PDA

View Full Version : bestanden verplaatsen van C naar D

Anke
1 juli 2005, 12:40
Op de pc van een kennis is de HD gepartitioneerd in een C (10 GB) en een D (70 GB) schijf. Nu zit C helemaal vol en is D helemaal leeg. Ze hebben dus alles wat er zoal op een schijf ge´nstalleerd kan worden allemaal op C gezet. Ik wil dus bij hun alle toegevoegde programma's (de systeembestanden dus niet) naar de D verplaatsen. (Door klikken/slepen)
Kan dat zomaar of gaat dat ergens complicaties opleveren?
Het gaat om programma's zoals MSN, Kazaa, Spybot, Hitman pro, cd brandprogramma enz. en de map "mijn documenten"
Zitten er ergens verborgen koppelingen of zoiets waardoor programma's mogelijk niet meer zouden werken als ze op D gezet worden?
Anke

Animal
1 juli 2005, 13:18
De programma's moeten opnieuw geinstalleerd worden op de schijf waar je ze wilt hebben.
Er zitten inderdaat een soort verborgrn koppelingen ,in window,s ,dus als je dingen verplaatst zoals je nu aangeeft ,dan kan window's de prg's niet meer vinden.
Dus de prg's eerst verwijderen (oninstalleren) en daarna opnieuw installeren op de schijf van jouw keuze.

Anke
1 juli 2005, 16:55
Animal, dank je voor je antwoord, ik had al zo'n vermoeden dat ik niet zomaar zondermeer de boel kon verplaatsen. Maar kan ik de map "mijn documenten" ook niet naar D slepen? (zitten alleen muziekbestandjes in en foto's)

BlackTiger
1 juli 2005, 17:35
Zou je wel naar je D kunnen slepen, maar dan krijg je er 2 want op de C zal hij opnieuw aangemaakt worden.
Waarom maak je niet gewoon een map "muziek" ofzo op je D schijf en sleept dan al je muziek daar naartoe? Dat kan immers ook.

Navy
1 juli 2005, 17:42
De map 'Mijn documenten' kun je naar de D: verslepen. Het klopt dat er dan een nieuwe op de C: wordt gemaakt, maar als je met rechts klikt op 'Mijn documenten'en dan op 'Eigenschappen' dan kun je daar het pad wijzigen door de C in een D te veranderen. Ik heb dat altijd zo (gedaan). Dan komen voortaan alle documenten e.d. in de map 'Mijn documenten' op de D:. Die op C: blijft dan leeg.

MeMyself&I
9 juli 2005, 21:53
Mijn Documenten verplaatsen:
Verkenner openen, rechtermuisklik op Mijn Documenten, Eigenschappen selecteren, Knop Verplaatsen kiezen en locatie op D-schijf opgeven. Alle documenten worden automatisch gekopieerd en de verwijzingen worden ook aangepast.

Gedeelde documenten verplaatsen:
Zelf dir op D maken en doc's kopiŰren.
Met Regedit in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\Shell Folders 3 instellingen aanpassen: documenten, muziek en afbeeldingen. De rest moet op C: blijven staan.

In
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\User Shell Folders Common documents-instelling aanpassen.

Ronald http://www.itfigures.nl / http://www.d3s1gn.nl