PDA

View Full Version : Ik zoek een goede internetprovider

wereldbol
19 juni 2005, 11:31
Voor de zoveelste keer hebben we weer een internetstoring bij @Home. Jarenlang zijn we toch redelijk tevreden klant geweest bij @Home, maar het laatste halfjaar is hun service werkelijk om te huilen zo slecht. Op dit moment hebben we al voor de 6e dag geen verbinding! En die helpdesk is helemaal janken met de pet op. Die laten je gerust een half uur (a 10 ct per minuut) in de wacht staan voor de 2elijns, waarop de 2elijns je doodleuk vertelt dat die storing er nog steeds is en dat de 1elijns dat ook wel op z’n scherm had kunnen zien…..AAAARGH

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, wij zijn het zat met @Home en gaan ons account opzeggen.
Maar nu moeten we dus een andere provider hebben en we vragen ons af: wat is nu wel een goeie internetprovider? Er zal natuurlijk overal wel eens wat te zeuren zijn, dat snappen we ook wel. Als ze maar niet van dit soort grove fouten maken (storingen van meerdere dagen enzo).

Dus, graag jullie positieve ervaringen met internetproviders, zowel kabel als ADSL. De kosten vinden we minder belangrijk, als ze maar goeie kwaliteit leveren.

Alvast bedankt!

EdwinV
19 juni 2005, 11:39
Ik heb hier Planet ADSL Comfort en die bevalt me uitstekend.
Al 3 jaar deze provider met dit abonnement, zonder noemenswaardige problemen. Als er al een keer een storing is, duurt deze in de regel minder dan een dag.
Helpdesk staat je netjes te woord.

voor mij is Planet toch 1 van de beteren.

Oh ja, even een tip: Verander je titel even zodat er geen hoofdletters instaan, daar is Modje een beetje allergisch voor :wink:

herbert
19 juni 2005, 11:41
klik (http://www.breedbandwinkel.nl)
Kun je op basis van je postcodecheck zien welke providers bij jou actief zijn.
Typ ook even in google iets van providers +test, er is een tijdje geleden een tevredenheidstest geweest. Waar weet ik niet meer.
Misschien kun je die hier plaatsen of een schermafdruk.
Daarbij hou je altijd dat de één zweert bij provider x en provider y niets vindt, terwijl een ander daar anders over denkt.

Ik heb bv Chello en ben daar heel tevreden over, de keren dat ik de helpdesk nodig had, heeft één per ongeluk de verbinding verbroken. Die had niet gezien dat ik ook VOIP en resette vanuit daar het modem, dus telefoonverbinding verbroken.
Daar werd netjes excuus voor aangeboden door zijn collega.
Verder ben ik altijd netjes geholpen met 100% resultaat.
Aan de andere kant hoor ik ook mensen die bij de naam Chello al spontaan uitslag krijgen.

reintje
19 juni 2005, 12:50
Als je met meerderen die extreem lange storing hebt gehad kun je misschien verhaal halen:

Uit de krant van 25 mei jl.

assen/groningen - Duizend klanten die een abonnement hebben op internet via de kabel van Essent[at]Home hebben al bijna een week geen toegang tot het wereldwijde web. Een hardnekkige storing in een van de centrale computers van @Home blokkeert de kabelmodems van de getroffen klanten.

Volgens een woordvoerder van Essent is de boosdoener een foutief script in een van de centrale servers in Amsterdam.

Kabelmodems die daarop proberen in te loggen worden door het systeem niet herkend, en krijgen voorts geen toegang. Klanten van Groningen tot Maastricht bellen al vanaf vo rige week vrijdag met de klantenservice van @Home, maar krijgen daar steevast te horen dat ze maar geduld moeten hebben. "Dat hoort natuurlijk niet", vindt woord voerder Jan Bakker, "die mensen horen een referentie nummer te krijgen zodat ze niet telkens weer hetzelfde verhaal hoeven af te steken."

Gedupeerde klanten die hebben geklaagd bij de klantenservice (0900-8112) kunnen straks een evenredig deel van hun abonnementskosten terugkrijgen voor de dagen dat ze niet online zijn geweest. Bij een gemiddelde abonnementsprijs van 40 euro per maand bedraagt de schade voor @Home met duizend benadeelde abonnees bijna tienduizend euro per week. Abonnees die de schade willen verhalen kunnen een e-mail sturen naar support[at]home.nl met een specificatie.

BlackTiger
19 juni 2005, 13:57
De link van Herbert is goed maar heeft als nadeel dat je alleen KPN providers te zien krijgt en dus lang niet alle providers die bij jou terecht kunnen. Ik mis bijv. een hoop BBNed providers als ik op mijn eigen adres ga kijken.

Veel providers zijn goed, het ligt er maar aan wat je wilt.
Ik zou bijv. geen Planet of KPN provider nemen. Op zich zijn de verbindingen wel goed, maar ze hebben als groot nadeel dat telkens het contract met 1 jaar verlengt word.
Bij veel andere providers is het zo dat je er het eerste jaar aan vast zit, en na dat jaar gewoon elke maand kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 of 2 maanden en dat scheelt behoorlijk.

Daarnaast moet je kijken wat je wilt. Wil je wel of niet veel downloaden, wil je wel of niet zelf servers draaien, wil je wel of niet een goede newsserver erbij hebben. Maakt het je wel of niet wat uit of er een cap of downloadlimiet op die newsserver zit?

Op dit moment vind ik diverse BBNed providers erg goed. Quicknet, Demon en Tweakdsl bijvoorbeeld.
Tweakdsl is met de langzamere verbindingen wel wat duurder, maar heeft een uitstekende newsserver erbij en totaal niets van downloadlimieten, noch op de newsserver, noch voor de gewone dataverbinding.
Quikcnet is goedkoper en ook snel, doch heeft een limiet op de newsserver, voor de twee snelste verbindingen is dat 50 gigabyte per maand, maar je zou dan bijv. weer Eweka newsservice erbij kunnen nemen voor 7,50 per maand, en dan zit je toch nog wat goedkoper dan een Tweakdsl abo incl. newsserver.
Demon heeft ook een goede newsserver, maar die heeft er wel een cap op zitten (je kunt langzamer erop downloaden dan je verbinding in feite zou kunnen).

Vandaar dat het goed zoeken is. Daarbij moet je je dus de volgende vragen stellen.
1.) Wat voor soort contract wil ik.
2.) Wat voor soort snelheid van verbinding wil ik
3.) Wil je zelf ja of nee servers draaien, indien ja, valt kabel af.
4.) Wil je wel of niet veel downloaden (let dan op download limieten)
5.) Wil je wel of niet gebruik maken van een newsserver.
6.) Rekening houdend met bovenstaande, wat zijn dan de verschillen in kosten per maand en wat komt het meest met je wensen overeen.

Suc6.

Modje
19 juni 2005, 17:26
Ik heb je titel aangepast. Vanwege de redenen die Edwin al beschreef. En ook geen 'spoed' in je titel, iedereen wil wel met spoed geholpen worden maar om dat in je titel te zetten gaan echt niet helpen.
Mensen helpen je hier vrijwillig en doen dit zodra ze kunnen.

Niet meer doen, volgende keer ben ik niet zo coulant.

sabary
19 juni 2005, 17:51
ben het met herbert eens chello heb ik ook en daar heb ik geen problemen mee 1 keer helpdesk nodig gehad en voor de volle 100% tevreden hierover :lol:

FooBar
19 juni 2005, 18:11
Ik kan niet klagen over @Home. Al een paar jaar abonnee en nog steeds tevreden. Internet zou wel iets sneller mogen, maar je kunt wel op ieder moment makkelijk van KPN af als je dat zou willen.
Het schijnt dat Essent alleen hier in Limburg de zaakjes redelijk op orde heeft wat betreft @Home...for some reason...
De enige problemen die ik heb gehad sinds de overstap van 28k-modem naar @Home, waren te wijten aan een onwillige router (type dertien-in-een-dozijn), ding omgeruild, en sindsdien heeft internet er nog niet 1 keer uitgelegen...

BlackTiger
19 juni 2005, 18:59
Nou, ook dat is maar plaatselijk in Limburg hoor, nog niet zo lang geleden hier in Maastricht in een week zeker 6 weken de verbinding pleitmans, en vaker storingen ook.
@slome is echt variabel, hier gaat het, daar weer minder de ervaringen zijn daarmee nogal wat wisselvallig.

Maarja, het is maar wat je wilt en waar je voor kiest, vandaar dat je beter zo'n rijtje eigen wensen en criteria kunt afwerken en dan kijken welke providers overblijven.

FooBar
19 juni 2005, 22:33
Ahja...Maastricht is inderdaad de uitzondering die de regel bevestigd. Jullie hadden daar al kabelinternet voordat nutbedrijven maastricht volledig door essent was overgenomen. Schijnt daarmee te maken hebben.

Maar wat je zegt: stel een lijstje op met wat je wil (denk aan downloadsnelheid, uploadsnelheid, aantal emailaccounts, ruimte webspace, en belangrijker: de maximale prijs die je hieraan wil uitgeven). Let bij adsl op dat je niet in zo'n goedkope aanbieding stinkt. Vaak wordt de eerste 6 maanden goedkoper aangeboden, zonder dat het helemaal duidelijk is dat je daarna bijna eens zoveel moet gaan betalen.

BlackTiger
19 juni 2005, 22:50
Nee dat heeft daar niet mee te maken. Wij hadden inderdaad al kabelinternet, en misschien wel voordat Nutsbedrijven volledig overgenomen was, dat staat er los van. De eerste 2 jaar was het hier super. Totdat het druk begon te worden.;)
Maar er zijn diverse plaatsen door geheel Nederland waar het gewoon wisselvallig is met @home. Ik kom zat @home gebruikers tegen op m'n irc server en in de satellietscene, en ik zie nog genoeg op troublesathome.nl staan.:)
Wel moet ik toegeven dat het op de meeste plaatsen wel goed gaat.

Owz... voor de liefhebber, er zijn ook momenteel leuke aanbiedingen met internet, gratis modem, 24mbit download, inclusief belmogelijkheden.
Inderdaad wel goed op de kleine lettertjes letten! Vooral bijv. of je wel of niet die 9,50 per maand apart ook kwijt bent aan KPN voor het laatste stukje koperdraad.

deprater
26 juni 2005, 09:24
Ik had eerst @home proleem na probleem (N) ,nu heb ik ruim een jaar wanadoo adsl het bevalt mij uitstekend nog niet een keer problemen (Y)

namtrop
1 juli 2005, 22:37
Wij hebben een abonnement via de kabel en zijn hier erg tevreden over.
meerdere keuzes mogelijk.Wij (een gezin met tieners) zijn met het simpelste abonnement bij Casema best tevreden. Geen limiet, goede snelheid.

kater
3 juli 2005, 11:59
Ik heb nu Casema en is zeer goed, ook de helpdesk.
Hiervoor had ik Planet en ook daar nooit problemen mee gehad.
Tiscali heb ik enkele jaren geleden gehad en daar had ik wel steeds problemen mee.

Ik zie helaas geen reacties van Wereldbol, is zeker een rondje om de wereld maken. :lol:

tjoekse
5 juli 2005, 21:39
waarom mis ik hier xs4all

Ham
5 juli 2005, 23:21
Is dat versatel wat met die 20mbit?? (en dan bedoel ik in het algemeen)

downforce.rvs
17 augustus 2005, 02:23
Jah ik heb planet en ik ben zeer tevreden over de verbinding en de service

GigiDag
31 oktober 2005, 22:30
Ik heb zelf @Home (tilburg) en heb geen problemen er mee.
Had laatst geen verbinding, gelijk gebeld, meteen contact en binnen een paar uur weer een verbinding want er werd meteen ergens een monteur gestuurd. Lag bij een verdeel station denk ik.
Maar goed.
Ik ben aan het kijken voor mijn broer voor internet.
Ik kom uit op wannadoo family. tot 20 Mbit per seconde.
nu 22.95 per maand. het eerste jaar. Daarna is het een euro duurder per maand.

BlackTiger
1 november 2005, 01:01
@Gigadag: In dat geval zou ik gaan voor hetzelfde maar dan met telefonie, is 5 euro duurder 27,95 het eerste jaar en daarna 29,95, maar dan kun je wel gratis bellen naar alle vaste nummers binnen Nederland (via Wanadoo dus).
Scheelt hem dan ook behoorlijk in telefoonkosten.

avv
1 november 2005, 01:10
Ook hier de opmerking: de LiveBox is een onding, en de service van Wanadoo erg wisselend van kwaliteit. Je krijgt waarvoor je betaalt.

BlackTiger
1 november 2005, 01:23
Ik was er al bang voor, maarja, zoals ik al schreef, heb met Wanadoo geen ervaring.
Ben mezelf ook aan het oriënteren op 20mbit en weet dus ook niet goed wat te doen alhoewel ik sterk neig bij Tweakdsl te blijven, ondanks de hogere kosten, gezien de uitstekende service en uptime.

Van de andere kant denk ik dat er wel meer 20mbit providers nog wat problemen zullen hebben of krijgen, adsl2+ staat in de kinderschoenen, dus als je hiervoor kiest is er altijd een klein risico.
Zo hoor je van de een ook veel klachten over Versatel, terwijl ie bij de ander goed loopt.
Het is dus belangrijk om ervaringen uit te wisselen. Misschien zijn er nog meer mensen met ervaringen (goede en slechte) betreffende de Livebox?

Badboy4life
2 november 2005, 08:24
Ook hier de opmerking: de LiveBox is een ondingOh ja, in welke opzicht ?

Ben na ruim'n jaar chello classic (was 4/1mbit - kabel) overgestapt naar wanadoo family (wordt 20/1mbit - volgens de test kan ik vanaf mijn woonplaats tot 15 Mbits/s downloaden).
Ben zelden thuis, anders had ik'm met telefoonaansluiting genomen.

Had nog geen aansluiting van KPN.
Belbudget voor afgerond 10 euro/maand.
Financieel voordeel (gaat vd maandelijkse vaste lasten af: (classic)50-32.5(adsl+belbudget)=17.5 euro (lijkt niet veel, maar als je je oa autoverzekering, eventuele abonnementen ed... ook nog'ns kritisch bekijkt, dan kun je al snel honderd(-en) euro's op je vaste lasten besparen, dit ff terzijde).
Los vh financieel voordeel ben ik nu al(de verhoging naar 20Mb wordt ieder moment verwacht) zeer te spreken over wanadoo.

De kans is groot dat als je de meegeleverde kabels aan'n peuter geeft, hij/zij voor de installatie zorgt - simpel. Wel waren bepaalde kabels te kort. Van de telefoonaansluiting naar de LiveBox is ong. 15 cm, en vd LiveBox naar de pc is ong.1.5 m.

Na de installatie vh schijfje(het wijst zich vanzelf aan, zeker met de correct Nederlandse handleiding) had ik meteen verbinding met het net.
Heb verder helemaal niets aangepast of opnieuw geconfigureerd (wel firewall en virusscanner op non actief gezet voor de installatie, en daarna alle scanners uiteraard weer aangezet).

Waar ik nog het meeste enthusiast over ben is de downloadsnelheid ter vgl met chello.
Terwijl chello - in het begin van de download- hoog piekte en razendsnel naar "belachelijke snelheid" dropte,
begint wanadoo zeer hoog, en zakt dan naar'n constante hoge downloadsnelheid. Subjectief gezien :(in't algemeen)bij chello zat je te wachten op je download terwijl je bij wanadoo amper het downloadbalkje kunt volgen.

Wat ik wel vreemd vond (geen aanleiding dat het de update vd LiveBox was, enkel een vermoeden), ik kreeg opeens'n popup op m'n monitor(tot 2 x toe) met de melding dat de pc afgesloten moest worden zodat de updates geinstalleerd konden worden.
De witte LiveBox met oplichtende W(anadoo, kun je aan of uitzetten) heeft wel iets en is qua design strak te noemen(als je'n klassieke interieur hebt, dan springt ie d'r zo uit).
Verder heeft de LiveBox ook meer aansluitingen.
De LiveBox sturen ze op met de post. Ik moest rekening houden met 4 weken wachttijd, maar na 2 weken werd het pakketje keurig thuis afgeleverd.

Het is niet m'n bedoeling om chello af te kraken, maar regelmatig geen verbinding, slechte communicatie/info( http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=4261 ), te lage downloadsnelheid(dit is afhankelijk van verschillende factoren, weet ik...) en'n te hoge prijs (helpdesk was wel kundig), zijn geen argumenten om je klanten happy te houden.
Het zou me niet verbazen als meer klanten....

Kortom, in mijn geval, is wanadoo family absoluut een succesnummer.
Installatie is een fluitje van'n cent en datawissel (up-/download, siteopbouw, verbinding met'n site....)is nu al (wetende dat ze naar 20Mb gaan verhogen)errug tevredenstellend (ter vgl met chello classic).

Veel ervaring met wanadoo heb ik nog niet (indien de service slecht blijkt te zijn of zich grote onregelmatigheden voordoen, dan laat ik nog wel iets van me horen), maar tot nu toe ben ik tevreden en wat de toekomst betreft, zeer optimistisch over m'n abonnement bij wanadoo.

BlackTiger
2 november 2005, 17:23
Het is een mooi verhaal en ook fijn dat je het vertelt.
Maar eigenlijk missen we hier het technisch gedeelte. Bij 1 gewone aansluiting zal het allemaal best goed verlopen, maar het schijnt dat het nogal problemen geeft als men port-forwardings moet gaan maken, o.a. nodig voor Emule, en als je er meer pc's op wil hangen, dan blijken op alle poorten verschillende ip adressen te zitten en niet alleen ip adressen maar ook nog eens van een andere netwerkrange en dat is eigenlijk het vervelende eraan want je schijnt die ranges niet zomaar te kunnen koppelen, hetgeen bij een modem/router wel zou moeten kunnen.

Doch het is fijn dat je de ervaring vertelt, misschien zijn er nog wel meer mensen die een Livebox hebben en er technische al wat dieper op in zijn gegaan en hun ervaringen kunnen vertellen.

GigiDag
2 november 2005, 21:38
Dat wanadoo is ook heel erg leuk.
Maar ik heb geen kpn aansluiting en als ik het zou doen komt er dus minimaal een tientje bij.
Maar even een ander vraagje:
Als je nou een internet neemt met wanadoo family.
Komen er dan nog kosten bij van KPN?
Of is het 23.95 per maand het totale bedrag wat je er aan kwijt bent.
Zag dat je bij plannet nog 19.95 euro per maand bij betaald aan KPN.

jan48
2 november 2005, 22:14
Ik ben bij @home, en het bevalt nu goed, in het begin was dit wel anders.
Alleen de nieuwsserver is niet het beste, en de prijs (47,95 euro pm,) voor 5Mb is ook wat aan de hoge kant. :-@

Gr. jansen48

ferret
3 november 2005, 04:18
Ik heb Versatel Family (1024/256) en ben er erg tevreden over. Nooit problemen gehad met de verbinding en voor €5.00 per maand gratis bellen naar alle vaste toestellen. Ben nu bezig om over te gaan naar Versatel voetbal, dan heb je geen KPN abbo meer nodig (scheelt €18.50 per maand), krijg je tot 4Mb downloadsnelheid, een kastje voor het voetbal en (weer) voor €5 p/m onbeperkt bellen. Totale kosten €44.95 p/m tegen nu €30 + 18,50 = 48.50. Dus terwijl ik €3.00 p/m minder kwijt ben heb ik veel meer :lol: Wanneer het zover is laat ik wel weer weten of de snelheid echt zo hoog is.

BlackTiger
3 november 2005, 19:17
@Ferret: Hou er rekening mee dat je wel nog een kaalkoperlijn van de KPN nodig hebt, die 18,50 vallen dus niet geheel weg maar dat word 9,40 als ik goed geinformeerd ben, ik zou dat maar eens navragen.

@Gigadag: Neen, als er kosten bij komen staat dat aangegeven, wat je hebt is zuiver wanadoo abonnement, het enige wat erbij kan is net als bij Ferret, de 9,40 euro per maand voor de kaalkoperlijn (=telefoonaansluiting zonder telefoonabonnement).

GigiDag
3 november 2005, 19:45
Aha ok vandaar.
Ik zou hem ook wel willen maar hier in Tilburg(Reeshof) is wanadoo family niet beschikbaar. andere wanadoo adsl vormen wel.
Heeft wanadoo een eigen netwerk?

BlackTiger
3 november 2005, 19:48
Nee, wanadoo zit dacht ik onder het KPN netwerk. Momenteel zijn er 3 of 4 netwerken.
KPN, BBNed, Tiscali (het vroegere BabyXL) en Versatel, alleen weet ik het van Versatel niet zeker.
Tenminste als je dat met "netwerk" bedoeld.:)

Misschien dat bij jou wel het 20mbit van Tiscali te krijgen is, je zou bij Tweakdsl eens kunnen checken of ze een mailtje sturen, die leveren ook Tiscali, voordeel van een abo via Tweakdsl is dat je dan een gratis newsserver erbij hebt die ontzettend goed draait, tenminste als je dat interessant vind.

Of anders Versatel eens proberen.

ferret
4 november 2005, 00:41
Dit internet abonnement van Versatel heeft niets met KPN te maken, het gehele telefoon abonnement wordt opgezegd met behoud van nummer. De door mij genoemde kosten zijn dus de totale kosten (ook volgens degene van Versatel die mij gebeld heeft).

Trouwens, komen de andere netwerken dan via een andere kabel dan de telefoonkabel je huis binnen? (oftewel, worden die apart aangelegd?)

BlackTiger
4 november 2005, 00:47
Dit internet abonnement van Versatel heeft niets met KPN te maken
Neen, de andere netwerken komen gewoon via de bestaande telefoonkabel binnen, dat is ook de reden dat het wel met KPN te maken heeft want KPN is eigenaar van het laatste stukje telefoondraad wat jouw huis binnenkomt.
Maar het kan wel zijn dat in dit geval Versatel die kosten voor hun rekening neemt c.q. al in het abonnementsgeld opgenomen heeft en dat je daardoor die 9,40 niet hoeft te betalen.

Maar het is wel iets om specifiek naar te vragen als men een adsl abonnement wil zonder telefoonabonnement. Bij veel providers zit dit bedrag namelijk niet in het abonnementsgeld en zeggen ze ook dat de genoemde prijs inclusief alles is. Vaak als er dan specifiek naar die kaalkoperkosten gevraagd word is het van "ohja, u heeft geen telefoonabonnement he, ja dan komen er die 9,40 bij", veel medewerkers denken hier ook nog niet aan omdat het een redelijk nieuw verschijnsel is, vandaar dat het belangrijk is hier echt specifiek naar te vragen.

ferret
4 november 2005, 01:03
Daar heb je gelijk in, beter om vragen dan extra te moeten betalen.
Het lijkt er op dat Versatel een eigen netwerk is begonnen, vandaar dat de telefonie niet meer via KPN gaat. Ze zeggen ook mijn KPN abonnement op en regelen alles zodat ik dat niet hoeft te doen. Ik krijg er ook nog een 2e nummer van Versatel bij. Mijn zwager heeft geen KPN meer en dan kan het niet want je moet een nummer hebben. Dus de prijs die je moet betalen is dus all-in

BlackTiger
4 november 2005, 03:04
Het lijkt er op dat Versatel een eigen netwerk is begonnen
Ja dat kan kloppen, maar dat heeft Tiscali en BBNed dus ook, toch wordt er geen nieuwe bekabeling getrokken en word aldus gebruik gemaakt van de lijnen van KPN. Daar mogen ze gratis gebruik van maken, is toen door de opta geregeld, althans dat deel tot de wijkcentrales. Dat laatste stukje word voor betaald. Ofwel door hun, ofwel door de klant.

Als je geen KPN meer hebt kan het ook hoor. Dan moet je zwager gewoon een kaalkoperlijn aanvragen. Dat kan in veel gevallen de provider voor je regelen. Bij mijn provider, Tweak dus, vragen zij dat voor je aan, kost wel eenmalig 75 euro aansluitkosten, maar dat kost het ook als je dat zelf bij KPN aanvraagt.

GigiDag
4 november 2005, 07:51
is het misschien niet zo dat providers stukken kabel zelf opkopen bij KPN en dat dan dat stuk van hun is en niet meer van KPN?

BlackTiger
4 november 2005, 17:09
Neen. KPN verkoopt geen lijnen, dan moeten ze zelf lijnen gaan trekken, en dat doen ze niet want dat is te kostbaar.
Het kan wel zijn dat ze het contract voor de kaalkoperlijn van kpn overnemen voor dat laatste stuk, maar dan gebeurt dus wat ik al aangaf, dan betalen zij gewoon dat bedrag, die 9,40 dus.
Voor aansluitingen is elke netwerkprovider te allen tijde afhankelijk van de KPN om de aansluiting in de wijkcentrale te regelen. Daarom zijn vaak problemen bij het verhuizen van netwerkproviders, dat ligt niet aan hun maar aan de KPN die geen sip-stift migraties wil uitvoeren en perse wil dat de lijn dan 2 of 3 weken adsl vrij is, voordat er een andere provider op gezet word. Daar komt nu heel langzaam verandering in onder druk van de andere netwerkproviders en KPN maar het is nog lang niet wat het zijn moet.
Anyway, een nogal technisch verhaal, je mag er van uitgaan dat het klopt wat ik vertel, ik heb hier zeer uitgebreide gesprekken over gevoerd met enkele providers.

GigiDag
4 november 2005, 22:07
ik twijfel ook niet aan wat jij zegt.
Probeer te kijken of het misschien anders was.
Nou mijn broer heeft voor wanadoo gekozen met telefonie.
Dus als het allemaa daar binnen is ga ik eens kijken hoe het is.

BlackTiger
5 november 2005, 00:09
Probeer te kijken of het misschien anders was.
En da's ook maar goed ook, het is altijd goed om kritisch naar zaken te kijken.
Ik kan me wel herinneren dat er een provider was die plannen had om in de Randstad te beginnen met eigen kabels te leggen, het is me helaas niet bekend of dat ooit doorgegaan is.

Mochtje broer Wanadoo met telefonie hebben, ben ook ik benieuwd naar de ervaringen met de Livebox bijv.

hungry_cannibal
5 november 2005, 01:26
www.demon.nl

www.unet.nl

BlackTiger
5 november 2005, 18:16
http://www.tweakdsl.nl

kater
6 november 2005, 16:49
Ik heb nu Casema en ben daar dik tevreden over.
Hiervoor had ik ADSL bij Planet en ook dat werkte perfect.

Badboy4life
8 november 2005, 01:34
Xtra info wat betreft m'n eedere bericht van nieuwe klant van wanadoo zijnde.
Weet niet wat d'r aan de hand is, maar sinds ong.2 dagen duurt het wel ff(irritante 2 tot 5 sec, en anders sluit ik'm zelf af) tot'n willekeurige internetsite opgebouwd is.

Zijn ze aan het testen, gaan ze uiteindelijk verhogen tot 20 Mbit/s ?
Hoeveel is in de praktijk van de 20 Mbit te zien? Kan ik bestanden sneller binnenhalen, verschillende bestanden tegelijkertijd aan'n hoge snelheid, van verschillende site's tegelijkertijd?
Hoeveel is de uiteindelijke constante doorvoer van data (ervanuit gaande dat wanadoo de piekwaardes opgeeft)?

BlackTiger
8 november 2005, 03:49
De snelheid van 20mbit is afhankelijk van jouw afstand tot de centrale.
Zit je net onder de 1,5 km, zul je ergens tussen de 12 a 15mbit overhouden, zit je verder dan is het naar verwachting nog minder, althans zeker in het begin.
Wat er in de praktijk van te zien is? Pagina's van grotere sites (die zelf grotere datatraffic en snelheid aankunnen) zullen veel sneller geladen zijn. Bestanden -kunnen- veel sneller binnengehaald worden.
Doch net als bij de 8mbit aansluitingen zul je zien dat de bottleneck toch veelal aan de kant van die site ligt die je bezoekt, diens snelheid is namelijk bepalend.
Dat zie je ook bijv. als je (ik noem maar iets) met mij zou gaan ftp'en. Mijn download snelheid is 8mbit, mijn upload echter maar 1 mbit. Een groot bestand bij mij afhalen zou je dus theoretisch makkelijk met je 20mbit binnen een paar seconden kunnen hebben, doch aangezien ik maar 1mbit upload heb, krijg je het maar met 1mbit binnen.
Zo moet je dat dus ook zien met bestanden van sites.

Met newsservers kan het sneller, enkele newsservers zeggen geen cap te hebben, maar cappen wel degelijk op 8 of 10mbit. Zo kun je bij Tweaknews bijv. voor tientje extra of zoiets wel 20mbit toegang tot de newsserver krijgen.
Met 8mbit heb je een dvd binnen (spontaan voorbeeld) op 1 uur en 40 minuten ongeveer.
Zou je de volle 20mbit toegang hebben en die snelheid ook daadwerkelijk hebben, dus kort bij de centrale wonen, dan zit je op 2,5x zo snel, dus even grof genomen op een half uurtje dvd binnen.
Zo moet je het zien.
Feitelijk... je zult zelf ongeveer 12-15 mbit halen. Andere snelheidsbeperking ligt dus hoofdzakelijk aan combinatie afstand tot aan de centrale en de datasnelheid mogelijkheden van de sites die je bezoekt.
Ohja.. en je netwerkkaarten uiteraard, ga je met 10mbit kaartjes werken krijg je het nooit hoger, je zult echt 10/100 kaartjes moeten gebruiken en de rest van je apparatuur moet ook die snelheden aankunnen, bijv. switches etc.

Badboy4life
9 november 2005, 22:22
verhelderende info.
Doch net als bij de 8mbit aansluitingen zul je zien dat de bottleneck toch veelal aan de kant van die site ligt die je bezoekt, diens snelheid is namelijk bepalend.Hmmmmm... zo had ik het nog niet bekeken