PDA

View Full Version : Surfsnel-adsl

limar
31 oktober 2005, 21:05
Hee,

Ik overweeg een adsl-abonnement te nemen bij surfsnel-adsl van interNL.net. Wie heeft hier goede dan wel slechte ervaringen mee? Ik ben met name geinteresseerd in het ADSL2+ abonnement.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

BlackTiger
1 november 2005, 01:05
Ik heb geen ervaringen met interNL.net. Maar ik zag net wel een prijs voor 10 mbit voor 32,95 bij hun.
Als ik jou was zou ik eens bij Wanadoo gaan kijken, 22,95 het eerste jaar, daarna 23,95 voor 20mbit.
Als je telefonie erbij neemt is het 5 euri per maand duurder, wel bellen naar vaste nummers is dan gratis door het hele land.
Ik heb echter geen ervaring met de kwaliteit van Wanadoo, wel met die van TweaDSL, deze liggen echter wat duurder in prijs, de service is echter uitstekend. Via Tweakdsl met het 20mbit Tiscali abo van hun, zit je aan 39,95 per maand, het leuke is dat er wel een uitstekende newsserver gratis bij zit.
Het ligt dus maar aan wat je wilt en zoekt en wat je wilt uitgeven en waar je prioriteiten liggen.

avv
1 november 2005, 01:08
Nou, ik zou voorzichtig zijn met Wanadoo. Ik ben ook actief op het ADSLforum, en de klachten over de LiveBox en over Wanadoo zijn rijkelijk vertegenwoordigd. Zeker als je een netwerkje wilt hebben of poorten wilt forwarden.

BlackTiger
1 november 2005, 01:26
Daar hoor ik ook wel wat van, maar dat kan misschien met een firmware upgrade ofzo t.z.t. opgelost worden.
Zou het wel fijn vinden als er mensen zich melden met een Livebox en de ervaringen ermee.
Wanadoo is een van de eerste die zo'n all-in-one apparaat op de markt heeft gezet en Versatel heeft er dacht ik ook wat probleempjes mee, maar het staat nog allemaal in de kinderschoenen.
Ben reuze benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen, gezien mijn interesse om te switchen naar adsl2+ binnen een half jaar ofzo.

avv
1 november 2005, 01:33
@BlackTiger: ga maar eens kijken op www.adslforum.nl

De LiveBox heeft verschillende LAN uitgangen, en geeft die verschillende IP-ranges. Dus makkelijk netwerken zit er niet bij, en dat is niet zomaar op te lossen via firmware. Dat is "by design"...

BlackTiger
1 november 2005, 01:44
Oooh is dat die doos met die verschillende ip ranges....stupid gemaakt ja. Je zou via firmware misschien een optie kunnen toevoegen om de netwerk te bridgen net zoals een router dat kan (draadloos en bekabeld op 1 router hebben vaak ook verschillende netwerken) of iets in die geest. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet snel gaan doen da's een behoorlijk nadeel inderdaad.

Het is in elk geval niet echt geweldig om het zo te doen inderdaad, want dan moet je nog zaken gaan afvangen met een switch etc. Bedankt voor de info AVV. Ik zal morgen ofzo (is nu wat laat geworden) eens even gaan kijken op het forum.

uzun09
28 september 2006, 20:33
Soort adsl abonnement: Zakelijk ADSL abonnement (Flits Professioneel ADSL abonnement Mars) over ISDN.

Ik moest voor een klant het ADSL pakket van InterNLnet aansluiten. Ik stuitte op een probleem en belde vervolgens naar de helpdesk van InterNLnet. Opgegeven moment, ging hij met mij in discussie en heeft mij beledigd, omdat hij het verschil niet wist tussen een straight, 1 op 1 en een cross kabel. De helpdeskmedewerker waarmee ik sprak, beweerdde dat straight ethernet kabel niet hetzelfde is als 1 op 1 netwerkkabel, maar een straight kabel een cross kabel is. Voor mij was dit voldoende om op te hangen. Later weer teruggebeld en dat er storing zat op het lijn en dat het over 5 dagen later contact opgenomen word door de technische dienst.

En nog een grote nadeel van de helpdesk is dat ze om 18.00 uur sluiten.

Oordeel zelf maar over de kwaliteit, snelheid, deskundigheid en de klantvriendelijkheid van hun helpdesk. Weet waaraan je begint!

Edmoor
28 september 2006, 20:44
Je bijdrage wordt gewaardeerd uzun09 (http://forum.computeridee.nl/member.php?u=19972), maar de vraag is bijna een jaar oud.
Ik denk dat limar (http://forum.computeridee.nl/member.php?u=13477) intussen wel een keuze heeft gemaakt ;)