PDA

View Full Version : html berichten in email

jacobus35
5 juli 2005, 15:34
Ik werk met XP2 en Outlook express6.
Ik kan echter geen HTML berichten lezen in mijn emails.
Dit wordt niet ondersteund. Wie weet wat er moet worden ingesteld om dit wel mogelijk te maken

peoplehateme
12 juli 2005, 14:17
Waarschijnlijk ligt dat aan je mail provider. Kon je daarvoor wel met je provider html lezen? Maarja er zitten ook positieve dingen aan het niet kunnen lezen van html berichten. Zelf heb ik dat ook uitgeschakeld. De meeste virussen worden verstuurd in html en als jij die du niet kan lezen ben je ook niet vatbaar voor de meeste virussen. Maarja ik zou eerst info vrage bij je mailrpovider, meestal ligt het daaraan.

jacobus35
12 juli 2005, 15:05
Hi,
Je schrijft dat je het hebt uitgeschakeld. Waar doe je dat en met welke tekst.
Als ik Oulook 200 gebruik dan kan ik deze berichten wel lezen. Dit zal dus met de beveiliging van Outlook Express te maken hebben. Ik heb ook Norton Serurity 2005
geinstalleerd misschien zit het daar in. Maar hoe te wijzigen is mij niet bekand.
Wie heeft hiervoor een oplossing

peoplehateme
13 juli 2005, 19:28
Ik gebruik zelf geen outlook express maar eudora, daarom kan ik het niet uitleggen, maar ik heb even voorje op het internet gezocht. Wat rood is moet je doen, maar het is toch handig om de rest ook te lezen. Wat wel jammer is dat je telkens html moet aanvinken per e-mail. Maar ja je moet er wat voor over hebben.

E-mailberichten afkomstig van virus- en wormmakers is bijna altijd in het HTML-formaat opgemaakt. De reden hiervoor is vrij eenvoudig: de snoodaards kunnen in de HTML-code van zo'n bericht opdrachten opnemen die virussen en wormen bij u binnen kunnen sluizen. Hiervoor hoeft u meestal niets speciaals te doen. Het bericht openen of weergeven in het voorbeeldvenster is bijna altijd al voldoende op die opdrachten te activeren.

Daarom heeft Microsoft het programma Outlook Express voorzien van de mogelijkheid om berichten, in welke opmaak dan ook, altijd weer te geven in gewoon tekstformaat. Het voordeel is duidelijk: door berichten weer te geven als gewone tekst is het niet meer mogelijk om per ongeluk in HTML-code verborgen opdrachten te activeren. Een nadeel, zij het slechts een klein, is dat berichten er een stuk minder mooi uitzien. Mocht u de behoefte voelen om een bericht toch in HTML te bekijken, dan kunt u dat per bericht aangeven.

Om berichten als gewone tekst te lezen dient u de volgende handelingen eenmalig uit te voeren:

Kies in Outlook Express achtereenvolgens voor Extra >> Opties
Klik op het tabblad Lezen

Plaats een vinkje voor de optie "Alle berichten zonder opmaak weergeven". Hierdoor wordt deze optie actief
Klik op OK om de nieuwe instelling toe te passen

Wilt u een bericht alsnog in HTML bekijken, dan opent u het bericht en kiest u vervolgens in het menu Beeld de optie HTML-bericht. Die keuze is dan alleen geldig voor het bericht dat op dat moment geopend is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

peoplehateme
13 juli 2005, 19:29
Ik gebruik zelf geen outlook express maar eudora, daarom kan ik het niet uitleggen, maar ik heb even voorje op het internet gezocht. Wat rood is moet je doen, maar het is toch handig om de rest ook te lezen. Wat wel jammer is dat je telkens html moet aanvinken per e-mail. Maar ja je moet er wat voor over hebben.

E-mailberichten afkomstig van virus- en wormmakers is bijna altijd in het HTML-formaat opgemaakt. De reden hiervoor is vrij eenvoudig: de snoodaards kunnen in de HTML-code van zo'n bericht opdrachten opnemen die virussen en wormen bij u binnen kunnen sluizen. Hiervoor hoeft u meestal niets speciaals te doen. Het bericht openen of weergeven in het voorbeeldvenster is bijna altijd al voldoende op die opdrachten te activeren.

Daarom heeft Microsoft het programma Outlook Express voorzien van de mogelijkheid om berichten, in welke opmaak dan ook, altijd weer te geven in gewoon tekstformaat. Het voordeel is duidelijk: door berichten weer te geven als gewone tekst is het niet meer mogelijk om per ongeluk in HTML-code verborgen opdrachten te activeren. Een nadeel, zij het slechts een klein, is dat berichten er een stuk minder mooi uitzien. Mocht u de behoefte voelen om een bericht toch in HTML te bekijken, dan kunt u dat per bericht aangeven.

Om berichten als gewone tekst te lezen dient u de volgende handelingen eenmalig uit te voeren:

Kies in Outlook Express achtereenvolgens voor Extra >> Opties
Klik op het tabblad Lezen

Plaats een vinkje voor de optie "Alle berichten zonder opmaak weergeven". Hierdoor wordt deze optie actief
Klik op OK om de nieuwe instelling toe te passen

Wilt u een bericht alsnog in HTML bekijken, dan opent u het bericht en kiest u vervolgens in het menu Beeld de optie HTML-bericht. Die keuze is dan alleen geldig voor het bericht dat op dat moment geopend is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

jacobus35
15 juli 2005, 11:16
Hallo peoplehateme,

Ik heb jouw oplossing voor mijn probleem geprobeerd en het werkt prima.
Bedankt voor de tip!

peoplehateme
16 juli 2005, 21:54
Geen dank hoor, ik ben blij dat het heeft gewerkt =D