PDA

View Full Version : speedtouch router en scarlet

metalgozer
10 september 2005, 13:43
hallo beste mensen

tot mijn grote spijt zit ik bij scarlet ja ik ben 1 van de velen die er ook ingestonken is maar goed het volgende

ik wil dus mijn speedtouch 510 router gebruiken voor het internetten op 2 pc's maar nu kom ik op het probleem dat zo gauw als ik de kabels e.d. heb aangesloten en heel blij naar de pc's loop dat er een ip nr conflict is. beide pc's hetzelfde ip nr en dat ik op 1 pc internet heb en op de ander dus niet vanwege dit probleem

ook krijg ik bij de pc die het niet doet een inlogscherm in ie om verbinding te maken doe ik dat dan vreschijnt weer het hierboven staande wie helpt mij!!!

dus mijn vraag is hoe krijg ik :-@ :-@ 2 pc's op die router in samenwerking met scarlet

oh ja scarlet wil niet meewerken

bij voorbaar dank

Metalgozer

avv
10 september 2005, 13:54
Voor Scarlet moet de Speedtouch in Bridge staan, en dan gaat het externe IP-adres rechtstreeks naar de PC. Het routeronderdeel van de ST510 wordt dan utgeschakeld, en dus kan je inderdaad niet 2 PCs aansluiten.

Je hebt twee mogelijkheden:
- proberen je ST510 in routerstand te krijgen, maar dat zal moeilijk zijn.
- aparte router aanschaffen.

metalgozer
10 september 2005, 14:03
dus....

van bridge naar router nou gaan we eens even zoeken heeh

als het niet lukt kom ik wel weer terug want heb geen zin om weer een router aan te schaffen

bedankt voor de tip!

Tim
11 september 2005, 09:14
Heb je wel een goed netwerk gemaakt?
- Configuratiescherm --> Netwerk- en Internet-verbindingen --> Een thuisnetwerk of bedrijfnetwerk instellen(is de derde).
Volgende --> Volgende --> en dan de tweede optie(Deze computer maakt verbinding met het internet via gateway in mijn huis of via een andere computer in mijn netwerk) --> De rest wijst zichzelf denk/hoop ik.

Stond in een ander bericht van mij...

Of is het echt een hardware-probleem?