PDA

View Full Version : muisbel maken

timheijligers
30 July 2005, 16:52
hallo

ik had een oude computermuis om getovert tot een bel mooi deed het perfecht maar nu wou ik er een andere aan hangen maar dit werkt niet

ik heb de 2 punten opgezocht waarbij me multimeter ging piepen als ik de gewenste muisknop indrukte

maar steeds als ik heb aan de transformator hang trekken de batterijen binnen een mum van tijd leeg

wat kan dit zijn ik heb gekeken en ik heb nog iets gevonden bij een andere muis wellicht bij de muis die ik nu als bel gebruik ook.

je heb 3 soldeerpuntjes bij de 2 linkse en de 2 rechtse gaat hij beide piepen als ik de muisknop indruk.

als ik de muisknop niet indruk geef hij mij de 2 linkse getallen aan bij de 2 rechte alleen maar 0.00000 (dit is dan gemeten met de piep stand zeg maar)

maar ik neem aan dat dit er niks mee te maken heeft en dat ik me multimeter dan op een andere stand moet zetten.

weten jullie wat ik kan doen om er achter te komen wat er aan de hand is?

MVG Tim

Leon
30 July 2005, 18:34
Als ik het goed begrepen heb, dan moet je juist de punten hebben waar er NIET wordt gepiept. Die piep is namelijk een melding dat er verbinding is.

( ook afhankelijk van de instelling van je meter uiteraard, maar die had je niet vermeld)