PDA

View Full Version : adsl

passiepas
21 augustus 2005, 17:54
Hallo

Ik plaats deze bericht even voor mijn oom en die wil graag weten hoe je adsl moet uitzetten zo dat je geen verbinding meer hebt met adsl?

Als je op het bureaublad bent en je hebt geen schermpje van internet voor je hoe kan je dan zien dat je van adsl af bent?

Ik heb zelf kabel van athome als ik helemaal rechts boven in op het rode kruisje druk dan ben ik al van internet af maar hoe zit dat met adsl?

Groeten Pascal

kater
21 augustus 2005, 18:11
Net als met een inbelmodem, verbinding verbreken.

reintje
21 augustus 2005, 23:15
Onderin de systeemtray (naast de klok) heb je 2 beeldschermpjes. Rechtsklik met de muis en kiezen voor verbinding verbreken.

Lampje
22 augustus 2005, 19:59
Dit licht eraan wat voor modem je gebruikt. Als je een USB modem gebruikt kan je inderdaad op deze manier de verbinding verbreken. Maar als je een ethernet modem gebruikt heb je die schermpjes niet.
Het is ook niet echt nood zakelijk om bij een ethernet modem je verbinding te verbreken. Tenzij je gebruik maakt van ADSL Tijdsurfen.

BlackTiger
23 augustus 2005, 00:40
Maar als je een ethernet modem gebruikt heb je die schermpjes niet.
Jawel hoor, dan heb je ze evenzo goed. Maar het kan wel zijn dat je ze even aan moet zetten.
Configuratiescherm->netwerkverbindingen->eigenschappen van de lan verbinding en dan onderaan "pictogram in systeemvak aangeven tijdens de verbinding" aanvinken en daar zijn je icoontjes.)

kater
24 augustus 2005, 19:04
Dit licht eraan wat voor modem je gebruikt. Als je een USB modem gebruikt kan je inderdaad op deze manier de verbinding verbreken. Maar als je een ethernet modem gebruikt heb je die schermpjes niet.
Het is ook niet echt nood zakelijk om bij een ethernet modem je verbinding te verbreken. Tenzij je gebruik maakt van ADSL Tijdsurfen.

Wel als je hem aanvinkt.
Via confugiratie scherm, netwerkverbindingen en een klikje zetten bij pictogram zichtbaar maken. (rechts klikken op het symbool lan verbinding en eigenschappen kiezen).
Had ik ook zo toen ik ADSL met een Ethernet modem had.
(bij mij is hij nu uitgevinkt).

Thijs
20 september 2005, 19:05
je kan ook gewoon de browser in off-line zetten

BlackTiger
21 september 2005, 00:24
Nee Thijs, want dan is de verbinding er nog steeds, alleen doet de browser het dan effe niet.:)