, 16:33
heb pas ook zoiets gehad

*bart vraagt zich af of ze de inhoud van rar-files kunnen bekijken die ik 24/7 down en een beetje (60kBps) upload met emule*

en tijd terug ook 2, beide vlak nadat ik een divx/avi film binnenhaalde met limewire.

Silverstarme
8 juli 2006, 17:48
ik heb ook wel eens een tijdje heftig gep2pt (met @home als provider en bittorent als p2p netwerk) en ook wel eens porg. aan het uploaden, maar zo'n mailtje van @home heb ik nog nooit binnen gekregen. Maarja mijn p2p gekte was ook maar kort en hevig (2/4 weken, langer zou het niet geduurt hebben).

BlackTiger
10 juli 2006, 04:18
*bart vraagt zich af of ze de inhoud van rar-files kunnen bekijken die ik 24/7 down en een beetje (60kBps) upload met emule*
Wat je download niet, wat je upload wel. En dat is waar ze over gaan mauwen.

bartgrefte
10 juli 2006, 10:32
Wat je download niet, wat je upload wel. En dat is waar ze over gaan mauwen.
maar rars kun je toch alleen openen als je ze volledig binnenhebt? hoe kunnen ze dan zien wat er in zit want ik neem aan dat ze niet gaan wachten totdat ze iets van mijn pc volledig geupload hebben

BlackTiger
11 juli 2006, 03:38
Nja, ligt er aan in hoeverre de data ontbreekt, rars kun je vaak ook openen als ze deels binnen zijn, je krijgt dan een foutmelding maar je kunt wel een deel zien van wat er in zit. Ze zullen echt geen rar bestand van 800mb ofzo gaan downloaden.:)

Daar zullen waarschijnlijk niet naar kijken. Zoals je zelf al aangeeft zullen ze niet gaan wachten totdat ze iets groots compleet gedownload hebben van je pc.
Als het om een film gaat bijv. dan ga ik er van uit dat ze gewoon de titel en je ip adres noteren en een aantal delen als bewijs meenemen.
Het is echter bijna een ondoenlijke taak om gebruikers zelf aan te pakken. Ze zijn daarom begonnen met gebruikers die altijd veel online hebben, dat is stukken gemakkelijker omdat dit bewijsbaar is en je kunt schermafdrukken van de beschikbare directory's met inhoud maken, dat scheelt.
Mensen die alleen het bestand wat ze aan het downloaden zijn in de uploaddir beschikbaar hebben beginnen ze niet vlug aan.

Daarnaast pogen ze ook de toeleveranciers om het zo maar te even te noemen, aan te pakken. Dat is bijv. de reden dat er twee zeer grote servers tot zwijgen zijn gebracht, eentje in Belgie en eentje in Zwitserland. De eigenaren daarvan zien rechtszaken tegemoet. Dat heeft emule bijv. wel een klap toegebracht.
Als zeer kleine gebruiker die zorgt dat zijn uploaddir leeg is, heb je meestal weinig te vrezen, maar opletten moet je altijd, denk nooit dat je ongrijpbaar bent want dat is een onjuiste gedachte.