PDA

View Full Version : Popup

Gtranquillity
16 August 2005, 09:31
Hoi hoi,

Ik ben weer bezig met een nieuwe site, maar er wil me iets niet lukken. Ik wil graag een popup maken voor foto's, zoals op deze site http://www.nicowobben.com/ (even doorklikken op een foto aub, dan verschijnt de gewenste popup :) )
Wat ik ook probeer, het lukt me niet een dergelijke popup te maken. Mijn popup krijgt steeds weer het hele menu bovenaan en opent over het gehele venster, terwijl hij een vaste afmeting moet hebben. Vreemd genoeg geven ook de zgn popup generators geven dit resultaat, zelfs als ik de optie "menubalk", "statusbalk", etc. openlaat :-| . Ik hoop dat iemand me kan helpen!?

Bedankt!

downforce.rvs
17 August 2005, 02:16
kijk even op http://anouksweb.nl en daarover staat iets over een pop up maken :-)

Gtranquillity
18 August 2005, 08:54
Thanks, maar die had ik al gezien. Werkt helaas niet met het fotoscript wat ik heb :(

Sent_NL
18 August 2005, 10:54
Waar staat je site dan? Dan kunnen we even kijken wat je nu hebt.

Gtranquillity
19 August 2005, 22:01
Ik ben er nog maar net aan begonnen, vandaar dat ik de URL nog niet plaatste. De layout is klaar, maar ik moet de foto's nog invoeren (en dus de links)

Intussen zijn er 2 fotoscripts gekoppeld. De eerste vind je door bij 4 augustus op het plaatje te klikken (de wielrenners dus)
Het andere door in het menu op "sidemap" te klikken. Je komt dan bij een testplaatje uit wat weer een ander script opent (een popup dus) In principe vind ik dit mooier dan het eerste, maar ik krijg het niet gecombineerd met de thumbnails van het eerste script.

De Url is www.diana-van-tankeren.nl

Sent_NL
23 August 2005, 01:39
Wat is er dan mis het pop-up? Ik vind het prachtig zo en zie geen menu. Ook is het popup niet beeldvullend.

Ik zou zeggen: "Gewoon zo laten!"

P.s. Alleen met IE bekeken. Zal thuis nog eens met Opera en FF kijken.
Bij sitemap komt trouwens geen pop-up.

cuizenier
23 August 2005, 02:02
Hallo Gtranquility

Heb de ballen verstand van websites, voor mij is deze uitvoering perfect.
Is er verschil hoe je deze side bekijkt , zowel tussen Int.Explorer en Firefox ?
Maar als leek zou ik deze foto's cq popups meer verdelen over het blad.
het is te compacf op mekaar.
Maar wie ben ik ?

Gtranquillity
23 August 2005, 09:00
Bedankt voor jullie reacties :)

@sent_nl: sinds mijn laatste post en die van jou is de site div. keren aangepast. Ik had er aanvankelijk een testpagina van gemaakt, maar deze is intussen verwijderd, dus vandaar dat er in sitemap geen popup meer verschijnt.

Ik ben benieuwd hoe de site in Opera en FF werkt. Ikzelf heb hem alleen getest in IE en Netscape 7.2. Het enige verschil is dat de hyperlink randjes om de foto's in IE grijs zijn (zoals de bedoeling is) en in NS wit. Krijg dit alleen niet aangepast...

@cuizenier: ik wilde juist graag een popup die niet beeldvullend is. Het eerste script wat ik gebruikte was wel beeldvullend, maar als je dit op een schermresolutie van 1200x1600 bekeek zag het er allemaal erg iel uit. Toch hartelijk bedankt voor het uiten van je mening :)

Sent_NL
23 August 2005, 14:49
Ook in FF en Opera ziet het er erg goed uit. Houden zo.

Mooie foto's trouwens.

reintje
23 August 2005, 21:50
'k Heb het ook getest in FF.... Mooi.... laad ook snel. Leuke site om te bezoeken.... (Y)

Gtranquillity
24 August 2005, 08:33
Dank jullie wel voor het compliment *bloos* en het testen! :)