PDA

View Full Version : @home telefonie

Kev!n
26 september 2005, 16:14
Weet iemand hoever @home is met kabel telefonie? Een tijdje geleden kon je je aanmelden op de site om meer info te ontvangen zodra dit beschikbaar zou zijn. Tot nu toe echter niets meer gehoord. Dat is toch zeker al een half jaar geleden. |-)

tegelen
28 september 2005, 14:50
Je kunt je ook niet meer aanmelden, ze hadden problemen met name in tilburg en zolang ze nog steeds teveel aanvragen hebben liggen kunnen nieuwe klanten zich niet aanmelden

Kev!n
28 september 2005, 14:53
Dan moet ik dus wachten, want een andere vorm van internet telefonie is nog niet beschikbaar in Limburg. Of ik moet al Skype gaan gebruiken.

Animal
28 september 2005, 19:22
Op de site kijken dus ,of een mailtje sturen lijkt me de beste oplossing.

BlackTiger
29 september 2005, 03:08
Vormen genoeg. Je kunt bijvoorbeeld voipbuster installeren.
Daarmee kun je gratis bellen naar vaste telefoons in Nederland. In eerste instantie maar 2 minuten, maar als je credits neemt voor een bepaald bedrag, bijv. 5 euro (da's het minimum dacht ik), dan kun je dus veel langer gratis bellen, ook naar diverse andere landen zelfs.
De credits zijn waarschijnlijk voor als je naar mobiel belt of landen waar het wel geld kost.
Zolang je bijv. binnen Nederland blijft, gaat er niets van die 5 euro af, werkt prima dat ding.

Kev!n
29 september 2005, 13:40
Is er geen software beschikbaar waarmee je helemaal gratis kunt bellen? :lol:

elmo
12 oktober 2005, 13:09
hehe niet naar vaste telefoons, er moet toch wat aan worden verdient.

kasper
12 oktober 2005, 15:52
Hallo, even terug naar vorige maand, volgens Black Tiger zou voipbuster dus via die 5 € verder gratis zijn ! Mijn vraag aan Black Tiger is "bel je zelf via voipbuster" ?
sorry voor mijn verlate reaktie.
Kasper.

BlackTiger
12 oktober 2005, 17:05
Hoi Kasper.

Nee, nog niet, ben wat lui aangelegd en heb hem nog niet geinstalleerd. Daarnaast heb ik geen modem met voip mogelijkheden en zodoende is het eigenlijk een beetje blijven liggen.

Maar een heel goede vriend van mij in Belgie, waar ik regelmatig kom, die belt ermee en die heeft er ook mee gebeld toen ik daar was en de accountgegevens laten zien. Hij belde toen van Belgie naar Nederland.
Hij belt mij ook met enige regelmaat, ook via voipbuster, dan bel ik hem en zegt hij leg maar op want ik bel gratis, de geluidskwaliteit is zeer goed te noemen, beter als gsm vind ik zelf. Eigenlijk hoor ik bijna geen verschil met gewone telefoon en voipbuster.
Verder heb ik op een ander forum nog gesproken hierover met een aantal users waarvan er ook een paar gebruik maakten hiervan.

Als je nog niet wilt betalen kun je hem ook zo uitproberen. Alleen moeten je gesprekken dan wat sneller zijn. Zonder betaling kun je slechts beperkt bellen en elke keer maar maximaal 1 minuut lang.
Maar om te testen lijkt me dat prima.

Edit: Als laatste wil ik wel nog het volgende schrijven. Op de site van voipbuster heeft men het steeds over "onze betatesters" en dat zijn dus de mensen die er nu gebruik van maken en da's iedereen die het gebruikt.:)
Maar gezien deze uitspraak, kun je verwachten dat ze t.z.t. zullen overschakelen naar betaald bellen en dat het gratis bellen daarmee afgelopen is. Da's normaal bij commerciele bedrijven, maarja de tijd dat het dan gratis is heb je toch mooi kosten bespaart. :-P

kasper
13 oktober 2005, 15:40
In ieder geval weet ik nu een stuk meer , daarvoor bedankt !
Zelf zit ik regelmatig met een vriend in Frankfurt via skype te bellen en dat werkt ook zeer goed en geheel gratis. De tegenpartij moet dan ook skype en een mike bezitten.
Ook het bellen naar een vast telefoontoestel gaat prima. werkt via een creditkaart, maar kost dan ook minder dan de helft van een normaal gesprek. Altijd leuk naar verre oorden.
groet kasper.

BlackTiger
13 oktober 2005, 20:54
Klopt, dit kan overigens met Voipbuster ook als je beiden het programma geinstalleerd hebt. Mij viel wel op dat Voipbuster niet zo zwaar is in het gebruik van resources, als ik Skype heb draaien en moet dan iets starten, wil het nog wel eens wat trager gaan dat opstarten.

Ik heb hem vandaag overigens geinstalleerd en even gebeld. Kwam gelijk een nieuwe versie van voipbuster binnen, maar zoals gezegd hij is nog in het beta stadium. Zelf hoorde ik de gebelde persoon duidelijker dan over de gewone telefoon leek het wel, aan de andere kant was ik ook goed te verstaan maar leek het soms alsof het soms ietwat hakkelde maar verder uitstekend te verstaan aldus de gebelde persoon.
Alleen lukte het me vandaag nog niet om die 5 euri over te boeken, dus ik kon maar 1 minuut bellen.

kasper
14 oktober 2005, 15:29
Black Tiger, graag horen we (ik) het vervolg van deze gegevens nog van je, en ook nu weer "alvast bedank" v.w. skype betreft, is het inderdaad zo dat als er iets meedraaid het kleine problemen kan geven. Vandaag even een nieuwere versie van skype opgehaald, het geluid was een stuk beter, m.a.w. optimaal !
groet kasper.

BlackTiger
14 oktober 2005, 18:29
Graag gedaan. Ik zal er zeker nog op terugkomen. Later gisteravond kreeg ik een bevestigings email van Voipbuster. Daarna heb ik wel de betaling kunnen doen via hun site. Je kunt kiezen voor een aantal mogelijkheden, Visa creditcard, paypal en nog een tweetal mogelijkheden dacht ik.
Zal er eens wat vaker mee gaan bellen en de ervaringen hier plaatsen of nog beter.... ik zal er een nieuwe thread over maken want deze gaat over @home telefonie en eigenlijk zijn wij hier met voipbuster dus off-topic bezig.
Hebben we dat euveltje ook meteen verholpen.:)