PDA

View Full Version : normale stereo boxen op computer aansluiten

colossus76
10 september 2005, 11:21
weet iemand hoe je normale boxen aansluit op je computer want ik
wil op een feest me computer gebruiken voor de muziek.
ik heb al een mengpaneeltje maar kan ik deze dan ook aansluiten op me comp.
en heb ik er nog een bepaalde geluidskaart voor nodig of een bepaald programma
groet colossus76

kater
10 september 2005, 14:28
Ja met behulp van een versterker.
Je kan speciale verloopkabeltjes kopen die je van je geluidskaart naar je versterker verbind.
De boxen sluit je dan op de versterker aan.

Op je geluiskaart van je computer kan je alleen actieve luidsprekers rechtstreeeks aansluiten, dat zijn luidsprekers waar een versterker inzit.

BadBoyForLife
10 september 2005, 14:48
Veel geluid zul je niet krijgen als je de boxen aan je pc koppelt.
Volgens mij is'r ook'n verschil in ohm tussen je huiskamerspeakers en je pc.
Je huiskamerspeakers hebben 8 ohm nodig.
Als je pc maar 4 ohm kan leveren, benut je maar de helft vd capaciteit van je speakers.
Als je speakers een ingebouwde versterker hebben, dan krijg je wat meer herrie.

Geluid uit'n geluidskaart is altijd beter (meer instellingen, zuiverder, meer kanalen, meer aansluitingen...), maar zonder geluidskaart kun je ook wel herrie maken.

Beter is om je pc te linken met je(een) versterker. De ideale kabel die je hiervoor kunt kunt gebruiken is de digitale (optisch of coaxiaal, afhankelijk van je geluid-out aan je pc en de geluid-in van de versterker).

Neem je geen genoegen met de grafische equalizer van je (pc) speler,
dan kun je tussen de versterker en je pc je mengpaneel aansluiten, of je kunt d'r gewoon eentje van het net downloaden.

Succes.

Sorry kater zag te laat dat je al had gerageerd.

kater
10 september 2005, 16:46
Veel geluid zul je niet krijgen als je de boxen aan je pc koppelt.
Volgens mij is'r ook'n verschil in ohm tussen je huiskamerspeakers en je pc.
Je huiskamerspeakers hebben 8 ohm nodig.
Als je pc maar 4 ohm kan leveren, benut je maar de helft vd capaciteit van je speakers.
Als je speakers een ingebouwde versterker hebben, dan krijg je wat meer herrie.

Geluid uit'n geluidskaart is altijd beter (meer instellingen, zuiverder, meer kanalen, meer aansluitingen...), maar zonder geluidskaart kun je ook wel herrie maken.

Beter is om je pc te linken met je(een) versterker. De ideale kabel die je hiervoor kunt kunt gebruiken is de digitale (optisch of coaxiaal, afhankelijk van je geluid-out aan je pc en de geluid-in van de versterker).

Neem je geen genoegen met de grafische equalizer van je (pc) speler,
dan kun je tussen de versterker en je pc je mengpaneel aansluiten, of je kunt d'r gewoon eentje van het net downloaden.

Succes.

Sorry kater zag te laat dat je al had gerageerd.

De uitgang van de geluidskaart is hoogohmich en weinig vermogen. Daarom kan je er geen luidsprekers rechtstreeks op aansluiten.

Lees mijn verhaal even, daar staat wat hij moet doen.
Je kan "gewone" luidspreker boxen niet op de geluidskaart van je computer aansluiten.
Ik heb beneden gescheven hoe het moet.
Verder geef je informatie waar hij / zij helemaal niet om vraagt.

Huiskamer luidsprekers zijn soms 8 ohm en soms 4 ohm en soms 16 ohm. Dus lang niet altijd 8 ohm.

Het is ok dat je mijn antwoord te laat zag. ;-)

ferret
11 september 2005, 02:41
Ik heb zelf mijn comp (geluidskaart) met een speciaal snoer met daaraan tulpstekkers (voor het mengpaneel) en een jacket (voor de geluidskaart) verbonden via een mengpaneel naar de versterker. Je hebt dus buiten een mengpaneel ook een versterker nodig zoals Kater al in zijn eerste antwoord heeft gezegd

BadBoyForLife
11 september 2005, 12:16
De uitgang van de geluidskaart is hoogohmich en weinig vermogen. Daarom kan je er geen luidsprekers rechtstreeks op aansluiten. Onderzoek op't web leert dat je helemaal gelijk hebt.
Heb ik weer wat bijgeleerd.
Verder geef je informatie waar hij / zij helemaal niet om vraagt.De tips die ik heb gegeven zijn vraag gerelateerd.
heb ik er nog een bepaalde geluidskaart voor nodigis de vraag,
jouw antwoord is:
Je kan speciale verloopkabeltjes kopen die je van je geluidskaart naar je versterker verbind. Je weet nog niet of ie al'n geluidskaart heeft.
Daar vanuit gaande, is de digitale kabel gebruiken goedkoper(mocht de standalone dvd speler al via de digitale kabel aangesloten zijn,dan kun je je een nieuwe uitsparen en eventueel diezelde kabel gebruiken) en het levert ook nog'ns betere geluid. (afhankelijk van de AD/DA omvormers). ;-)

Tim
11 september 2005, 12:52
Ik heb ook grote boxen via een versterker naar mijn computer. Ik vind alleen geluid niet optimaal. Je moet in Windows© het volume heel wacht zetten voor redelijke geluidskwaliteit.

Als ik jou was zal ik gewoon een boxen-set kopen bijv. een 1:5 en die op je computer aansluiten ipv. met een versterker.

Thijs
11 september 2005, 17:07
Als ik jou was zal ik gewoon een boxen-set kopen bijv. een 1:5 en die op je computer aansluiten ipv. met een versterker.

Met een 5.1 set draaien op een feestje? *-) Dat werkt denk ik niet :P.

kater
11 september 2005, 18:42
Ik heb ook grote boxen via een versterker naar mijn computer. Ik vind alleen geluid niet optimaal. Je moet in Windows© het volume heel wacht zetten voor redelijke geluidskwaliteit.

Je bedoeld 5.1 en natuurlijk actieve boxen.
Maar weet jij dan welke geluidskaart hij heeft?

kater
11 september 2005, 18:44

Met een 5.1 set draaien op een feestje? *-) Dat werkt denk ik niet :P.
Thijs je antwoord heeft helemaal niets met de vraag te maken.
Graag alleen antwoord geven, dat met de vraag te maken heeft.
Voor lol hebben we een "off topic" deel. ;-)

Thijs
11 september 2005, 18:51
kater ik ben bittere ernst...

als ik 5.1 hoor dan denk ik aan die bureau of dvd setjes met 5.1 "bioscoop" geluid. Of je moet ineens super veel geld vinden want als je 5.1 met speakers wil die voor dit doeileind te gebruiken zijn, zit je al snel in de vele honderden zoniet duizenden euro's kwijt.

Animal
11 september 2005, 20:44
Een beetje stereo installatie is ook 5.1 ,en kost echt geen duizende euro's.
Ik heb hier in de huiskamer al 6 jaar een sony installatie staan die 5.1 is ,met tuner,cd wisselaar en dubbel cassete deck.
Twee hele grote boxen ,3 kleinere en een grote subwoofer.
Dat spul was destijds iets meer als 1000 gulden ,en geeft genoeg geluid voor de hele straat.

Tegenwoordig is dat spul alleen maar goedkoper geworden.

kater
16 september 2005, 19:43
kater ik ben bittere ernst...

als ik 5.1 hoor dan denk ik aan die bureau of dvd setjes met 5.1 "bioscoop" geluid. Of je moet ineens super veel geld vinden want als je 5.1 met speakers wil die voor dit doeileind te gebruiken zijn, zit je al snel in de vele honderden zoniet duizenden euro's kwijt.
Welke eisen stel jij dan aan je surround installatie en wat wil je er dan op draaien?
Ik heb verleden jaar een JVC 6.1 gekocht en die was ongeveer 1400 Euro compleet en een heel mooi geluid.