PDA

View Full Version : Msn?

Gruber
21 August 2005, 15:20
Hallo,

Ik vroeg me af of er MSN is voor Linux.
Lijkt me zeer mooi als dat kon :mrgreen:

avv
21 August 2005, 15:31
Er zijn vast wel chatprogramma's voor Linux. Alleen MSN voor Linux? Da's een vleesetende plant voor vegetariers, of een stinkbom in een parfumfabriek.

Gruber
21 August 2005, 16:02
Nou er is ook MSN voor de Mac. dus misschien...ook voor linux.
Weet ik veel, Ik heb gewoon een vraag. Het zou leuk zijn.
Weet iemand anders misschien?

downforce.rvs
21 August 2005, 17:09
Er is wel een msn voor linux ik was toevallig op vakantie in spanje er daar hadden ze linux draaien met iets van AI messenger ofzoiets :-S

Gruber
21 August 2005, 17:13
Bedoel je AOL...

metalmaniakG
22 August 2005, 13:57
Nee, AMSN, ik draai het zelf ook, werkt fijn hoor. AMSN staat inderdaad voor Al's Messenger. Alleen bestanden versturen gaat nog niet lekker en aanmelden wil nog niet met wachtwoordencryptie, TLS moet geinstalleerd worden, inmiddels 7 keer gedaan en hij blijft aangeven dat het niet geinstalleerd is. Maar verder, gewoon chatten etc. werkt perfect.

Richt
23 August 2005, 16:58
bij mij werkt AMSN perfect onder windows en linux allen die berichten die je achter je naam kunt zetten kan niet met AMSN verder is de layout bijna het zelfde

metalmaniakG
25 August 2005, 21:18
Tja, ook webcam ontbreekt... ma verder prima prog :)

dJeedJee
27 August 2005, 13:49
GAIM is ook een goeie en ondersteund ook een deel van Google talk, GAIM (http://gaim.sourceforge.net/)

Erikdenoorman
21 September 2005, 00:57
AMSN komt idd het meest in de buurt van msn. Persoonlijk vind ik GAIM relaxter.

Btw --> Bij de standaard installatie van Fedora 4 (en misschien ook wel andere) zit een versie van GAIM die normaal niet overweg kan met het msn protocol. Bij instellingen moet je dan "http protocol" aanvinken en dan werkt het wel. Ik weet niet of meerdere mensen dit probleem hebben maar dan weten mensen het alvast <;:o)

Gek trouwens hé, dat msn er niet is voor linux. (MSn Microsoft :-P )

straotje
19 August 2006, 09:18
Kun je met AMSN gewoon met je MSN vriendjes praten of moeten zij ook AMSN installeren?

Ik begrijp de tegenstelling, maar het zou toch wel fijn zijn dat niet al mijn vriendjes AMSN moeten hebben om met mij te kunnen kletsen.

metalmaniakG
19 August 2006, 14:13
ja hoor, amsn werkt gewoon via het msn, het maakt verder niets uit welke client je vrienden gebruiken.

willem1940
19 August 2006, 22:17
Zo te zien kan Firefox niet voldoende omgaan met aMSN; kon bijvoorbeeld niet in de mailbox van Hotmail komen die er in is opgenomen.

metalmaniakG
20 August 2006, 18:36
als amsn gewoon is ingesteld op het gebruik van firefox werkt het prima, hier in ieder geval wel.

willem1940
20 August 2006, 21:42
als amsn gewoon is ingesteld op het gebruik van firefox werkt het prima, hier in ieder geval wel.

Kom je er ook mee in de mailbox van hotmail (aanklikken)?

metalmaniakG
21 August 2006, 00:19
Ja, ik heb het net even getest (gebruik zelf gmail), en het werkt prima hier :-) ik kom gewoon netjes in het postvak-in terecht.

Als je naar opties gaat, en dan het laatste tabblad aanklikt "Others" (in NL evt. overige?) staat er achter browser dan wel "firefox $url" ipv "mozilla $url"?.

willem1940
21 August 2006, 00:32
Ja, ik heb het net even getest (gebruik zelf gmail), en het werkt prima hier :-) ik kom gewoon netjes in het postvak-in terecht.

Als je naar opties gaat, en dan het laatste tabblad aanklikt "Others" (in NL evt. overige?) staat er achter browser dan wel "firefox $url" ipv "mozilla $url"?.

Niets gevonden wat hierop ook maar enigszins lijkt.

metalmaniakG
21 August 2006, 15:01
screenshot:

willem1940
21 August 2006, 20:49
O, gevonden; je bedoeld in a-mess kijken (niet in firefox).

Nee, totaal ander plaatje. Ik word dus verondersteld daarin met geheimtaal te gaan prutsen? Niet gebruikersvriendelijk, dan gaat-ie overboord.