View Full Version : Internet-verbinding kapt er steeds mee
FeriMontis
3 juli 2005, 20:29
Deze vraag heb ik ook in andere forums gesteld, maar misschien heeft hier iemand een tip:
Sinds het volledig herinstalleren van Windows XP merk ik dat mijn internet-verbinding er regelmatig mee kapt. Dit kan na enkele minuten of na uren zijn. Herstarten van de computer helpt meestal, soms helpt alleen de stekker van de modem er even uit halen. Heb dit probleem met IE maar ook met Firefox.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Heb je ze daar ook zo weinig informatie gegeven? (H)
Modem, type, internetprovider, computer, Windows-versie, firewall, virusscanner, wat heb je al geprobeerd, etc etc.
(anders moet ik mijn kristallen bol en Jomanda weer raadplegen)
FeriMontis
3 juli 2005, 22:16
Sorry, ik zal proberen wat duidelijker te zijn.
Breedband via kabel, @home, windows xp, norton internet security (maar probleem bestond ook voor het installeren hiervan met XP firewall). Headstart-computer.
Heb geprobeerd computer volledig opnieuw te formatteren (hielp een jaar geleden wel). Heb het vinkje van de netwerk-kaart uitgeschakeld zodat de computer hem niet meer kan uitschakelen om energie te sparen (ik hoop dat duidelijk is wat ik daarmee bedoel).
Geprobeerd of het aan IE lag, maar met Firefox is het probleem er ook zoals gezegd.
Via de helpdesk van @home kwam ik geen steek verder. Wel wist men mij daar te melden dat op het moment van zo'n "black-out" bij mij, mijn computer bij hun nog steeds te zien is als actief verbonden. Het lijkt dus een probleem in mijn PC te zijn, een gewijzigde instelling (door het herinstalleren van XP?).
Ik heb verder geen idee in welke richting ik het probleem moet zoeken, dus als er meer informatie nodig is geef ik die natuurlijk graag.
Ik heb deze problemen ook gehad. Ongeveer 1 maand. Er was geen peil op te trekken wanneer de verbinding weer traag zou worden of zelfs weg zou vallen. De helpdesk van de UVT wist mij uiteindelijk te vertellen dat het probleem echt wel bij @Home lag. (cry)
Maar gelukkig, sinds deze week werkt alles weer naar behoren. <;:o)
FeriMontis
11 juli 2005, 19:48
Absoluut, volledig spyware-vrij.
Zou dit nog een probleem van het modem kunnen zijn? Driver-probleem bv? Hoe zou ik dat kunnen controleren en/of repareren?
BlackTiger
11 juli 2005, 23:03
Het modem van @home heb je geen driver voor nodig en kun je ook niet repareren.
Wat je kunt doen is het volgende:
1.) Configuratiescherm, internet-opties, tabblad verbindingen en klik dan op lan-instellingen. Haal hier ALLE vinkjes weg en druk op OK. Mocht je op dat tabblad inbelverbindingen zien, haal die dan ook weg.
2.) Helpt dit niet, kun je wellicht een netwerkkaart van iemand lenen om die te proberen?
3.) Controleer elke keer als het gebeurd in elk geval zelf of de lampjes van het modem wel (bijna) allemaal branden c.q. knipperen.
johnny be good
16 juli 2005, 20:41
Dit probleem ken ik ergens van.
Als je ook het ueveltje hebt dat je soms de PC meerderemalen moet afsluiten eer die werkelijk uitgaat moet je maar eens aan je moederbord gaan denken
Hoi allemaal.
Mijn vraag past een beetje bij de vorige.
Ik weet alleen niet hoe ik een nieuw forum moet starten, dus alhier.
Als ik naar een site bv. www.map24.nl ga en vervolgens op verder druk na gegevens invoer sluit firefox af, ook bij IE. dit gebeurt bij meer pagina's.
Ik kan normaal internetten uren achtereen zonder problemen, alleen als ik op deze sites kom is er niets aan de hand totdat ik verder link dan is de verbinding weg en kan ik opnieuw verbinding maken met internet.
Wat kan dit zijn en hoe los ik dit op.
:^)
sjouwer
18 juli 2005, 06:29
@bison
druk op nieuw boven aan (hierstaat op die plek antwoord)
onderwerp invullen en eerste gericht intillen
Dank je Sjouwer ik had het al ontdekt.
bedankt
ysselsteyn
10 augustus 2005, 20:13
Ik heb het zelfde probleem gehad bij @home en bij mij is het opgelost. Oorzaak was bij mij de USB-omvormer die sommige mensen gebruiken als je @home gebruikt. Deze ertussen uit en via netwerkkaart.
bison
10 augustus 2005, 23:20
Hallo allen.
Ik heb onddekt wat het probleem was waardoor ik diverse pagina's niet kon gebruiken en internet zich afsloot.
Bij controle bleek dat ik een gedeelte van java script's update had verwijderd.
Na opnieuw instalatie van java 2 was het probleem opgelost.
Dank allen voor de reactie's. 8-| 8-| 8-| 8-| 8-| 8-|
BlackTiger
10 augustus 2005, 23:47
Duh.. java.. hoe is het mogelijk he.:)
Wel fijn dat je het even nog kwam melden wat de oorzaak was! (Y)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.